ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مبارزه ثور و شزم - Thumbnail
کمیک بوک

چرا شزم می‌تواند ثور را شکست دهد؟ و چرا نمی‌تواند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text] شخصیت‌های زیادی را نمی‌توان در دنیای کمیک‌های دی‌سی پیدا کرد که از نظر قدرت و توانایی در حد سوپرمن باشند؛ در هر حال هر چه باشد آخرین فرزند کریپتون پرچم‌دار کمیک‌های دی‌سی است. با ...

محمدرضا صفری
نوشته شده توسط محمدرضا صفری | ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شخصیت‌های زیادی را نمی‌توان در دنیای کمیک‌های دی‌سی پیدا کرد که از نظر قدرت و توانایی در حد سوپرمن باشند؛ در هر حال هر چه باشد آخرین فرزند کریپتون پرچم‌دار کمیک‌های دی‌سی است. با این حال یک شخصیت وجود دارد که تقریباً همان سوپرمن است و می‌تواند جایگزین خوبی برای او باشد. شخصیت که درباره‌اش حرف می‌زنیم شزم است!

شاید حتی بعضی از مخاطبان معتقد باشند که شزم از سوپرمن هم قدرتمندتر است؛ چرا که او نقطه ضعفی مثل سنگ‌های کریپتونایت ندارد و از طرف دیگر از توانایی‌های جادویی هم بهره می‌برد.

شاید بهتر باشد برای بررسی عملکرد شزم، او را در برابر یکی دیگر از شخصیت‌هایی قرار دهیم که او نیز مثل سوپرمن بسیار قدرتمند است، شخصیتی از دنیایی دیگر؛ ثور!

مطمئناً مبارزه ثور و شزم جذاب خواهد بود؛ هر دوی آن‌ها از قدرت‌های فیزیکی و جادویی بهره می‌برند و نقطه ضعف بزرگی ندارند. در ادامه ۵ دلیل که شزم برنده مبارزه خواهد بود و ۵ دلیل برای این که شزم نمی‌تواند از پس ثور بربیاید را بیان می‌کنیم. ما را در ویجیاتو همراهی کنید.

می‌تواند: توانایی‌ها و قدرت‌های مستقل، بدون سقف محدودیت

از هر نظر که نگاه کنیم، شزم منبع قدرت‌های جادویی است که به چیزی مثل خورشید یا پتک متکی نیست. فقط لازم است تا بیلی بتسون فریاد بزند «شزم!« و قدرت ۶ خدای دنیای دی‌سی در دسترس او قرار بگیرند.

با در نظر گرفتن این که قدرت‌های شزم به طور ذاتی از جنس جادو هستند، تعریف یک سقف برای آن‌ها نیز سخت خواهد بود. همین باعث می‌شود توانایی‌های او مثل نیرو، سرعت، پرواز، آسیب ناپذیری و استحکام تقریباً بدون محدودیت باشند. تنها نقطه ضعف احتمالی شزم، هویت انسانی نوجوانش است.

نمی‌تواند: او فقط یک بچه است

بیلی بتسون فقط یک نوجوان است که توانایی چندین خدای قدرتمند دنیای دی‌سی را در اختیار دارد. با این که او دانش سالامون (Solomon) را برای راهنمایی‌اش در اختیار دارد، اما نحوه استفاده بیلی از توانایی‌هایش، خود نشان از بی‌تجربگی دارد.

شزم را می‌توان قهرمانی دید که اگر لازم باشد، حتی قادر به بهره‌گیری از خشونت زیاد یا خون‌ریزی نیست؛ آن هم به خاطر این که بیلی فقط یک بچه با قلبی رئوف است. احتمالاً او از این نظر حتی از سوپرمن هم بچه مثبت‌تر باشد.

می‌تواند: برق متحد او است

به جز مشت‌هایش، سلاح اصلی و منبع قدرت‌های شزم، برق جادویی او است. این برق توسط شزمِ جادوگر به او داده شده که خودش قبل از بیلی از آن استفاده می‌کرده. این همان برقی است که حتی می‌تواند سوپرمن را نیز زمین‌گیر کند.

به همین دلیل، و با توجه به نحوه استفاده شزم از این برق، احتمال زیادی دارد که او بتواند ثور را نیز شکست دهد. این که چطور برق جادویی شزم در دنیای دی‌سی عمل می‌کند، به نوعی یک برگ برنده محسوب می‌شود و اگر مرد فولادین در برابرش چندان شانس نداشته باشد، ثور نیز ممکن است قسر در نرود.

نمی‌تواند: برق متحد ثور هم است

ثور که خدای رعد است، از برق نیز بهره می‌گیرد. او می‌تواند برق و دیگر شکل‌های الکتریسیته را به وسیله میولنیر (Mjolnir)، و حتی گاهی بدون آن، کنترل کند.

این که چقدر برق ثور خاصیت جادویی دارد می‌تواند مورد بحث قرار بگیرد. خیلی راحت نمی‌توان در مورد جادویی بودن برق ثور صحبت کرد اما استفاده شدن آن توسط میولنیر (که سلاحی جادویی است) ممکن است خواص جادویی را به آن اضافه کند.

می‌تواند: قدرت چندین خدا را دارد

شزم نه قدرت یک، بلکه قدرت شش خدا را دارد که حتی اگر نیاز باشد می‌تواند آن‌ها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. این خدایان از دنیای مادی نیز خارج هستند و قوانین ابعاد مادی بر آن‌ها تأثیر نمی‌گذارند.

شاید بتوان گفت چنین قدرتی شبیه به داشتن شش ازگاردی (یا حتی موجوداتی قدرتمندتر) در کنار خود است. از طرف دیگر تعریف خدا در دنیای مارول چندان واضح نیست. خدایان در دنیای دی‌سی با خدایانی که در مارول دیده‌ایم تفاوت دارند؛ آن‌ها خیلی زیاد با موجوداتی فانی ارتباط برقرار نمی‌کنند چرا که دغدغه‌های مهم خود را برای رسیدگی دارند.

نمی‌تواند: ثور یک خدا است

حالا که بحث خدایان مطرح شده، باید گفت که از دید انسان‌های زمین ثور نیز یک خدا است و عنوان خدای رعد را به یدک می‌کشد. در حالی که شزم از توانایی‌های شش خدا بهره می‌برد، اما او یک خدا نیست و فقط از قدرت‌های آن‌ها استفاده می‌کند.

ثور خودش یک منبع قدرت است. اگر شزم به جای دی‌سی در دنیای مارول حضور داشت، شاید ثور نیز یکی از موجوداتی می‌شد که به شزم اجازه قرض گرفتن قدرتش را می‌داد. از طرف دیگر در دنیای دی‌سی، وقتی یک موجودی مثل یک خدا به موجودی فانی قدرت‌هایش را قرض می‌دهد، به این معنی نیست که آن موجود فانی به قدرتمندی آن خدا می‌شود.

می‌تواند: توانایی خلق متحدان خودش را دارد

تنها چیزی که ثور می‌تواند همراه خود در مبارزه‌ای عادلانه با شزم بیاورد، میولنیر است. با این حال شزم به لطف توانایی‌های جادویی‌اش، می‌تواند خانواده مارول [یا به عبارتی خانواده شزم] را که شامل ۵ دوست نزدیک بیلی بتسون هستند را احضار کند.

بیلی می‌تواند توانایی‌های شزم را بین خانواده مارول تقسیم کند. همین باعث می‌شود تا مبارزه شزم و ثور یک مبارزه ۱ به ۶ باشد. حالا شاید بگویید در این صورت ثور نیز می‌تواند کل ازگارد و اعضای اونجرز را نیز احضار کند که در آن وقت مبارزه بین شزم (تمام اعضای خانواده شزم از قدرت‌های شزم جادوگر استفاده می‌کنند) و ثور نخواهد بود!

نمی‌تواند: ثور تجربه بیش‌تری دارد

ثور قوی‌ترین ازگاردی و قدرتمندترین عضو اونجرز [هالک چشم‌غره می‌رود] است. قرن‌ها زندگی باعث شده تا او نبردها و جنگ‌های زیادی را تجربه کرده باشد.

با توجه به این که او هنوز زنده است، می‌توان با اطمینان گفت که او در نهایت از تمام نبردهایش جان سالم به در برده. به دست آوردن تجربه از تمام این اتفاقات چیزی است که بیلی بتسون جوان و شزم از آن بهره نمی‌برند. شاید شزم موجودی دانا باشد اما تجربه نبردهای ثور و زیرکی او را ندارد.

می‌تواند: ثور خیلی به میولنیر تکیه می‌کند

بدون میولنیر، احتمال این که ثور به شزم ببازد زیاد است؛ چرا که بسیاری از توانایی‌های جادویی ثور از این پتک جادویی سرچشمه می‌گیرند. شزم به چنین چیزی برای استفاده از جادویش نیاز ندارد و به راحتی می‌تواند نیرو، سرعت و استقامتش را تا حد زیادی بالا ببرد که حتی از ثور نیز پیشی بگیرد.

با این حال خیلی راحت نمی‌توان میولنیر را از این نبرد حذف کرد. ولی اگر بیش‌تر دقت کنیم، بیلی بتسون نیز قلب پاکی دارد و خیراندیش و صادق است... که این ویژگی‌ها ممکن است باعث شوند شایسته به دست گرفتن پتک ثور باشد. هر کسی که شایسته باشد نیاز به مشقت فراوان برای به دست گرفتن پتک ثور ندارد، حتی اگر در آن لحظه میولنیر در دستان خود ثور اودین‌سان باشد.

نمی‌تواند: آن‌ها قبلاً جنگیده‌اند و ثور برنده شده است

غیرقابل اجتناب نبود که در کراس‌اوور مارول و دی‌سی، شزم و ثور در برابر هم قرار بگیرند. از آن جایی که ثور چند مبارزه با سوپرمن داشته، این بار نویسندگان تصمیم گرفتند تا خدای رعد را در برابر شزم قرار دهند. در کمیک DC vs. Marvel در سال ۱۹۹۶، این دو در مقابل هم قرار گرفتند و ظاهراً ثور برنده مبارزه شد.

ثور توانست جلوی تبدیل شزم را با استفاده از میولنیر بگیرد. هر چند این عمل باعث شد تا پتک ثور به جای نامشخصی تلپورت شود. در نهایت بیلی بتسون مثل یک نوجوان در برابر خدای رعد قرار گرفت و ثور بدون زحمت توانست شکستش دهد.

نظر شما چیست؟ در مبارزه بین شزم و ثور کدام یک پیروز خواهد بود؟ دیدگاه‌هایتان را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

به مطالعه ادامه دهید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (153 مورد)
  • shazam12
    shazam12 | ۲۹ تیر ۱۴۰۰

    سلام نمیدونم چرا همه میگن ثور شاید چون شزم رو نمیشناسن قدرت هاش بدون محدودیته و از شش تا خدای قدرتمند نیرو میگیره میتونه رعد های عظیم شلیک کنه من میگم برابرن سرعت شزم هم که شزم تونسته پابه پای فلش حرکت کنه!شاید تجربه نداشته باشه اما خرد سلیمان چیه پس این بی تجربگیش رو جبران میکنه شزم شاهکار بینهایت داره کتاب بینهایت رو باکمک سوپرمن بلند کرد

  • SOROUSH
    SOROUSH | ۹ آذر ۱۳۹۹

    بعد یک سوال دیگه هم برام پیش اومد اگه واندر وومن با ثور بجنگه نتیجه چی خواهد بود؟! و میشه نقطه ضعف های ثور رو بگید؟ و اگر سوپر من با ثور بجنگه نتیجه چی میشه؟ ممنون میشم اگه لطف کنید جواب بدید ببخشید که وقتتون رو گرفتم

  • SOROUSH
    SOROUSH | ۹ آذر ۱۳۹۹

    سلام ببخشید آقای استیو راجرز میشه لطفا ترتیب کمیک ها رو بگید چند تا بدون قاعده خوندم اصلا نفهمیدم چی به چیه! اگه میشه لطفا ترتیب کمیک بوک ها رو بگید تا من بتونم همشون رو بخونم ممنونم

  • Shazam
    Shazam | ۸ آذر ۱۳۹۹

    دوستان!دوستان!تند نرید
    این قدر شزم رو ضعیف ندونید
    اولا مورد آخر که نوشتید یه بار شزم با ثور جنگیده و ثور برده کاملا نظر کارگردان بوده شزم علاوه بر خانواده اش میتونه لیگ عدالت رو هم خبر کنه
    و یا میتونه با سوپر من متحد شه و ثور رو شکست بده
    ثور اگه بخواد هر کی رو بیاره بازم از لیگ عدالت و شزم شکست میخوره
    شزم میتونه چکش ثور رو از ثور دور کنه و سپس با رعد و برقش ثور رو به زمین در بیاره

    درسته ثور خیلییئیی قدرت داره
    ولی شزم رو اینقدر دست کم نگیرید
    کی گفته حالا چون نوجوان هست نمیتونه ثور رو شکست بده

    شزم رو دارن با سوپر من مقایسه میکنن ولندروومن رو با ثور تازه خوندم که ولندروومن ثور رو شکست میده
    ولی شانس ولندروومن مقابل شزم ۶۰ به ۴۰ به نفع شزم هست
    پس شزم قدرتش زیاد کمم نیست
    شزم مشخصا حداقل ۷ یا ۱۰ درصد از ثور قوی تر است
    ثور بدون چکشش هر چقدرم تلاش کنه نمیتونه شزم رو شکست بده
    پس شزم قوی تر هست البته درسته تو بعضی فیلم ها یا کارتن ها مثلا فلش پوینت ولندروومن شزم رو کشت اما اگه از من می شنوید در ان فیلم خیلی در حق شزم بد کردند
    خیلی قدرتش رو آورده بودن پایین


    من نمیدونم کار ندارم کی در جنگ ثور و شزم برنده میشه
    ولی میدونم شزم از ثور قوی تر هست

    • SOROUSH
      SOROUSH | ۹ آذر ۱۳۹۹

      همون طور که گفتش اگه قرار باشه که هر کدوم رفقاشون رو احضار کنن که دیگه جنگ بین ثور و شزم نمیشه!

    • Ghosttown
      Ghosttown | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

      fan boy:-(

  • حسام
    حسام | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    ثور بدون میولینر بار ها و بارها جنگیده مثل فیلم رگناروک که بدون رعد میولینر هم هالک را شکست داد ود قدرت واقعی اش بدون ان ازاد شد ثور بدون میو‌لینر هم صلاح هایی قوی مثل استورم بریکر یارن بی یورن و شمشیر نکرو دارد که هر کدام به قدرت میولنیر هستند یا از ان قوی ترند ثور با شمشیر نکرو میتواند هزاران هزار خدارا بکشد و قدرتشان را برای خودش کند ثور خیلی راحت میتواند از تبدیل شزم جلوگیری کند یا کل قدرت شزم را با کنترل رعد (منبع اصلی قدرت شزم رعد است در وجود خودش که با گفتن کلمه‌ی شزم فعال می شود)جذب میولینر کند

    • Shazam
      Shazam | ۸ آذر ۱۳۹۹

      در صورتیکه که شزم زودتر با رعد و برقش ثور رو زمین گیر نکنه
      که این کار هم میکنه پس شزم میتونه برنده این جنگ باشه

  • Hamid
    Hamid | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    ببخشید جناب راجرز من شما رو به عنوان یکی از با تجربه های کمیک قبول دارم . حرف شما برام حجته . در سایت ها هم می بینم خیلی اطلاعات بالایی دارید . یه سوال ازتون دارم . بنظرتون اگر توی یک نبرد عادلانه و تن به تن بدون ورود متحدان ثور قدرتمند تر است یا سنتری ؟ ممنون میشم پاسخم رو بدید .

    • استیو راجرز
      استیو راجرز | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

      خواهش میکنم . شما لطف دارید .
      راستش من جدیدا بیشتر اوقات راجب مبارزه های نزدیک کمیک بوک میگم که نظر نویسنده تایین کنندست . از نظر نویسنده که بگذریم اما چون نظر شخصی من را پرسیدین باید بگم که من فکر میکنم که شانس ثور برای پیروزی به دو دلیل بیشتر است .
      اولین دلیل وجود سلاحی مثل میولنیر بیشتر است که ذکر تک تک قدرت های این سلاح از موضوع بحث خارج است .
      دومین مورد مهارت مبارزه و فنون جنگی ثور به مراتب بیشتر از سنتری است . ثور یکی از ماهرترین جنگجویان کل دنیای مارول است و چندین شخصیت از جمله آدام والارک و کاپیتان آمریکا این مورد زا به نوعی عنوان کرده اند . حتی تانوس هم اعتراف کرده است که مهارت مبارزه ثور بیشتر از خودش ( یعنی خود تانوس ) است .
      اما نباید امتیازات سنتری رو هم فراموش کرد . چون سنتری توانایی دستکاری مولکولی و سرعت خیلی زیادی داره در حدی که با مشت های سریع خودش بعد زمان و مکان رو شکسته . اما خوب باید توجه کرد که ثور میتواند اشیا سریعتر از نور را ببینید و نسبت به آن واکنش بدهد . در صورتی که سنتری به ووید تبدیل بشه قدرتش چندین برابر میشه و ثور در نسخه و حالت معمولی و اصلی واقعا کار خیلی سختی در برابر ووید دارد .
      امیدوارم پاسخ سوالتون را گرفته باشید .

      • Hamid
        Hamid | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

        ممنون ، بابت پاسخت کاملتون . پس طبق فرموده های شما شانس ثور کمی از سنتری بیشتر است . بعد ببخشید من شنیدم ثور یه حالتی به نام دیوانگی جنگجویان دارد که همه چیش چند برابر میشه ، میخواستم شما در باره ی این حالت اطلاعات بیشتری بهم بدید ، البته اگه زحمت نیست . و اگر میشه بگید تو کدوم کمیک این حالت بوده که برم ببینم .

        • استیو راجرز
          استیو راجرز | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

          خلاصه بگم در حالت « دیوانگی جنگجویان » ، قدرت و استقامت ثور تا 10 برابر افزایش میابد . البته ویژگی دیگری که این حالت دارد این است که سطح تفکر را کاهش میدهد به طوری که ثور در این حالت دوست و دشمن را با هم نابود میکند .
          فکر کنم چند کمیک هست که ثور در آنها در حالت « دیوانگی جنگجویان » ، قرار دارد . البته من یادم نیست دقیقا چون خیلی وقت پیش این کمیک ها را خواندم . اما فعلا در سایت مارول ویکی نگاه کردم مشخصات چندین کمیک را در این مورد ذکر کرده بود . کمیک های Thor #167 و Thor #166-168 و Thor #502 ذکر شده بودند . همچنین کمیک های Warlock Chronicles #8 و Warlock and the Infinity Watch #25 و Thor #468-471 و Silver Surfer Vol 3 #88 ذکر شده بود . خلاصه این موارد بود . اگه مورد دیگری هم هست من فعلا یادم نیست .

          • Hamid
            Hamid | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

            ممنون بابت پاسختون . واقعاً عجیبه ، پس تو این حالت میشه گفت حتی بتواند اودین را شکست دهد ؟
            راستی ببخشید من دو تا سوال دیگه هم دارم ? ، معذرت میخوام سوالتم داره زیاد میشه . میخواستم بگم شما بین این سه نفر چه طور رتبه بندی میکنید .
            کینگ ثور پیر ، دورمامو ( نسخه کلاسیک که فکر کنم بخشی از ابدیت رو شکست داد ) گالاگتوس
            و ۱ سوال دیگه ، که بعداً میپرسم حجم سوال ها میاد بالا شما شاید وقت نداشته باشید توی یه کامنت جوابش رو بدید .

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

            راجب سوال اولتون ، خیر . !! من خیلی بعید میدانم که ثور بتواند حتی در این حالت هم اودین را شکست دهد . به نوعی اودین قدرتمندترین اسکای فادر دنیای مارول محسوب میشود . اگر از پتانسیل کامل « نیروی اودین » ، استفاده کند به راحتی در حد گالاکتوس و دورمامو قدرتمند میشود و میتواند کهکشان ها را نابود کند و دوباره به حالت اولش برگرداند . حتی یک درگیری هم با موجود انتزاعی بینهایت ( Infinity ) داشته است که نتیجه آن نابودی چندین جهان بوده است . !! مگر آنکه اودین از سلاح هایی مثل زره نابودگر و قدرت مخصوص خود یعنی « نیروی اودین » استفاده نکند . در این صورت شاید ثور شانسی داشته باشد . البته اودین در آخرین کمیک های حضورش خیلی خیلی و بینهایت خیلی نسبت به قبل ضعیفتر شده بود و به خاطر اینکه در اواخر دوران عمر خود بود بیشتر قدرت هایش تحلیل رفته بود به طوری که حتی ثور ( جین فاستر ) هم او را به چالش کشید . من در اول نظر و توضیحاتم و برای نتیجه گیری ، اودین در اوج را در نظر گرفتم .
            در مورد سوال دومتون هم من شخصا هر 3 شخصیت ذکر شده را تقریبا در یک رده از نظر قدرت میدانم . هر 3 قدرت هایی دارند که میتوانند کهشان ها را نابود کنند . مگر اینکه یکی از آنها مثلا ضعیفتر شده باشد و در حالت ضعیف شده باشد و یا برعکس به واسطه یک سلاح یا قدرتی ، قدرتمندتر از وضعیت قبلی شده باشد و به این طریق معادله به هم میخورد . مثلا گالاکتوس بعضی وقت ها به این خاطر که مدت زیادی از انرژی هیچ سیاره ای تغذیه نکرده است ، در حالت ضعیف شده قرار دارد . خلاصه اینکه دیگه بستگی به نظر نویسنده داره که کدام یک را برتر و قدرتمندتر نشان دهد .

          • Hamid
            Hamid | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

            اهان ، پس ثور حتی در این حالت حریف اودین نمیشود . بعد ببخشید اگر اودین در اوج باشد و زره ی نابودگر همراه با شمشیر خودش میتواند کینگ ثور پیر فونیکس را شکست دهد ؟ من که میدونم از کینگ ثور پیر عادی قویتر است . ولی با همه ی این تجهیزات و در اوج حریف کینگ ثور پیر فونیکس میشود ؟ راستی ببخشید شما بین این ۴ نفر چطور رتبه بندی میکنید .
            پروتژ ، فالکرام ، پایین تر از همگان و بیاندر های ماقبل ریتکان .
            ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم . راستیتش من اطلاعی درباره ی کیهان های مارول ندارم ، تنها چیزی که میدونم اینه که بینهایت کیهان ۷ و ابدیت کیهان ۸ هست . ممنون میشم هر اطلاعاتی درباره ی کیهان ها و سطح قدرت هاشون دارید به منم بگید .
            با تشکر .

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

            در مورد سوال اولتون ، باز هم خیر . من خیلی بعید میدانم . در واقع « نیروی فونیکس » یک نیروی چند وجهی به حساب میاد که قدرت تقریبا بی انتهایی داره . این نظر شخصی من هست . حالا دیگه زیاد توضیح نمیدهم که مطلب طولانی نشود .
            در مورد رتبه بندی چهار تایی که گفتید هم واقعا نمیشه دقیق گفت و بستگی به نظر نویسنده داره . اما چون نظر شخصی من را پرسیدید ، من میگم اول بیاندر ماقبل ریتکان ، دوم پایینتر از همگان ، سوم پروتژ و فاکرام . هرچند بازم تاکید میکنم که اولا نمیشه دقیق گفت و دوما نظر شخصی ملاک نیست .
            درباره کیهان های مارول که توضیح خیلی طولانی میشه . این موارد خیلی پیچیده و از هم گسیخته هست . اگر اشتباه نکنم گالاکتوس تجسم کیهان ششم هست و به قول شما بینهایت فکر کنم تجسم کیهان هفتم و ابدیت هم تجسم کیهان هشتم . البته دقیق یادم نیست . ممکنه اشتباه گفته باشم . اما گالاکتوس را مطمئنم که تجسم کیهان ششم هست . تجسم کیهان اول هم یک موجود انتزاعی هست که خیلی ناشناخته هست و بهش ( جد ) میگن .
            به شما هم پیشنهاد میکنم که اگر واقعا میخواین راجب این موارد اطلاع داشته باشید بهترین راه اینکه کمیک هایی که اروریجین شخصیت های انتزاعی را توضیح میدهند مطالعه کنید . یک راه خوب دیگه هم اینکه در منابع معتبری مثل مارول ویکی قسمت دیتابیس راجب این موارد تحقیق کنید .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۵ آبان ۱۳۹۹

            بیاندر های ماقبل راتیکان از پروتژ و فالکرام ضعیف ترن چون رون کینگ ثور کسایی رو شکست داده که احتمالاً همین موجوداتن ولی رون کینگ ثور به راحتی از امثال فالکرام و لوسیفر شکست میخوره پس از پرواز ضعیف تره راستش درباره پایین تر از همگان اطلاعات ندارم و نظر نمیدم

  • MOBIN-GAMER
    MOBIN-GAMER | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    ثور میتونه شزم رو شکست بده?
    درضمن اقای دکتر منهتن
    ???
    شما کی?هستید?

  • علی
    علی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    بعید میدونم شزم بتونه یکی از خدایان آزگارد را شکست بده

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    # دکتر منهتن
    ادامه کامنت قبل ... :
    در ضمن ثور در نسخه و حالت اصای و معمولی هم میتواند قدرت « نیروی اودین » را داشته باشد . اودین چندین و چند بار « نیروی اودین » را به طور موقت به ثور داده است . در ضمن ثور در حدود نمیمی از حضورش در کمیک « نیروی اودین » را در اختیار داشته است . پس نمیشه گفت که ثور در نسخه اصلی و معمولی اصلا به « نیروی اودین » ، دسترسی ندارد . *** ( اسپویل شماره 1 و 2 و 3 و 4 کمیک جدید ثور در سال 2020 ، به نویسندگی دانی کیتس . ) *** در مورد کازمیک انرژی هم باید بگم که ثور بر خلاف میل خود گالاکتوس کازمیک انرژی گالاکتوس را گرفت . فقط دفعه اول گالاکتوس با میل خودش کازمیک انرژی را به ثور داد . اما چند دفعه بعدی ثور خودش بر خلاف میل گالاکتوس کازمیک انرژی گالاکتوس را دریافت کرد .
    در مورد شزم و هالک هم من قبلا هم به طور خلاصه گفتم که شزم خیلی قویتره . قدرت بدنی شزم بیشتر از هالک نباشه کمتر هم نیست . چون قدرت بدنیش ثابت شده که خیلی وقت ها با سوپرمن برابری میکنه . شاهکار های شزم همون جور که خودتون هم میدونید بیشتره . سرعت شزم که دیگه فکر نکنم اصلا لازم به مقایسه با موجودی مثل هالک باشه . ! قدرت های جانبی شزم خیلی بیشتره . مثل قدرت رعد و برق و ... . هالک موجودیه که فقط زور داره و یکمی زود درمانی . همین و همین . اگه نظر نویسنده برای هالک نباشه و همه چیز طبق روال عادی باشه شک نکنید که شزم خیلی قویتر از هالک هست .
    در پایان متاسفم که مزاحم وقتتون شدم اما خواستم این موارد را به شما توضیح بدهم .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

      خواهش میکنم منم تک تک حرفاتون رو قبول دارم دیدم یک نفر اومده و نوشته هالک دورمامو رو کشته!!!!!!!!!!!! هالک حتی متحدین دورمامو رو هم نمیتونه شکست بده!!!!
      چه برسه به خودش!!!!!!!!!!! نمیدونم چرا بعضی ها میان پادشاه 10 قلمرو رو با یک هیولا ی بی ذهن که زره هالک باستر مرد آهنی هم براش مشکل درست میکنه مقایسه میکنن!!!!!!!
      ؟؟چون از نظرمن دومزدی هم از هالک خیلی قدرتمند تر هست! چون کلون دارک ساید رو که
      خودش کل لیگ عدالتو حریفه شکست داد!!!!! و در انیمیشن مرگ سوپرمن بدون دردسر
      شمشیر واندروومن رو شکست و هرکدوم از اعضای لیگ عدالت رو در مدت زمان کمتر از 10 ثانیه شکست داد!!!!!! و بعد به سوپرمن رسید و هردو همزمان همدیگه رو نابود کردن (البته سوپرمن با مقدار کمی خوش شانسی تونست بکشتش)!!! البته شزم نمیدونم اون زمانی که سوپرمن داشت با دومزدی میجنگید کجا بود اصلاً در انیمیشنش
      نبود!!!!! چون اگه سوپرمن و شزم با هم متحد میشدن دومزدی رو قطعاً شکست میدادن
      مثل دو سوپرمن علیه دومزدی

      • دکتر منهتن
        دکتر منهتن | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        هرچند این نظر من هست ! امیدوارم شما هم موافق باشین

      • دکتر منهتن
        دکتر منهتن | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        منظورم از پادشاه ده قلمرو ثور هست

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۲ آبان ۱۳۹۹

          شزم از هالک قویتره

      • Hamid
        Hamid | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        سلام ، ببخشید تو بحثتون دخالت میکنم . ولی اون دومزدی که دارک ساید رو شکست داده نسخه از دومزدی به نام هانتر پری ( Hunter Prey ) هستش که قویترین ورژن دومزدی هست .اگر قبول ندارید میتونید این کمیک رو ( Superman/Doomsday:Hunter/Prey ) میتونید این کمیک رو تو سایت کمیک انلاین بخونید (Comic online ) ولی بگم این نسخه انقدر قوی هست که رادیانت ( یکی از قویترین فرشتگان مقرب هم قدرت با اسپکتر ) رو شکست داده . کمیکشم دارم . بازم ببخشید نمیخواستم دخالتی کنم .
        با تشکر

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

          ممنون بخاطر اطلاع رسانی و خواهش میکنم

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

      البته سوپرمن نمرده بود

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      بله حتی گاهی اوقات رعد شزم به سوپرمن هم آسیب زده

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    # دکتر منهتن
    در ادامه کامنت قبلی باید بگم که حرف این دو تا کاربر که کلا چرته . اونا هالکو به عنوان خدا پرستش میکنند . شما دیگه اشتباه من و حتی حماقت من رو تکرار نکنید که باهاشون بحث کردم . با بحث کردن با این دو کاربر افراطی فقط وقت خودتون رو هدر میدین . وقت خیلی مهمتر از اونیه که با امثال اونا بحث کنید . من نمیدونم شما چند سالتونه اما اگه سنتون کمتر از 18 باشه احتمالا بعدا معنی حرفم رو متوجه بشید به طور کامل .
    راستی اون بابب روانی میگفت که ثور در نسخه و حالت اصلی و معمولی هالک را شکست نداده است که حرفش کلا چرته و جز این هم ازش انتظاری نمیره .
    ثور در نسخه و حالت اصلی و معمولی با گالاکتوس ( گالاکتوس ضعیف شده رو نمیگم . منظورم گالاکتوس در سطح کاملا متوسط و به اصژلاح نرمال هست . ) ، روبرو میشود و با انرژی گاد بلست چنان ضربه ای به گالاکتوس وارد میکند که گالاکتوس برای نجات خودش مجبور به فرار میشه و میگه من اگر یک لحظه دیگه اینجام بمونم زندگیم کاملا در خطر می افته . ! این یک .
    بعد یک بار هم وقتی که زمین تقریبا عاری و خالی از حیات شده است و هیچ شخصی زنده نمانده است گالاکتوس قدرتمند ( بعضی افراطی ها میگن ضعیف اما در واقع قدرتمند بود چون خودش گفت اونقدر خشمگین هست که به هیچ موجودی رحم نمیکنه و زمین باید مرگش رو بپذریه . !! ( اگر اشتباه نکنم ، کمیک کینگ ثور در سال 2019 ، به نویسندگی جیسون آرون . ) ) روبرو میشود و گالاکتوس را شکست میدهد . البته در اواسط مبارزه ثور از سلاح نکرو استفاده میکند . ثور زندگی گالاکتوس را میبخشد اما نکته ای را به او یاداور میشود . ثور به گالاکتوس قول میدهد که دفعه بعد که گالاکتوس در برابر زمین قرار بگیرد و یا متوجه خطایی از او شود ، دیگر بخششی در کار نیست . ! تا اینکه در همین سری جدید کمیک ثور در سال 2020 ، به نویسندگی دانی کیتس ، وقتی ثور متوجه میشود که گالاکتوس به او دروغ گفته است ، آن اتفاق برای گالاکتوس می افتد که الان نمیگم که اگه شخصی ندیده اسپویل نشود .
    خلاصه خواستم فقط این حرف کاربر روانی Bob رو مثال بزنم و بگم که چرت میگه این بشر کلا . اون نوب فن MOHAMMAD REZA EBRAHIMI هم که تو توهمه کلا و جنسی که میزنه ناجور خرابه .
    ادامه در کامنت بعد ... .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

      بله ثور بارها و بارها با هالک روبه رو شده و شکستش داده!!! !

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    # دکتر منهتن
    سلام .
    شما درست میگین . اول راجب سایت ایرونی سنتر و چند تا کاربر روانیش که در راسش هم اون کاربر روانی نوب فن متعصب یعنی Bob هست یه توضیح مختصری بدم . به حرف های کاربر افراطی Bob و MOHAMMAD REZA EBRAHIMI اصلا توجه نکنید . این یارو MOHAMMAD REZA EBRAHIMI که کلا مرز های نوب بودن رو در نوردیده بدجور . میگفت هالک دورمامو رو کشته . !! هالک به ... خندیده که دورمامو بکشه . من الان کلیپش رو براتون میزارم قضاوتش بماند با خودتون .
    https://youtu.be/uq2eFaiEV38
    این قسمت پنجم کمیکش هست و آخریش . شما اگه بخواید میتونید قبلیاش رو هم به راحتی خودتون پیدا کنید .
    زبانش خارجی به اصطلاح اما اگه متوجه نشدید داستانش رو هم من در سایت ایرونی سنتر به طور خلاصه در مقاله قدرتمندترین شخصیت های دی سی نوشتم که میتونید ببینید .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

      ممنون

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    کاربر دکتر منهتن و اراد شما یکی نیستین ؟! احتمالا چرا . عکس اواتارتون که اینو نشون میده .
    پس چرا اسم کاربریتو عوض کردی دیگه ؟! فهمیدم خودم . یعنی حدس زده بودم . اخه شزم رو زیادی بزرگش کردی و بازم میگم که شزم در این حد نیست .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

      بله ،همونطور که گفتم من کاربر آراد هستم

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

      قبول دارم! متأسفانه یا خوشبختانه شزم و منبع انرژیش اصلاً در سطح منابع انرژی ثور نیست! اما من راجعب قدرتاش خوندم! من الان دیگه نمیگم شزم حریف ثور میشه
      فقط میگم دست کمش نگیرید! منظورم اینه که قدرتش زیاده ! حتی من بعضی از نظرات مردم رو در سایت های خارجی خوندم ،بعضی ها میگن از سوپرمن قویتره ،
      هر چند با وجود تو۱ضیحات شما ثور هم خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی از سوپرمن قویتره ! بله میدونم حریف ثور کنونی که همه تسلیحات پدرش و اختیارات پدر همگان روداره اصلا نمیشه فقط میگم در حدی که شما فکر میکنید هم ضعیف نیست
      و اعتراف میکنم من کاربر آراد هستم امیدوارم شما هم با من موافق باشید ،اگر هم نیستید لطفاً اطلاع بدید
      تمام

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

        نه چرا موافق نباشم . الان که دارید حرف درست رو میگید .
        البته بازم میگم که قدرت در کمیک معیار ثابتی نیست و مدام در حال تغیر هست .
        اما در کل من اشتباه میکردم که هالکو قویتر از شزم میدونستم . هالک موجودیه که فقط به زور بدنی و توانایی زود درمانی تکیه میکنه که شزم میتونه خیلی راحت با خرد سلیمان و سایر توانایی های جانبی دیگش هالک رو زمین گیر کنه .
        البته من در سایت ایرونی سنتر اشتباها با یه بیشعور نفهم به اسم کاربری Bob راجب هالک بحث کردم که الان میفهمم وقتمو هدر دادم چون اون فقط یه نوب فن افراطی متعصب هالک و سوپرمن بود و به هر دری میزد تا شعور و ادب نداشته اون مغز پوکش رو نشون بده .
        این یارو فکر کنم روزی چندین بار برای هالک نماز میخونه .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

      آخه شما یکبار اسم دو تا قهرمان رو گفتید که میتونن شزم رو شکست بدن
      اگر اشتباه نکنم گفته بودید هالک و واندروومن

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

        با سلام . جالب بود برام که سریع قبول کردید . خوشحال شدم که با یک شخص منطقی صحبت کردم . منطق ربطی به سن نداره . شما میتونی 1 ساله یا 100 ساله باشی اما در هر صورت میتونی منطقی یا غیر منطقی باشی که خوشبختانه ظاهرا شما منطقی بودید .
        نه . ! یعنی آره . ! من قبلا گفتم هالک و واندروومن از شزم قویترن اما الان حرفمو پس میگیرم . هالک موجودیه که فقط زور داره اما شزم اون قدرت های خیلی زیاد دیگه ای هم داره . شزم برندست اگه نظر نویسنده هالک رو برنده نکنه اصولا شزم برندست . ! شکی ندارم . اما واندروومن انصافا یه الهه هست و تجربه خیلی زیاد و سلاح های خیلی قوی و قدرت های جانبی زیادی داره . واندروومن در مقابل شزم دست بالا رو داره اما اصلا نمیشه شزم رو هم دست کم گرفت در برابرش .

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

          منهم از همنظر بودن شما با خودم خوشحالم ،کسایی که میان میگن هالک
          از ثور ،سوپرمن یا شزم قویتره اطلاعات زیادی ندارن ، منهم اون کمیک رو
          که ثور و گالاکتوس میخوان با زمستان سیاه بجنگن رو دارم میخونم
          در کل کمیک عالی هست و اونجا به قدرت نامحدود ثور پی بردم! اونجا اگه
          اشتباه نکنم نیروی قاصد گالاکتوس رو هم داشت و خیلی قدرتمند بود

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

          و شما گفته بودید مقالات cbr با هم تناقض دارن ،کاملاً درسته !!!!
          یکجا مینویسه شزم از هالک قویتره و یکجا مینویسه شزم از هالک ضعیف
          تره! کلا از نظر من منبع چندان معتبری نیست! البته بعضی از مقالاتش درسته!

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

          من میگم تقريباً با هم برابرن واندر وومن در زمینه ی سلاح برتری داره و
          اگر اشتباه نکنم شزم در زمینه سرعت (بعضی مقالات گفته شده شزم از نظر
          سرعت رقیب جدی برای فلش هست!) از نظر توانایی جادویی تقريباً برابرن
          و از نظر قدرت فیزیکی شزم شاید قویتر باشه! و در زمینه استقامت ،
          فکر کنم شزم! استقامت اطلس (اساساً شکست ناپذیری) البته منظورم این نیست که شزم شکست نمیخوره! منظورم اینه که خیلی سخت شکست میخوره هرچند واندروومن به گفته شما سوپرمن رو بدون زحمت کشته!!!!!!!!
          اما اگر نظرم رو قبول ندارید بگید

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

            خودم هم در سایت های خارجی راجعبش خوندم (واندروومن، سوپرمن رو کشته!) اما از نظر من این قویتر بودنش رو از سوپرمن ثابت نمیکنه چون سوپرمن در مبارزه با قهرمانان عقب میکشه
            البته این نظر شخصی من هست

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

          شزم و سوپرمن افراد به مراتب قویتر از هالک رو قبلاً شکست دادن
          درمورد ثور هم حرفی نمیزنم چون خیلی خیلی واضح تره چون گالاکتوس رو
          خیلی راحت شکست داده منم یه نگاهی به کمیک ثور 2020 انداختم

  • دکتر منهتن
    دکتر منهتن | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    در پاسخ به کاربر استیو راجرز:من از همینجا از شما عذر خواهی میکنم اگه بخاطر دخالتم ناراحت شدین من اصلا قصد دعوا رو ندارم ،اینکه میگم شزم برندس فقط نظر شخصی
    منه و به کسی تحمیلش نمیکنم ،ولی درحقیقت در اینجور موارد ،فقط و فقط نظر نویسنده هست و تمام که البته خودتون خیلی خیلی بهتر میدونین ،مثلا یکجا ثور
    گالاکتوس رو شکست میده و یکجا از سوپرمن شکست میخوره ،این چیزا اصلاً ارزش
    بحث کردن و دعوا کردن و توهین کردن رو نداره ،امیدوارم شما هم با من موافق باشین
    و بخاطر دلخوری که پیش اومد متأسفم

    • استیو راجرز
      استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

      اوکی . اشکالی نداره منم نمیخواستم بهتون توهین کنم به خاطر افسانه و اینا اما خوب شما اول اومدی در بحث من و بقیه دخالت کردی و به من گفتی حرفت بی ارزشه و خلاصه اینا .
      بعدشم انصافا نظر نویسنده که قطعا درست و من خودم در خیلی از کامنت هایم به این مورد اشاره کردم اما اگه نظر نویسنده اصولی باشه دکتر منهتن به کنار انصافا اما شزم اصلا در حد ثور نیست . من این مورد را با اقتدار میگویم . حالا به هر حال در کمیک کلا نظر نویسنده تایین کنندست .
      تمام .

      • دکتر منهتن
        دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

        ممنونم ،بله حالا که فکر میکنم ثور گالاکتوس رو شکست داده ،پس شزم عددی نیست ،ممنون بخاطر اطلاع رسانی ،و بله در کمیک ها فقط نظر نویسنده است
        تمام

      • دکتر منهتن
        دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

        دیگه هم از اون نام کاربری استفاده نمیکنم (خیلی وقته)

        • استیو راجرز
          استیو راجرز | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

          اشکالی نداره . همینجوری پرسبدم ببینم خودتونید یا نه .

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۹ شهریور ۱۳۹۹

    در جواب کاربر نوب دکتر منهتن :
    ( اسپویل شماره ۶ کمیک ثور در سال ۲۰۲۰ به نویسندگی دانی کیتس . )
    شزم یه بچه مدرسه ای به دوران نرسیده بیاد ثور را شکست بدهد ؟؟!؟!؟؟! ثور که اکنون پادشان تمام ۱۰ قلمرو است . ! ثور که اکنون گالاکتوس در اوج را به قتل رسانده است . !
    برو یکم اطلاعاتت رو ببر بالا که نیای اینجا یه بچه مدرسه ای به دوران نرسیده رو با پادشاه کل ۱۰ قلمرو مقایسه کنی .
    در ضمن جنست خیلی ناخالصی داره . هرچیه که اصلا بهت نساخته و بدجور هزیون میگی . از من میشنوی عوضش کن که کار دست خودت و اطرافیانت میده .
    بعدشم بی شعور بی ادب خودتی . اگه به توهین باشه همه بلدند اما ارزششو نداری پس مثل یه ... نیا در بحث من با بقیه که به تو مربوط نیست دخالت کن .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

      وقتی از شما آموزش دیدم که چی مصرف کنم تو باید جنست رو عوض کنی آقا هرجور که میخوای فکر کن حرف امثال تو که بی دلیل توهین میکنن ذره ای ارزش نداره تو فکر کن ثور از گالاکتوس ،دومزدی و دارک ساید و وید و دکترمنهتن قویتر تو نمیخوای قبول کنی که شخصیت های قویتر از ثور هم وجود داره ، بعدشم برو ودرمورد سنگ جاویدان (مرکز جادو های بی پایان) اطلاعات کسب کن و راجعب قدرتهای شزم در سایت های خارجی مطالعه کن تا بفهمی چقدر قدرتمند هست

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

        برو شعور و ادب کسب کن بعد بیا سراغ کمیک . بعد بیا به من بگو برم راجب کی تحقیق کنم .
        شرط میبندم چهار جلد کمیک هم نخوندی در عمرت . نه شعور داری و نه ادب و فقط توهین کردن بلدی . اون مغزتم پوک پوکه .
        شزم در حد ثور نیست . هرگز هرگز نبوده و نیست و احتمالا نخواهد بود . من بینهایت دلیل برای صحبتم دارم . بخشی از دلایم را همینجا و در همین مقاله گفتم اگر خوانده باشید . همین دلایلی که گفتم در همین مقاله بسه برای قضاوت . در ضمن سنگ های جاویدان جز یلاح های شزم نیست و شزم رو ندیدم ازشون استفاده کنه . اگه هم حساب بشه باید این مورد در نظر گرفته بشود که در این صورت ثور هم میتواند از سنگ های ابدیت و « نیروی اودین » استفاده کند و بدون هیچ حرکتی شزم را از زمان حذف کند .
        نسخه های قدرتمندتر ثور از شزم که هیچ به راحتی از دکتر منهتن هم قدرتمندتر هستند .
        من نمیگم که ثور از همه قادرتر هست اما دیگه انصافا یه بچه مدرسه ای اگه بخواد با ثور مقایسه بشه که منم ادعا دارم دکتر منهتن و سوپرمن رو با هم رو هوا میزنم .
        زیاد روت زیاد نشه دی سی فن .
        تمام .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

      اولا من به تو نگفتم بی شعور فقط گفتم بی ادب چون بی دلیل توهین میکنی

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

        ارزش توهین کردن رو هم نداری که بهت توهین کنم مولتی دی سی فن بینهایت افراطی . مولتی دکتر منهتن فن ندیده بودم که اینم دیدم . القاب خودت رو به بقیه نسبت نده .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

      بعدشم طرفدار ثور هستی باش ولی نظرت رو به کسی تحمیل نکن

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

        اولا من طرفدار آیرون من ( تونی استارک ) و بعدش هم بتمن و بعدش هم کاپیتان آمریکا ( استیو راجرز ) هستم .
        اخه بدبخت فلک زده من نطرم را به کی تحمیل کردم دقیقا ؟!؟!؟!؟!؟! حرف حق من میشه نظر تحمیل کردن ای بدبخت ؟!؟!؟!؟ پس منم بگم کاپیتان آمریکا به راحتی دکتر منهتن رو رو هوا میزنه و نظرت رو نباید تحمیل کنی به بقیه . ! ایا این حرف درسته ؟!؟!؟؟ من چکار کنم که یه بچه مدرسه ای رو اینقدر بالا آوردی ؟!؟!؟ این نظر تحمیل کردنه ؟!؟!؟!؟ وقتی شزم در این حد نیست من چیکارش کنم ؟!؟!؟ پس منم به تو میگم دکتر منهتن در حد بلک ویدو هم نیست و طرفدار دکتر منهتنی که باش اما نظرت رو به بقیه تحمیل نکن . ! افتاد ؟!؟!؟!؟

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

      در ضمن نوب هم خودتی که اومدی میگی ثور میتونه گالاکتوس رو شکست بده ،احتمالاً
      پس فردا میای میگی ثور والای همگان رو شکست میده ،ثور رو با خارج از حد خودش مقایسه نکن (گالاکتوس) ثور رو نابود میکنه

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

        جواب دادنت هم عین بچه های نهایتا چند ماهه هست .
        چرا تو اینقدر نفهمی ؟!؟!؟! یعنی اینقدر پوکه اون مغزت ؟!؟!؟
        ( اسپویل شماره 6 کمیک ثور در سال 2020 ، به نویسندگی دانی کیتس )
        در کمیک ، ثور به طرز تحقیر آمیزی گالاکتوس را به برده خود تبدیل کرد و بعد هم او را نابود کرد . این مورد صرفا نظر شخصی من نیست که اینجور اراجیف میگی . این اتفاقی هست که در کمیک رخ داده است . ای موجود نفهم ، این اتفاق در کمیک رخ داده است و صرفا نظر شخصی من نیست که هی میگی تو .
        منم بیام بگم چرا دکتر منهتن رو از بلک ویدو قویتر میدونی ؟!؟!؟ اما درستش اینکه کمیک قویتر میدونه .
        پس نفهم ، بفهم . هرچند نفهمیدی هم مهم نیست .
        تمام .

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

          اصلاً نباید با اینجور چیز ها کسی رو قضاوت کنین ،گویا تو این این چیز هارو
          قبول داری مگه ورودی کنکور هست ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!در ضمن اصلا و ابدا اهمیت نمیدم تو راجعب من چی فکر میکنی ،آفرین به تو ،تو فهیم ،تو با هوش! اینقدر این چیز های بدرد نخور رو که فقط برای سرگرمی هست قبول نداشته باش و از روش مردم رو قضاوت نکن
          تمام

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            ببینم همون کاربر اراد نیستین ؟!؟!؟! عه عه عه من چطور دقت نکرده بودم . عجبا . چه جالب . پس همونی . از نوع جواب دادنت مشخص بود .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            میخوای حقیقت رو بدونین بله من همونم بی دلیل نام کاربریمو عوض کردم

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            هرچند ، یک نام کاربری بهتر میخواستم

  • دکتر منهتن
    دکتر منهتن | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    منظورم دی سی بود

  • دکتر منهتن
    دکتر منهتن | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    واقعاً حرفم اشتباه بود شزم اصلاً برای ثور مشکلی ایجاد نمیکنه ،قطعاً ثور ،چه تو کمیک ، چه تو سینما ،شزم بره با همون دکتر سیوانا بجنگه و ببره براش بسه ، و از همینجا میگم خاک تو سر دی شب که سوپرمن رو انقدر ضعیف کرد که ثور به راحتی شکستش میده و نکرد جاش یه شخصیتی بیاره پس طبیعی هست که مارول طرفداران بیشتری داره چون دی سی دم به ثانیه قدرت شخصیت هارو کم میکنه و کمیک هاش با هم تشابه ندارند

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۶ شهریور ۱۳۹۹

      حرفم اشتباه بود شزم برندس آخه یک جا می نویسه شزم یکجا می نویسه ثور شزم برنده ،شاید فکر کنید اون فقط یک بچه هست اما اونقدر قدرتمند هست که وقتی راجعب قدرتاش خوندم فهمیدم ، شزم برندس

    • استیو راجرز
      استیو راجرز | ۹ شهریور ۱۳۹۹

      افراطی دی سی فن کم شعر سرایی کن که آبروی شعر سرایی نوین نوب های دی سی فن رو هم بردی تو .
      ( اسپویل شماره 6 کمیک ثور در سال 2020 به نویسندگی دانی کیتس . )
      شزم یه بچه مدرسه ای به دوران نرسیده بیاد ثور را شکست بدهد ؟؟!؟!؟؟! ثور که اکنون پادشان تمام 10 قلمرو است . ! ثور که اکنون گالاکتوس در اوج را به قتل رسانده است . !
      برو یکم اطلاعاتت رو ببر بالا که نیای اینجا یه بچه مدرسه ای به دوران نرسیده رو با پادشاه کل 10 قلمرو مقایسه کنی .
      در ضمن جنست خیلی ناخالصی داره . هرچیه که اصلا بهت نساخته و بدجور هزیون میگی . از من میشنوی عوضش کن که کار دست خودت و اطرافیانت میده .

      • دکتر منهتن
        دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

        همونطور که گفتم به تو مربوط نیست کی چطور فکر میکنه حد خودتو بدون ،بعدشم هرجور دلت میخواد فکر کن اصلاً تو فکر کن ثور از دومزدی و دارک ساید قویتر

        • استیو راجرز
          استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

          گفتی از دومزدی و دارک ساید ؟!؟!؟!
          حالا کاری به مقایسه نسخه اصلی و معمولی ثور با دارک ساید اصلی ندارم اما در مورد دومزدی یک نظر سنجی در سایت superhero database بود که آخرین باری که چک کرده بودم ، فکر کنم اکثریت طرفداران به شخصیت ثور رای دادند بودند .
          پس فکر نکن که نفهمی مثل تو باهوشه و بقیه احمق .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            اولا احمق خودتی ،قطعاً تعداد طرفداران ثور از دومزدی بیشتر هست این نکته اول و دوم دومز پس کل لیگ عدالت رو شکست داده و کلون دارک ساید روهم همینطور اول برو بخون بعد بیا حرف الکی بزن

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            منظورم دومزدی هست

  • آراد
    آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    باید بگم که جادوگره مرده بود

  • آراد
    آراد | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    قدرت های شزم هم دقیقا محدودیت ندارن و میتونه هی قوی تر بشه و در ضمن میتونه هر جا که خواست خودش رو تلپورت کنه پس ثور شانس زیادی برای پیروزی نداره

    • استیو راجرز
      استیو راجرز | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      چرت و پرت نگو دی سی فن بینهایت افراطی . اونی که یه بچه مدرسه ای تازه به دوران رسیده رو با یک خدا کامل مقایسه کنه مغزش زیاد کارایی نداره . ??
      شزم میتونه هی قویتر بشه ؟!؟!؟!؟!؟! همون بچه مدرسه ای ؟!؟!؟!؟ حالت شدید ناخوشه دی سی فن افراطی . ??
      شزم قابلیت تلپورت داره ؟!؟!؟!؟! ??? تو بیا این حرف مزخرف و چرتت رو ثابت کن ببینم چه میکنی . زود ثابتش کن یا الکی حرف مفت نزن . این حرفتو ثابت کن . شزم قابلیت تلپورت داره ؟!؟!؟!؟!؟! ههههههههههههههه ههههههههههههه ?????? کم بخندون .

      • آراد
        آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

        اولا ،کمی مؤدبانه صحبت کنین منهم اگه بخوام بی ادبی کنم میتونم ،دوما در فیلم شزم ، شزم به مترو
        فکر کرد وهمونجا هم ظاهر شد

        • استیو راجرز
          استیو راجرز | ۸ مرداد ۱۳۹۹

          به مترو فکر کرد و همونجا ظاهر شد ؟!؟!؟!؟ ?? چرا چرت و پرت و هزیون میگی ؟!؟!؟!؟! آخه احترام وقتی معنا داره که طرف یکمی عقل در اون سرش باشه که مال تو پوک پوکه . اون قدرت جادوگر بود که شزم و بیلی رو تلپورت کرد نه شزم . یه فن افراطی شزم که بیشتر نیستی پس هرچی دوست داری بگو . حرفت برای من هیچ و هیچ ارزشی نداره .
          برو یکم اطلاعاتتو بالا ببر بدونی یه بچه مدرسه ای تازه به دوران رسیده رو با کی مقایسه کنی . ??

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            اون موقع جادوگره مرده بود. باهوش!

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            مردن و نمردنش رو نمیدونم اما میدونم که شزم توانایی تلپورت نداشته و ندارد . در کمیک هم هیچ وقت این توانایی رو نداشته . اگه یه منبع معتبر یا یک مشخصات کمیک معرفی کنی که شزم توانایی تلپورت داشته اون موقع میشه این موضوع رو تایید کرد .
            من اصلا فیلمش رو درست ندیدم .

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            شاید شما درست بگید از نظر من که حرفت به شدت قانع کننده ست
            اما من خودم دیدم که تو فیلمش بعد از گرفتن قدرتاش از جادوگره
            و مردن جادو گره ترسید و به مترو فکر کرد و همونجا هم ظاهر شد

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            البته شاید هم بخاطر سنگ جاویدان بوده

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            البته باید بگم که من شزم رو بخاطر قدرتاش دوست ندارم ،بله شما درست میگین ،اصلاً قدرت زیادی نداره ،اما من بیشتر اونرو بخاطر قلب پاک و شخصیت مهربونش به بقیه ی قهرمان ها اونرو ترجیح
            میدم ،درسته شاید تقريباً همه بتونن شکستش بدن

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            بله حالا که فکر میکنم شزم نتنها برای ثور بلکه برای کاپیتان مارول هم
            حريف جدی نیست

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            میشه بهم بگی ثور قابلیت تلپورت داره یا نه

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            بله من شزم رو به دلیل قلب پاک و مهربونش دوست دارم ، حالا که فکر میکنم بله شما درست میگین شاید شزم برای ثور که هیچ برای کاپیتان مارول و هالک هم چیزی نیست ، در مورد تله پورت شاید
            شما درست بگی اما زمانی که قدرتاشو از جادوگره گرفت جادوگره مرد
            وشزم ترسید و به مترو فکر کرد وهمونجا هم ظاهر شد البته شاید بخاطر سنگ جاودیدان بوده ،ولی متوجه شدم شزم قدرت هاش
            خیلی زیاد نیستن و بیشتر شخصیت ها میتونن اونو له کنن ، شزم
            اصلاً قوی نیست و قابل مقایسه با ولوورین هم نیست

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            شزم تجربش از استورم هم کمتره

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            البته این قضیه مال فیلمشه

          • آراد
            آراد | ۹ مرداد ۱۳۹۹

            منظورم قضیه ی ظاهر شدن درمترو بود

          • A&A1383 DC
            A&A1383 DC | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

            آررررام باش مارولی

          • آراد
            آراد | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

            با من بودی یا با استیو راجرز

  • alireza
    alireza | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    خخخخخ ثور ببره؟ ثور حتی نتونست سیکس پکشو نگه داره و شد یه گنده بک خیکی بعد مثلا خدا هم هست؟؟!خخخخ بیخیال ثور دربرابر قدرت های شزم هیچه ثور فقط برق رو داره و شزم جز برق خیلی چیز های دیگه ک حتی ثور به پاش هم نمیرسه مثلا سرعت زیادی ک داره و درضمن بیلی و دوستاش میتونن بینهایت ارتش درست کنن ک حتی کل مارول رو با خاک یکسان میکنن چه برسه ب هالک که هی هالک هالک میکنین.
    درضمن شما ها ک میگین ثور هالک رو داره و ازگاردی ها هستن درعوض شزم سوپرمن و واندرومن رو داره و همچنین اون پسر رباتی (اسمش یادم نیس) هم هست ک باید ب این نکته اشاره کنم ک از جعبه مادر ساخته شده
    و درمورد نداشتن تجربه باید بگم ک یه چند ماه اگه با دوستاش تمرین کنه کنترل و هدایت درست قدرت هاش دستش میاد و تجربه کسب میکنه و نکته خیلی مهم اینه ک شزم قابلیت تلپورت کردن خودش و افراد کنارش رو داره! بعلهههه?? چیزی ک ثور هم ازش برخوردار نیس و این خیلی مهمه ک میتونه هرجا ک خواست خودش رو تلپورت کنه و حتی ثور هم گمش میکنه
    درنهایت باید بگم ک ثور خیلی راحت سوسک میشه?

    • آراد
      آراد | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      دقيقاً

    • SOROUSH
      SOROUSH | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

      اگه اون پسر کوچولو (اشاره به بیلی) رو دهنش رو ببندی چه کاری از دستش بر میاد؟ فقط فرار کردن! ثور سیکس پکش از خودش بود ولی اون فقط با گفتن شزم میتونه که به توانایی هاش دست پیدا کنه بعد اون تجربه منظور تمرین کردن نیست منظور جنگیدن با دشمن های قدرتمنده ولی اون فقط یک بار جنگیده تازه اگه ی ارتش مثل خودش ساخت و اون ارتشی که ساخت لیاقت نداشت چی؟ همون طور که دیدی اون یارو جادوگر پیر کل شهر رو امتحان کرد ولی آخرش به بیلی داد قدرتشو! پس اگه بسازه دشمن خودش میشن و نمیتونه بسازه چون خودش، عصا رو شکوند که دیگه نتونه به کسی قدرت بده

  • MOHAMMAD EBRAHIMI
    MOHAMMAD EBRAHIMI | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    با سلام
    باید بگم مقاله ی خوبی نبود هر طور حساب کنید بازم ثور میبره
    دلایل برتری ثور به شزم
    ۱ استورم بریکر می تونه به سوپرمن و تانوس صدمه ی جدی بزنه بعد اگه شزم جای تانوس توی اونجرز ۳ بود نصف می شد
    ۲ قدرت فیزیکی ثور هم بیشتره تونسته مار میدگارد رو باند که ۲۰ برابر زمین وزن داره که میشه ۱۲۰ تریلیارد تن
    ۳ برق ثور به‌ گالاکتوس صدمه میزنه پس ضربه ی مهلکی به شزم یا حتی سوپرمن و تانوس و هالک هست
    ۴ گاد بلست می تونه در نهایت قدرت ستاره هارو نابود کنه‌ پس می تونه شزم رو با این قدرتش بکشه
    ۵ ثور بدون میولنیر هم قویه و با هالک مساوی کرد
    ۶ ثور سلسیتال ها و مار میدگارد و سنتری و آدام وارلاک و‌ سایه نشینان بالا و اینفینیتی و گالاکتوس و هالک و انتقامجویان رو شکست داد شزم که سوسکه
    ۷ ثور با هالک و سوپرمن و تانوس مقایسه میشه اونقدر به ثور گند زدن که با شزم مقایسه می کنن
    ۸ یه بچه چیکار می تونه جلوی ثور بکنه
    ۹ تازه وقتی داداشش هالک هم هست و می ترکونه
    ۱۰ ثور بدون میولنیر هم شزم رو شکست میده چون وقتی قدرت سرعت استقامت دوام تجربه بالاتری از شزم و یا حتی سوپرمن داره
    ۱۱ ثور حمایت اودین و هالک رو داره

    • آراد
      آراد | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      اگر بحث دنیای سینمایی باشه واقعا ثور قابل مقایسه با شزم نیست ،شزم ثور رو له میکنه
      وفکر نکنم استورم برسر بتونه شزم رو نصف کنه چون شزم توانایی مقاومت دربرابر ضربات سوپرمن و دارک ساید روداره پس قطعا با یک ضربه از پا در نمیاد البته من درمورد دنبال سینمایی صحبت میکنم نه درمورد کمیک

      • آراد
        آراد | ۷ مرداد ۱۳۹۹

        منظورم دنیای سینمایی بود

        • آراد
          آراد | ۷ مرداد ۱۳۹۹

          منظورم استورم بریکر بود

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۷ مرداد ۱۳۹۹

        یک بار دیگه یه افراطی پیدا شد و ثابت کرد که تعصب بعضی ها هیچ حد و مرزی نمیشناسه . ارزش جواب دادن رو نداری اما جوابتو میدهم که بقیه فریب چرت و پرتاتو نخورند . هرچند که شخصی که ذره ای فکر و تفکر داشته باشه اصلا به حرفای بی ارزشت توجه هم نمیکنه .
        جناب ، استروم بریکر با یک حرکت ساده سر تانوس را از بدنش جدا کرد . ! در برابر انرژی 6 سنگ ابدیت مقاومت کرد . !! توانایی احضار بایفراست را دارد . بعد تو اومدی میگی چون شزم جلوی مشت سوپرمن و دارک ساید مقاومت کرده و جونش بالا نیومده میتونه جلوی استورم بریکر هم مقاومت کنه ؟!؟!؟!؟!؟!؟! ههههههههههههههه هههههههههههههههه هههههههههههههههه ????? کم بخندون . چون اون بچه مدرسه ای با یه مشت سوپرمن جون سالم به در برد نتیجه گرفتی که در برابر استورم بریکر مقاومه ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟! ههههههههههههه ههههههه ببینم چیز میزی مصرف نمیکنی ؟!؟!؟!!!؟!؟؟ جدی میگم چون نتیجه گیری هات خیلی تخیلی میزنه . بیخیال مهم نیست .
        محض اطلاعت تانوس از شزم که هیچ از سوپرمن هم بسیار مقام تر هست . اشاره یک سنگ ابدیت میتونه در لحظه ای اون بچه مدرسه ای رو به کام مرگ بفرسته . !
        ادامه دارد

        • آراد
          آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

          ببین از شیوه جواب دادنت ثابت کردی که بویی از ادب نبردی ،منم همینطوری باهات حرف
          میزنم ظاهراً آقا صدات کردم سرت گیج رفت خودت چی خودت چیزی مصرف نمیکنی که ثور
          رو از همه قویتر میدونی حرفت درمورد شزم درست درمورد بقیه چی اگه من دی سی فن
          افراطی هستم تو هم یک فن متعصب ثور هستی باشه ولی هرچی باشه متوجه شدم شزم
          هیچی نیست

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            بویی از ادب ؟!؟!؟!؟!؟ برو فن افراطی متعصب شزم با هم قد همون بچه مدرسه ای تازه به دوران رسیده ( البته هنوزم به دوران نرسبده ! ) کل کل کن . ابرقهرمانت در حدی نیست که یکی باهاش کل کل کنه . حالا حداقل یکی مثل هالک و سوپرمن که تاریخ غنی ای دارند بود یه چیزی . اون بچه مدرسه بره کلاسای آنلاینشو شرکت کنه براش بسه . ??
            چی مصرف میکنی رو نمیدونم اما حدسم اینکه ترکیبی از صنعتی و سنتی و ... هست . ?
            در ضمن در حدی نیستی که بهت توهین بشه چون ارزشت حتی از این هم کمتره . ?

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            پس تو خیلی با ارزشی ، در ضمن اثبات توانایی تلپورت شزم رو نوشتم ،کسی که بی دلیل بی ادبی میکنه ارزشش از کسی که تعصب الکی روی یک شخصیت خیالی داره کمتره ،مثلا تو خودت تعصب نداری ؟!!که ثور رو از همه قویتر میدونی

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            اولا من هیچ شخصیتی را قویتر از همه نمیدانم و چنین شخصیتی که از همه قویتر باشد اصلا وجود ندارد .
            دوما اینی که تو گفتی اثبات نیست . فکر سایت اسکرین رنت قبل یه مقاله راجب قهرمانانی داشت که توانایی تلپورت داشتند که 50 شخصیت را نام برده بود اما شزم نبود . در هیچ کمیک و هیچ انیمیشن و هیچ منبعی ندیدم که شزم توانایی تلپورت داشته باشه و الان دارم از تو میشنوم . اگه میخوای ثابت کنی یا مشخصات کمیکی رو بده که شزم در اون توانایی تلپورت داشته و یا یک منبع معتبر معرفی کن که این توانایی رو برای شزم ذکر کرده باشه . بد نیگم ؟!؟!؟! انصافا حرف بی راهی میزنم ؟!؟!؟! اگه شزم توانایی تلپورت داشته باشه باید حتما این توانایی رو در کمیک نشون داده باشه .

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            اگه میشه چند شخصیتی که میتونن rkt رو معرفی کن لطفاً

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            منظورم شخصیت هایی بود که میتونن rkt رو شکست دهند

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            در ضمن از تو یاد گرفتم چی مصرف کنم

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۷ مرداد ۱۳۹۹

        ادامه کامنت قبل ... :
        محض اطلاعت تانوس از شزم که هیچ از سوپرمن هم بسیار مقام تر هست . اشاره یک سنگ ابدیت میتونه در لحظه ای اون بچه مدرسه ای رو به کام مرگ بفرسته . !
        راستی انگار میگفتی شزم قابلیت تلپورت داره که باید بتونی ثابتش کنی در غیر این صورت رسوا شدنت رو پذیرفتی . خواستم یاداوری کرده باشم .
        حالا دیگه باقیش بماند .
        البته زیادم تقصیر نداری چون احتمالا از سن و سالت زیاد انتظار فکر کردن نمیره . حدسم اینکه کمتر از 10 سالت باشه . چون یه بچه 2 ساله با درک و فهم تر صحبت میکنه .
        در پایان یکم به حرفات فکر کن . البته اگه میتونی فکر کنی . ! ?

        • آراد
          آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

          اول به تو بگم که فکر نکن خیلی با درک و فهمی ، دوما من خودم یک زمانی طرفدار ثور
          بودم ولی زمانی که درباره ی کارای بدش خوندم فهمیدم اصلاً نمیشه اسم قهرمان روش گذاشت

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            همون بهتر که یکی فاقد مغز مثل تو فن افراطی شزم باشه چون براش مناسبی . ?
            در ضمن جملات و اصطلاحات من رو تکرار نکن که توهین واقعی رو بهت نشون میدم . اگه بلد نیستی از خودت جمله بسازی برو از مهد کودک شروع کن تا یا بگیری . چون من به تو گفتم متعصب ، مثل حسودای به دوران نرسیده تو هم گفتی . ?

          • آراد
            آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            آقای با هوش ،اگه فکر میکنی خیلی مغز داری بگو ببینم اسم مدرسه ای که میری (یا میرفتی) چیه

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۸ مرداد ۱۳۹۹

            مهم نیست .

        • آراد
          آراد | ۸ مرداد ۱۳۹۹

          اینو خودمم میدونم

  • مسلم
    مسلم | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

    توی دیسی و مارول فکر نمیکنم کسی بتونه دکتر منهتن رو شکست بده. ولی نمیدونم چرا دیسی دکتر منهتن‌رو کلا گذاشته کنار. البته فکر کنم که سوپرمن داشت زیر سایه دکتر منهتن قرار میگرفت و دیسی تصمیم گرفت دکتر منهتن‌رو کنار بذاره

  • SHAZAM
    SHAZAM | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    شزم دارک ساید رو زخمی کرد ثوررو شکست نده؟

  • Avengers
    Avengers | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    ثور اصلا به میولنیر تکیه نمی کنه البته بعد از رنراگنروک بقول اودین که میگفت تو ثوری خدای پتک ها ؟ اون پتک فقط کمک می کرد قدرتت رو کنترل کنی. متمرکزش کنی اون پتک منبع قدرتت نبود بعدشم شاید ۶ به ۱ باشه ولی همشون شکل شزم نیستن که یکی سرعته یکی قدرته یکی پروازه یکی رعده و... حالا ثور با۶ تا شزم روبرو نمیشه با دوتا روبرو میشه که یکی ضعیف تره پس میشن دو به ۱ پس ثور حتی اگر هالکم بیاره بسه

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    ادامه توضیح قبل ... :
    بنابراین بحث متحد مطرح نیست . اگر هم باشه ثور متحدان به مراتب قدرتمندتری دارد .
    شماره 6 : قدرت چندین خدا رو داره که چی ؟!؟!؟! والا این بچه که جلوی واندروومن و سوپرمن که هیچ ، جلوی آکوامن هم کم آورده . ! ?? حالا چطور قدرت های چندین خداش اونجا به دردش نخورد حالا اینجا به دردش بخوره ؟!؟!
    شماره 8 : رعد و برق متحدشه ؟!؟! که چی ؟!؟!؟ اولا که قدرت کنترل رعد و برق ثور حتی بدون پتک میولنیر هم بسیار قدرتمندتر از قدرت کنترل رعد و برق شزم است . رعد و برق ثور به حدی قدرتمند است که توانسته نظم آفرینش را بر هم بزند . ! اما رعد و برق شزم در کمیک برای شکست دادن آکوامن کافی نبود و تقریبا تاثیر آنچنانی رو آکوامن نداشت . حالا دیگه میولنیر هم هست که کلا هیچی دیگه . !! شزم باید رعد و برقشو برداره و بره سر درس و مشقش . ! ??
    شماره 10 : قدرت های مستقل بدون محدودیت چیه دیگه ؟!؟!؟! مگه لوسیفر یا پرزنسه که قدرت های مستقل بدون محدودیت داشته باشه . بیخیال . خیلی چرت بود . وقتی یک نفر بخواد زوری دلیل بنویسه نتیجش میشه این .
    فکر کنم که همین توضیحات برای نتیجه گیری کافی باشه .
    تمامم .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۹ شهریور ۱۳۹۹

      ظاهراً راجعب شزم اطلاعات نداری، هالک هم قدرت نامحدود داره یعنی پرنزسه ، تازه شزم با اختیارات سنگ ابدیت (مرکز قدرت های جادویی بی پایان) خیلی خیلی خیلی قویتر میشه ، شزم برندس

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

        شزم و سنگ ابدیت ؟!؟!؟!؟!؟! حالت خوبه ؟!؟!؟!؟ چی میزنی ؟!؟! خیلی نامرغوبه جنسش .
        اگه به وسایل و منابع انرژی دیگه باشه که ثور میتواند از « شمشیر قدرتمند اودین » ( که میتواند با یک اشاره به راحتی یک یونیورس را نابود کند . !! ) و « زره نابودگر » و « نیروی اودین » و حتی سنگ های ابدیت مثل سنگ ایدیت قدرت استفاده کند و یک شزم که هیچ بینهایت شزم را هم به راحتی شکست دهد .

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

          برو اطلاعات کسب کن ، تا بدونی اونجا محل قدرت های جادویی بی پایان هست. و قدرت اونجا رو نباید دست کم گرفت

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

          بعدشم اصلاً به تو چه ، تو کی هستی که میخوای همه مثل تو فکر کنن

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            من اصلا نمیخوام یکی مثل تو با من هم نظر باشه . اگه نفهمی مثل تو با من هم نظر باشه اصلا شک میکنم به صحت حرف خودم .

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

          من فقط گفتم شزم هم منابعی در اختیار داره همین ولی اگه از منابع و تسلیحات استفاده کنن نبرد عادلانه نیست

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            استفاده از سلاح عادلانه نیست ؟!؟! یعنی چی ؟!؟!؟ الان یعنی هر وقت ثور از سلاح استفاده کنه ناعادلانه هست ؟!؟! بازم از اون حرفای فضایی زدی .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            نه منظورم این بود که شزم سلاحی نداره فقط سنگ جاودان رو داره !!

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    خوب اما ادامه توضیح .
    کلا این دلایل شما راجب برتری شزم همش بیخود و البته تکراری بود . من میتوانم با دلیل و مدرک منطقی همش رو از دم رد کنم .
    شماره 2 : این یکی خیلی چرته . همانطور که در کامنت های قبل هم گفتم ثور بدون پتک میولنیر میتواند آب و هوا و صاعقه را کنترل کند و حتی پرواز کند . توانایی کنترل زمین در مقیاس گسترده هم فراموش نشود . انفجار گاد بلست ثور به حدی قدرتمند است که به یک سیلیستیال قدرتمند آسیب جدی ای وارد کرده است و گالاکتوس را مجبود به فرار کرده است . ! ثور بدون پتک میولنیر شخصیت قدرتمندی مثل هالک را شکست داده است . ( هم در کمیک و هم در MCU . ) . در کل ثور بدون پتک میولنیر هم هیچ مشکلی برای شکست دادن شزم ندارد .
    شماره 4 : متحد درست کند ؟!؟!؟! یعنی چی ؟!؟!؟! نظر شخصی من اینکه شزم با اون متحد های بچه کوچولو هم نمیتونه جلوی ثور را بگیرد اما در واقع باید بگم که نشد . !! دیگه اسم این که مبارزه رد در رو و به قول معروف یک به یک نیست که . ! اگه به متحد باشه که ثور به عنوان نگم پادشاه ، حداقل به عنوان شاهزاده ازگارد حمایت همه جانبه ازگاردی ها را دارد .
    ادامه در کامنت بعد ... .

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    ادامه 4 کامنت قبل … :
    جدای از تمامی این موارد ثور تا به حال نشان داده که بدون پتک خود هم میتواند پرواز کند و هم الکتریسیته را کنترل کند . ( چه در کمیک و چه در سینما . هرچند که من دارم راجب کمیک صحبت میکنم . ) .
    ثور در صورت لزوم میتواند وارد حالتی به نام دیوانگی جنگجویان شود که در این حالت قدرت و استقامتش ۱۰ برابر افزایش میاید و دوست و دشمن را با هم نابود میکند . هرچند که من فکر نمیکنم که در مبارزه با شزم به قول معروف کار به اونجا ها کشیده بشه . ! صرفا جهت اطلاع گفتم .
    در ضمن این ضلب صاف شزم و مهربانی او به نظر من بیشتر نقطه ضعف هست تا نقطه قوت . در صورتی که شخصیت ثور به عنوان یک جنگجو میتواند بسیار خشن و بی رحم باشد و در کشتن بقیه هیچ تردیدی ندارد .
    با در نظر گرفتن تمامی این موارد ، به نظر نمیرسد که این یک مبارزه نزدیک باشد و اصلا هم مبارزه نزدیکی نیست . من فکر میکنم که شانس مبارزه ، ۹۰ درصد به ۱۰ درصد به نفع ثور هست . از نظر من تنها شانس شزم اینکه به نوعی پتک ثور از جریان مبارزه خارج کند که تقریبا غیر ممکنه . البته اون موقع هم تنها شانسش تا حدود کمی افزایش میابد .
    تمام .

    • MOHAMMAD EBRAHIMI
      MOHAMMAD EBRAHIMI | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

      داداش ۱۰۰ درصد

    • shazam
      shazam | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      احمکقا پتک ثور به کسایی که لیا قتشو دارن و قلب پاکی دارن میرسه اگه ثور قلبش پاک بود قدرت های شزمو میگرف پس پتک ثور تو جنگ برای شزم میشه احمق

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

        احمق ؟!؟!؟!؟؟!؟ ببین از سطح شعور و ادب خانوادگیت کاملا سطح ارزش حرفات هم مشخصه . متاسفانه خانوادت شعور و ادب یادت ندادن چون فقط توهین کردن بلدی . هرچند که این روز ها توهین و بی احترامی رو تقریبا همه بلدن و بیشتر از تو هم بلدن اما سطح انسانیت و شعور انسانی هست که نایاب و کم شده . برای من اصلا مهم نیست . هرچه میخواهد دل تنگت بگو . حرفای امثال تو هیچ ارزشی نداره .
        در ضمن یکمی املا تمرین کنی بد نیست چون در فرنگ فارسی کلمه ( لیاقت ) را جدا از به صورت مجزا نمینویسند .
        در پایان اینکه خودتم فهمیدی چی گفتی ؟!؟!؟!؟ من که جملت رو خوندم چیزی متوجه نشدم . نمیدونم که بقیه هیچی ازش متوجه شدند یا نه . !

        • A&A1383 DC
          A&A1383 DC | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

          تو دیگه از ادب حرف نزن خودتو جر دادی اینقدر از این ثور خیکی طرف‌داری کردی اسکل شزم برندس

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

            # A&A1383 DC
            نمیدونم چرا کامنت بیشعور بی سوادی مثل تو رو تایید کردند ؟!؟!؟! و این واقعا جای سواله ؟!؟!؟!؟!؟ ? چون نه شعور داری و نه ادب و فقط توهین کردن بلدی . ?? تربیت خانوادگی هم مطلقا که زیر صفر . ??
            البته اینجور افراد معمولا تقصیر خودشون نیست چون از بچگی به دلایل مختلف به قول معروف عقده ای بار اومدن و فقط میان اینجور با جنفنگیات و اراجیف گفتن و توهین به بقیه در فضای مجازی خودشون رو تخلیه کنند . ? هر توهینی دوست داری بکن . ? برای من حرف یکی مثل تو ذره ای ارزش نداره . به قول پیامبر اکرم که فرمودند بعضی افراد از چهار پایان هم به مراتب پسترند که نمونه واضحش رو همین الان میشه در تو دید . ?

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۴ شهریور ۱۳۹۹

            شما بهتره از ادب حرف نزنی کامنت هات رو خوندم هر کی که شزم رو بهتر میدونه تحقیر میکنی

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۳ شهریور ۱۳۹۹

            دقيقاً ولی اگر مؤدبانه اگر نظرتون رو مؤدبانه بیان میکردین خیلی
            بهتر بود منهم در مورد برد شزم موافقم

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۹ شهریور ۱۳۹۹

            دقیقا ؟!؟!؟!؟
            ارزش توهین رو نداری وگرنه همه توهین رو بلدن . حرفت هم ذره ای اهمیت نداره دی سی فن افراطی . اصلا با امثال نوب هایی مثل تو بحث اشتباهه .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

            آقای با ادب ، فکر کردی کی هستی ثور فن بی نهایت افراطی اگه بحث با من اشتباهه کلا حرف زدن با تو اشتباه تویی که از ثور قدیس ساختی

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            ببین اگه بخوای همینجوری توهین کنی و شعور و ادب خانوادگیت رو به رخ بکشی باید بگم که جواب احمق هایی مثل تو سکوت است . معلومه که هیچکی وقت نداشته حداقل یکم شعور و ادب یادت بده .
            من از هیچ شخصی قدیس نساختم . اما معلومه که مغزت اونقدر فاسد شده هست که بیای یه بچه مدرسه ای به دوران نرسیده را تا این حد بالا بیاری .
            تو که دی سی فن بینهایت افراطی هستی فکر کردی همه مثل خودتن . من اول طرفدار آیرون من ، دوم بتمن و سوم هم کاپیتان آمریکا هستم . پس چرت و پرت نگو بچه .
            اما تو دکتر منهتن رو به عنوان خدا پرستش میکنی . یه انسان تخیلی جهش یافته کمیکی بیشتر نیست این دکتر منهتن .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

            من با نظر یک نفر موافقت کردم انقدر دخالت نکن به تو چه

            چرا فکر میکنی خودت درست میگی و بقیه اشتباه میکنن

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            به من چه ؟!؟!؟!؟ تو اومدی در بحث من با بقیه دخالت کردی بعد میگی به من چه ؟؟!؟ برو جنستو عوض کن بچه . این جنس بهت نمیسازه . صد بار بهت گفتم . بعد نگی هیچ شخصی نگفتا . !
            در سایت ایرونی سنتر هم اومده بودی و اصطلاحات من را به خودم میگفتی که خیلی زشته این کار و نشون میده خودت اونقدری هم سواد نداری که یک جمله بدون تقلید بگی . اگر حرف های من خوب نیست پس چرا مثل ... تقلید و تکرار میکنی ؟!؟!

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            من با کامنت یک نفر موافقت کردم و حرفی هم به تو نزدم پس بیخود حرف الکی نزن درضمن همونطور که گفتم از تو یاد گرفتم چی مصرف کنم ،بچه هم خودتی

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    ادامه 3 کامنت قبل … :
    بنابراین این ادعا که شزم لایق هست ، چندان منطقی به نظر نمیرسه . نباید فراموش کرد که افرادی مثل آیرون من ، اسپایدرمن ، وولورین ، انت من ، واسپ ، هالک ، کوئیک سیلور ، کاپیتان مارول و بسیاری از ابرقهرمانان دیگر موفق به بلند کردن پتک ثور نشدند . در حالی که به نظر میرسه که از بین اینها حداقل حداقلش اسپایدرمن هم قلب پاکی داشته باشه .
    حتی اگر فرض شود که شزم لایق هم باشد ، باز هم نمیتواند مثل ثور از پتک میولنیر استفاده کند و ثور مطمئنا خیلی بهتر از این پتک استفاده خواهد کرد . در ضمن بعضی از توانایی های پتک ثور مختص به زمانی هست که خود ثور از آن استفاده میکند . ضمن این نکته هم الزامیست که جدیدا در کمیک ها مشخص شده که بین کلیه افراد لیست لایق ، الویت قرار داده میشود و در صورت لزوم پتک به دست شخص با الویت بیشتر میرود . ظاهرا اینطور مشخص شده که الویت بیشتر با خاندان سلطنتی ازگارد است . البته اینجا هم باز قضیه جین فاستر استثنا بود که البته بعدا تا حدودی دلیلش مشخص شد که الان نمیشه بهش اشاره کرد .
    ادامه در کامنت بعد … .

    • دکتر منهتن
      دکتر منهتن | ۴ شهریور ۱۳۹۹

      الان شما به من بگو وولورین کجاش لایقه ، که از آدم کشتن لذت میبره و بی رحمه ، با انت من که قبلاً دزد بوده (2سال زندانی بوده) البته در سینما

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۹ شهریور ۱۳۹۹

        جدا چی مصرف میکنی تو ؟!؟!؟!؟ نه واقعا کنجکاو شدم که بدونم . !
        بدبخت این وسط چه ربطی به وولورین و انت من داشت موضوع لایق بودن ؟!؟!؟!؟!؟

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

          تو برو ببین اون بالا اسم ولورین هست یا نه از خودت بپرس چی مصرف
          می کنی چون از تو یاد گرفتم

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            اشتباه از من بود که از اولش با نفمی مثل تو بحث کردم .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            نفهم خودتی

        • دکتر منهتن
          دکتر منهتن | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

          برو ببین هم اسم ولورین رو نوشتی ،هم انت من

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

            من گفتم وولورین لایق نیست . اما خوب یک ابرقهرمانه . یا مثل انت من که چندین بار جان خودش را به خطر انداخته است که یک نفر دیگر را نجات بدهد . وگرنه دزد بودن دلیل بر بد بودن نیست در دنیای ابرقهرمانی .
            کارت بدجور از شفا هم گذشته . برو به حال خودت و در عالم خودت خوش باش .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            اونوقت من بی ادبم نمیتونی مؤدبانه جواب بدی و توش زخم زبون نزنی

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            درست بخون بعد حرف بزن . وقتی همینجوری روی هوا حرف بزنی همین میشه .

          • دکتر منهتن
            دکتر منهتن | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

            باشه ،بله میدونم شما گفتین، به نظر میرسه از بین اینها حداقل اسپایدرمن قلب پاکی داشته باشه ! منهم حرف شمارو
            قبول دارم ، این ادعا (شزم لایق بلند کردن پتک ثور هست)
            احتمال خیلی کمی داره

          • استیو راجرز
            استیو راجرز | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

            درسته .

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    ادامه :
    از جمله معروفترین قدرت ها و توانایی های پتک ثور میتوان به پرواز ، کنترل آب و هوا ، تلپورت و … ، اشاره کرد .
    فقط افراد محدودی توانسته اند پتک ثور را بلند کنند . از جمله خود ثور اودین سان ، اودین ، بتاری بیل ، جین فاستر و کاپیتان آمریکا و البته واندروومن . البته در کمیک جدید ثور که اخیرا به به تازگی منتشر شده ، مشخص شد که طاهرا لوکی هم لایق شده . !! سوپرمن هم پتک را بلند کرد منتها موضوع اینکه بعدا مشخص شد که زمانی که سوپرمن پتک میولنیر را بلند کرده بود ، طلسم لیاقت از روی آن برداشته شده بود . !! بنابراین نمیشه گفت که سوپرمن هم قطعا لایق هست یا خیر .
    این استدلال که هرکی قلب پاکی دارد بتواند پتک را بلند کند ، بسیار سطحی و پوچه . اینجوری که باید حداقل نصف مردم دنیا بتونند بلندش کنند . حالا چون شزم به قول اون پیرمرد لیاقت اون جادو ها رو داشت دلیلی نمیشه که لایق پتک ثور هم باشه . اگه دقت کنید از بین این ۶ نفر که نام بردم ، همه جنگجو بودند و با توانایی رهبری بالا . به جز استنا تا حدودی جین فاستر .
    ادامه در کامنت بعد … .

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    ادامه :
    راستش به نظر من برنده مبازه شخصیت ثور هست و اینکه دلایل و استدلال های شما پیرامون برتری شزم بسیار سطحی و بدون فکر هست .
    من فعلا فقط راجب نسخه ها و حالت های معمولی و اصلی دو شخصیت صحبت میکنم .
    هر دو ابرقهرمان از نظر قدرت بدنی تقریبا برابر هستند و اختلاف در این زمینه خیلی زیاد و تایین کننده نیست .
    نکته ای که ثور را پیروز این مبارزه میکند ، مهارت های مبارزه ای شخصیت ثور هست . ثور به انواع فنون جنگ مسلط هست و هزاران سال در میدان جنگ جنگیده . ثور در استفاده از انواع سلاح ها بسیار خبره هست . کاپیتان آمریکا ثور را یکی از با مهارترین انتقام جویان و شخصیت هایی میداند که تا به حال در کره زمین مبارزه کرده اند . همچنین آدام والارک ، ثور را یکی از با مهارترین ابرقهرمانان کل دنیای مارول مینامد . شزم هیچ شانسی در این زمینه در برابر ثور ندارد . به هر حال شزم فقط یک بچه هست و من فکر میکنم که در زمینه مهارت های مبارزه حتی شخصیت سوپرمن هم برتر از شزم هست .
    پتک میولنیر یکی از قدرتمندترین سلاح های ابرقهرمانی مارول است و ذکر تک تک قدرت هایش از موضوع بحث خارج هست .
    ادامه در کامنت بعد … .

  • استیو راجرز
    استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    مقاله خیلی ساده و مبتدیانه کار شده بود . درست مثل مقاله ( فیس آف : در نبرد بین ثور و شزم چه شخصی پیروز میشود ؟ . ) . من در آن مقاله کامل توضیح دادم اما لازم هست که برخی از نکات را دوباره ذکر کنم .
    ادامه در کامنت بعد ... .

  • Love-Game
    Love-Game | ۱۲ تیر ۱۳۹۹

    اگه شزم هم بتونه میولنیر رو بلند کنه شک دارم بازم ببره چون تور هم میتونه بلندش کنه و شزم اول باید میولنیر رو از دستای تور در بیاره
    و البته همونطور که گفتید تور از شزم تجربه ی بیشتری داره

    • میلاد
      میلاد | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

      اما شزم ترکیبی از ۷ خدا هست که میشه هوش سلیمان قدرت هرکول توان اطلس قدرت زعوس شجاعت آشیل سرعت مرکوری

      • استیو راجرز
        استیو راجرز | ۱۳ تیر ۱۳۹۹

        اولا ترکیبی از 6 خدا شنیده بودم هست نه هفت تا . ! اینایی هم که گفتی فکر کنم بشه 6 تا .
        دوما حالا اصلا هرچی . ترکیبی از 70 تا خدا هم که باشه باز هم برای شکست دادن ثور اصلا و ابدا کافی نیست . شزم آخرش یه بچه مدرسه ای . همین . این قدرت ها قرار نیست یه بچه مدرسه ای مثل بیلی رو تبدیل به یک خدا بکند . چطور با این قدرت ها نتونست سوپرمن و واندروومن که هیچ ، حتی آکوامن رو شکست بده ؟!؟! حالا میخواد با ثور بجنگه ؟!؟!؟ ههههههههههههههه ههههههههههههههه هههههههههههههههه . بیخیال . کم بخندون .

مطالب پیشنهادی