ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

برنامه مایکروسافت برای مقابله با فریب کودکان در بازی‌های ویدیویی

مایکروسافت اخیرا از «پروژه آرتمیس» در راستای بهبود بستر خانوادگی چت درون بازی‌های ویدیویی پرده برداشته؛ این برنامه در واقع تکنیکی مهم در زمینه شناسایی متخاصمان و سوءاستفاده‌گران آنلاینی است که قصد دارند از طریق ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت اخیرا از «پروژه آرتمیس» در راستای بهبود بستر خانوادگی چت درون بازی‌های ویدیویی پرده برداشته؛ این برنامه در واقع تکنیکی مهم در زمینه شناسایی متخاصمان و سوءاستفاده‌گران آنلاینی است که قصد دارند از طریق فریب کودکان به وسیله چت درون بازی‌ها، آنها را مورد آزار جنسی قرار دهند.

به ادعای مایکروسافت پروژه آرتمیس به مکالمات متنی پیشین پلتفرم‌های گیمینگ این کمپانی از جمله ایکس باکس و ویندوز اضافه شده، و می‌تواند کاراکترها و عبارات و الفاظ استفاده شده در چت‌ها را به شکلی هوشمندانه درجه‌بندی و ارزیابی کند.

این مکانیزم درجه‌بندی به عنوان یک تعیین‌کننده عمل می‌کند، و می‌تواند توسط کمپانی‌های مستقل و متعدد دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد و ماحصل و نتایج ارزیابی آنها نیز به دست انسان‌های ناظر می‌رسد تا نتیجه را بررسی کنند. پیش فرض عملکرد این سیستم انتقال داده‌ها به ناظر است، اما اگر مکالمه از سوی هوش مصنوعی حساس و فوری تشخیص داده شود، اطلاعات به صورت مستقیم در اختیار پلیس و سازمان‌های قضایی نیز قرار خواهد گرفت.

پروژه آرتمیس با همکاری چند کمپانی دیگر از جمله استودیو Roblox (سازنده یک بازی محبوب بین کودکان با همین نام) توسعه یافته. این سیستم از همین حالا به صورت کاملا رایگان در اختیار تمام پلتفرم‌های چت قرار گرفته، و در واقع مایکروسافت تایید کرده مدت کوتاهی است در سرویس‌های ایکس باکس پیاده‌سازی شده است.

پروژه آرتمیس یک قدم اساسی و مهم رو به جلو است، اما به معنای نوش‌دارو نیست.

آزار جنسی کودکان و سوءاستفاده آنلاین و تشخیص فریب کودکان از مشکلات اساسی هستند. اما ما در مقابل پیچیدگی و شرایط بغرنج این دست از معضلات تسلیم نمی‌شویم. به همین ترتیب این ابزار را در همین لحظه در اختیار عموم قرار داده و از دیگر کمپانی‌های تکنولوژی و سازمان‌های درگیر شرایط مشابه دعوت می‌کنیم با هدف قرار دادن پیشرفت و بهبود مداوم مکانیزم، مشارکت بیشتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید:


تماشا کنید: گفتگو با رضا علوی، مدیر ارشد طراحی در ایکس باکس


تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – با ایکس باکس سری ایکس از خیلی نزدیک آشنا شوید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی