بازی چندنفره The Last of Us رسما کنسل شد
در حالی که طی یکی دو سال اخیر ما شاهد اخبار ضد و نقیض بسیاری در رابطه با بازی چندنفره The Last of Us (یا به زعم برخی رسانهها The Last of Us: Factions 2) ...
در حالی که طی یکی دو سال اخیر ما شاهد اخبار ضد و نقیض بسیاری در رابطه با بازی چندنفره The Last of Us (یا به زعم برخی رسانهها The Last of Us: Factions 2) بودیم، اکنون میتوانیم با خیالی آسوده آن را «مرده» تلقی کنیم.
دقایقی پیش ناتی داگ پستی در بلاگ خود منتشر نمود که به صورت رسمی کنسل شدن پروژه آنلاین لست آو آس را تایید میکند. در بیانیهای که از طریق پست مذکور به اشتراک گذاشته شده، ناتی داگ اشاره میکند که آنها «تصمیم فوقالعاده دشواری را مبنی بر توقف کامل توسعه بازی» اتخاذ نمودهاند.
ما میدانیم این خبر برای بسیاری از شما سخت خواهد بود، مخصوصا طرفداران وفادار Factions، که جاهطلبیهای چندنفره ما را با اشتیاق هرچه تمامتر دنبال میکردند.
در ادامه ناتی داگ اظهار دارد که آنها بزرگی و دشواری حقیقی پروژه را تا پیش از آغاز کامل روند توسعه درک نکرده بودند. پس از آن، استودیو با یک انتخاب مهم روبهرو شد: تبدیل شدن به یک توسعهدهنده لایو سرویس و آنلاین محور، یا ادامه تمرکز روی بازیهای داستانی و ماجراجویی که میراث ناتی داگ را تعریف کردهاند.
در بخش پایانی بیانیه میخوانیم:
ما بیش از یک بازی جاهطلبانه و جدید تکنفره در دست ساخت داریم و نمیتوانیم برای اشتراک جزئيات مرتبط با آنها صبر کنیم.
تقریبا یک ماه پیش بود که اخبار مختلفی در رابطه با بازی چندنفره The Last of Us به دستمان رسید. ابتدا اعلام شد که پروژه مذکور برای مدتی متوقف شده و سپس یکی از توسعهدهندگان در ناتی داگ گفت توسعه بازی همچنان در جریان است.
در هر حال بیانیه رسمی ناتی داگ مهر رسمی تعطیلی را روی نسخه آنلاین The Last of Us میزند و طرفداران باید در تاریخ ۲۹ دی منتظر ورژن ریمستر لست آو آس ۲ باشند و از سوی دیگر با نیم نگاهی به سال ۲۰۲۵، در انتظار دومین فصل از سریال The Last of Us بنشینند. البته که از احتمال معرفی The Last of Us Part III نیز نمیتوان چشمپوشی کرد.
هر چیزی که باید در مورد گاد اف وار رگناروک والهالا بدونیم
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کار خوبی کردن، مردم عاشق بازی های سینگل پلیر سونی هستن.
من طرفدار سونی هستم و اکثر سیاست گذاری های اونها رو از 1994 تا الان قبول داشته ام ولی با این سیاست گذاری جدید (ساخت تعداد زیادی بازی لایو سرویس آنلاین) و بخصوص تغییر ماهیت استودیویهای موفق سونی (مثل ناتی داگ) برای ساخت بازی های بزرگ آنلاین و لایو سرویس، مخالف هستم. استودیوهای موفق رو باید به حال خودشون بگذارند (ناتی داگ، اینزامنیاک، سانتا مونیکا، ساکر پانگ، گوریلا گیمز و ...) و برای بازی های لایو سرویس باید استودیوهای دیگری رو مشغول کنند (مثل بانجی)
ضمنا بازی های لایو سرویس یک ظرفیتی در بازار دارند و نمیشه گیمر رو مجبور کرد که هم وارزون بازی کنه هم فورتنایت هم پابجی هم Faction 2 هم دستینی 2 هم تایتان فال 2 هم هزار تا بازی دیگه
قبلا بخش آنلاین بازی های ناتی داگ در نوع خودش عالی بود و عمر معقولی هم داشت (Uncharted 2 و Uncherted 3 و 4 و the Last of Us نسخه PS3 و PS4) بنابراین لازم نبود وقت و هزینه ناتی داگ رو 3 الی 4 سال هدر بدهند و آخرش هم هیچی (تو این مدت ناتی داگ می توانست یک Uncharted عالی بسازد و یک آنلاین معقول و دوست داشتنی استاندارد هم برای The Last Part II بده)
متاسفانه موفقیت مالی فورتنایت و وارزون اینقدر زیاد بوده که سونی اومد راه رفتن کبک رو تقلید کنه و راه رفتن کلاغ (خودش) رو فراموش کرد.
فرض کنید فروش بازی فوتبال EA خیلی زیاد باشه و یا GTA VI خیلی موفق بشه. آیا سونی باید سانتا مونیکا رو مجبور کنه که فوتبال بسازه و گوریلا گیمز هم یک چیزی شبیه GTA بسازه ؟!؟!؟
فکر کنم درس خوبی گرفته باشند.