معرفی کارتهای اپیک Clash Royale
کلش رویال را میتوان یکی از برترین بازیهای کارتی حال حاضر دنیای بازیهای ویدیویی دانست. سومین ساخته مشهور سوپرسل که توانست مسیر موفقیت کلش او کلنز را طی کرده و به محبوبیت بسیار بالایی دست ...
گابلینِ غول
گابلینِ غول (Goblin Giant) از آرنا 9 یا Jungle Arena در اختیار شما قرار میگیرد. گابلین غول یکی از نیروهایی است که مستقیما به سمت ساختمانها حرکت میکند و حضور سربازان دیگر بر سر راهش او را منحرف نمیکند.
میزان آسیب وارد شده توسط این شخصیت به ساختمانها نسبتا بالاست و برخلاف غول (Giant) میتواند از خود برابر سربازان رقیبتان دفاع کند. او دو گابلین نیزه انداز (Spear Goblin) در پشت سر خود دارد که به سربازان رقیب نیزه پرتاب میکنند.
برای استفاده از کارت گابلین غول نیاز به 6 الکسیر دارید.
- استفاده از یک نیروی انحرافی مانند معدنکار (Miner) میتواند به تاثیر گذاری بیشتر گابلینِ غول کمک کند.
- اگر رقیبتان از گروه مینیونها (Minion Horde) استفاده کرد، میتوانید از برق (Zap) استفاده کنید تا گابلینهای نیزه انداز به سرعت آنان را از بین ببرند.
- نوار سلامت زیاد، قدرت آسیب رسانی بالا و سرعت متوسط به گابلینِ غول اجازه میدهد به خوبی برجکهای اصلی رقیبتان را هدف قرار دهد.
- در مقایسه با غول (Giant) و گولم (Golem) که آنان را ازین پس «تانک» مینامیم، گابلینِ غول دارای نوار سلامتی کمتری است. سرعت بالای او در حرکت این کمبود را جبران میکند.
لول | نوار سلامتی | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه | نوار سلامتی گابلین نیزهانداز | میزان آسیب گابلین نیزهانداز | میزان آسیب گابیلن نیزهانداز/ثانیه |
6 | 1,910 | 110 | 64 | 83 | 51 | 30 |
7 | 2,101 | 121 | 71 | 91 | 56 | 32 |
8 | 2,311 | 133 | 78 | 100 | 61 | 35 |
9 | 2,540 | 146 | 85 | 110 | 67 | 39 |
10 | 2,788 | 160 | 94 | 121 | 74 | 43 |
11 | 3,056 | 176 | 103 | 133 | 81 | 47 |
12 | 3,361 | 193 | 113 | 146 | 89 | 52 |
13 | 3,686 | 212 | 124 | 160 | 98 | 57 |
اژدهای الکتریکی
اژدهای الکتریکی (Electro Dragon) از آرنا 11 یا Electro Valley در اختیار شما قرار میگیرد. اژدهای الکتریکی یک نیروی پرنده است که نحوه آسیب رسانی منحصر به فردی دارد. این اژدها به صورت زنجیره وار به سربازان رقیب حمله و آسیب قابل توجه به آنان وارد میکند.
برای استفاده از اژدهای الکتریکی نیاز به 5 الکسیر دارید.
- اژدهای الکتریکی دارای حملهای زنجیرهوار است. حمله این اژدها به یک سرباز، به دو سرباز مجاور آن نیز امتداد پیدا میکند.
- توجه داشته باشید که نحوه آسیب رسانی اژدهای الکتریکی محیطی نیست، بلکه فقط به یک الی سه سرباز وارد میشود.
- اگر تنها یک سرباز برابر اژدهای الکتریکی قرار گیرد، میزان آسیبی که به آن وارد میشود یک سوم میزان آسیب کلی آن است. یعنی برخلاف جادوگر الکتریکی (Electro Wizard) تمام نیروی اژدها روی یک دشمن وارد نمیشود.
- اژدهای الکتریکی و قبرستان (Grave Yard) میتوانند مکملهای خوبی برای یکدیگر باشند.
- توجه داشته باشید که اگر سربازی از رقیبتان بین برجک پرنسس و برجک پادشاه قرار داشته باشد، اژدهای الکتریکی هر سه را هدف قرار میدهد. این اشتباه میتواند پادشاه را از خواب بیدار کند.
- هیچوقت اژدهای الکتریکی را به عنوان نیروی پیش رونده استفاده نکنید. اژدهای الکتریکی میتواند به خوبی پشت سر نیروهای قویتر حمله یا دفاع شما را پشتیبانی کند.
- اژدهای الکتریکی میتواند به خوبی نیروهای شارژ شونده مانند پرنس (Prince) و تانک لیزری (Sparky) را از کار بیندازد، بدون اینکه هدف قرار بگیرد.
- در حین حمله به ساختمانهای دفاعی، اژدهای الکتریکی میتواند ساختمان اینفرنو (Inferno Tower) را از کار بیندازد.
- اژدهای الکتریکی در برابر اکثر سربازانی که هوا را نشانه میروند بجز مینیونها (Minions) و گابلینهای نیزهانداز ضعیف است و به سادگی میمیرد.
لول | میزان سلامتی | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه |
6 | 625 | 120 x3 | 57 x3 |
7 | 687 | 132 x3 | 62 x3 |
8 | 756 | 145 x3 | 69 x3 |
9 | 831 | 159 x3 | 75 x3 |
10 | 912 | 175 x3 | 83 x3 |
11 | 1,000 | 192 x3 | 91 x3 |
12 | 1,100 | 211 x3 | 100 x3 |
13 | 1,206 | 231 x3 | 110 x3 |
شکارچی
شکارچی (Hunter) از آرنا 1 یا Goblin Stadium در اختیار شما قرار میگیرد. شکارچی یک نیرو با برد کوتاه است. هرچه سربازان رقیب به شکارچی نزدیکتر باشند، میزان آسیبی که با شاتگان خود به آنها وارد میکند بیشتر است.
برای استفاده از شکارچی نیاز به 4 الکسیر دارید.
- شکارچی به سادگی دربرابر نیروهایی که به صورت دسته جمعی حمله میکنند مانند ارتش اسکلتها (Skeleton Army) شکست میخورد.
- شکارچی تنها به یک جهت شلیک میکند و به سادگی از پشت سر مورد حمله قرار میگیرد.
- شکارچی به خوبی میتواند سربازانی مانند شوالیه (Knight) را از پیش رو بردارد.
- اما دیگر نیروهای قدرتمند نظیر پرنس، مینی پکا (Mini P.E.K.K.A) و والکری (Valkyrie) او را از بین میبرند.
- اگر سربازانی مانند تفنگدار (Musketeer) و جادوگر (Wizard) برابر او قرار بگیرند، با توجه به اینکه اغلب از فاصلهای دور به هدف خود شلیک میکنند میتوانند شکارچی را از بین ببرند.
- شکارچی میتواند به خوبی در برابر قبرستان (Grave Yard) دفاع کند.
- شکارچی میتواند به خوبی تانکهایی مانند غول و غول سلطنتی (Royal Giant) را از پیش روی خود بردارد.
لول | میزان سلامتی | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه |
6 | 524 | 52 x10 | 23 x10 |
7 | 576 | 57 x10 | 25 x10 |
8 | 634 | 62 x10 | 28 x10 |
9 | 696 | 69 x10 | 31 x10 |
10 | 765 | 75 x10 | 34 x10 |
11 | 838 | 83 x10 | 37 x10 |
12 | 922 | 91 x10 | 41 x10 |
13 | 1,011 | 100 x10 | 45 x10 |
توپ ارابهای
توپ ارابهای (Cannon Cart) از آرنا 10 یا Hog Mountain در اختیار شما قرار میگیرد. توپ ارابهای تنها ی سرباز دشمن را هدف قرار میدهد. نصف نوار سلامتی این نیرو مربوط به زمانی است که در حال حرکت است و نصف دیگر زمانی که شکسته میشود و برروی زمین قرار میگیرد.
پس از تمام شدن نوار اول سلامتی، توپ ارابهای مانند توپ ساده بازی (Cannon) روی زمین قرار میگیرد و تبدیل به یک ساختمان دفاعی میشود. میتوان نوار سلامتی ابتدایی این نیرو را به سپر دفاعی پرنس تاریک (Dark Prince) تشبیه کرد.
مدت زمانی که توپ ارابهای مانند یک ساختمان دفاعی رفتار میکند 20 ثانیه است و پس از آن از بین میرود. با تبدیل شدن این نیرو به ساختمان، تانکهای بازی نظیر غول و گابلینِ غول آن را هدف قرار میدهند.
برای استفاده از کارت توپ ارابهای نیاز به 5 الکسیر دارید.
- همیشه توجه داشته باشید که توپ ارابهای خود یک ساختمان دفاعی نیست و وقتی بشکند تبدیل به ساختمان میشود.
- توپ ارابهای میزان آسیب بالایی دارد و بهترین زمینه برای استفاده از آن زمانی است که پشت یک تانک قرار بگیرد. تانک تمام آسیبهای وارده را به خود جلب میکند و توپ ارابهای از پشت سربازان رقیب را هدف قرار میدهد.
- نوار سلامتی توپ ارابهای برای مقاومت در برابر یک توپ آتشین (Fireball) یا یک ضربه مینی پکا مقاومت کند. حالت ساختمان آن نیز به همین میزان مقاومت میکند.
- یکی از بهترین زمینهها جهت استفاده از توپ ارابهای هنگامیست که یک برجک رقیبتان تخریب شده است. قرار دادن توپ ارابهای در میانه زمینه رقیبتان موجب میشود تا به سرعت روی دیگر برجک باقی مانده قفل کند و آسیب زیادی به آن وارد کند.
- برای منحرف کردن توپ ارابهای میتوانید از گولم یخی (Ice Golem) استفاده کنید. قرار دادن گولم یخی در میانه برجکهایتان حواس توپ ارابهای را پرت کرده و این فرصت را به برجکهایتان میدهد تا آن را مورد هدف قرار دهند.
- برای نابود کردن توپ ارابهای میتوانید از کارتهایی نظیر ارتش اسکلتها یا گاردها (Guards) استفاده کنید.
- توپ ارابهای به خوبی میتواند دسته گابلینها را از بین ببرد. البته اگر لول توپ ارابهای با لول گابلینها یکی باشد.
- استفاده از توپ ارابهای در میان برجکهایتان برای تدابیر دفاعی یک استراتژی مناسب محسوب میشود. چرا که در صورت شکستن تبدیل به یک ساختمان دفاعی میشود و توجه سربازان رقیب را به خود جلب میکند.
- توپ ارابهای در برابر نیروهای پرنده مانند مینیونها بیدفاع است و به سادگی از بین میرود.
لول | میزان سلامتی | میزان سپر دفاعی | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه |
1 | 550 | 550 | 153 | 127 |
2 | 605 | 605 | 168 | 140 |
3 | 665 | 665 | 185 | 154 |
4 | 731 | 731 | 203 | 169 |
5 | 803 | 803 | 223 | 185 |
6 | 880 | 880 | 244 | 203 |
7 | 968 | 968 | 269 | 224 |
8 | 1,061 | 1,061 | 295 | 245 |
جلاد
جلاد (Executioner) از آرنا 9 یا Jungle Arena در اختیار شما قرار میگیرد. جلاد یکی از نیروهایی است که آسیب محیطی وارد میکند و در یک ثانیه میتواند نیروهای متعددی را هدف قرار دهد.
جلاد تبر خود را در یک مسیر پرتاب میکند. تبر مسیر بازگشت را نیز طی میکند و بدین طریق دو بار آسیب وارد میکند. یکی از نکات مثبت جلاد این است که همزمان نیروهای هوایی و زمینی را هدف قرار میدهد.
برای استفاده از کارت جلاد نیاز به 5 الکسیر دارید.
- جلاد یک نیروی دور برد محسوب میشود که همزمان به نیروهای هوایی و زمینی آسیب وارد میکند.
- با وجود اینکه برد جلاد 4.5 واحد ذکر شده، اما تبرش را تا 6.5 واحد دورتر پرتاب میکند. نکته جالب اینجاست که خود تبر جلاد یک واحد را پر میکند و بدین ترتیب برد آن به 7.5 واحد میرسد.
- برای خنثی کردن حمله جلاد، نیروهایتان را پخش کنید و هیچوقت آنان را بین جلاد و برجکهایتان قرار ندهید.
- جلاد ظرف 0.9 ثانیه تبر خود را پرتاب میکند و 1.5 ثانیه طول میکشد تا تبر به دستانش برگردد. جمع این دو موجب میشود سرعت حمله جلاد به 2.4 ثانیه برسد.
- استفاده از معجون خشم (Rage) موجب بالا رفتن سرعت پرتاب تبر جلاد میشود.
- با توجه به خصوصیات مثبت جلاد، میتوان از آن به عنوان یکی از برترین نروهای دفاعی نام برد.
- یکی از بهترین استراتژیهای موجود ترکیب گرباد (Tornado) و جلاد است. گردباد تمام سربازهای دشمن را در یک نقطه جمع میکند و جلاد میتواند آنان را از بین ببرد.
- میزان آسیب جلاد خیلی زیاد نیست و نیروهایی مانند مینی پکا، والکایر و شوالیه به سادگی او را از بین میبرند.
- از آنجایی که نحوه حمله جلاد طی یک مسیر است، میتواند پشت یک تانک قرار گیرد و به خوبی آن را پشتیبانی کند.
- برای از بین بردن جلاد میتوانید از نیروهایی نظیر ارتش اسکلتها یا گاردها نیز استفاده کنید. اما بیشتر نیروی خود را از دست خواهید داد.
لول | میزان سلامتی | میزان آسیب محیطی | میزان آسیب/ثانیه |
1 | 760 | 106 x2 | 44 x2 |
2 | 836 | 116 x2 | 48 x2 |
3 | 919 | 128 x2 | 53 x2 |
4 | 1010 | 140 x2 | 58 x2 |
5 | 1109 | 154 x2 | 64 x2 |
6 | 1216 | 169 x2 | 70 x2 |
7 | 1337 | 186 x2 | 77 x2 |
8 | 1466 | 204 x2 | 85 x2 |
بولر
بولر (Bowler) از آرنا 8 یا Frozen Park در اختیار شما قرار میگیرد. بولر یک نیز نسیبتا دور برد به همراه میزان سلامتی بالاست. همین ویژگیها موجب میشوند تا بولر به عنوان یک نیروی دفاعی مناسب معرفی شود.
بولر سنگ بزرگی را به سمت سربازان دشمن قل میدهد. برخورد سنگ با دشمنان آنان را به عقب پرتاب میکند. از همین ویژگی میتواند برای جلوگیری از نزدیک شدن سربازان رقیب به برجکهایتان استفاده کنید.
برای استفاده از کارت بولر به 5 الکسیر نیاز دارید.
- میتوان نوع حمله بولر را به توپ آتشین یا کنده درخت (Log) تشبیه کرد. سنگی که بولر به سمت سربازان رقیب پرتاب میکند آنان را به سمت عقب پرتاب میکند.
- توجه داشته باشید که برای دفاع در مقابل بولر هیچوقت کارت دفاعی خود را بین بولر و برجکهایتان قرار ندهید. فضای بین برجکها بهترین گزینه برای قرار دادن کارتهاست تا خطری برجکهایتان را تهدید نکند.
- یکی از بهترین نیروها برای دفاع در برابر بولر جادوگر یخی (Ice Wizard) است. جادوگر یخی سرعت بولر را کاهش داده و برجکتان به سادگی او را از بین میبرد.
- بولر یکی از بهترین انتخابها برای هدف قرار دادن ساختمانهایی نظیر کلبه گابلینها (Goblin’s Hot) و کلبه بَربَرها (Barbarian’s Hot) محسوب میشود.
- تانکهایی نظیر غول و غول سلطنتی و نیروهای سنگینی مانند پکا (E.K.K.A) با سنگهای بولر به عقب پرتاب نمیشوند.
- بولر تنها زمین را هدف قرار میدهد. به همین خاطر استفاده از کارتهایی نظیر مینیون یا دسته مینیونها به سادگی آن را از بین میبرند.
- بَربَرها (Barbarians) و گاردها اگر بولر را احاطه کنند، به خوبی میتوانند آن را از بین ببرند.
- استفاده از تفنگدار یا ساحره (Witch) میتواند سرعت پایین بولر را پوشش داده و او را تقویت کند.
- بولر در کنار جلاد یکی از بهترین نیروها برای از بین بردن ساحره محسوب میشود.
لول | میزان سلامتی | میزان آسیب محیطی | میزان آسیب/ثانیه |
1 | 1,200 | 180 | 72 |
2 | 1,320 | 198 | 79 |
3 | 1,452 | 217 | 86 |
4 | 1,596 | 239 | 95 |
5 | 1,752 | 262 | 104 |
6 | 1,920 | 288 | 115 |
7 | 2,112 | 316 | 126 |
8 | 2,316 | 347 | 138 |
گاردها
گاردها (Guards) از آرنا 7 یا Royal Arena در اختیار شما قرار میگیرند. گاردها در یک دسته سه تایی اسپاون میشوند و نیروهایی با نوار سلامتی محدود و البته به همراه یک سپر دفاعی محسوب میشوند.
از گاردها به خوبی میتواند در موقعیتهای دفاعی برای محاصره کردن یک نیرو استفاده کرد. اما استفاده از آن در برابر نیروهایی که آسیب محیطی وارد میکنند اشتباه محض است.
برای استفاده از کارت گاردها نیاز به 3 الکسیر دارید.
- ارزانی گاردها موجب میشود تا این کارت به عنوان یکی از بهترین آپشنهای دفاعی محسوب شود.
- مهم نیست میزان دمیجی که به سپر دفاعی گاردها وارد میشود چقدر است. در برابر تمام حملات گاردها ابتدا سپر دفاعی خود را از دست میدهند و سپس آیب میخورند.
- یکی از بهترین نیروهای موجود برای دفاع در برابر تنک لیزری (Sparky) گاردها هستند. چرا که شارژ و حمله ابتدایی اسپارکی تنها سپر دفاعی آنان را از بین میبرد و آسیبی به خود گاردها وارد نمیکند.
- سادهترین راه از بین بردن گاردها استفاده از ارواح آتشین (Fire Sprits) است.
- استفاده از روح یخی (Ice Sprit) نیز فرصت لازم را به برجکهایتان بدهد تا گاردها را از بین ببرند.
- گاردها یکی از بهترین جایگزینها برای بَربَرها محسوب میشوند. البته درصورتی که بخواهید در میزان الکسیر مصرفی صرفه جویی کنید.
- گاردها در تدابیر دفاعی بیشتر کارآمد هستند حمله. برجکهای رقیبتان به سادگی میتوانند آنان را از بین ببرند پس هیچوقت آنان را در خط مقدم استفاده نکنید.
- گاردها میتوانند به خوبی در برابر پرنس و پکا مقاومت کنند. استفاده از آنان موجب میشود مقداری زمان گذشته و الکسیر بیشتری برای نیروهای دفاعی بعدی ذخیره کنید.
- اگر والکایر مشغول حمله نیروی دیگری باشد، گاردها میتوانند با حفظ فاصله و بدون دریافت آسیب به آن حمله کنند.
لول | میزان سلامتی | میزان سپر | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه |
1 | 65 | 150 | 65 | 54 |
2 | 71 | 165 | 71 | 59 |
3 | 78 | 181 | 78 | 65 |
4 | 86 | 199 | 86 | 71 |
5 | 94 | 219 | 94 | 78 |
6 | 104 | 240 | 104 | 86 |
7 | 114 | 264 | 114 | 95 |
8 | 125 | 289 | 125 | 104 |
پرنس تاریک
پرنس تاریک از آرنا 7 یا Royal Arena در اختیار شما قرار میگیرد. آسیب پرنس تاریک به صورت محیطی است و تنها نیروهای دفاعی را هدف قرار میدهد. پرنس تاریک میزان سلامتی متوسط دارد، اما سپر دفاعی آن موجب میشود حمله اول را کاملا دفع کند.
پرنس تاریک یک خصوصیت ویژه دارد. هنگامی که شروع به حرکت میکند پس از 2 ثانیه شروع به دویدن میکند و شارژ میشود. هنگامی که پرنس تاریک شارژ شده است میزان آسیب وارد شدهاش دو برابر میشود.
توجه داشته باشید که هنگام شارژ بودن آسیب پرنس تاریک به صورت 360 درجه است، مانند والکایر. اما آسیب عادی او در یک راستا وارد میشود.
برای استفاده از کارت پرنس تاریک نیاز به 4 الکسیر دارید.
- برای دفاع در برابر پرنس تاریک بهترین کار استفاده از یک نیروی دفاعی با میزان سلامتی بالا مانند شوالیه است تا شارژ آن را خنثی کنند.
- مهم نیست میزان آسیب وارد شده به پرنس تاریک چقدر است. سپر دفاعی این نیرو تمام آسیب وارد شده را جذب کرده و از بین میرود. بدین ترتیب اولین حمله به پرنس تاریک آسیبی وارد نمیکند.
- از پرنس تاریک میتوان برای خنثی کردن شارژ پرنس استفاده کرد. سپر دفاعی پرنس تاریک به خوبی شارژ ابتدایی پرنس را خنثی میکند.
- با وجود اینکه میزان آسیب پرنس تاریک کمتر از پرنس است، اما باز هم میتوان از آن به عنوان یک نیروی تهاجمی مناسب استفاده کرد.
- اگر برای دفاع در برابر پرنس تاریک میخواهید از کارتهایی نظیر بَربَرها، گاردها یا ارتش اسکلتها استفاده کنید ابتدا با یک برق (Zap) شارژ و حمله 360 درجهای او را از کار بیاندازید.
- با یک زمانبندی درست پرنس تاریک میتواند هر سه گابلین موجود در یک بشکه (Gablin Barrel) را از بین ببرد.
- با توجه به اینکه پرنس تاریک نمیتواند نیروهای هوایی را هدف قرار دهد، میتوان از دسته مینیونها به راحتی برای از بین بردن آن استفاده کرد.
- ترکیب پرنس تاریک و پکا میتواند آثار مخربی به جا بگذارد. البته توجه داشته باشید که این ترکیب در برابر نیروهای دفاعی ضعیف است.
لول
|
میزان سلامتی
|
میزان سپر
|
میزان آسیب محیطی
|
میزان آسیب پس از شارژ
|
میزان آسیب/ثانیه
|
1 | 735 | 200 | 145 | 290 | 96 |
2 | 808 | 220 | 159 | 319 | 106 |
3 | 889 | 242 | 175 | 350 | 116 |
4 | 977 | 266 | 192 | 385 | 128 |
5 | 1,073 | 292 | 211 | 423 | 140 |
6 | 1,176 | 320 | 232 | 464 | 154 |
7 | 1,293 | 352 | 255 | 510 | 170 |
8 | 1,418 | 386 | 279 | 559 | 186 |
گولم
گولم (Golem) از آرنا 6 یا Builder’s Workshop در اختیار شما قرار میگیرد. گولم مستقیما ساختمانهای دفاعی و برجکهای رقیبتان را هدف قرار میدهد و نیروهای دیگر او را منحرف نمیکنند. مانند غول، گولم نیز یکی از تانکهای قدرتمند بازی است که آسیب زیادی به ساختمانها وارد میکند.
پس از تمام شدن میزان سلامتی ابتدایی، گولم منفجر شده و به دو گولم کوچکتر تقسیم میشود، این انفجار آسیب محیطی کوچکی وارد میکند. دو گولم کوچکتر نیز در صورت از بین رفتن منفجر میشوند و دمیج کوچکی به محیط و نیروهای مجاور وارد میکنند.
برای استفاده از کارت گولم نیاز به 8 الکسیر دارید.
- گولم به عنوان قویترین تانک بازی، بیشترین میزان الکسیر در بازی را نیز مصرف میکند.
- استفاده از نیروهایی که آسیب محیطی وارد میکنند، مانند جادوگر یا جلاد به عنوان پشتیبان در پشت سر گولم میتواند شروع یک حمله فوق سنگین باشد.
- انفجار گولم دمیج محیطی نسبتا زیادی وارد میکند که میتواند نیروهای کم جانی مانند مینیونها، ارتش اسکلتها و دسته گابلینها را از بین ببرد.
- بهترین استراتژی برای استفاده از گولم، قرار دادن آن در پشت برجک پادشاه است. سرعت پایین گولم و مسافت زیاد تا برجکهای دفاعی رقیب باعث میشود الکسیر مورد نیاز برای قرار دادن نیروهای پشتیبانی تامین شود.
- بدیهی است با گذاشتن گولم در میدان نبرد، بخش زیادی از الکسیر شما مصرف میشود و در برابر حملات رقیبتان برای مدتی بیدفع میشوید.
- با وجود اینکه پس از مرگ گولم، دو گولم کوچک اسپاون میشوند و باز هم برجکهای دفاعی را هدف قرار میدهند، اما برجکها نیروهای پشت سری را هدف قرار میدهند و به دو گولم کوچک از طرف برجکها آسیبی وارد نمیشود.
- همیشه به خاطر داشته باشید که ساختمان اینفرنو و اژدهای اینفرنو (Inferno Dragon) به سادگی میتوانند گولم را از بین ببرند. داشتن یک برق (Zap) میتواند تاحدودی شانس بقای گولم را افزایش دهد.
- استفاده از بچه اژدها (Baby Dragon) به عنوان پشتیبانی گولم نیز میتواند استراتژی هوشمندانهای باشد.
- استفاده از مینی پکا، پکا، پرینس و والکایر میتواند انتخاب مناسبی برای دفاع در برابر حمله گولم باشد.
لول
|
میزان سلامتی
|
میزان آسیب
|
میزان آسب/ثانیه
|
میزان آسیب پس از مرگ
|
میزان سلامتی گولمهای کوچکتر
|
میزان آسیب گولمهای کوچکتر
|
میزان آسیب گولمهای کوچکتر/ثانیه
|
میزان آسیب گولمهای کوچکتر پس از مرگ
|
1 | 3,200 | 195 | 78 | 195 | 650 | 40 | 16 | 40 |
2 | 3,520 | 214 | 85 | 214 | 715 | 44 | 17 | 44 |
3 | 3,872 | 235 | 94 | 235 | 786 | 48 | 19 | 48 |
4 | 4,256 | 259 | 103 | 259 | 864 | 53 | 21 | 53 |
5 | 4,672 | 284 | 113 | 284 | 949 | 58 | 23 | 58 |
6 | 5,120 | 312 | 124 | 312 | 1,040 | 64 | 25 | 64 |
7 | 5,632 | 343 | 137 | 343 | 1,144 | 70 | 28 | 70 |
8 | 6,176 | 376 | 150 | 376 | 1,254 | 77 | 30 | 77 |
اسکلت غولپیکر
اسکلت غولپیکر (Giant Skeleton) از آرنا 2 یا Bone Pit در اختیار شما قرار میگیرد. اسکلت غولپیکر تنها یک نیرو را هدف قرار میدهد، اما میزان سلامتی بالا و آسیب محیطیی که پس از مرگ خود وارد میکند بسیار بالاست.
بزرگترین خصوصیت اسکلت غولپیکر بمب غول پیکریست که بر دوش خود حمل میکند. پس از مرگ این بمب روی زمین میافتد و منفجر میشود. آسیب وارد شده محیطی و بسیار بالاست.
برای استفاده از کارت اسکلت غولپیکر نیاز به 6 الکسیر دارید.
- بهترین گزینه برای از بین بردن اسکلت غولپیکر استفاده از ارتش اسکلتهاست.
- از اسکلت غولپیکر میتوان به عنوان یک تانک قدرتمند استفاده شود و راه را برای نیروهای پشت سر خود باز کند.
- بمب باقی مانده از مرگ اسکلت غولپیکر 3 ثانیه بعد منفجر میشود. این انفجار به نیروهای خودی آسیب وارد نمیکند اما تقریبا تمام نیروهای دیگر را از بین میبرد.
- اسکلت غولپیکر میتواند یک گزینه دفاعی مناسب باشد. در برابر حمله گروهی رقیبتان به خوبی مقاومت میکند و پس از انفجار نیز تمام نیروهای اطراف خود را از بین میبرد.
- نیروهای سریعی مانند خوک سوار (Hog Rider) میتوانند پیش از انفجار بمب از محدوده آن فرار کنند.
- انفجار بمب اگر نیروها را کاملا از بین نبرد، آنها را به عقب پرتاب میکند. البته به جز تانکها و نیروهای سنگینی مانند پکا.
- اسکلت غولپیکر میتواند یک نیروی مناسب برای از بین بردن ساختمان اینفرنو و باز کردن راه برای حمله به سمت برجکها باشد.
- ترکیب اسکلت غولپیکر به همراه جادوگر یا جلاد به عنوان پشتیبان میتوان شروع یک حمله مخرب باشد.
- یک استراتژی برای بالا بردن سرعت اسکلت غولپیکر استفاده از خوک سوار در پشت سر آن است. خوک سوار اسکلت غولپیکر را به جلو هل داده و آن را زودتر به برجکها نزدیک میکند.
- اگر یکی از برجکهای رقیبتان تخریب شده است، میتوانید اسکلت غولپیکر در میان زمین او قرار دهید. اسکلت غولپیکر سریعا به محدوده برجک دوم نزدیک میشود و احتمال آسیب رساندن به آن پس از انفجار بمب بسیار بالا میرود.
- قرار دادن پرنس تاریک در پشت اسکلت غولپیکر نیز یک استراتژی مخرب است.
- به این خاطر که اسکلت غولپیکر نمیتواند نیروهای هوایی را هدف قرار دهد، استفاده از دسته مینیونها میتواند به سادگی او را از بین ببرد.
- استفاده از گردباد در زمان مناسب، میتواند بمب اسکلت غولپیکر را از برجکهایتان دور کند.
لول | میزان سلامتی | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب پس از مرگ |
1 | 2,000 | 120 | 80 | 720 |
2 | 2,200 | 132 | 88 | 792 |
3 | 2,420 | 145 | 96 | 871 |
4 | 2,660 | 159 | 106 | 957 |
5 | 2,920 | 175 | 116 | 1,051 |
6 | 3,200 | 192 | 128 | 1,152 |
7 | 3,520 | 211 | 141 | 1,267 |
8 | 3,860 | 231 | 154 | 1,389 |
پکا
پکا (P.E.K.K.A) از آرنا 4 یا P.E.K.K.A’s Playhouse در اختیار شما قرار میگیرد. نکته جالب درخصوص پکا این است که برخلاف هیبت درشت و ترسناکش، اغلب از او به عنوان یک زن یاد میشود. بیشترین مقدار آسیب وارد شده در یک ضربه برای پکا است.
برای استفاده از کارت پکا به 7 الکسیر نیاز دارید.
- پکا بیشترین آسیب در بازی وارد میکند و در صورتی که به درستی استفاده شود میتواند به شدت مخرب باشد.
- اگر لول پکای شما با لول بَربَرهای رقیبتان یکی باشد، میتواند با یک ضربه آنان را از بین ببرد.
- سرعت پایین پکا و نحوه نبرد تن به تن او موجب میشود تا اگر به خوبی پشتیبانی نشده باشد، توسط ارتش اسکلتها، دسته مینیونها یا ساختمان اینفرنو سریعا از بین برود.
- پیش از استفاده از پکا حتما برق (Zap) را آماده داشته باشید.
- برای پشتیبانی از پکا میتوانید از نیروهایی نظیر ساحره، بمب انداز (Bomber)، جادوگر یا جلاد استفاده کنید.
- برای دفاع در برابر حمله فوق، استفاده از مینی پکا یا والکایر برای از بین بردن نیروهای پشتیبان پکا میتواند مناسب باشد.
- استفاده از بَربَرهای نخبه (Elite Barbarian) در برابر پکا اصلا ایده خوبی نیست. پکا میتواند با دو ضربه یک بَربَر نخبه را از بین ببرد.
- پکا میتواند خوک سوار را بدون اینکه کوچکترین آسیبی به برجک وارد کند از بین ببرد. فقط کافیست آن را در میانه راه قرار دهید.
- پکا میتواند با چهار ضربه غول سلطنتی را از بین ببرد.
- پکا میتواند در مقابل حمله هردو پرنسها به سادگی مقاومت کند.
- استفاده از پکا و تانک لیزری، یک ترکیب تاثیر گزار خواهد بود.
- استفاده از والکایر در مقابل پکا میتواند مانع از آسیب رساندن هر نیروی زمینی به آن شود.
- پکا نیرویی کم سرعت است. استفاده از معجون خشم (Rage) میتواند سرعت آن را بالا برده و موجب شود زودتر به برجکهای رقیبتان برسد.
- مینی پکا میتواند آسیب زیادی به پکا وارد کند، اما زیاد در برابر آن دووم نمیآورد.
لول
|
میزان سلامتی
|
میزان آسیب
|
میزان آسیب/ثانیه
|
1 | 2,600 | 510 | 283 |
2 | 2,860 | 561 | 311 |
3 | 3,146 | 617 | 342 |
4 | 3,458 | 678 | 376 |
5 | 3,796 | 744 | 413 |
6 | 4,160 | 816 | 453 |
7 | 4,576 | 897 | 498 |
8 | 5,018 | 984 | 546 |
بالون
بالون (Balloon) از آرنا 2 یا Bone Pit در اختیار شما قرار میگیرد. بالون مستقیما ساختمانهای دفاعی و برجکها را هدف قرار میدهد. آسیب بالون بسیار زیاد است و پس از نابود شدن نیز آسیبی محیطی وارد میکند.
برای استفاده از بالون نیاز به 5 الکسیر دارید.
- با استفاده از یک استراتژی درست، میتوانید به سادگی برجکهای رقیبتان را با استفاده از بالون نابود کنید.
- بهترین استراتژی برای استفاده از بالون، گذاشتن یک تانک مانند غول (Giant) در مقابل آن است تا تمام آسیبهای وارده را معطوف خود کند.
- اگر از بالن هیچ حمایتی صورت نگیرد و تنها برجکهای دفاعی به آن آسیب وارد کنند، میتواند حداقل یک بمب روی برجک بیاندازد و آسیب قابل توجهی وارد کند.
- بالون پس از بین رفتن، بمبی روی زمین به جا میگذارد که ظرف سه ثانیه منفجر میشود و آسیبی محیطی وارد میکند.
- مینیونها و دسته مینیونها به خوبی میتوانند بالون را از بین ببرند و پیش از منفجر شدن بمب نیز از محدوده آن فرار کنند.
- جادوگر و تفنگدار به خوبی میتوانند در برابر بالون مقاومت کنند.
- تیراندازها (Archers) نیز از جمله نیروهای مفید در برابر بالون هستند. اما بمبی که از بالون به جا میماند قطعا آنها را از بین میبرد.
- یکی از نیروهای مناسب برای پشتیبانی از بالن، بچه اژدها است.
- ساختمان اینفرنو یکی از تاثیر گذارترین ساختمانهای دفاعی در برابر حمله بالون محسوب میشود.
- از دیگر نیروهای مناسب برای از بین بردن بالون میتوان به جادوگر الکتریکی و جادوگر یخی اشاره کرد. این دو نیرو سرعت بالون را کاهش داده و فرصت مناسب برای برجکها را ایجاد میکنند تا آن را سرنگون کنند.
- استفاده از معجون شبیهساز (Clone) و تبدیل یک بالن به دو عدد در لحظات پایانی میتواند موجب تخریب یک برجک شود.
- ترکیب بالون و طلسم یخ زدن (Freeze) نیز میتواند بسیار موثر باشد.
لول
|
میزان سلامتی
|
میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه
|
میزان آسیب پس از مرگ |
1 | 1,050 | 600 | 200 | 205 |
2 | 1,155 | 660 | 220 | 225 |
3 | 1,270 | 726 | 242 | 248 |
4 | 1,396 | 798 | 266 | 272 |
5 | 1,533 | 876 | 292 | 299 |
6 | 1,680 | 960 | 320 | 328 |
7 | 1,848 | 1,056 | 352 | 360 |
8 | 2,026 | 1,158 | 386 | 395 |
پرنس
پرنس (Prince) از ابتدا در اختیار شما قرار میگیرد. پرنس درصورت شارژ شدن میتواند آسیب سنگینی به نیروی رقیبتان وارد کند. پرنس دو ثانیه پس از قرار گرفتن برروی زمین شروع به دویدن میکند و آسیب وارد شده توسط آن دو برابر میشود.
برای استفاده از پرنس نیاز به 5 الکسیر دارید.
- استفاده از دو پرنس در کنار یکدیگر ترکیبی توقف ناپذیر به وجود میآورد.
- یکی از روشهای دفاع در برابر شارژ پرنس استفاده از تانکهایی نظیر گولم یا غول (Giant) است.
- به این خاطر که پرنس نمیتواند نیروهای هوایی را هدف قرار دهد، استفاده از دسته مینیونها میتواند به سرعت آن را از بین ببرد.
- با استفاده از نیروهایی نظیر ارتش اسکلتها، گاردها، دسته گابلینها و بَربَرها میتوانید به سادگی پرنس را از بین ببرید.
- اگر از پرنس به درستی استفاده شود، میتواند با استفاده از شارژ خود نیروهایتان را به جلو و به سمت برجکهای رقیبتان هل دهد.
- استفاده از والکایر در مقابل پرنس باعث میشود نیروهای کوچکی از پرنس را متوقف میکنند به سرعت از بین بروند. البته این ایده در برابر نیروهایی مانند پکا چندان کارساز نیست.
- همیشه یک نیرو که آسیبی محیطی وارد میکند به عنوان پشتیبان پرنس به همراه داشته باشید.
- با استفاده از یک برق (Zap) و سپس مینی پکا یا شوالیه، میتوانید به سادگی پرنس را از بین ببرید.
- قبرستان (Grave Yard) نیز میتواند درمقابل حمله پرنس مناسب باشد، البته اگر انتخاب دیگری در دست نداشته باشید.
- علاوه بر برق، نیروهایی نظیر کنده درخت (Log)، جادوگر الکتریکی، طلسم یخ زدن، رعد و برق (Lightning) و روح یخی میتوانند شارژ پرنس را از بین ببرند.
لول
|
میزان سلامتی
|
میزان آسیب
|
میزان آسیب پس از شارژ
|
میزان آسیب/ثانیه
|
1 | 1,100 | 245 | 490 | 163 |
2 | 1,210 | 269 | 539 | 179 |
3 | 1,331 | 296 | 592 | 197 |
4 | 1,463 | 325 | 651 | 216 |
5 | 1,606 | 357 | 715 | 238 |
6 | 1,760 | 392 | 784 | 261 |
7 | 1,936 | 431 | 862 | 287 |
8 | 2,123 | 472 | 945 | 314 |
بچه اژدها
بچه اژدها (Baby Dragon) از ابتدا در اختیار شما قرار میگیرد. بچه اژدها یکی از نیروهایی است که آسیب محیطی وارد میکند. این ویژگی و همچنین هوایی بودن آن باعث میشود بچه اژدها تبدیل به یکی از برترین نیروهای دفاعی بازی شود.
برای استفاده از کارت بچه اژدها نیاز به 4 الکسیر دارید.
- بچه اژدها یکی از کارتهایی است که در آرناهای ابتدایی در اختیار شما قرار میگیرد و حتما باید از آن در بازی استفاده کنید.
- با توجه به محیطی بودن آسیب بچه اژدها، این نیرو میتواند به سادگی سربازانی مانند ارتش اسکلتها، دسته گابلینها، مینیونها و دسته مینیونها را از بین ببرد.
- بچه اژدها یکی از بهترین نیروها برای استفاده به عنوان پشتیبانی تانکهایی مانند غول (Giant) یا گابلینِ غول است.
- به این خاطر که بچه اژدها نوار سلامتی زیادی ندارد و آسیب کمی وارد میکند، به سادگی میتوان به وسیله یک تفنگدار آن را از بین برد.
- هنگامی که بچه اژدها روی برجکهایتان قفل کرده است، استفاده از گابلینهای نیزهانداز، تیراندازها و مینیونها میتوانند برای از بین بردن آن مناسب باشند.
- ساختمان اینفرنو و اژدهای اینفرنو نیز در برابر بچه اژدها بسیار تاثیر گذارند.
- در مقایسه با سایر کارتهایی که چهار الکسیر مصرف میکنند، بچه اژدها آسیب کمتری به برجکهای رقیبتان وارد میکند. پس استفاده از آن در خط مقدم حمله ایده خوبی نیست.
- تقریبا هر نیروی هوایی زن بازی میتواند بچه اژدها را از بین ببرد. مانند جادوگر، جادوگر الکتریکی، ساحره و... .
- بچه اژدها میتواند به خوبی در برابر حمله بَربَرها و گاردها از برجکهایتان دفاع کند.
- ترکیب لاوا هوند (Lava Hound) و بچه اژدها میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.
- اگر بچه اژدها را در چپترین یا راستترین نقطه ممکن روی زمین قرار دهید، میتوان بیتوجه به ساختمانهای دفاعی مرکز زمین به سمت برجکها حمله کند.
لول | میزان سلامتی | میزان آسیب محیطی | میزان آسیب/ثانیه |
1 | 800 | 100 | 62 |
2 | 880 | 110 | 68 |
3 | 968 | 121 | 75 |
4 | 1,064 | 133 | 83 |
5 | 1,168 | 146 | 91 |
6 | 1,280 | 160 | 100 |
7 | 1,408 | 176 | 110 |
8 | 1,544 | 193 | 120 |
ساحره
ساحره (The Witch) از ابتدا در اختیار شما قرار میگیرد. ساحره یکی دیگر از نیروهایی است که به صورت محیطی آسیب وارد میکند. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد ساحره این است که هر هفت ثانیه سه اسکلت اسپاون میکند که 5 لول از لول خودش بالاتر هستند.
ساحره میتواند نیروهای زمینی و هوایی را هدف قرار دهد. سه اسکلت اسپاون شده میتوانند ویژگیهای دفاعی یا تهاجمی خاص ساحره محسوب شوند.
برای استفاده از ساحره نیاز به 5 الکسیر دارید.
- ساحره برای استفاده به عنوان پشتیبان تانکهایی نظیر غول (Giant) یا گولم فوق العاده است.
- بولر و جلاد بدون کوچکترین مشکلی ساحره و تمام اسکلتهای آن را از بین خواهند برد.
- استفاده تکی از ساحره اشتباه است چرا که این نیرو آسیب کمی به سربازان رقیب وارد میکند.
- اسکلتهای ساحره به سادگی از بین میروند. باید آسیبهای وارد شده توسط نیروهای رقیبتان را به نیرویی دیگر معطوف کنید تا تعداد اسکلتهای اسپاون شده بیشتر شود.
- با وجود اینکه ساحره آسیب کمی وارد میکند، اما برای کارهای دفاعی جزو بهترین نیروها محسوب میشود. اسکلتهای اسپاون شده به سادگی نیروهایی نظیر پرنس یا اژدهای اینفرنو را سرگرم میکنند.
- به این دلیل که استفاده از طلسمهایی نظیر رعد و برق یا راکت (Rocket) میتواند ساحره را از بین ببرد، پیشنهاد نمیشود از آن در کنار برجکهایتان استفاده کنید. توپ آتشین نیز اگر شش لول بالاتر از لول ساحره باشد میتواند آن را از بین ببرد.
- اگر روی ساحره از معجون خشم (Rage) استفاده کنید، این معجون روی اسکلتهای اسپاون شده نیز تاثیر میگذارد.
- استفاده از نیروهایی که آسیب محیطی وارد میکنند برابر ساحره بسیار مفید خواهد بود. چرا که میتوانند نقطه شروع اسپاون شدن اسکلتها و همزمان خود ساحره را هدف قرار دهند.
- استفاده از والکایر نیز میتواند برابر ساحره بسیار مفید باشد.
- از جادوگر الکتریکی نیز میتوان برای از بین بردن ساحره استفاده کرد.
لول
|
میزان سلامتی
|
میزان آسیب محیطی
|
میزان آسیب بر ثانیه
|
لول اسکلتها
|
1 | 524 | 52 | 74 | 6 |
2 | 576 | 57 | 81 | 7 |
3 | 634 | 62 | 88 | 8 |
4 | 696 | 69 | 98 | 9 |
5 | 765 | 75 | 107 | 10 |
6 | 838 | 83 | 118 | 11 |
7 | 922 | 91 | 130 | 12 |
8 | 1,011 | 100 | 142 | 13 |
ارتش اسکلتها
ارتش اسکلتها (Skeleton Army) از ابتدا در اختیار شما قرار میگیرد. با استفاده از این کارت، مجموعهای شامل 15 اسکلت روی زمین قرار میگیرند. تفاوت ارتش اسکلتهای با قبرستان (Grave Yard) در نحوه و مکان اسپاون شدن اسکلتها است.
برای استفاده از کارت ارتش اسکلتها نیاز به 3 الکسیر دارید.
- با توجه به تعداد بالای نیروهای موجود در کارت ارتش اسکلتها، استفاده از آن در برابر نیروهایی که به صورت تکی آسیب وارد میکنند مانند پکا یا پرنس میتواند بسیار موثر باشد.
- یکی دیگر از نکات مثبت درخصوص ارتش اسکلتها مقدار الکسیر بسیار کمی است که مصرف میکند. این مسئله موجب میشود تا ارتش اسکلتها تبدیل به یکی از بهترین انتخابها در کارهای تدافعی شود.
- ارتش اسکلتها برای از بین بردن سریع تانکهایی نظیر غول (Giant)، خوک سوار و... نیز بسیار مناسب است.
- به وسیله ارتش اسکلتها میتوان وارد شدن کوچکترین آسیبی به برجکها بشکه گابلینها (Goblin’s Barrel) را از بین برد.
- با وجود اینکه اسکلتها با کوچکترین آسیبی از بین میروند، اما استفاده از آنان دقیقا روی نیروهایی مانند جادوگر، جادوگر یخی، بولر، ساحره و... میتواند آنان را از بین ببرد.
- ارتش اسکلتها شامل تعداد بالایی از نیروها میشود اما به شدت در برابر نیروهایی که آسیب محیطی وارد میکنند مانند بچه اژدها، والکایر، ساحره و... ضعیف هستند و سریعا از بین میروند.
- تمام اسکلتهای اسپاون شده به سادگی با یک برق (Zap) از بین میروند. استفاده از کنده درخت (Log) و تیرها (Arrows) نیاز بسیار موثر است.
- استفاده از دسته مینیونها یا بَربَرها میتواند گزینه مناسبی از جهت بالا بردن میزان مقاومت باشد.
- یک گولم یخی میتواند پس از مرگ و با انفجار خود تمام اسکلتها را از بین ببرد.
- اگر مستقیما از ارتش اسکلتها برای حمله به برجکهای رقیبان استفاده کنید، درصورتی که هیچ نیروی دیگری مداخله نکند میتوانند آسیب سنگینی به برجکها وارد کنند.
لول | میزان سلامتی | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه |
1 | 51 | 51 | 51 |
2 | 56 | 56 | 56 |
3 | 61 | 61 | 61 |
4 | 67 | 67 | 67 |
5 | 74 | 74 | 74 |
6 | 81 | 81 | 81 |
7 | 89 | 89 | 89 |
8 | 98 | 98 | 98 |
بشکه گابلینها
بشکه گابلینها (Goblin’s Barrel) از آرنا 1 یا Goblin Stadium در اختیار شما قرار میگیرد. این کارت در محدوده طلسمها قرار میگیرد و بشکهای شامل گابلین را به نقاط مختلف نقشه پرتاب میکند.
برای استفاده از بشکه گابلینها نیاز به 3 الکسیر دارید.
- در صورتی که برای بشکه گابلینها مزاحمتی ایجاد نشود، این نیرو میتواند آسیب بسیار زیادی به برجکها وارد کند. طبق استاندارد تورنومنتها 742 واحد آسیب به برجکها وارد میشود.
- گابلینهای موجود در یک بشکه دارای میزان آسیب بسیار زیاد اما میزان سلامتی بسیار کمی هستند.
- میتوان از بشکه گابلینها برای مشغول کردن برجک دفاعی و سپس هدف قرار دادن برجک با مینی پکا یا خوک سوار استفاده کرد.
- استفاده از یک تانک و سپس بشکه گابلینها میتواند سریعا موجب تخریب یک برج دفاعی شود.
- طلسم برق (Zap) اگر به ماکسیمم لول خود رسیده باشد میتواند بشکه گابلینهای لول 12 را کاملا از بین ببرد. اما اگر بشکه گابلینها به ماکسیمم لول رسیده باشد توسط برق نابود نمیشود.
- استفاده از کنده درخت و تیرها نیز در برابر بشکه گابلینها بسیار موثر است.
- بسیاری از بازیکنان از بشکه گابلینها در نقاط مختلف استفاده میکنند تا برق یا کنده درخت رقیبشان نتواند آنان را از بین ببرد.
- استفاده از طلسم آینه (Mirror) و پرتاب دو بشکه گابلینها میتوان استراتژی بسیار مناسبی باشد.
- اگر گردباد در نقطه درستی استفاده شود، میتواند گابلینها را به سمت برجک پادشاه رسانده و او را از خواب بیدار کند.
- اگر جادوگر الکتریکی به درستی استفاده شود میتواند به سرعت دو گابلین را از بین ببرد.
- استفاده از نیروهایی نظیر جادوگر یا تفنگدار نمیتواند کاملا بشکه گابلینها را متوقف کند و حداقل مقداری آسیب به برجک شما وارد میشود.
- استفاده از جلاد و بولر در نقطه درست میتواند به سرعت موجب از بین رفتن دو گابلین شود.
لول | لول گابلینها |
1 | 6 |
2 | 7 |
3 | 8 |
4 | 9 |
5 | 10 |
6 | 11 |
7 | 12 |
8 | 13 |
تیرکمان خودکار
تیرکمان خودکار (X-Bow) از آرنا 3 یا Barbarian Bowl در اختیار شما قرار میگیرد. تیرکمان خودکار یکی از ساختمانهایی است که میتواند هم برای امور دافعی و هم امور تهاجمی استفاده شود.
برای استفاده از کارت تیرکمان خودکار نیاز به 6 الکسیر دارید.
- با توجه به برد بسیار بالای تیرکمان خودکار میتوان از آن به عنوان یکی از موثرترین ساختمانهای دفاعی یاد کرد.
- تیرکمان خودکار میتواند به سرعت نیروهای کم جانی مانند گابلینها، تیر اندازها، اسکلتها و... را از بین ببرد.
- با یک استراتژی درست میتوان از تیرکمان خودکار برای حمله برجکهای رقیبتان استفاده کنید. خمپاره انداز (Mortar) یکی دیگر از ساختمانهایی است که میتوان از آن برای حمله استفاده کرد. اما میزان آسیب آن بسیار کمتر از تیرکمان خودکار است.
- بهترین راه برای از بین بردن تیرکمان خودکار استفاده از راکت است.
- با توجه به اینکه تیرکمان خودکار نیروهای هوایی را هدف قرار نمیدهد، به سادگی توسط بالون، مینیونها، اژدهای اینفرنو و... از بین میرود.
- با توجه به اینکه چهار ثانیه طول میکشد تا تیرکمان خودکار شلیک خود را شروع کند، زمان کافی برای استفاده از تانکها یا نیروهای دیگری برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به برجکهایتان را دارید.
- اگر تیرکمان خودکار رقیبتان روی برجکهایتان قفل کرده و مشغول شلیک است، میتوانید از برق (Zap) برای ریست کردن آن استفاده کنید تا هدف دیگری انتخاب کند.
- پشتیبانی از تیرکمان خودکار میتواند به صورت استفاده از نیروهایی با آسیب محیط در پشت سر یا استفاده از نیروهای قدتمندی مانند والکایر در مقابل آن انجام شود.
- استفاده از طلسم خشم (Rage) روی تیرکمان خودکار موجب میشود سرعت و میزان آسیب وارد شده توسط آن افزایش پیدا کند.
- اگر مداخلهای ایجاد نشود، یک تیرکمان خودکار میتواند به سادگی یک برجک رقیبتان را تخریب کند.
- استفاده از ساختمانهایی مانند تسلای پنهان (Hidden Tesla) میتواند مکمل خوبی برای تیرکمان خودکار باشد.
- بولر و جلاد نیروهای دفاعی مناسبی در مقابل تیرکمان خودکار محسوب میشوند.
لول
|
میزان سلامتی | میزان آسیب | میزان آسیب/ثانیه
|
1 | 1,000 | 20 | 80 |
2 | 1,100 | 22 | 88 |
3 | 1,210 | 24 | 96 |
4 | 1,330 | 26 | 104 |
5 | 1,460 | 29 | 116 |
6 | 1,600 | 32 | 128 |
7 | 1,760 | 35 | 140 |
8 | 1,930 | 38 | 152 |
شبیه ساز
شبیه ساز (Clone) از آرنا 8 یا Frozen Peak در اختیار شما قرار میگیرد. همانطور که از نام این طلسم مشخص است، نیروهایتان را شبیه سازی میکند. اما نیروهای شبیه سازی شده تنها به اندازه یک ضربه نوار سلامتی دارند.
برای استفاده از کارت شبیه ساز نیاز به 3 الکسیر دارید.
- به این خاطر که نیروهای شبیه سازی شده تنها به اندازه یک ضربه نوار سلامتی دارند، به سادگی و به وسیله هر طلسم دیگری مانند برق (Zap) از بین میروند.
- برخلاف آینه (Mirror)، شبیه ساز هر نیرویی که داخل محوطهاش باشد را شبیه سازی میکند.
- شاید نیروهای شبیه سازی شده شکننده باشند، اما به شدت قوی هستند.
- معمولا استفاده از شبیه ساز روی حجم زیادی از نیروها میتواند موجی وحشتناک را ایجاد کند.
- ترکیب شبیه ساز و آینه میتواند بسیار موثر باشد.
- بهترین زمان برای استفاده از شبیه ساز هنگامی است که نیروهایتان مشغول آسیب زدن به برجکهای رقیبتان هستند.
- شبیه سازی اسکلت غولپیکر میتواند بسیار مخرب باشد. البته اگر هر دو به محدوده برجکهای دفاعی برسند.
- نیروهای شبیهسازی شده همانند نیروی اصلی رفتار میکنند.
- شبیه ساز نیروهایی مانند پرنس یا تانک لیزری نیز دارای شارژ هستند و به همان میزان آسیب وارد میکنند.
- شبیه ساز ساحره و ساحره شب (Night Witch) نیز همانند نسخه اصلی خفاش و اسکلت اسپاون میکنند.
- استفاده از جادوگر الکتریکی میتواند در برابر نیروهای شبیه سازی شده بسیار موثر باشد.
لول | کارت | لول کارت ساده شبیه ساز | لول کارت ساده اپیک ساز | لول کارت لجندری شبیه ساز |
1 | 6 | 4 | 1 | 1 |
2 | 7 | 5 | 2 | 1 |
3 | 8 | 6 | 3 | 1 |
4 | 9 | 7 | 4 | 1 |
5 | 10 | 8 | 5 | 2 |
6 | 11 | 9 | 6 | 3 |
7 | 12 | 10 | 7 | 4 |
8 | 13 | 11 | 8 | 5 |
گردباد
گردباد (Tornado) از آرنا 6 یا Builder’s Workshop در اختیار شما قرار میگیرد. گردباد دارای آسیب محیطی است و برد بسیار بالایی دارد. این طلسم میتواند نیروها را به مرکز خود بکشاند و به آنان مقداری آسیب وارد کند.
برای استفاده از کارت گردباد نیاز به 3 الکسیر دارید.
- اگر از تیرها (Arrows) استفاده میکنید، گردباد میتواند یک جایگزین مناسب برای آن باشد. البته بالا بردن آن بسیار سختتر و زمانبرتر است.
- اگر گردباد را روی گروهی از سربازان رقیبتان مانند ارتش اسکلتها یا دسته مینیونها استفاده کنید، آنها را به میانه خود میکشد و نابود یا بسیار ضعیف میکند.
- نیروهایی مانند خوک سوار تلاش میکنند تا برخلاف جهتی که گردباد آنان را میکشد فرار کنند.
- با استفاده درست از گردباد میتوان خوک سوار و غول (Giant) را به سمت برجک پادشاه کشاند و او را بیدار کرد.
- استفاده غلط از گردباد میتواند بسیار خطرناک باشد و نیروهای قدرتمندی مانند مینی پکا یا بالون را به برجکهایتان نزدیکتر کند.
- ترکیب گردباد و نیروهایی که آسیب محیطی وارد میکنند مانند جادوگر یا جلاد میتواند یک استراتژی دفاعی فوق العاده باشد.
- استفاده صحیح از گردباد بسیار سخت است و نیازمند تمرین زیاد است.
لول | میزان آسیب/ثانیه |
1 | 44 |
2 | 48 |
3 | 53 |
4 | 58 |
5 | 64 |
6 | 70 |
7 | 77 |
8 | 84 |
سم
سم (Poison) از آرنا 5 یا Spell Vally در اختیار شما قرار میگیرد. سم آسیب محیطی وارد میکند و دارای بسیار بالایی است. یکی از بهترین استفادههای سم برروی ساختمانهایی است که نیرو اسپاون میکنند.
برای استفاده از کارت سم نیاز به 4 الکسیر دارید.
- سم برای آسیب رساندن به ساختمانها و نیروها بسیار موثر است.
- سم همانطور که ساختمانهای اسپاون کننده را از کار میاندازد، میتواند ساحره و ساحره شب را نیز از کار بیاندازد.
- با وجود اینکه میزان آسیب سم برای از بین بردن نیروهایی مانند تفنگدار، جادوگر و جادوگر الکتریکی کافی است اما این نیروها از محدوده آن فرار میکنند و درنتیجه کامل از بین نمیروند.
- استفاده از سم به همراه تانکهایی مانند خوک سوار یا غول میتواند بسیار موثر باشد.
- همچنین استفاده از سم و قبرستان (Grave Yard) میتواند ترکیب مخربی باشد. همچنین در هنگام دفاع نیز استفاده از سم روی قبرستان آن را کاملا از کار میاندازد.
- استفاده از سم یا توپ آتشین کاملا به خودتان و سیاستهای مد نظرتان بستگی دارد.
- استفاده از بولر به همراه سم یک استراتژی دفاعی مناسب است. بولر سربازان دشمن را پیوسته به عقب و به داخل سم هل میدهد تا آسیب ببینند.
لول | میزان آسیب/ثانیه
|
میزان آسیب به برجکها
|
1 | 57 | 23 |
2 | 62 | 25 |
3 | 68 | 28 |
4 | 75 | 30 |
5 | 83 | 34 |
6 | 91 | 37 |
7 | 100 | 40 |
8 | 110 | 44 |
آینه
آینه (Mirror) از آرنا 5 یا Spell Vally در اختیار شما قرار میگیرد. آینه آخرین کارتی که استفاده کردید را تکرار میکند، البته به همراه یک الکسیر بیشتر. با توجه به لول آینه، نیروی تکرار شده میتواند قویتر یا ضعیفتر از نسخه اصلی خود باشد.
استفاده از آینه یک الکسیر بیشتر از نیروی قبلی که استفاده کردید مصرف میکند.
- آینه این اجازه را میدهد تا یک کارت قدرتمند را دوباره تکرار کنند، حتی قدرتمندتر از قبل.
- آینه میتواند هنگامی که رقیبتان برای یک نیروی شما پاسخ مناسبی دارد استفاده شود. مثلا رقیبتان بشکه گابلینهای شما را با کنده درخت از بین میبرد. شما میتوانید با استفاده از آینه باز هم بشکه گابلینها را استفاده کنید اما این بار رقیبتان پاسخی نخواهد داشت.
- شما میتوانید ساختمانهای تولید الکسیر را نیز با استفاده از آینه تکرار کنید.
- استفاده از آینه ریسک بسیار بزرگی است. همانطور که میتواند بسیار مفید باشد، با توجه به مصرف بالای الکسیر میتواند به ضرر شما تمام شود.
- استفاده از آینه برای تکرار دوباره ارتش اسکلتها و استفاده از یک طلسم خشم (Rage) میتواند به سادگی یک برجک رقیبتان را از بین ببرد.
- آینه میتواند رقیبتان را سورپرایز کند. از آن استفاده نکنید تا زمانیکه موعد درست فرا رسیده باشد.
لول | لول کارت ساده تکرار شده | لول کارت نادر تکرار شده | لول کارت اپیک تکرار شده | لول کارت لجندری تکرار شده |
1 | 7 | 5 | 2 | 1 |
2 | 8 | 6 | 3 | 1 |
3 | 9 | 7 | 4 | 1 |
4 | 10 | 8 | 5 | 2 |
5 | 11 | 9 | 6 | 3 |
6 | 12 | 10 | 7 | 4 |
7 | 13 | 11 | 8 | 5 |
8 | 14 | 12 | 9 | 6 |
یخبندان
یخبندان (Freeze) از آرنا 4 یا P.E.K.K.A’s Playhouse در اختیار شما قرار میگیرد. یخبندان میتواند نیروهای رقیبتان را برای مدت زمان طولانی در جای خود نگه دارد. این طلسم روی برجکها ساختمانهای دفاعی نیز موثر است.
برای استفاده از کارت یخبندان نیاز به 4 الکسیر دارید.
- استفاده از یخبندان به همراه بالون میتواند موجب تخریب یک ساختمان رقیبتان شود.
- یخبندان میتواند با کارتهای دیگری نظیر خوک سوار نیز ترکیب شود تا آسیب بسیار زیادی به برجکهای رقیبتان وارد کند.
- استفاده از یخبندان و قبرستان بسیار موثر خواهد بود.
- برد طلسم یخبندان آنقدر زیاد است که میتواند همزمان یک برجک تیر اندازها و برجک پادشاه را از کار بیاندازد.
- استفاده از یخبندان نیازمند مهارت و زمانبندی بسیار بالایی است. استفاده اشتباه از آن مقدار زیادی از الکسیرهای شما را هدر میدهد.
- استفاده از یخبندان برای امور دفاعی نیز بسیار موثر است. با ثابت ماندن سربازان رقیبتان برجکهای شما زمان کافی برای از بین بردن آنها را پیدا میکنند.
لول | مدت زمان (ثانیه) |
1 | 4 sec |
2 | 4.3 sec |
3 | 4.6 sec |
4 | 4.9 sec |
5 | 5.2 sec |
6 | 5.5 sec |
7 | 5.8 sec |
8 | 6.1 sec |
رعد و برق
رعد و برق (Lightning) از آرنا 1 یا Goblin Stadium در اختیار شما قرار میگیرد. رعد و برق طلسمی پرقدرت با برد بسیار بالاست. رعد و برق میتواند به خوبی برای از بین بردن برجک تضعیف شده و نیروهایی با میزان سلامتی متوسط استفاده شود.
برای استفاده از رعد و برق نیاز به 5 الکسیر دارید.
- رعد و برق میتواند همزمان سه نیرو را هدف قرار دهد. اگر در محدوده ساختمان استفاده شود یکی از این سه نیرو حتما ساختمان خواهد بود.
- اگر کمتر از سه نیرو در برد رعد و برق حضور داشته باشند، میزان آسیب افزایش پیدا نمیکند و درواقع الکسیرهایتان به هدر میرود.
- بهتر است رعد و برق را از رقیبتان پنهان نگه دارید تا موعد مناسب استفاده از آن فرا برسد.
- رعد و برق میتواند شارژ نیروهایی مانند پرنس، پرنس تاریک و تانک لیزری را از کار بیاندازد.
- رعد و برقی میتواند آسیب وارد شده توسط ساختمان اینفرنو یا اژدهای اینفرنو را متوقف کند.
- ترکیب رعد و برق و تیرها (Arrows) میتواند تمام نیروهای رقیبتان را از بین ببرد.
- بَربَرها میتوانند تبدیل به سپر دفاعی درمقابل رعد و برق شوند و از آسیب دیدن دیگر نیروها جلوگیری کنند. چرا که دارای میزان سلامتی زیادی هستند.
- رعد و برق میتواند به خوبی علیه 3 تفنگدار استفاده شود و آنان را از بین ببرد.
لول | میزان آسیب | میزان آسیب به برجکها |
1 | 650 | 260 |
2 | 715 | 286 |
3 | 786 | 315 |
4 | 864 | 346 |
5 | 949 | 380 |
6 | 1,040 | 416 |
7 | 1,144 | 458 |
8 | 1,254 | 502 |
خشم
خشم (Rage) از آرنا 3 یا Barbarian Bowl در اختیار شما قرار میگیرد. خشم طلسمی که سرعت و آسیب نیروهای تحت تاثیر خود را افزایش میدهد. خشم روی ساختمانهای دفاعی و برجکها نیز موثر است و آنان را تقویت میکند.
برای استفاده از خشم نیاز به 3 الکسیر دارید.
- خشم میتواند به افزایش سرعت نیروهایی مانند پکا و گولم کمک کند.
- شما میتوانید از خشم برای بالا بردن سرعت اسپاون کردن ساختمانهایی مانند کلبه بَربَرها استفاده کنید. خشم همچنین سرعت اسپاون شدن اسکلتهای ساحره را افزایش میدهد.
- ترکیب خشم و بَربَرهای نخبه میتواند به شدت مخرب باشد.
- استفاده از خشم روی تانکهایی مانند هاگ و غول (Giant) موجب میشود این نیروها آسیب سنگینی به برجکهای رقیبتان وارد کنند.
- برد طلسم خشم بالاست، سعی کنید به گونهای از آن استفاده کنید که تمام نیروهایتان را پوشش دهد.
- استفاده از خشم روی نیروهایی مانند جادوگر یا جلاد که دارای آسیب محیطی هستند ترکیبی فوق العاده برای حمله را به وجود میآورد.
- استفاده صحیح از خشم میتواند بسیار موفقیت آمیز باشد و استفاده غلط از آن الکسیر شما را هدر خواهد داد.
لول | مدت زمان (ثانیه) |
1 | 6 |
2 | 6.5 |
3 | 7 |
4 | 7.5 |
5 | 8 |
6 | 8.5 |
7 | 9 |
8 | 9.5 |
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعاً دمت گرم خیلی وقت برده کارت بخش دو و سه شم بده