ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیشنمایش Resident Evil 3
اخبار و مقالات

۸ نکته که پیش از تجربه Resident Evil 3 باید بدانید

دیگر چیزی به زمان عرضه بازسازی Resident Evil 3 باقی نمانده و با توجه به پیشنمایش‌هایی که رسانه‌ها از بازی منتشر کردند، احتمال به موفقیت رسیدن این نسخه نیز خیلی بالاست. براساس پیش‌نمایش‌های منتشر شده، ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

دیگر چیزی به زمان عرضه بازسازی Resident Evil 3 باقی نمانده و با توجه به پیشنمایش‌هایی که رسانه‌ها از بازی منتشر کردند، احتمال به موفقیت رسیدن این نسخه نیز خیلی بالاست. براساس پیش‌نمایش‌های منتشر شده، می‌توان گفت که Resident Evil 3 با اینکه نسبت به بازسازی قسمت دوم اکشن‌تر شده اما هنوز هم یک بازی بقا محور جذاب است که در مرکز خود باس کم‌نظیری به نام نمسیس دارد. خب این یعنی کپکام تقریبا راه بازسازی بازی‌های کلاسیکش را به خوبی پیدا کرده و در جلب نظر منتقدین به خوبی موفق بوده. اما هنوز این برای گیمرها سوال است که بازسازی Resident Evil 3 چه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد. البته با تماشای گیم‌پلی‌های منتشر شده از بازی می‌توان تا حدودی به پاسخ این سوال رسید اما برای اینکه کارتان ساده‌تر شود، ما در ویجیاتو پیشنمایش Resident Evil 3 را در قالب ۸ نکته‌ای که باید پیش از تجربه بازی بدانید به نگارش درآوردیم. پس در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
بشکه‌های قابل اشتعال برگشته‌اند

کپکام موقع ساخت نسخه اصلی Resident Evil 3 می‌خواست کمی فرمول کلی دو قسمت قبلی را تغییر دهد و به دنبال یک اکشن سریع‌تر بود. برای این کار آن‌ها تعداد پولیگان‌های سازنده زامبی‌ها را کم کردند تا سخت‌افزارهای نسبتا ضعیف آن دوران بتوانند تعداد بیشتری از این مردگان متحرک را به تصویر بکشند. با این حال، همانطور که گفتم کپکام به دنبال این بود که اکشن بازی را کمی سریع‌تر کند. برای همین در گوشه و کنار برخی کوچه و خیابان‌های بازی بشکه‌های قرمز رنگ قابل اشتعالی طراحی کرد که جیل با شلیک به سمتشان می‌توانست انفجاری نسبتا بزرگ خلق کند. این بشکه‌ها موقع مقابله با گله‌های بزرگ زامبی‌ها کاربرد داشت و در عرض یک چشم به هم زدن می‌شد تعداد زیادی از آن‌ها را به هزاران تکه کوچک تبدیل کرد. اینطور که کپکام در نمایش‌ها نشان داد، بشکه‌های قابل اشتعال در بازسازی Resident Evil 3 نیز وجود دارند. کسانی هم که موفق به تجربه بازی شده‌اند نیز می‌گویند منفجر کردن این بشکه‌ها در کنار اینکه مثل نسخه اصلی حس خیلی خوبی دارد، به شدت کاربردی است و می‌توان با یک شلیک دقیق به سمتشان خیابان‌های راکون‌سیتی را از زامبی‌ها پاکسازی کرد. جالب اینجاست که کپکام در بازسازی Resident Evil 3 فقط به بشکه‌ها بسنده نکرده، بلکه حالا یک سری جعبه الکتریکی هم در محیط پیدا می‌شوند که با شلیک به آن‌ها می‌توان از الکتریسیته برای خشک کردن دشمنان سر جایشان کمک گرفت.

بازسازی Resident Evil 3 داستان مفصل‌تری دارد

پیشنمایش Resident Evil 3

خب واقعا این چیزی بود که کپکام باید روی آن کار می‌کرد. برخلاف دو قسمت ابتدایی مجموعه، Resident Evil 3 به خاطر زمان کمی که تیم سازنده برای توسعه بازی داشت از کمبود محتوای نسبتا زیادی رنج می‌برد. برای مثال، انتخاب‌های حیاتی و پایان‌های متفاوت، راه‌حلی برای رفع این مشکل بودند و تیم سازنده سعی داشت با استفاده از آن‌ها ارزش تکرار بیشتری به بازی ببخشد. اما گویا کپکام متوجه این موضوع بوده و سعی داشته با بسط دادن خط داستانی بازی، نگذارد که بازسازی Resident Evil 3 نیز به درد نسخه اصلی دچار شود. شاید اولین اقدام آن‌ها برای رفع این مشکل حذف کردن همین انتخاب‌های حیاتی و پایان‌های متفاوت بازی بود. اینطور که به نظر می‌رسد، توسعه‌دهندگان به دنبال داستان یکپارچه‌تر و سر راست‌تری برای بازی هستند و می‌خواهند Resident Evil 3 قالبی شبیه بازسازی نسخه دوم پیدا کند. در کنار این، گویا بخش کارلوس هم پختگی بیشتری پیدا کرده و اینطور که کپکام گفته گویا مدت زمان بیشتری را با او وقت می‌گذارنیم.

جاخالی دادن هنوز جزو مکانیک‌های اصلی گیم‌پلی بازی است

یکی از چیزهایی که Resident Evil 3 کلاسیک به خاطرش شهرت داشت، سیستم جاخالی دادن جیل ولنتاین بود. به هر حال مردم یک سال قبل کنترل لئون کندی بی‌تجربه و دانشجوی ساده‌ای به نام کلیر ردفیلد را در دست گرفته بودند و انتظار داشتند عضو استارزی که توانست جان سالم از عمارت اسپنسر به در ببرد، تفاوت‌هایی با آن‌ها داشته باشد. از طرفی تیم سازنده برای بازی نسبتا اکشن‌ترش یک باس قدرتمند و سریع طراحی کرده بود و نیاز داشت قدرتی نسبتا ویژه در اختیار کاراکتر محبوبش قرار دهد تا شرایط میان آن دو، نسبتا متعادل باقی بماند. این شرایطی است که برای بازسازی Resident Evil 3 نیز پابرجاست. برای همین تیم سازنده نه تنها مکانیک جاخالی دادن را از سیستم گیم‌پلی بازی حذف نکرده، بلکه با اضافه کردن ویژگی Perfect Dodge آن را گسترش هم دادند. به طور کلی هنوز جاخالی دادن در بازسازی Resident Evil 3 نیز آسان نیست اما اگر بتوانید به موقع جاخالی دهید، بازی به شما اجازه می‌دهد با نشانه گرفتن زمان را کمی آهسته کنید و شلیک‌های پشت سر هم دقیق‌تری داشته باشید.

جدال با نمسیس سخت‌تر از گذشته است

پیشنمایش Resident Evil 3

با اینکه هنوز نگرانی‌هایی در مورد نمسیس حس می‌شود اما به جرات می‌توان گفت که این غول بی‌شاخ دم در بازسازی Resident Evil 3 یک تایرنت واقعی است. به خوبی می‌شود دید که تیم سازنده از موفقیت چشمگیر مستر ایکس در بازسازی نسخه دوم، الهامات زیادی گرفته‌ و سعی کرده نمسیس را چند برابر بهتر و قدرتمندتر از آن تایرنت خوش‌پوش کلاه به سر طراحی کند. نمسیس حالا حضور پر رنگ‌تری نسبت به نسخه اصلی دارد و بیشتر او را در راکون‌سیتی ملاقات می‌کنیم. علاوه بر این، قرار نیست که نمسیس مثل مستر ایکس آرام آرام قدم بردارد تا شما اجازه فرار کردن داشته باشید. نه، خبری از این حرف‌ها نیست؛ نمسیس به سمت شما می‌دود، از کنارتان به سرعت عبور می‌کند و رو به رویتان قرار می‌گیرد. حتی اگر بتوانید از کنارش هم عبور کنید با شاخک‌های چندشی که در دستش دارد، پای جیل را می‌گیرد و به سمت خودش می‌کشد. کپکام به دنبال این بوده که رویارویی با نمسیس مثل کابوسی باشد که بیدار شدن از آن تقریبا غیر ممکن است و تقریبا می‌توان با استناد به نمایش‌های بازی گفت که آن‌ها در این راه موفق بوده‌اند.

راکون‌سیتی خیلی بزرگ‌تر از قبل شده

پیشنمایش Resident Evil 3

راکون‌سیتی هم مثل تمام ابعاد دیگر بازسازی Resident Evil 3 بزرگ‌تر و پرچزئیات‌تر از گذشته شده. حالا فروشگاه‌ها و ساختمان‌های بیشتری در بازی وجود دارند که امکان ورود به آن‌ها در اختیارتان گذاشته شده و می‌توانید در آن‌ها به جستجو بپردازید. علاوه‌ بر این، مدتی پیش کپکام اعلام کرد که راکون‌سیتی Resident Evil 3 به قدری بزرگ است که آن‌ها ترجیح دادند به بازی Fast Travel اضافه کنند تا بازیکنان بتوانند در زمان و مهمات صرفه‌جویی کنند. البته هنوز مشخص نیست که سیستم Fast Travel بازی چطور کار می‌کند و برای درک بهتر آن باید تا موقع عرضه بازی صبر کنیم.

بازسازی Resident Evil 3 مراحل جانبی هم دارد

پیشنمایش Resident Evil 3

همانطور که اشاره شد، جهان بازی نسبت به نسخه اصلی ابعاد بزرگ‌تری پیدا کرده. بنابراین، کپکام باید راهی برای خالی نبودن این جهان بزرگ پیدا می‌کرد که پیمودن مسیرها فقط به از بین بردن زامبی‌ها و جدال با نمسیس ختم نشود. برای این کار، تیم توسعه‌دهنده تصمیم گرفته پای مراحل جانبی را به بازسازی Resident Evil 3 باز کند. اینطور که کپکام گفته، ورود به این مراحل جانبی و تمام کردن آن‌ها در نهایت باعث پیشرفت و ارتقای قدرت‌های جیل می‌شوند. پس شاید بد نباشد برای اینکه نمسیس کمی به شما در بازی آسان بگیرد، مراحل جانبی بازی را هم جدی بگیرید.

Resident Evil 3 بخش آنلاینی به نام Resistance دارد

یادداشت Project Resistance

یکی از ایراداتی که گیمرها از بازسازی Resident Evil 2 می‌گرفتند، نداشتن بخش آنلاین بود. به عقیده آن‌ها بعد از تمام کردن بخش‌های داستان کلیر و لئون دیگر دلیلی قانع ‌کننده‌ای وجود نداشت که باز هم پای بازی بنشینند و آن را برای چند بار تمام کنند. شاید این دلیلی بود که تیم توسعه‌دهنده Resident Evil 3 به فکر یک بخش آنلاین برای بازی افتاد. بله بازسازی Resident Evil 3 همراه با بخش آنلاینی منتشر می‌شود که پیش‌تر آن را با عنوان Project Resistance می‌شناختیم و حالا به Resistance خالی تغییر نام داده. Resistance شبیه یک اسکیپ‌روم با تم دنیای Resident Evil است که توسط گیم‌مستری به نام مستر مایند اداره می‌شود. چهار نفر هم به عنوان بازیکن در اتاق‌های پر از زامبی این اسکیپ‌روم پخش می‌شوند و باید در کنار حل کردن پازل‌ها و پیدا کردن راه خروج، با چالش‌هایی که مستر مایند برایشان تدارک دیده رو به رو شوند.

Resident Evil 3 کی و روی چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

انتظارات از Resident Evil 3

بازسازی بازی مورد انتظار Resident Evil 3 در ۱۵ فروردین‌ماه برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی عرضه می‌شود. با توجه به اینکه بازسازی نسخه دوم نیز برای نینتندو سوییچ عرضه نشد، بعید به نظر می‌رسد که پای Resident Evil 3 به این کنسول هیبریدی نیز باز شود. البته با توجه به اینکه نسل هشتم کنسول‌ها آخرین روزها خود را سپری می‌کند، ممکن است ریمستر بازی برای پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز عرضه شود. با این حال، هنوز این موضوع از سوی کپکام تایید نشده و باید ببینیم که سال آینده، ژاپنی‌ها تصمیم به انجام این کار می‌گیرند یا نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Reza_Dark
    Reza_Dark | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

    به به عاشقشم???
    منتظرم شدید...
    دمتگرم مقاله جذاب و خوندنی بود?

  • AmirS.T.A.R
    AmirS.T.A.R | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    عالی نمیتونم صبر کنم واسش همین الانم پیش خرید کردم و منتظر دمو?

  • Mehrab123
    Mehrab123 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    بازی فقط ترسناک باشه...من هیچی دیگه نمیخوام

  • randy
    randy | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    والا اینقدر توی خبرا نمسیس رو ترسناک و چالشی نشونش دادن که ادم فکر میکنه تا بازی شروع میشه نمسیس پشت سرشه

  • حامد نوری
    حامد نوری | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    ۱۵ فروردین منتشر میشه نه ۱۵ اسفند

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

      درسته خطای انسانی بود :))

      • حامد نوری
        حامد نوری | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

        ❤??

مطالب پیشنهادی