ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد

پس از مدت‌ها انتظار، ایکس باکس و ماشین‌گیمز (MachineGames) بالاخره در برنامه دولوپر دایرکت (Developer Direct) به صورت رسمی و مفصل از بازی ایندیانا جونز رونمایی کردند. همان‌طور که از قبل فاش شده بود عنوان ...

هدایت واحدی
نوشته شده توسط هدایت واحدی | ۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

پس از مدت‌ها انتظار، ایکس باکس و ماشین‌گیمز (MachineGames) بالاخره در برنامه دولوپر دایرکت (Developer Direct) به صورت رسمی و مفصل از بازی ایندیانا جونز رونمایی کردند. همان‌طور که از قبل فاش شده بود عنوان رسمی بازی Indiana Jones and the Great Circle است و برای انتشار در مقطع نامشخصی از سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

استودیوی ماشین گیمز با نمایش این بازی در مراسم دولوپر دایرکت اخیر ما را با جنبه‌های مختلفی از جمله شخصیت‌ها، داستان، گیم‌پلی و رویکرد متفاوتی که در طراحی محیط و مراحل به کار گرفته‌اند آشنا کرد. حال در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم تا به دل تریلر بازی بزنیم و مهم‌ترین اطلاعات آن را با یکدیگر مرور کنیم.

شخصیت ایندی؛ ترکیبی از صدای تروی بیکر و چهره هریسون فورد


اولین صحنه از تریلر بازی، باری دیگر ما را با یکی از نمادین‌ترین عناصر موجود در مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز روبه‌رو می‌کند؛ جایی که ایندی در یک محیط بیابانی گرم و خشک توسط نازی‌ها اسیر شده و با این حال همچنان از خود مقاومت نشان می‌دهد و تسلیم نمی‌شود. قیافه ایندی در این بازی بسیار شبیه به چهره هریسون فورد (بازیگر ایندیانا جونز در سری فیلم‌های این شخصیت) طراحی شده و به لطف استعداد و توانایی بی‌نظیر تروی بیکر که صداپیشگی آن را بر عهده دارد، صدای ایندی در بازی بی‌شباهت به صدای فورد در فیلم نیست.

تروی بیکر تابه‌حال نقش‌های نمادین بسیاری را در بازی‌های ویدیویی ایفا کرده است. از جوئل میلر (لست آو آس)، ساموئل دریک (آنچارتد) و ارون بلک (مورتال کامبت) گرفته تا بتمن و جوکر و حالا هم باستان‌شناس معروف؛ ایندیانا جونز. با توجه به آن‌چه در این تریلر دیدیم، به‌نظر می‌رسد بیکر مثل همیشه توانسته روح اصلی کاراکتر را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد و آن لحن جذاب و شوخ‌طبع ایندی را حفظ کند.

همراهان و دشمنان جدید ایندیانا جونز چه کسانی هستند؟


خوشبختانه ایندی تنها کاراکتری نیست که تریلر بازی به ما نشان می‌دهد. حال ما می‌توانیم نگاهی به همراه جدید او یعنی جینا داشته باشیم. جینا یک گزارشگر است که برای تحقیق روی مسائل مختلف در ماجراجویی‌های ایندی شریک می‌شود. این تریلر همچنین از دو شخصیت منفی دیگر هم پرده برمی‌دارد. یکی از این دو شخصیت شرور، لوکاس نام دارد که با نگاه کردن به او یاد ویلن‌های سری رزیدنت ایول مثل مندز و سدلر می‌افتیم. آن یکی هم امریک واس (Emmerich Voss) نام دارد؛ همان نازی‌ای که در اولین صحنه از تریلر با ایندی صحبت می‌کند.

نقش لوکاس (احتمالا همان‌طور که از چهره‌اش حدس می‌زنید) توسط بازیگر سری فیلم‌های کندی‌من (Candyman) یعنی آقای تونی تاد ایفا شده است. تاد تا پیش از این در بازی‌های Layers of Fear 2 و COD: Black Ops 2 حضور داشته است. راستی از فعالیت‌های اخیر این هنرپیشه می‌توان به صداپیشگی شخصیت ونوم در بازی موفق مارولز اسپایدرمن ۲ (Marvel's Spider-Man 2) اشاره کرد.

از طرفی صداپیشگی شخصیت جینا توسط الساندرا ماستروناردی انجام شده است. همچنین می‌دانیم امریک واس به عنوان یک شخصیت شرور روانی معرفی شده که ماریوس گاوریلیس نقش آن را ایفا می‌کند. گاوریلیس صداپیشه شخصیت سم پورتر بریجز در دوبله آلمانی بازی دث استرندینگ و شخصیت بتمن در بازی گاتهام نایتز به‌شمار می‌رود. او همچنین صداپیشگی برخی از NPCهای بازی استارفیلد را بر عهده داشته است.

خود را برای شنیدن یک موسیقی استثنایی آماده کنید!


این مورد باعث تعجب بسیاری از طرفداران شده اما باید اعلام کنیم که جان ویلیامز افسانه‌ای روی موسیقی بازی Indiana Jones and the Great Circle کار نمی‌کند و این وظیفه به دست گوردی هاب سپرده شده است. البته این اولین بار نیست که هاب به‌جای ویلیامز، موسیقی متن بازی‌های لوکاس‌فیلم (Lucasfilm) را می‌نوازد.

هاب تا به‌ امروز در خلق موسیقی بازی‌های متعددی از مجموعه جنگ ستارگان نقش داشته و به عنوان آهنگساز آثاری نظیر استار وارز: بتل‌فرانت (Star Wars: Battlefront)، بتل‌فرانت ۲ (Battlefront 2)، اسکوادرونز (Squadrons)، جدای فالن اوردر (Jedi: Fallen Order)، جدای سروایور (Jedi: Survivor)، استار وارز: اولد ریپابلیک (Star Wars: The Old Republic) و همچنین بازی هیلو وارز ۲ (Halo Wars 2) شناخته می‌شود.

گیم‌پلی ایندیانا جونز؛ اثری اول‌شخص با برخی المان‌های سوم‌شخص


برخلاف سری بازی‌های آنچارتد (Uncharted) و توم ریدر (Tomb Raider)، ایندیانا جونز در وهله اول یک تجربه اکشن ادونچرِ (ماجراجویی) اول‌شخص در نقش ایندی خواهد بود و همچنین در معدود لحظاتی (به هنگام پیمایش محیط‌های مختلف مثل بالا رفتن از یک دیوار یا تاب خوردن و آویزان شدن از محیط و سکوها) گیم‌پلی بازی حالت سوم‌شخص به خود می‌گیرد. شما در حالت اول شخص نازی‌ها را با مشت و شلاق لت و پار می‌کنید ولی وقتی به سینماتیک‌ها و کات‌سین‌های بازی می‌رسید یا مثلا می‌خواهید یک مسیر را با استفاده از زیپ‌لاین بپیمایید، می‌توانید کرکتر ایندی را در حالت سوم‌شخص ببینید.

بازی‌های پیشین استودیوی ماشین‌گیمز مثل Wolfenstein 2: The New Colossus هم تقریبا از چنین ساختاری پیروی می‌کردند و شامل گیم‌پلی اول‌شخص و زاویه دوربین سوم‌شخص برای کات‌سین‌ها می‌شدند. این استودیو می‌گوید هدف نهایی آن‌ها این است که گیمر به عنوان ایندی در این ماجراجویی غوطه‌ور شود. با این حال گیم‌پلی بازی جدا از تمام نوآوری‌ها و المان‌ها و عناصر جذابی که دارد، بیشتر حس یک آنچارتد اول‌شخص را به مخاطب القا می‌کند.

شلاق ایندیانا جونز بیشتر از آن‌چه فکرش را می‌کنید کاربردی است


اصلا ایندیانا جونز بیشتر از هر چیزی با آن شلاق آیکانیک‌اش که هم نقش یک ابزار و هم نقش یک اسلحه را برای او ایفا می‌کند، شناخته می‌شود. این مایه خوشحالی است که می‌بینیم ماشین گیمز پتانسیل این وسیله را درک کرده و در بخش‌های مختلف بازی مثل مبارزات، مخفی‌کاری و همچنین موارد تراورسال یا همان پیمایشی (مثل بالا رفتن از دیوار یا تاب خوردن از جاهای مختلف) به روش‌های خلاقانه‌ای آن را به کار می‌گیرد. برای مثال به هنگام مبارزات شما می‌توانید از این شلاق استفاده کنید تا اسلحه دشمنان را از دست‌شان بقاپید یا آن‌ها را به طرف خود بکشید و چند مشت جانانه نثارشان کنید. این در حالی است که کاربردهای مختلف این شلاق، از آن‌چه فکرش را می‌کنید دقیق‌تر و پرجزئیات‌تر طراحی شده‌اند.

یادتان هست در بازی‌های «استار وارز جدای فالن اوردر» و «جدای سروایور» چگونه با کمک ربات بامزه و کوچک BD-1 از زیپ‌لاین‌ها آویزان می‌شدیم و مسیرهای مختلفی را می‌پیمودیم؟ خب حال در بازی Indiana Jones and the Great Circle شلاق شما یک‌جورهایی حکم همان دستیار رباتیک شما را دارد. فقط با این تفاوت که متاسفانه روح و کرکتر جذابی در خود ندارد. شما به وسیله این شلاق می‌توانید حواس نگهبانان را پرت کنید، از در و دیوار و ساختمان‌ها بالا بروید و از آنجایی که تیم سازنده تاکید بسیاری بر استفاده آن در بازی داشتند، به راحتی می‌توانید اطمینان داشته باشید که در دست داشتن این شلاق در طول بازی حس عالی‌ای به همراه داشته باشد.

راستی، جرک گوستافسون؛ کارگردان بازی طی مصاحبه‌ی اخیرش اطلاعات مهمی را منتشر کرد که شاید جالب‌ترین بخش‌اش این بود که شلاق ایندی در این بازی کاملا شبیه‌سازی شده است. او گفت:

هدف اصلی ما این بوده که آن را تا حد امکان مفید و همه‌کاره کنیم. زمانی که کار روی آن را شروع کردیم، عمدتا روی مبارزه متمرکز شدیم، زیرا می‌دانستیم که سخت‌ترین بخش این ویژگی خواهد بود. همچنین تصمیم گرفتیم که به سراغ یک شلاق کاملا شبیه‌سازی شده برویم که آن را از منظر فنی چالش برانگیز کرد، اما یک حس واقعی را به دست آوردیم که برای ما بسیار مهم است.

جرک گوستافسون؛ کارگردان بازی Indiana Jones and the Great Circle

دیگر مکانیزم‌های جذاب گیم‌پلی


همان‌طور که در نمایش مفصل بازی شاهد بودیم پازل‌ها، مخفی‌کاری و گاها تلاش برای زنده ماندن از دست تله‌هایی که در مقبره‌ها و دیگر محیط‌های بازی گنجانده شده‌اند، بخش بزرگی از گیم‌پلی این اثر را شکل می‌دهند. بدین ترتیب می‌دانیم برای ساخت ایندیانا جونز، مراحل مخفی‌کاری و سناریوهای اکشن و نازی‌کشی‌های سری ولفنشتاین با پازل‌ها و موارد تراورسال آنچارتد و توم ریدر (که بی‌شک با الهام و تاثیر گرفتن از ایندیانا جونز ساخته شده‌اند) ترکیب شده است.

نکته قابل‌توجه در رابطه با مخفی‌کاری بازی این است که شما می‌توانید اشیای مختلفی که در محیط یافت می‌شوند (مثل چکش و بیل) را بردارید و بدون ایجاد سر و صدای خاصی، آن‌ها را سمت دشمنان‌تان پرتاب کنید و یا به صورت مخفیانه آن‌ها را از پا در بیاورید. دیگر مکانیزم و المان جذاب بازی، دوربین است که به‌نظر می‌رسد با استفاده از آن بتوانید یافته‌های جالب‌تان را ثبت کنید.

قصه‌ای که در دل داستان سه‌گانه‌ی اصلی ایندیانا جونز جا می‌گیرد


سازندگان همچنین تایید کردند که خط داستانی بازی Indiana Jones and the Great Circle جایی میان فیلم‌های Raiders of the Lost Ark (محصول سال ۱۹۸۱ میلادی) و The Last Crusade (محصول سال ۱۹۸۹ میلادی) جریان دارد. این بدان معناست که قصه بازی اتفاقاتی که قبل از پیوستن دوباره‌ی ایندی به پدرش در سال ۱۹۳۸ رخ داد را روایت می‌کند و ما را با شخصیت‌های تازه‌ای همراه می‌کند که تا به حال آن‌ها را در فیلم‌های این مجموعه ندیده‌ایم.

با توجه به جزئیات اولیه‌ای که از داستان بازی منتشر شده، می‌دانیم که در ابتدای بازی شاهد بازگشت ایندی به کالج مارشال و تدریس در زمینه باستان‌شناسی هستیم. زمانی که لوکاس (با نقش‌آفرینی تونی تاد) برای سرقت یک شی ارزشمند وارد آنجا می‌شود اتفاقاتی رخ می‌دهد که ایندی را راهی سفر به واتیکان می‌کند. او در آنجا با گزارشگری به نام جینا (با نقش‌آفرینی الساندرا ماستروناردی) همراه می‌شود و این دو تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا زودتر از نازی‌ها به یک شی باستانی که The Great Circle نام دارد، دست یابند. اگر تابه‌حال بازی‌های ولفنشتاین استودیوی ماشین‌گیمز را تجربه نکرده‌اید باید بگویم با توجه به سابقه و پیشینه‌ی این استودیو می‌توان مطمئن بود که داستان بازی ایندیانا جونز به دستان امنی سپرده شده است.

حضور پررنگ ارتش ژاپن در بازی ایندیانا جونز


این‌طور که به‌نظر می‌رسد، این فقط نازی‌های نیستند که به عنوان دشمنان جدید ایندی قصد دارند تا در آستانه جنگ جهانی دوم او را متوقف کنند. ارتش ژاپن گرچه نقش خاصی در مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز نداشت اما قرار است تا حضور پررنگی در بازی Indiana Jones and the Great Circle ایفا کند. جالب است بدانید تا پیش از این، ایندی تنها در سری کمیک‌های Thunder in the Orient با سربازان امپراتوری ژاپن مقابله کرده بود و اکنون او در این بازی نیز باری دیگر در تیررس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

یکی از صحنه‌های مهیج و جذاب تریلر مربوط به جایی می‌شود که ایندی پشت یک مسلسل نشسته و در حال مقابله با هواپیمای جنگنده‌ی ژاپنی‌ها است.

همچنین اگر به این طرح مفهومی (کانسپت آرت) که سازندگان حین مراسم دولوپر دایرکت از بازی منتشر کردند توجه کنید، می‌بینید که این تصویر صحنه‌ای را نشان می‌دهد که کل بازار تحت هجوم جنگنده‌های ژاپنی قرار گرفته و جینا و ایندی در حال گریختن از این مهلکه هستند.

ماجراجویی‌ای که بازیکن را به مناطق و زیست‌بوم‌های مختلفی می‌برد


یکی دیگر از چیزهایی که در تریلر بازی فاش شد و حسابی هم طرفداران را هیجان‌زده کرد، این بود که در بازی ایندیانا جونز بازیکنان به مناطق متنوع و مختلفی سر خواهند زد. طبق تریلر و کانسپت آرت‌هایی که از The Great Circle منتشر شده می‌دانیم که شهر واتیکان، اهرام مصر، کوه‌های برفی هیمالیا و جنگل‌های سرسبز اطراف معابد سوکوتای از جمله مکان‌هایی هستند که در آن‌ها ماجراجویی خواهیم کرد.

اینکه بتوانیم در تمامی این مناطق گشت و گذار کنیم و مراحل اصلی و فرعی مختلفی را تکمیل کنیم، احتمالا بسیار لذت‌بخش خواهد بود. چرا که در بازی‌های توم ریدر و آنچارتد هم شاهد محیط‌های برفی، بیابان‌ و جنگل‌هایی بودیم که ساعت‌ها از وقت‌مان را به خود اختصاص می‌دادند. اینگونه ماجراجویی‌های ایندی در سرتاسر دنیا ضمن پررنگ کردن جنبه‌ی ادونچر بازی، طرفداران سری فیلم‌ها را هم سر ذوق می‌آورد.

دقت در طراحی و اسکن سه‌بعدی لباس ایندی


از دیگر جزئیات جالبی که سازندگان طی برگزاری مراسم دولوپر دایرکت به آن اشاره کردند، دقت در طراحی لباس هریسون فورد در مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز است. آن‌ها برای طراحی لباس ایندی در بازی، از لباس واقعی این شخصیت که لوکاس‌فیلم در اختیار آن‌ها قرار داده اسکن سه‌بعدی گرفته و آن را با بالاترین جزئیات ممکن درون بازی قرار داده‌اند. البته همان‌طور که قبلا اشاره کردیم این مساله در رابطه با شلاق و ریز به ریز جزئیات کلاه ایندی هم صادق است.

بازی جدید ایندیانا جونز در سال ۲۰۲۴ برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس و پی‌سی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۹ بهمن ۱۴۰۲

    چیز بزرگی قراره بسازن به لحاظ فنی فراتر از آنچارتد و تومبریدر چون اون دوتام در اصل ازین الهام گرفته شدن

  • masseffect
    masseffect | ۸ بهمن ۱۴۰۲

    قراره شاهکار بشه

مطالب پیشنهادی