ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

سازندگان System Shock 3 از این پروژه کنار گذاشته شدند

به نظر می‌رسد که تیم سازنده بازی System Shock 3 دیگر روی این بازی کار نمی‌کند. نه تنها این، بلکه بسیاری از کارکنان و نیروهای ارشد استودیو هم در چند ماه گذشته از OtherSide Entertainment ...

رایان زجاجی
نوشته شده توسط رایان زجاجی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

به نظر می‌رسد که تیم سازنده بازی System Shock 3 دیگر روی این بازی کار نمی‌کند. نه تنها این، بلکه بسیاری از کارکنان و نیروهای ارشد استودیو هم در چند ماه گذشته از OtherSide Entertainment جدا شده‌اند.

از جمله این نیروها نویسنده و کارگردان، برنامه‌نویس ارشد، کارگردان طراحی، طراح ارشد، رهبر بخش QA و غیره هستند که در طی ۵ ماه گذشته از این استودیو جدا شده‌اند. حتی در صورتی که پروفایل و وضعیت اشتغال آن‌ها را در لینکدین چک کنید، می‌توانید مشاهده کنید که همگی خروج خود را تایید کرده‌اند.

علاوه بر این، یکی از سازندگان به طور ناشناس در فروم RPGCodex ادعا کرده که تیم سازنده به طور کل توسط OtherSide رها شده و دیگر روی بازی کار نمی‌کند. او همچنین نوشته که فرآیند توسعه بازی از نظر تولید محتوا «بسیار عقب» بود و شاید اگر شرکت Starbreeze با مشکلات شدید مالی مواجه نمی‌شد آن‌ها می‌توانستند محصولی جالب، اما کوچک‌تر از انتظارات تحویل دهند.

به نظرم اگر Starbreeze دچار بحران نمی‌شد می‌توانستیم بازی جالبی ارائه دهیم که دارای گیم‌پلی نو و خلاقانه‌ای باشد، اما در هر صورت بازی بسیار کوچک‌تر از چیزی بود که مردم انتظار داشتند و در نهایت به عنوان دنباله‌ای ناامیدکننده برای چنین فرنچایز محبوبی شناخته می‌شد. این انتظارات بالا باعث شدند تا آزمایشات پرهزینه‌ای انجام دهیم. تیم کوچکی بودیم و می‌دانستیم که نمی‌توانیم از نظر بزرگی و کیفیت با سایر immersive simها رقابت کنیم. به همین حاطر مجبور بودیم خلاق و هوشمند و عجیب باشیم. و واقعا داشتیم بازی خاص و شاید باحالی می‌ساختیم، اما احتمالا نه آن چیزی که مخاطبان انتظار داشتند.

همچنین کامیونیتی منیجر سابق بازی، سم لانکات، صحت گفته‌های این سازنده ناشناس را تایید کرده است. او پیش‌تر در ماه دسامبر تایید کرده بود که تعدادی از نیروها اخراج شده‌اند و او نگران آینده پروژه است.

می‌دانم مردم درباره وضعیت استودیو نگرانند و اگر بگویم من هم نگران نیستم دروغ گفته‌ام. من که دموی داخلی SS3 را بازی کرده‌ام، می‌دانم که تیم آستین با تمام وجود روی آن کار کرده بودند و در چند ماه گذشته پیشرفت چشمگیری داشتند. این که ببینی خیلی از آن‌ها حالا از پروژه‌ای که انقدر سخت برایش کار کرده‌اند اخراج شده‌اند ناراحت‌کننده است. حتی برخی از اعضای بوستون از ماه ژوئن تا حالا هنوز نتوانسته‌اند کار تمام وقت پیدا کنند.

در فوریه سال گذشته، شرکت استاربریز پس از مواجه با مشکلات شدید مالی، حق نشر این بازی را به آدرساید فروخت. وارن اسپکتر، بازی‌ساز باتجربه‌ای که روی این عنوان هم کار می‌کرد، چند ماه بعد گفته بود که آدرساید در حال گفت و گو با ناشران بسیاری است که علاقه به همکاری دارند. او حتی ادعا کرده بود که این استودیو از توانایی مالی کافی برای انتشار بازی نیز برخوردار است.

حال با این خبر، سیستم شاک 3 به دردسر بزرگی افتاده و عملا پروسه ساختش متوقف شده است. طبق تجربه، پروژه‌های پردردسری همچون این بازی حتی اگر موفق به اتمام ساخت و انتشار شوند هم به ندرت می‌توانند در حد انتظارات ظاهر شوند.

لازم به ذکر است که بازسازی نسخه اول سیستم شاک توسط استودیوی Nightdive همچنان در حال ساخت بوده و امسال عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – چطور از بازی کسب درآمد کنیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی