ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۵ بازی که در ازای شکست خوردن پاداش می‌دادند

طبیعتا شکست خوردن یا مردن در بازی‌های ویدیویی، برای هیچکس اتفاق جذابی نیست. اما برخی بازی‌سازان برای اینکه قبح و زشتی این موضوع را برای گیمرها از بین ببرند، موهبت‌هایی را در پشت صفحه گیم ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

طبیعتا شکست خوردن یا مردن در بازی‌های ویدیویی، برای هیچکس اتفاق جذابی نیست. اما برخی بازی‌سازان برای اینکه قبح و زشتی این موضوع را برای گیمرها از بین ببرند، موهبت‌هایی را در پشت صفحه گیم اور بازی‌هایشان قرار دادند تا دیگر هیچکس از شکست خوردن در بازی‌هایشان نترسد. مقاله امروز نیز در مورد همین موضوع است و در ادامه از ۵ بازی برایتان گفتم که به شما در ازای شکست خوردن پاداش می‌دادند. با ویجیاتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

5) Kingdom Hearts II

در بازی کینگدام هارتس ۲ اگر در مقابل یک سری از باس‌های‌ خاص بازی شکست می‌خوردید، اتفاقی می‌افتاد که همه طرفداران انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی را خوشحال می‌کرد. بله، جلوی یک سری از باس‌های بازی کم می‌آوردید، بازی به جای مسخره کردنتان اجازه می‌داد تا به جای کاراکتر اصلی، کنترل میکی موس دوست داشتنی را به دست بگیرید و با قدرت‌های جادویی او، باس سرسخت پیش رویتان را شکست دهید. فکر نکنم پاداشی بهتر از این برای مردن در یک بازی وجود داشته باشد.

4) Undertale

زره تمی در بازی آندرتیل، قدرتمندترین و مقاوم‌ترین زره‌ای بود که می‌توانستید در بازی به تن کنید. فقط مسئله اینجا بود که این زره قیمت گزافی داشت و اگر می‌خواستید در شرایط عادی آن را بخرید، باید بابتش ۹۹۹۹ طلا می‌پرداختید. با این حال، بازی یک راهکار ساده پیش پایتان گذاشته بود که می‌توانستید با استفاده از آن روی این زره ارزشمند تخفیف بگیرید. تنها کاری هم که باید انجام می‌دادید، این بود که بمیرید. بله، هر بار که در آندرتیل می‌مردید، بخشی از هزینه آرمور تمی کم می‌شد و در نهایت می‌توانستید بعد ۲۳ بار مردن آن را با ۷۵۰ طلا خریداری کنید.

3) Resident Evil 4

یکی از ویژگی‌های جالب رزیدنت ایول 4 که بعد از گذشت چند سال از عرضه بازی متوجهش شدیم، ویژگی درجه سختی تطبیق پذیر بازی بود. در اصل مهم نبود که شما چه درجه سختی‌ای را برای شروع بازی انتخاب کردید. چراکه اگر در دنیای رزیدنت ایول 4 زیاد می‌مردید، بازی بدون اینکه شما بفهمید به مرور ساده‌تر می‌شد و خودش را با سطح مهارت شما تطبیق می‌داد. برای مثال، بازی اول کمی هوش مصنوعی دشمنان را ساده‌تر می‌کرد و تا اندازه‌ای قدرت ضرباتشان را می‌گرفت. اما اگر باز هم می‌مردید و نمی‌توانستید در رزیدنت ایول ۴ پیشروی کنید، بازی حتی یک سری از دشمنان به خصوص را هم از مسیرتان حذف می‌کرد تا دیگر هیچ مشکلی برای تمام کردن بازی نداشته باشید.

2) Brothers in Arms: Road to Hill 30

اگر Brothers in Arms: Road to Hill 30 را تجربه کرده باشید، قطعا می‌دانید که این بازی با اکثر بازی‌های شوتر نظامی اول شخصی مثل Call of Duty و بتلفید تفاوت‌های بسیاری دارد. Brothers in Arms: Road to Hill 30 در آن زمان می‌خواست شما معنی واقعی بودن در میدان جنگ را متوجه شوید. برای همین مهمات و تجهیزات احیا کننده محدودی در اختیارتان قرار می‌داد و از شما می‌خواست که حواستان به میزان مصرفتان باشد. چراکه در بازی چیزی تحت عنوان پر شدن جان به صورت خودکار وجود نداشت و تنها راه برای پر کردن نوار سلامتی این بود که از بسته‌های سلامتی محدودی که در اختیار داشتید استفاده کنید. جالب اینکه حتی با رسیدن به چک‌پوینت‌ها نیز به تعداد بسته‌های سلامتی‌تان افزوده نمی‌شد و در شرایط عادی، چاره‌ای نداشتید جز اینکه با همان کم و کاستی‌ها به مسیر خود ادامه دهید. با این حال، Brothers in Arms: Road to Hill 30 آنقدرها هم بی‌رحم نبود و اگر ۳ بار پشت سر هم می‌مردید، به محض ریسپاون شدن در آخرین چک پوینت، تمام مهمات و آیتم‌های احیا کننده‌تان را شارژ می‌کرد و به شما اجازه می‌داد که سفرتان را با دردسر کمتری ادامه دهید.

1) Metal Gear Solid

در اولین نسخه متال گیر سالید، ما شاهد صحنه‌ای بودیم که در آن اسنیک توسط ریوالور آسلات شکنجه می‌شد. در این صحنه شما می‌توانستید با فشردن پشت سر هم کلید‌های روی دسته، در مقابل شکنجه‌های آسلات مقاوت کنید. با این حال، اگر دوام نمی‌آوردید و زیر فشار این شکنجه‌ها کمر خم می‌کردید، در انتها به پایان بد بازی می‌رسیدید و شاهد مرگ مریل (یکی از کاراکترهای مهم بازی) بودید. اما مرگ مریل برای ما بد نمی‌شد. چراکه بازی به ما آیتمی به نام «استلث کمو» می‌داد که عملا می‌توانستید با آن به معنی واقعی کلمه «نامرئی» شوید و بازی را بدون اینکه حتی یک دشمن شما را ببیند تمام کنید. البته می‌توانستید از خیر این آیتم جذاب هم بگذرید و با مقاومت در برابر شکنجه‌های آسلات و نجات جان مریل، یک باندانای جدید دریافت کنید که باعث می‌شد ویژگی مهمات بی‌نهایت در اختیارتان قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • Mehdi-nikravesh
    Mehdi-nikravesh | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    سلام، ممنون از مقاله خوبت. من متال گیر سالید رو بازی کرده بودم ولی اینی که گفتی رو نمیدونستم?
    خیلی جالب بود برام???

  • Sobhan85
    Sobhan85 | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    ?????عالی بود?

  • Kenzo tenma.
    Kenzo tenma. | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    مطلب عالی بود اقا نیما خسته نباشید.
    گزینه ۳ و گزینه ۱ و ۴ رو اصلا نمیدونستم.
    ولی خدایی گزینه ۳ عجب چیز جالبی بوده و من تمام این سال ها هزار بار رزیدنت ایول ۴ رو رفتم ولی اصلا این رو نمیدونستم.
    دم کپکام گرم : دی

    • Kenzo tenma.
      Kenzo tenma. | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      ببخشید یک سوال هم داشتم.
      لطفا کسانی که ویچر ۳ رو تجربه کردن بگن که ویچر ارزش تجربه کردن داره؟
      بخش داستانی خوبی داره یا نه؟
      گیم پلی خوبی داره؟
      گرافیکش چطوره؟
      و در کل به نظرتون ارزش داره ویچر ۳ رو برای pc بگیرم؟؟
      پ.ن: ای خدااا باز این چرا رفت تایید؟؟! اخه این عدالته؟ :|

      • Nostradamous
        Nostradamous | ۵ اسفند ۱۳۹۹

        برو از توو يوتيوب ببين. سليقه ايه و ٩٠ درصد گيمرا خوششون مياد. ولي من به دلايل بسيار زياد و دقيقي اين بازي رو مطلقا نمي پسندم و به ويژه توو حوزه گيم پلي و فايت ها، ضعيف مي دونم. گاد اف وار ٤ رو بازي كن اگه نكردي از نظر من.

      • notorious
        notorious | ۶ اسفند ۱۳۹۹

        منظورت لست۲عه؟؟

      • Khoob-bad-gelf
        Khoob-bad-gelf | ۶ اسفند ۱۳۹۹

        اوت لست دیگه ??

  • Hhd
    Hhd | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    عالی
    گزینه ی سه رو نمیدونستم این کپکام چقدر مهربونه (مثل فرام سافتویر نامرد سنگدل نیست?)

    • Hrea
      Hrea | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      DMC 5 که بماند. خیلی راحت بود

      • capitan--price
        capitan--price | ۵ اسفند ۱۳۹۹

        Dmc5 آوسون بودنش خیلی رو اعصاب بود.باس فایت میومد اندازه ی یک ساختمون سه طبقه بود همون بار اول ازت شکست میخورد!!

        • Hhd
          Hhd | ۵ اسفند ۱۳۹۹

          آره من یه بارم توش نمردم اصلا چجوری میمیره؟
          فقط تو باس آخر ویرجیل مردم اونم پول دادم دوباره ادامه دادم

      • Hhd
        Hhd | ۵ اسفند ۱۳۹۹

        واقعا

  • rockackerman
    rockackerman | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    آقا نیما darksiders 1 هم بازی سختی بود خیلی هم طولانی هست اگه بخوای حتی پرو هم بازی کنی 12ساعت طول می کشید تا تمومش کنی تازه بخش اولش آنقدر طولانیه بخش دوم که 3 ساعت یعنی در کل 15 ساعت طول میکشه آنقدرم هم سخت بود که حد نداشت.

  • نیما فرشین
    نیما فرشین | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    خیلی ویژگی جالبی بود و خیلی هم جالب پیاده سازیش کرده بودن.

  • Bluebirdhimself
    Bluebirdhimself | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    دارک سولز 3 رو یادت رفت به اضای هر 5 بار مردن یه لول اپ مفتی میداد XD از نیما بعیده

  • Fatmw-b
    Fatmw-b | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    چه باحال?❤

  • capitan--price
    capitan--price | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    من خودم متالگیر رو بازی کردم ولی اسپویل کردن پایان های بازی اصلا کار خوبی نیست!

    • capitan--price
      capitan--price | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      چه ربطی داره؟ممکن یکی متالگیر بازی نکرده باشه از ۲۵ سال پیش تا حالا.
      (اسپویل کجا بود)




      در اولین نسخه متال گیر سالید، ما شاهد صحنه‌ای بودیم که در آن اسنیک توسط ریوالور آسلات شکنجه می‌شد. در این صحنه شما می‌توانستید با فشردن پشت سر هم کلید‌های روی دسته، در مقابل شکنجه‌های آسلات مقاوت کنید. با این حال، اگر دوام نمی‌آوردید و زیر فشار این شکنجه‌ها کمر خم می‌کردید، در انتها به پایان بد بازی می‌رسیدید و شاهد مرگ مریل (یکی از کاراکترهای مهم بازی) بودید. اما مرگ مریل برای ما بد نمی‌شد. چراکه بازی به ما آیتمی به نام «استلث کمو» می‌داد که عملا می‌توانستید با آن به معنی واقعی کلمه «نامرئی» شوید و بازی را بدون اینکه حتی یک دشمن شما را ببیند تمام کنید. البته می‌توانستید از خیر این آیتم جذاب هم بگذرید و با مقاومت در برابر شکنجه‌های آسلات و نجات جان مریل، یک باندانای جدید دریافت کنید که باعث می‌شد ویژگی مهمات بی‌نهایت در اختیارتان قرار بگیرد

      • capitan--price
        capitan--price | ۵ اسفند ۱۳۹۹

        تو همینجا و همسایه من بار ها و بار ها دیدم که کاربرا خط زمانی متالگیر رو میخوان تا برن بازی کنن.
        تعدادشون هم کم نیست.

      • Nostradamous
        Nostradamous | ۵ اسفند ۱۳۹۹

        دقيقا .مثلا من قصد داشتم بازي كنم و اونموقع بازي نكرده بودم

      • Mtdjjp
        Mtdjjp | ۶ اسفند ۱۳۹۹

        من بازی 30 سال پیش رو رفتم

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      خداییش خود سازنده‌های بازی هم تا یه مدتی از پست‌هایی که داستان بازی‌هاشون رو اسپویل می‌کنه شات داون میکنن. ولی در کل حرف درسته. اولش یه هشدار اسپویل میزنم.

      • capitan--price
        capitan--price | ۵ اسفند ۱۳۹۹

        خیلی ممنون ازتون?

  • Ramin-abysswalker
    Ramin-abysswalker | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    نیما جان بنظرم یه مقاله راجب تاثیر سری متال گیر تو دنیای بازی ببر جلو. من تو کمتر جایی دیدم از این دید به این سری نگاه بشه

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      حتما میرم.

  • Ui-man
    Ui-man | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    متال گیر سالید چه چیز جالبی بوده زمان خودش و میدونستید که جزو اولین بازی هایی بوده که بعد تیراژ پایانی خبر ساخته شدن یک نسخه ی دیگرو به مخاطب داده

    • Ramin-abysswalker
      Ramin-abysswalker | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      متال گیر و کوجیما با نوآوری هاش سبک شوتر، مخفی کاری، RPG و روایت داستانیو متحول کرد و زیر بنای بازی های مدرنو بنا کرد و الان هر چی می بینیم از این بازی الهام گرفته میشه.

      • Ui-man
        Ui-man | ۵ اسفند ۱۳۹۹

        دقیقا درست گفتی متال گیر سالید سه که نگم برات چه نواوری هایی داشت سربازا از رد خونت دنبالت میکردن اگه اشتباهی پات میشکست سرعتت کمتر میشد سربازا رو باچندین روش میتونستی بکشی اگه غذاهات رو نمی خوردی خراب میشدندفیک جا داخل یه سلولی که میتونی با چندین چند روش از اونجا فرار کنی یا اواخر بازی باتوجه به اینکه توی دوئل به کجای اسلات تیر زدی یا حتا نزدی دیالوگ ها توکاتسین فرق میکنه و چه زیبا بود این بازی و چه خوب بود کونامی چه بازی ها می ساخت الان معلوم نیست از کجا پول بدست میاره هی روزگار

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ بودن. حیف که آخرین نسخه‌اش نشد اون چیزی که میخواستیم.

مطالب پیشنهادی