CD Projekt Red از سال ۲۰۲۲ توسعه بازیهای بزرگ خود را آغاز میکند
سی دی پراجکت رد در نظر دارد توسعه بازیهای AAA خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند. شرکت توسعه دهنده بازیهایی چون Witcher 3 و Cyberpunk 2077 برای افزایش تواناییهای خود همچنین به دنبال فرصتهایی ...
سی دی پراجکت رد در نظر دارد توسعه بازیهای AAA خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند. شرکت توسعه دهنده بازیهایی چون Witcher 3 و Cyberpunk 2077 برای افزایش تواناییهای خود همچنین به دنبال فرصتهایی برای خرید یا ادغام با سایر توسعهدهندگان است.
استودیو CD Project Red در چند ماه گذشته اوقات بسیار سختی را پشت سر گذشته است. ناشر Cyberpunk 2077 هنوز از زمان بازگشت بازی به استور پلیاستیشن اطلاعی ندارد و در تلاش است تا رضایت سونی را جلب کند، کارگردان Witcher 3 اخیرا به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه او در محیط کار زورگویی میکرده از سیدی پراجکت رد جدا شد، از طرفی دیگر پس از انتشار پچهای متعدد برای Cyberpunk 2077، بازی هنوز هم اشکالات بسیار زیادی دارد.
تمام این موارد را با این خبر ترکیب کنید که سود خالص شرکت در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته و به راحتی میتوان فهمید که انتشار بازی Cyberpunk 2077 آن چیزی نبوده که سیدی پراجکت رد انتظار داشته است.
تمام این موارد میتواند، برای گزارش رویترز مبنی بر اینکه CD Projekt Red قصد دارد از سال ۲۰۲۲ بازیهایی با بودجه بالا تولید کند دلایل بسیار خوبی باشد. گویا به همین دلیل اخیرا تغییراتی در استودیو به وجود آمده و «آدام بدووسکی» کارگردان سابق Cyberpunk 2077 برای به عهده گرفتن سایر وظایف از جمله توسعه همزمان چندین پروژه AAA، از سمت خود کنار رفته است. علاوه بر این سیدی پراجکت رد فرصتهای مربوط به ادغام را نیز دنبال میکند.
اگرچه تمام این مسائل به شرکت در آینده کمک خواهد کرد، اما CD Projekt به خوبی میداند که رشد فروش آینده آنها تا حدی زیادی به بازگرداندن بازیکنان Cyberpunk بستگی دارد. به همین منظور، آنها برای انتشار محتوا و بروزرسانیهای جدید برای بازیهای Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 در نیمه دوم سال برنامههایی دارند.
هرچند مشکلات فعلی سی دی پراجکت رد کاملا قابل درک است، اما باید عنوان کرد که سال گذشته سهام آن در آستانه انتشار Cyberpunk 2077 به حداکثر خود یعنی حدود ۱۲۶ دلار رسید. اکنون این سهام بیش از ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.
بیشتر بخوانید:
- Cyberpunk 2077 ثابت کرد تاخیر بهتر از عجله در عرضه یک بازی ناقص است
- سی دی پراجکت رد پس از این جنجالها به شهرت و جایگاه قبل باز میگردد؟
- مقایسه گرافیکی بازی Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West
استیک فایت با مجازات
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
درود
اگه اینجوری باشه فک کنم الدر اسکرولز ۶ و ویچر چهار توی یه سال عرضه بشن =)
سلام.نمیدونم ولی اصلا وضع سی دی پراجکت اصلا خوب نیست و راستش فکر کنم (وعده الکی دادن...)به شخصه اصلا اصلا بعد افتضاح سایبر پانک ۲۰۷۷ دیگه امیدی به این شرکت ندارم ....☹️ایشلاه که درست شه و این وعده ها درست باشند...?
سلام، بعد از تجربه چندین ساعت در نایت سیتی، و یک بار تمام کردن بخش داستانی، همچنین پرداختن به مراحل فرعی متعدد بزرگترین مشکل cyberpunk 2077 را تنها در یک چیز می دانم، ضعف جهان بازی در تطابق با یک بازی اول شخص!
یکی از مواردی که از بدو ورودم به بازی می خواستم تجربه GTA تمام و کمال در سال 2077 بود این اتفاق در هیچکدام از بخش های بازی برای من نیفتاد. داستان بازی شروع می کنم داستان بازی در تریلر ها از یک سرقت شروع می شود که تداعی کننده همان مراحل سرقت سری GTA بود و داستان تراژیک که طی آن جانی سیلورهند می گوید باید شهری را به آتش بکشیم، وعده داستان سرایی های شاهکار سری GTA را می داد. اما این این اتفاق نیفتاد و داستان بازی هویت اصلی خود را دارد، که نه تنها باعث شده یکی از بهترین تجارب سایبرپانکی عمرم را داشته باشم، بلکه سبب شده که با ساختار سنت شکنانه اش یکی از بهترین داستان های عمر هر فردی را رغم بزند.
اما گیم پلی بازی؛ گیم پلی بازی برخلاف انتظاری که داشتم نه به جی تی ای سایبرپانکی نقش آفرینی بلکه به ویچر سایبرپانکی تبدیل شد. گرچه تا به امروز سراغ سری ویچر نرفتم اما طی ویدیویی که از مقایسه آن با wild hunt دیدهام می توانم به راحتی بگویم بازی تبدیل به ویچر سایبرپانکی شده؛ در cyberpunk 2077 هر چیزی که مربوط به ساختمان طراحی مراحل ام از گان پلی، تنوع دشمنان، تنوع سلاح ها و همچنین فلسفه و ماهیت دنبال کننده آن مرحله است خوب از آب درآمده اما هر چیزی که مربوط به جهان و گشت و گذار در آن است به طرزی نامطابق در آمده است. شایعاتی مبتنی بر ساخته شدن سایبرپانک اول به صورت سوم شخص و سپس تغییر آن به اول شخص وجود دارد که کاملاً آن را حقیقی می دانم، زیرا جهان بازی طوری طراحی شده که تجربه ای به صورت سوم شخص می طلبد و اصلا برای همین است که سازندگان قابلیت سوییچ در سیستم درایوینگ بازی قرار دادهاند ولی نه مشکلات تجربه جهان سوم شخص در اول شخص به سیستم داریوینگ خلاصه میشود نه مشکلات تجربهای جهان باز به جهان سوم شخص در اول شخص. بد نیست گریزی به سیستم درایوینگ بازی بزنم که آنقدر سفت و سخت است که دمار از روزگارتان در می آورد؛ برخلاف بازی مانند GTA IV که سختی در سیستم درایوینگ بازی نه مربوط به طراحی بد آن بلکه مربوط به طراحی واقع گرایانه آن می شد به همین دلیل بعد از گذشت مدتی و عادت به آن تبدیل به تجربه ای دلچسب می شد، در cyberpunk 2077 عدم تجربه سازندگان در ساخت سیستم درایوینگ سبب تجربهای خشک و سفت این سیستم گردیده و حتی این مشکل با آپدیت بزرگ 1.2 نیز حل نشده است.
عدم بهینگی! یکی از چیز هایی که مدام در رابطه با cyberpunk 2077 می گویند عدم بهینگی ناشی از باگ های فرآوان بازی است، اما برای من که در نسخه PC با ندیدن باگ خاصی سبب شد تا مشکلاتی که تقریباً پشت باگ ها پنهان شده بودند برایم آشکار شود، مشکل بزرگ تری برایم آشکار شد و آن هم عدم بهینگی ناشی از سنگینی بیش از حد بازی، که در تجربه خودم تأثیر بسزایی گذاشته است.
در نهایت اگر بخواهم به بازی نمره ای دهم آن چیزی نیست جز ۸.۵ که با نمره خود بازی در متاکریتیک نیز تناسب دارد؛ cyberpunk 2077 بازی بدی نیست حتی برخلاف خیلی از فارکرای ها و اساسین کرید ها که با کپی پیست محتوای تکراری سعی در ایجاد بازی جدید، همان تجربه یکی دو سال قبلشان را ارائه می دهند، سرش به تنش می ارزد. اما این همه صبر طرفداران و تلاش سازندگان انتظار یک شاهکار را از بازی برآورد می کرد.