سیستم مبارزات بازی Hellblade 2 نسبت به نسخه قبل بهبود پیدا کرده است
بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 از مدتها قبل در دست ساخت بوده است و تاکنون چیز زیادی از Ninja Theory توسعهدهنده آن درباره آن نشنیدهایم. اما حداقل به نظر میرسد توسعه بازی به خوبی پیش ...
بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 از مدتها قبل در دست ساخت بوده است و تاکنون چیز زیادی از Ninja Theory توسعهدهنده آن درباره آن نشنیدهایم. اما حداقل به نظر میرسد توسعه بازی به خوبی پیش میرود و طبق مصاحبهای جدید، «خوان فرناندز» طراح مبارزات آن تایید کرد که نسبت به بازی اول به شدت بهبود مییابد.
فرناندز در مصاحبهای با سایت اسپانیایی Vandal اطلاعات جالبی در مورد بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 فاش کرد و بهبودهای آن در مقایسه با Hellblade اصلی را توصیف میکند. او به این سایت توضیح میدهد:
«ما (در بازی اول) کارهای بسیار خوبی انجام دادهایم، اما فکر میکنم چیزهای زیادی وجود دارد که میتوان آنها را بهبود بخشید. اگر به خاطر داشته باشد، تیمی که روی اولین بازی کار میکرد، برای چنین بازی بسیار کوچک بودند و تقریبا ۱۵ نفر بیشتر اوقات در استودیو حضور داشتند.»
اما چه چیزی در بازی جدید تغییر پیدا کرده؟ برای شروع، به نظر میرسد بازیکنان در بازی با تنوع بیشتری در سیستم مبارزه و دشمنان روبرو خواهند شد:
«چیزی که در Hellblade 1 کمتر از آن راضی بودم، عدم وجود دشمنان متنوع بود، نبرد طولانی مدتی در بازی وجود نداشت، نحوه تنظیم سیستم سختی بازی، دشمنان جان زیادی داشتند، دوام زیادی داشتند، حملات و ترکیبهای متنوعی داشتیم اما واقعا دشمنان بازیکن را تشویق نمیکردند که از آنها استفاده کنید، بازیکنان معمولا دو یا سه حرکت پیدا و دائما آنها را تکرار میکردند، زمانبندیهای بسیار بخشندهای برای مبارزات و داستانها وجود داشت که میتوان آنها را به صورت هوشمندانهتری تنظیم کرد.»
گفتههای مطابق با نظرات «تمیم آنتونیادس» کارگردان خلاق بازی است که پیشتر توسط او اراپه شده بود و به این نکته اشاره کرد که مبارزات بازی دوم واقعی و بیرحمانه خواهند بود.
فرناندز در ادامه اشاره میکند که از حل مشکلات بازی اول در دنباله بسیار خوشحال است و از آن جایی که تعداد اعضای استودیو اکنون بزرگتر و منابع آنها بیشتر شده است، این بازی به اندازه Hellblade تاثیرگذار خواهد بود اما برای دلایل دیگری. این طراح مبارزات توضیح میدهد:
«ما تا حدودی در حال بهبود سطح کیفیت خود هستیم. نسبت به بازی اول اعضای بیشتری داریم، اما در مقایسه کیفیت تیم توسعه فعلی در مقایسه با تیم قبلی، فکر میکنم از این رو به آن رو شده است.»
در نهایت او از داشتن زمان بیشتر برای کار روی پروژه، فرصتهای بیشتر برای آزمایش بازی با افراد خارج از استودیو و زمان بیشتر برای حل مشکلاتی که در طول توسعه ایجاد میشود، به عنوان مزایای Hellblade 2 یاد کرد که باعث میشوند به اندازه نسخه اول موفق شود.
تاریخ انتشار Senua’s Saga: Hellblade 2 هنوز اعلام نشده و تنها این را میدانیم که برای پیسی و ایکس باکس سری ایکس/اس در دست ساخت قرار دارد. تریلر گیم پلی بازی که در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ پخش شده بود را نیز میتوانید در این مطلب مشاهده کنید.
فورتنایت – پر استرسترین چالشی که تاحالا داشتیم
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کلا سبک بازی چجوریه ؟ یکی واسم توضیح بده
شاید در آینده اگه کنسولم حجم داشته نسخه اولشو بگیرم
مبارزات هک اند اسلش مانندی داره و پازل هم بخش مهمی ازش رو تشکیل میده .
گیمپلی جالبی داره پازل های خوبی داره ولی مبارزات یکم خسته کننده هستن و دشمنان تنوع خیلی کمی دارن .
و داستان هم خیلی جالبه .
حتماً تجربه ش خالی از لطف نیست
thanks
خوشحالم که مایکروسافت مثه خیلیا رو این استودیو فشار زیادی برای تاریخ عرضه نذاشته و احتمالا باید با یک شاهکار مواجه بشیم مخصوصا گرافیکش
مشکل اصلی گیم پلی نسخه قبل این بود که بخش اوزشی بشدت گنکی داشت و تو اوایل بازی نمیدونستید که چیکار کنید ، امیدوارم این مشکل تو نسخه بعدی حل بشه،
من با این مشکل برخورد نکردم داداش جان
شاید برای تو مشکل نباشه اما براس خیلی از پلیر های دیگه با این مشکل بر خوردنو نمی تونن خیلی زو با سیستم مبارزات خو بگیرن
بله ممکنه همینطور که شما میفرمایید باشه
البته من تا به حال نشنیده بودم کسی چنین مشکلی داشته باشه، چون سیستم کامبت حدودا ساده ای داره هل بلید ۱
نقد بعضی سایت ها بخاطر ، بخش تمرینی و مبارزات بیش از حد ساده و دیر خو گرفتن برای سیستم کامبت ، نمره کم کردن