ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلم و سریال

۵ برتری انیمه‌ در برابر انیمیشن‌ که منطقی به نظر می‌رسد

انیمه‌های ژاپنی کیفیت بهتری دارند یا انیمیشن‌های آمریکایی؟ این همان سوالی است که همیشه یکی از جنجالی‌ترین بحث‌های جهان سینما و انیمیشن بوده و البته که پاسخ‌های نسبی و جذابی برای آن وجود دارد. اگرچه ...

امیرمحمد سلیمانی
نوشته شده توسط امیرمحمد سلیمانی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۶

انیمه‌های ژاپنی کیفیت بهتری دارند یا انیمیشن‌های آمریکایی؟ این همان سوالی است که همیشه یکی از جنجالی‌ترین بحث‌های جهان سینما و انیمیشن بوده و البته که پاسخ‌های نسبی و جذابی برای آن وجود دارد. اگرچه هر کدام از این دو گروه پویانمایی ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خودشان را دارند اما حقیقت آن است که دلایل هواداران انیمه به اندازه صحبت‌های طرفداران انیمیشن‌ منطقی به نظر می‌رسد.

اما تماشاگران ثابت یک انیمه باور دارند که محصولات پویانمایی ژاپن جذاب‌تر هستند و شاید دلایلی منطقی داشته باشند. انیمه ژاپنی در برابر انیمیشن آمریکایی برتری‌هایی دارد؛ برتری‌های منطقی و جذاب که می‌توانند نگاه هر طرفدار صنعت پویانمایی را تغییر دهد. با ویجیاتو همراه باشید تا ۵ برتری انیمه‌ در برابر انیمیشن‌ که منطقی به نظر می‌رسد را واکاوی کنید.

برتری: تعداد اپیزودها بیشتر است

حجم عظیم و باورنکردنی اپیزودهای یک انیمه ژاپنی در مقایسه با انیمیشن‌های آمریکایی یک برتری بزرگ حساب می‌شود. انیمه‌ها می‌توانند تا صدها اپیزود فرصت داشته باشند تا داستان خود را برای تماشاگر واکاوی کنند و روایت‌های جدیدی برای مخاطب تدارک ببینند. بنابراین یک انیمه ژاپنی محتوای بیشتری برای بیننده خود در نظر می‌گیرد؛ در روزگاری که محتوا حرف اول را می‌زند، این یک برتری عادی نیست. از آن‌جایی که انیمه‌ها دوبعدی هستند و طراحی و تولید آن‌ها به مراتب ساده‌تر از انیمیشن‌های آمریکایی است، سرعت آماده‌سازی هر اپیزود یک انیمه هم به زمان کمتری نیاز دارد.

بنابراین تولید انیمه‌ نه‌تنها برای استودیوهای ژاپنی فرصت بیشتری فراهم می‌کند تا اپیزودهای بیشتری تولید کنند بلکه هزینه بسیار کمتری هم دارد و به عبارت دیگر ارزان‌تر تمام می‌شود. برای مثال انیمه Fairy Tail که یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های ژاپنی هم لقب می‌گیرد با ۹ فصل و سیصد و بیست و هشت اپیزود یکی از طولانی‌ترین انیمه‌هایی است که می‌توانید به تماشای آن بنشینید.

برتری: تعادل در جذب مخاطب

انیمیشن‌های غربی [و به‌خصوص آمریکایی] به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ عناوینی که برای کودکان ساخته می‌شوند و محصولاتی که برای بزرگسالان مناسب هستند. در روزگاری نه‌چندان دور، بیشتر مردم تصور می‌کردند کارتون‌ها صرفا برای بچه‌ها ساخته می‌شوند. اما با تلاش‌ استودیوهای دریم‌ورکس، دیزنی و پیکسار که به ساخت عناوین خانوادگی و آموزنده برای همه سنین منتهی شد حالا انیمیشن‌ها صرفا عناوینی برای کودکان نیستند. با این حال هنوز هم فاصله چشم‌گیری در میانگین سنی مخاطبان عناوین پویانمایی وجود دارد. به عبارت دیگر، هنوز هم اکثریت مخاطبان انیمیشن‌های آمریکایی را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

در استودیوهای هالیوودی، انیمیشن‌هایی که برای بزرگسالان ساخته می‌شود معمولا کمدی‌های خام و ساده‌ای هستند که شوخی‌های تندی دارند. در حالی که پویانمایی‌های مناسب کودکان آثاری ساده، سبک و سرشار از ماجراجویی‌های بسیار هستند. اگرچه مواردی استثنایی هم دیده می‌شود اما در نهایت نیازی به یادآوری نیست که در انیمیشن‌های کودکانه از جنگ، خون‌ریزی و مرگ روایتی ارائه نمی‌شود.

با بهترین انیمه‌ها از نگاه ویجیاتو آشنا شوید:

اما اتمسفر انیمه‌ها متفاوت است. یک انیمه ژاپنی معمولا در حد وسط قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا همه گروه‌های سنی را به عنوان مخاطب خود بپذیرد. انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood یکی از عناوینی است که کودکان و بزرگسالان را مخاطب خود قرار می‌دهد و در راضی‌کردن همه آن‌ها موفق ظاهر می‌شود.

برتری: تنوع در ژانر

طیف وسیعی از داستان‌ها، شخصیت‌ها، اتمسفرها و روایت‌ها در جهان انیمه‌ها وجود دارد که پیداکردن آن در فضای انیمیشن‌های غربی [و به‌خصوص آمریکایی] اندکی غیرممکن به نظر می‌رسد. یک انیمه ژاپنی می‌تواند برای هر مخاطبی جذابیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشد. چراکه فیلم‌نامه یک انیمه به شکلی نوشته می‌شود که همواره میان ژانرهای گوناگون در حرکت باشد و به همین دلیل می‌تواند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند. برای مثال انیمه Seinen مخاطبان ۱۵ تا ۲۴ ساله را هدف قرار می‌دهد که طیف بزرگی به نظر می‌رسد.

از وسترن فضایی در انیمه Cowboy Bebop تا تریلر روانشناختی در انیمه Madoka Magica؛ پویانمایی در شرق همه ژانرها را هدف قرار می‌دهد و با همه مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. این تنوع ژانر و ترکیب ژانرها در فضای انیمیشن‌های غربی [که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری کلیشه‌ای به نظر می‌رسند] دیده نمی‌شود.

برتری: طراحی شخصیت

واقعیت ماجرا آن است که انیمه‌ها در طراحی شخصیت به شکل تحسین‌برانگیزی کیفیت بهتری از انیمیشن‌های آمریکایی دارند. این‌که سبک طراحی یک انیمه اغراق‌آمیز و جذاب است، می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای برتری طراحی شخصیت‌ها در انیمه‌ها باشد. اما مسئله صرفا سبک طراحی نیست. طراحان ظاهر، چهره و لباس شخصیت‌های انیمه‌ای اساسا آدم‌های خوش‌ذوقی هستند که سادگی را دوست دارند. بنابراین ترکیب ذوق و سادگی به شخصیت‌ها کمک می‌کند تا ظاهر دلچسب‌تری داشته باشند.

برای مثال به سریال انیمیشنی Adventure Time توجه کنید. ظاهر شخصیت‌ها در این انیمیشن اپیزودیک به شدت ساده است. اما ظاهر شخصیت‌ها در انیمه Hunter X Hunter به شکل تحسین‌برانگیزی پیچیده و جذاب به نظر می‌رسد. میزان تفاوت جزییاتی که در ظاهر شخصیت‌ها در این دو عنوان دیده می‌شود واقعا زیاد است. شاید به همین دلیل باشد که هواداران انیمه‌ها به خرید اکشن‌فیگورها و فن‌آرت‌ها علاقه بیشتری دارند که کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

برتری: پردازش شخصیت‌

بیشتر انیمیشن‌های آمریکایی از یک قالب مشخص در روایت داستانی خود استفاده می‌کنند؛ در پایان یک اپیزود از یک انیمیشن سریالی غربی، پایانی برای داستان آن اپیزود در نظر گرفته می‌شود که وضعیت شخصیت اصلی را تشریح می‌کند. دلیل این اتفاق تا حدودی واضح به نظر می‌رسد. شبکه‌های تولیدکننده این انیمیشن‌های سریالی دوست دارند که مخاطب را برای اپیزود بعدی محصولشان هیجان‌زده کنند. شاید به همین دلیل باشد که بیشتر انیمیشن‌های غربی [مانند بسیاری از سریال‌های تلویزیونی که در غرب ساخته می‌شوند] اگر پس از چند فصل لغو نشوند احتمالا با یک پایان خسته‌کننده به اتمام می‌رسند.

در پویانمایی شرقی اما شرایط بسیار متفاوت است. شخصیت‌ها در انیمه‌ها توسعه پیدا می‌کنند، تغییر می‌کنند و به شخصیت دیگری تبدیل می‌شوند. آن‌ها با یادگرفتن، رشد می‌کنند و داستان‌های بسیار جذاب‌تری در برابر مخاطب قرار می‌دهند. از سوی دیگر، تولیدکنندگان ژاپنی تاکید چندانی روی تعیین‌تکلیف برای شخصیت‌ها ندارند. بنابراین روایت داستان به سادگی پیش می‌رود و به سرانجام خوبی می‌رسد. برای مثال، انیمه Fruits Basket در حالی که تنها در فصل دوم قرار دارد به بهترین شکل ممکن پیچیدگی‌های شخصیت‌های اصلی‌اش را به مخاطب ارائه می‌کند.

ضعف: فریم‌ریت

سرعت تولید یک انیمه چندین برابر یک انیمیشن غربی است. اما انیمه‌ها مشکلاتی هم دارند و یکی از آن‌ها فریم‌ریت به نظر می‌رسد. بنابراین در بسیاری از انیمه‌ها، صحنه‌های زیادی وجود دارند که در آن‌ها تصویر پس‌زمینه ثابت است و تنها بخش خاصی از تصویر حرکت می‌کند. برای مثال در صحنه‌ای که یک شخصیت در یک انیمه مشغول صحبت‌کردن است، همه تصویر کاملا ثابت است و تنها دهان آن شخصیت تکان می‌خورد. اگر طراحان انیمه تصمیم بگیرند که تنوع بیشتری در کار خود در آن صحنه داشته باشند، پلک‌زدن را هم به توانایی‌های شخصیتی که در حال طراحی آن هستند، اضافه می‌کنند!

اما تصاویر ثابت تنها مشکل یک انیمه در فریم‌ریت نیست. بیشتر صحنه‌های اکشن در انیمه‌ها کشش و جذابیت لازم را به دلیل پایین‌بودن فریم‌ریت ندارند. به همین دلیل حتی پس‌زمینه‌های زیبا و دوست‌داشتنی انیمه‌ها هم نمی‌توانند مخاطبان انیمیشن‌های غربی را راضی کنند.

ضعف: لب‌زنی ضعیف

یکی دیگر از نقاط ضعف انیمه‌ها که در برابر انیمیشن‌های غربی به شدت به چشم می‌آید، لب‌زنی است. از آن‌جایی که استودیوهای شرقی [و به‌خصوص ژاپنی] عجله بیشتری برای تولید انیمه دارند چندان به بحث هماهنگی لب‌های شخصیت‌ها با دیالوگ‌هایی که به زبان می‌آورند، دقت نمی‌کنند. نتیجه کار برای بسیاری از مخاطبان انیمیشن‌های آمریکایی ناامیدکننده است. چراکه دیالوگ‌هایی که شخصیت‌ به زبان می‌آورد با حرکات دهان او همخوانی ندارد.

اگرچه هواداران انیمه‌ها پذیرفته‌اند که باید این نکته را نادیده بگیرند اما تردیدی وجود ندارد که این نقطه ضعف می‌تواند حواس مخاطب را پرت کند. نکته جالب‌تر آن که نسخه دوبله‌شده [به انگلیسی] یک انیمه می‌تواند هم‌سان‌سازی بیشتری در لب‌زنی شخصیت‌ها داشته باشد!

ضعف: جنسیت‌زدگی

تردیدی وجود ندارد که انیمه‌ها از جنسیت‌زدگی رنج می‌برند. از آن‌جایی که استودیوهای ژاپنی علاقه شدیدی به جلب نظر تماشاگران خود دارند پس تلاش می‌کنند تا کاملا باب میل آن‌ها عمل کنند. به همین دلیل پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به مخاطبانی می‌ دهند که خواهان جذابیت جنسی در ظاهر شخصیت‌ها هستند. اگرچه این نکته به خودی خود زشت و زننده به نظر می‌رسد اما پایان ماجرا نیست. این توجه بیش از حد بیشتر شامل حال شخصیت‌های زن می‌شود. بنابراین می‌توان مدعی شد که انیمه‌ها از جنسیت‌زدگی رنج می‌برند.

جهان بزرگ انیمیشن‌ها را بشناسید:

حتی قوی‌ترین، تحسین‌برانگیزترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های زن انیمه‌ها هم در مرداب جنسیت‌زدگی پویانمایی شرقی گرفتار می‌شوند. این نقطه ضعف قابل جبران به نظر می‌رسد اما ظاهرا جدیتی در برطرف‌کردن آن وجود ندارد.

ضعف: فیلم‌نامه

در ادبیات غربی اصطلاحی وجود دارد که از آن به عنوان «تفنگ چخوف» یاد می‌شود. این اصطلاح به صورت توضیح می‌دهد که اگر سلاحی در دست قرار دارد باید با آن شلیک کرد. در غیر این صورت باید این سلاح را کنار گذاشت. بنابراین اگر در یک داستان شخصیت‌ها یا عناصری وجود دارند که حضور آن‌ها ضروری به نظر نمی‌رسد باید داستان را ترک کنند. در جهان انیمه اما شرایط به این شکل مدیریت نمی‌شود.

شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از انیمه‌ها با شخصیت‌ها و عناصر متعدد خسته‌کننده همراه می‌شوند و در نهایت مخاطب را خسته و سردرگم می‌کنند. شخصیت‌ها در انیمه‌ها بیش از حدی که باید صحبت می‌کنند و رفتارشان از آن‌چه یک انسان عادی انجام می‌دهد، عمیق‌تر به نظر می‌رسد. فرصتی که انیمه‌ها به فرعی‌ترین شخصیت‌ها می‌دهند، واقعا زیاد است و به همین دلیل فیلم‌نامه یک انیمه می‌تواند خیلی راحت به نقطه ضعف آن تبدیل شود.

ضعف: سبک تکراری

انیمه‌ها ظاهر متمایزی دارند؛ با یک نگاه می‌توان انیمه‌ها را تشخیص داد و اگرچه که به نظر می‌رسد که تنوع عظیمی در جهان انیمه وجود دارد اما واقعیت آن است که سبک بیشتر آن‌ها تکراری و نزدیک به هم به نظر می‌رسد. بی‌راه نیست اگر گفته شود که سبک طراحی پویانمایی در همه انیمه‌ها شبیه به یکدیگر است. در حالی که انیمیشن‌های غربی هر کدام سبک و سیاق منحصر به فرد خودشان را دارند. به همین دلیل مخاطبان انیمیشن‌های آمریکایی می‌توانند خیلی سریع سبک هر انیمیشن را تفکیک کنند و حتی آثار مشترک یک انیماتور را تشخیص دهند.

بنابراین در شرایطی که انیمیشن‌های آمریکایی حتی در ظاهر هم تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند، انیمه‌های ژاپنی از یک ریشه مشترک یاری می‌گیرند و ساختار یکسانی دارند. شاید به همین دلیل باشد که صورت‌ها و اندام‌ها در بیشتر انیمه‌ها واقعا شباهت زیادی با یکدیگر دارد.

جهان جذاب انیمیشن‌ها را با ویجیاتو بشناسید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (113 مورد)
  • Kratos321
    Kratos321 | ۱۵ آذر ۱۴۰۱

    خدمت اون عزیز نفهم جلبک زره پوش دیجیتالی عرض کنم که اولا انیمه و انیمیشن هردو تقریبا تو یه زمان یعنی اوایل قرن بیستم راه افتادن ولی واژه انیمه تو دهه 1970 رواج پیدا کرد. تو ژاپن به تمام انواع انیمیشن میگن انیمه ولی بقیه دنیا فقط کارهای آسیای شرقی رو به اسم انیمه میشناسن. وقتی چیزی رو نمیدونی الکی خودتو پرت نکن وسط بحث تا ضایع نشی.
    ثانیا خود من سنم از شماها خیلی بالاتره و هنوزم از دیدن انیمه های خوب لذت میبرم. مطمئنم فعلا تا سالها تو کف شاهکار Attack on Titan خواهیم موند و هیچ اثری نمیتونه باهاش رقابت کنه. البته طبیعیه که انیمه های مزخرف هم تولید بشه همونطور که انیمیشن و فیلم و سریال مزخرف هم زیاده. ولی در کل فروش انیمه های ژاپنی موفق تو سینماهای خود آمریکا حتی از فروش بعضی از فیلمهای آمریکایی هم بیشتر بوده. نمونه‌ش Spirited Away. ولی در کل به نظر من انیمه و انیمیشن هرکدوم جذابیتهای خودشونو دارن و مقایسه کردنشون کار بیخودیه

    اون دوستی هم که گفته بود حتما میخواین بگین ناروتو از فیلمهای مارول بهتره(!) داداش از موتوری جنس نگیر. آخه کدوم احمقی میاد فیلمی رو که چند صد میلیون دلار خرج ساختنش شده با کارتون مقایسه کنه؟

    • mahyar.0
      mahyar.0 | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

      ای درود بر شرفت کراتوس جان . بدون شک شما یه کامنتت به کل زندگی اون یارو می ارزه .

  • ffdfd
    ffdfd | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    لطفا از سی بی اری که توی یکی از مقاله هاش ساکورا رو جزو کاراکترایی که میتونن هاشیراما رو شکست بدن نوشته دیگه مطلب ننویسید

  • -----
    ----- | ۱۰ تیر ۱۴۰۱

    (پیشاپیش از طولانی بودن متن عذر خواهی میکنم)
    از نظرات ابلهانه و بچگانه بعضی افراد تعجب می کنم
    خودم به شخصه معتقدم تا چیزی رو امتحان نکنیم و تحقیق نکنیم حق نظر دادن یا داشتن احساسی نسبت بهش رو نداریم
    انیمه های مسخره ای رو برای دفاع از نفرتتون میگید
    هر چیزی به جای خودش شکی نیست که انیمیشن های ریک و مورتی و مارول و .... عالی هستن اما انیمه های شاهکار زیادی هم داریم
    انیمه Attack on Titan ببینید
    Akira1988
    Ghost In The Shell 1995 ، Ghost in the Shell 2 - Innocence (فقط اینو ببینید چون دنبالش رو هم ساختن و افتضاحه)
    Perfect Blue
    Paprika 2006
    Cowboy Bebop
    درباره ناروتو این فقط نظر شخصی منه به نظرم خوب بود سلطان همه انیمه ها نیست و برای شروع پیشنهاد نمی کنم انیمه کوتاه ببینید
    Death Note
    Beastars
    میخواید گریه کنید؟ فقط grave of the fireflies 1988 ببیند تضمینیه
    ببینید من خودم از ژانر عاشقانه متنفرم فقط تنها استثنام آثار هایائو میازاکی هست
    اینقدر عشق رو زیبا و هیجان انگیز به تصویر میکشه که حالم خوب میشه
    Howls Moving Castle - Spirited Away (2001) - Princess Mononoke و ...
    Mind Game 2004 (این انیمه سینمایی فوق العاده عجیب و غریبه و دفعه اول میگید چرت و پرته ولی دارای لایه های عمیقیه)
    Ping Pong the Animation (اینم سبکش عجیب و غریبه اما فوق العاده است انیمه ورزشی مورد علاقه من)
    و کللللیییی انیمه معرکه دیگه
    (راستی این انیمه ها منطقی هستند)
    درسته که انیمه ها ضعف هایی هم دارند اما همه چیز اینجوریه فیلم، انیمیشن،سریال،موسیقی،کتاب،کمیک و ... همشون آثار چرت و پرت و شاهکار دارند شما فقط چند تا انیمه آشغال دیدید بعد میاید فحش میدید و میگید انیمه به درد نخور هست و اوتاکو ها خلن و چشم درشت و ... واقعا اذیتم میکنه نکنید

    و اینکه الان بحث انیمه هست اما من یه پیشنهاد کوچولو دارم که مانگا هم حتما بخوانید معمولا مانگا بهتر از انیمه هست(نظر من) حتما حتما وان پیس اول مانگاشو بخونید بعد برید انیمه شو ببینید (البته این آرک آخری وانو واقعا عذاب اور و طولانی و بد بود ولی جدا از اون وان پیسو فقط بخونیدش با اینکه طولانیه ارزششو داره)
    مانگا Jujutsu Kaisen - Deadman Wonderland - tokyo revengers - Chainsaw Man - Spy x Family
    و سه تا مانگا هستند که به معنای واقعی کلمه دیوانه کننده هستند
    Berserk - Oyasumi Punpun - Uzumaki
    توضیحی در توانم نیست بدم فقط اگه میخواهید مغرتون منفجر بشه و افسردگی شدید بگرید اینا رو بخونید
    پ.ن
    یه انیمه هست، که انیمه مورد علاقه منه، متاسفانه تو ایران خیلی شناخته شده نیست اما در عالی بودنش شکی نست
    Neon Genesis Evangelion 1995 و The End Of Evangelion 1997
    روان شناسی این انیمه مورد علاقه من هست کاملا متفاوت و انیمه روندش یکم کنده و اولش کاملا عادی شروع میشه ولی هرچی جلوتر میره غیرعادی تر و تاریک تر میشه و در سینمایی آخر The End Of Evangelion 1997 فقط مغزتون میپاشه
    این انیمه یه باسازی هم داره که کاملا کاملا وحشتناک و مزخرفه و توهین بزرگی به مجموعه اصلی هست به هیچ عنوان نبینید

    ممنونم

  • Uodudurxufxurzurxoyrxyoxhsry
    Uodudurxufxurzurxoyrxyoxhsry | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    از CBR دیگه جنس نگیرید ناموسا

  • IAM NOT GIGACHAD
    IAM NOT GIGACHAD | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من خودم طرفدار دو آتیشه انیمیشنم مخصوصا ریک و مورتی ولی به نظر من بعضی انیمه ها هم خیلی قشنگن مخصوصا اتک آن تایتان کسی که طرفدار انیمیشنه نباید به اونی که طرفدار انیمست فحش بده یا اینکه هیت کنه و بلعکس

  • brawl_amir
    brawl_amir | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    منطق انیمه : چند تا بچه 10 تا 13 ساله کل دنیا و از دست ادم شرور ها نجات میدن ناموسا این چه منطق مضخرفیه

    • Shadi.h
      Shadi.h | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

      منطق نصف انیمیشنا هم همینه?

      • Shadi.h
        Shadi.h | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

        با این حرف انگار نه انیمه دیدی نه انیمیشن?
        هم انیمه میبینم هم انیمیشن و میتونم کلی انیمه نام ببرم که منطقش این نیست و کلی انیمیشن که منطقش دقیقا دقیقا همینه_ و برعکس_

        • mostafab2019
          mostafab2019 | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

          بن تن فصل 1

    • Uodudurxufxurzurxoyrxyoxhsry
      Uodudurxufxurzurxoyrxyoxhsry | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

      چی بهت نشون دادن؟
      انیمه فقط My Hero Academia و Black Clover نیست
      انیمه درست حسابی ببین

    • GOLABIATOR
      GOLABIATOR | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

      دث نوت : من وجود دارم ایا؟

    • ttxxt
      ttxxt | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

      به نظر من مقایسه انیمه با انیمیشن اشتباهه چون دو چیز مجزا نیستن و انیمه زیرمجموعه انیمیشن هست. انیمیشن به معنای ایجاد تصاویر متحرک توسط کامپیوتر و ایجاد پویایی در آن است. انیمه به تصویر کشیدن بخشی از هنر اصیل ژاپن (مانگا) به صورت انیمیشن است. پس باید بگیم که هر کس انیمه دوست نداره نبینه. مدل انیمه این شکلی هست

    • mahyar.0
      mahyar.0 | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

      خب نابغه ، برو تو انیمه بزن ژانر بزرگسالانه و درام
      مثل مانستر ، برزرک ‌، اونا رو ببین که به شخصیت والای خودت توهین هم نکرده باشی 😑 . انیمه یه صنعت خود مختار نیست که اینجوری راجع بهش حرف میزنی انگار از خودش هوش داره .
      اونم دنیای خودش رو داره و هر کسی می‌تونه هر ژانری خواست ببینه و کسی جلوشم نگرفته ‌. غیر از یه عده کم خودم از همه انیمه ها و انیمه فن ها بیزارم ولی هیتر انیمه دیگه کسیه که عمرش رو هدر داده . این مثل بی تی اس نیست که بگی اینا کلا ۵ تا آدمن دور هم جمع میشن آهنگ میخونن . کلا دنیای خودش رو داره . هر انیمه یه جهان متفاوتی داره . گسترده ترین دنیای سرگرمی رو اول انیمه داره تو دنیا بعد صنعت بازی بعد هالیوود و نتفلیکس مسابقات ورزشی و ....
      و هرچی بیشتر از این صنعت بفهمی براش احترام بیشتری قائل میشی .
      آدم اول بهتره با چشماش ببینه بعد هیت بده .
      عمرت رو هدر دادی اگه انیمه هایی مثل اتک آن تایتان
      دمون‌ اسلیر
      ناروتو
      هانتر هانتر
      مانستر
      فولمتال
      و و ..... که مشهورترینای دنیای انیمه هستن نبینی . بماند که خودم ۲۲۹ تا انیمه مختلف دیدم و حداقل ۴۰ تاشون شاهکار بودن .
      از یه طرف میگن مقایسه فیلمای هالیوود با انیمه اشتباهه و از یه سمت یه عده میان میگن انیمه فلانه ولی هالییوود نه و چرت و پرت میگن که دیگه بهتره اونجوری نشی .
      در کنار این چیزایی هم درباره خوبی انیمه گفته شده اینم اضافه کنم که .
      ۱_ اندینگ ها و اوپنینگ های جالب و متنوع که هر فصل تغییر میکنن ، حالا ممکنه یه اوپنینگ یا اندینگ از اتک باشه که دلت بخواد تا آخر عمرت گوشش بدی ، یا ممکنه یه انیمه دیگه باشه که بیای هیت بدی به کل صنعت انیمه ، بخواطر همین میگم هر انیمه ای دنیای خودش رو داره و سال ها براش زحمت کشیده شده توسط چندین نفر به صورت بی وقفه .
      ۲_مدت زمان متوسط هر انیمه بدون نگاه کردن اندینگ و اوپنینگ ۲۰ دقیقست و نسبت به سریال های هالیوودی ۱۰۰ درصد مفیدتره که ۲۰ دقیقشون میانیگن به صحنه های جنسی ختم میشه . یا مجبورا کلی دعوای الکی داخل داستان درست کنن .
      ۳_تحت تاثیر دخالت دولت نیستن و مختار هستن برای نشر و تولید محتوا و مجبور نیستن حتما از ال جی بی تی یا چیزای مسخره کلیشه ای که دولت بایدن برای گول زدن مردمش و رای خریدن ازشون حمایت کنن ، یا مثل دوران اوباما که همش فاز کمپین حمایت از سیاهپوستا بود . فقط دوران ترامپ انیمیشن ها عالی بودن و چند تا فیلم و سریال خوب هم اومد . یعنی تحت تاثیر فضای بیرون نیستن .
      ۴_مانگا ، اگه اسم کمیک رو شنیده باشی شاید بتونی یه چیزی ازش متصور بشی و لایت ناول هم همون‌طور که از رو اسمش معلومه اگه با ناول ها آشنایی داشته باشی میتونی کمکم درک کنی چیه .
      گیم آف ترونز که جزو تاپ ۳ سریال های جدیده چه چیز خاصی داشت؟اژدهاهاش؟ دیالوگای مسخرش که روشون آهنگ گذاشت تا جالب بنظر بیان مثل اون دیالوگ معروف که می‌گفت هرج و مرج یه گودال نیست یه نردبونه... یا اینکه خواهر و برادری تو رابطه باشن عجیب نیست یا حتی پدر دختر یا برادر و برادر و خواهر و خواهر ؟ والا منم اگه خواهر داشتم دلم میخواست ازش مواظبت کنم نه اینکه برم باهاش تو رابطه ! دنیای هالیوود سم خالصه برای یه نوجوون ! بدیش اینکه توی این سریالا همشون تاکید می‌کنه که فلان شخصیت بهترین تصمیم رو گرفته و چاره دیگه ای نداشته . لامصب تو گیم آف ترونز هر کی میخواست از یکی مواظبت کنه تنها راهش رو ایجاد رابطه جنسی میدونست! ولی مشکلی نداره ولی اینکه یکی به دروغ بهت بگه دو تا بچه ۱۳ ساله میخوان دنیا رو نجات بدن توی انیمه ها سریع باور میکنی .
      وقت ما رو هم گرفتی
      مطمعنم اینقدر گشادی که همین کامنت رو هم کامل نمیخونی بعد میخوای کل انیمه رو یکجا درک کنی و قضاوت به طرفه کنی

  • Raptor
    Raptor | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    بیایند منطقی درباره جنسیت زدگی انیمه ها حرف بزنیم ? چرا گیم اف ترونز پر صحنه است ؟! به همون دلیل انیمه اینشکلی اند البته چندتا دلیل دیگه داره اما مهم ترین هاش همونن

    • mahyar.0
      mahyar.0 | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

      جنسیت زدگی یعنی یه پسر رو دختر نشون میده یا برعکس ، ولی این نمیتونه نقطه ضعف باشه چون داخل چند تا انیمه بیشتر نیست ولی داره تبدیل به یه فرهنگ‌ توی فضای مجازی میشه و کسایی که بلد نیستن میم بسازن مجبورا از این جور محتوا ها استفاده کنن .
      در حال حاضر که کل سریالای خارجی روی حمایت از لگبت می‌چرخه و کسی حق نداره اصلا چیزی راجع به دنیای انیمه بگه .
      طرف اومد گفت هیستوریا و یمیر هم فلانن بهش گفتم لامصب اونا دستشون به هم نخورده میای با گیم آف ترونز مقایسشون میکنی که تا آرنج تو همن و برای جلب توجه توی احمق میان صحنه هاش رو نشون میدن؟ بعدش اون درام خالص رو میای با منطق ایکسشعر گات مقایسه می‌کنی مثلا

  • kiana.kiana
    kiana.kiana | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    هم انیمیشن و هم انیمه شدیدا دارن پیشرفت میکنن انیمه هایی که اخیرا دیدم شدیدا توی فایت ها و کیفیت ساخت پیشرفت کردند جوری که دهنم وا موند
    و در بحث درجه سنی انیمیشن ما امسال آرکین رو داشتیم که واقعا فوق العاده بود و مشخصا مخاطبش بچه ها نبودند.
    تنها نکته ای که ناراحتم میکنه بحث جنسیت زدگی تو انیمه هست که واقعا ناجوره و باید یک فکری بحالش بکنن

    دور از همه‌ی اینها مهمترین چیز اینه که به نظر همدیگه احترام بزاریم و سر همچین چیزهایی شخصیت خودمون رو پایین نیاریم خواهشمندم انقد تعصبی نباشید

  • Andro_pheoniX
    Andro_pheoniX | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من موندم. چرا هی یکی میاد میگه انیمه بده هیت میدین. و شماهم چرا به انیمه هیت میدین. انیمه فقط انیمیشن ساخت کره و چین و ژاپن دیگ واقعا مقایسه ی این دوتا باهم یک اشتباه بزرگه.

    • Raptor
      Raptor | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

      انیمه به اثری میگن که یا ساخت فقط ژاپن باشه یا از ارت استایل انیمه و قوانین ساختش پیروی کنه بعد این هیت نیست فقط بررسی برتری ها و ضعف هاس

    • mahyar.0
      mahyar.0 | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

      جواب سادست ، هیچی از دنیای انیمه نمیدونن و حال ندارن که خودشون برن از خودشون نظر تولید کنن و هر چی یه احمقی بهشون گفته باور کردن .

  • Andro_pheoniX
    Andro_pheoniX | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من با کل پست کاری ندارم فقط سنس اونجا چی میگفت؟ سنس از بازیه?

  • samyarotaku1389
    samyarotaku1389 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    بابا شما چرا دارین از روی انیمه های ۱۰۰ سال قبل نظر میدین؟ اینا همش ایرادات وان پیس و دراگون باله حالا دوتا انیمه دیدن میان نظر میدن الان همه ی ضعفاشون از بین رفته بعد هنتای شون که همیشه نیست بعدم داستانو جالب می کنه الان انیمه بعضی وقتا از دنیای واقعی هم واقعی تره

    • mahyar.0
      mahyar.0 | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

      می‌خوان بگن میفهمن ولی هیچی نمی‌فهمن .
      امیدوارم بعد از ۱ سال ذهنیت مسخرشون عوض شده باشه

  • youbastard021
    youbastard021 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    مقایسه انیمه و انیمیشن مثله مقایسه وارزون و جی تی ایه
    اصلا اون یه چیزه این یه چیزه کاملا متفاوته

  • mahdyfnaf
    mahdyfnaf | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خب.... انیمیشن بهتره حتما
    چرا که چون انیمه به انیمیشن های ژاپنی میگن
    یعنی خود انیمه از انیمیشن برداشته شده
    با تفاوت اینکه شخصیت هاش تکراری و فلش بک زیادی دارن
    الان انیمه فنا میگن تو برو برنامه کودکتو ببین
    :/
    خب نفهمه جلبک زره پوش دیجیتالی
    انیمیشن هم مثل انیمه رده سنی های مختلفی داره
    چرا اصلا میگین انمیشن های شرقی
    انیمیشن های کشورای دیگه رو هم بگیم
    انیمشن خشونت نداره؟ برین مورتال کامبت انتقام اسکورپین رو ببینین
    انیمیشن مفهومی نداریم؟ انیمیشن 9 رو ببینین. انیمه خلاصه میشه تو فایت و خشونت و داستان های عاشقانه که 90 درصدشون یا یه بلایی سرشون میاد اخرش یا انیمه قبل اینکه به هم برسن تموم میشه =))
    حتا اونایی که سن بیشتریاز امسال منو شما دارن بیشتر جذب انیمیشن میشن تا انیمه
    چرا باید بشینن چتا شخصیت که بعضی هاشون اسلا جنسیتشون مشخص نیست ببینن
    یا اصلا باهم فرقی ندارن....
    اصلا چرا دخترای انیمه ای باید 80 درصدسون اندامای بزرگ داشته باشن؟
    بله بخاطر جلب نظر مخاطب
    در این حد کار کثیفیه
    خلاصه که انیمه یه ترند بلند مدته
    بعد یه مدتی کلا کسی رو نمیبینی انیمه ببینه
    و لطفا انیمه فنا زجه نزنین

    • Raptor
      Raptor | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

      داداش برعکسی انیمه ها روز به روز از نظر داستانی قوی میشن الان انیمه های تکراری و مانگاهای کلیشیه‌ای حتی فرصت معروف شدن رو از دست دادن بعد محبوبیت انیمه هزاران برابر انیمیشنه و همه دارن جذب انیمه میشن بیشتر و درباره فن سرویس اسمش روشه فن سرویس البته همه انیمه ها اینطوری نیستن اما خب همینه باید باهاش کنار اومد اما نقص داستانی از نظر من نیست اصلا چرا تو رزیدنت ایول ۹ انقدر بانو دیمیتریس با برکت بود ?⁉️ اره به همون دلیل یا تو کمیک ها همیشه بانوان با برکتن چرا ?⁉️ بله باز هم به همون دلیل بعد انیمه با مسائل جنسی شوخی زیاد میکنه مثلا یک شخصیت پسر رو شبیه دختر طراحی میکنن که درواقعه داره کلیشه هارو مسخرخ می‌کنه چون بالاخره شوخی اروتیک به شدت محبوبه از نظر داستانی انیمه ها یه لول بالاترن چون حالت روانشناسی دارند و از عذاب دادن کراکتر ها هیچ اباهی ندارند و به راحتی کلیشه ها را میشکونن الان شاید چندتا انیمیشن بیاری و بگی اینها خیلی خوبن اما تعداد اینها به اندازه انگشت های کف دسته در حالیکه هر سال سیل عظیمی از انیمه های خوب میان در هزاران ژانر مختلف من نمیخوام بگم انیمه بهتره هر دو در تو سطح متفاوت هستند امااگه واقعا مجبور باشیم تایین کنیم انیمه ها یه سروگردن بهترند البته نقص های خودشونو دارند و هیچیز هم بی نقص نیس اما به مراتب نقص های کمتر و برتری های بیشتری نسبت به انیمیشن ها دارند و در اخر فشار نخور برادر ???

    • Otaku-legend
      Otaku-legend | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

      یه پیشنهادی برات دارم دوست عزیز برو تو گوگلت سرچ کن top10 wtf moment on berserk بعدش نظرت عوض میشه =)))

    • Otaku-legend
      Otaku-legend | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

      بزار حرفتو بررسی کنمپاراگراف اول قبول دارم که انیمه همون انیمشن یا پویانمایی ژاپنیه پاراگراف دو هیچ انیمیشنی از وایولنس و خشونت و همینطور مسائل جنسیتی استفاده نمیکنه چون یا بن میشه و یا اصلن فروش درستی نمیکنه چون اکثر انیمیشن ها برا بچه هاست بای د وی ریونج اف اسکورپیون از ارت استایل دو بعدی انیمه ای استفاده کرده =)))) پاراگراف سوم لابد انیمه عاشقانه درست ندیدی رفتی تو سی بی ار یا واچ موجو یه تاپ تن دیدی همونو رفتی دیدی در ضمن هرکسی هم با

    • Otaku-legend
      Otaku-legend | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

      ادامه حرفم* در ضمن هر کسی بر اساس سلیقه شخصی خودش میاد یه اثر رو میبینه الان کل ایران فوتبالیستا دیدن فوتبالیستا انیمیشنه؟ بعد کلن سر جمع ده تا کاراکتر بیشتر نداریم که جنسیت مشخصی ندارن چون نویسنده اثر نیومده مشخص کنه و گذاشته به ذهن بیننده اکثریت جنسیت مشخصی دارند و درمورد شبیه هم بودن اولندش از لحاظ ارت استایل که اصلا شبیه هم نیستن کارکتر ها همه از لحاظ طرح کشیدن و ظاهر کلی فرق دارن و فقط ما تو اثار شونن که میشه اکشن هایی که حتی رده سنی پایین هم میتونه ببینه مثل بلک کلاور یا ناروتو میتونی ببینی که بک استوری کارکترا شبیه همه وگرنه خیر کلن داستانا هم متفاوته در ضمن اکثر کارکتر های زن انیمه ای سایز های اندامشون عادیه فقط یسری موارد خاص هستن که سایزشون بزرگه مثال تو وان پیس بزرگن چون ۲ارتش اون شکلیه حتی اندام مرد هاشونم بزرگه یه کارکتر فقط تو اثاری مثل پریزون اسکول و بلیچ و ناروتو و دراگون میدز و فیری تیل و ... هست کلن اکثریت فقط یک نفر با سایز بزرگ اندام هست تو خیلیاشونم نیست که این طبیعیه تو زندگیه واقفی که همه اندامشون کوچیک نیست که بعضی ها هم اندام بدنشون بزرگه و انیمه یه ترند نیست اثارهای زیادی داریم که مال دهه نود و هشتاد میلادین که هنوز دارن میبیننشون و طرفدار دارن و نمیتونه یچیزی 40 سال ترند باشه عزیزم حالا خودت مقایسه کن حرف کی درسته درباره خشونت هم قبلن بهت گفتم چی سرچ کن اون موقع ببین خشونت تو دنیای انیمه چطوریه اگه دنبال خشونتی برزرک با اینکه یه شاهکار از لحاظ داستانی و هم از لحاظ ارت استایله حتی به بچه ها هم رحم نمیکنه =)))))))))

  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اونطور که کامنت هارو خوندم ظاهرا مثل چند تا از مقاله های دیگه تون بازم ترجمه ظعیف از یه سایت نه چندان معتبر انجام دادید .
    بریم سراغ تیتیر اشتباهتون " مقایسه انیمه و انیمیشن "
    انیمه هم درواقع یک نوع از انیمیشنه و این تیتر مثل اینکه بگیم مقایسه GTA با بازی های ویدئویی یا لامبورگینی با اتوموبیل .
    1- در رابطه با اپیزود های طولانی باید بگم انیمیشن جوجو ربیت 450 قسمت داره ، سیمپسون ها 694 قسمت و لونی تونز بیش از هزار قسمت داره
    2- بسته به ژانر انیمه طراحی شخصیت ها متفاوت هستند و اون طراحی که برتری حسابش کردید مربوط به ژآنر شونن هست درحالی که ژانر های بزرگ سالانه طراحی ساده تری دارند .
    3- انیمیت کردن در انیمه های ژاپنی شیوه متفاوتی داره و به شخصه ظعفی در زمینه فریم ریت نمیبینم بلکه این موضوع بسته نوع انیمه و بودجه استدیو متفاوته ، الان صحنه های نبرد اتک آن تایتان ، سگ های ولگرد بانگو و توکیو غول و جوجیتسوکایسن ظعیف هستند ؟!
    4- در موضوع لب زنی به خاطر تفاوت توی طراحی اعضای بدن ، لب ها ساختار ساده تری دارند اما من جا موندن دیالوگ از انیمیشن تابحال ندیدم .
    5- باید دیوانه وار و بی فکر انیمه نگاه کنید تا احساس کنید همه شبیه هم هستند و این موضوع باز هم برمیگرده به مقایسه غلط که توی تیتر بهش اشاره کردم وقتی شما یه کل(انیمیشن ) رو با یک جز(انیمه) از همون کل مقایسه میکنی معلومه اولی تنوعش بیشتره
    در نهایت به آقای سلیمانی بگم که با این ترجمه های بد و کم محتوا اعتبار سایت رو پایین نیارید.

    • Raptor
      Raptor | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

      واقعا یک کامنت حق و درست

    • Siavash-Comix
      Siavash-Comix | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

      اگه بری بقیه مقالات سلیمانی رو بخونی میفهمی طرز فکر این بشر چیه...!

    • mahyar.0
      mahyar.0 | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

      طرف رفته انیمه با دوبله انگلیسی دیده حتما که میگه حرکت لب ها درست نیست 😑 .

  • mammadshonam
    mammadshonam | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قاعدتا نمی‌تونیم با هم مقایسه شون کرد و بخوایم نظر هم بدیم می‌گن داری هیت میکنی ولی اگه بخوایم انیمه رو با پیکسار و دیزنی مقایسه کنیم صد درصد انیمیشن های این دو تا شرکت میزنه ولی کلی مقایسه کنیم انیمه میزنه اون انونی موش میاد میگه فردا روز میاین میگید ناروتو از فیلم های مارول بهتره، از خیلی فیلم های مارول بهتره شانگ چی و اترنالز و مرد آهنی صد درصد از ناروتو ضعیف تره ولی بقیه فیلم های مارول اینطوری نیست بعدشم تویی که فن کمیک بوکی چرا میای اینجا انیمه دوست داری میبینی بیا نظر بده اگه هر دوتا رو قبول داری با منطق نظر بده هیچکس تو رو مجبور به دیدن انیمه نکرده خودت خواستی که دیدی و میای میگی که انیمه مسخره است دوست داشتی ادامه بده ببین دوست نداشتی نبین. انیمه هم داریم تا انیمه الان این spy x family
    ۲ هفته است اومده رفته تو ۳ تا انیمه برتر

  • mammadshonam
    mammadshonam | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    آخر سبک تکراری هستش یا تنوع در ژانر این تناقض سی بی ار رو هیچکس قبول نداره

  • Otaku-legend
    Otaku-legend | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خواهشن دیگه از سی بی ار مطلب نیارین بخدا اشتباهه اصلن این سایت سایت درستی نیست حتی تو کامیونیتی های خارجی هم کسی قبولش نداره مخصوصا درمورد انیمه و فیلم کلن مطالب اشقالی میزاره کلن نزارین از سی بی ار مطلبی رو

  • Otaku-legend
    Otaku-legend | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    با بخش حرفت که نمیشه این دو تا رو باهم مقایسه کرد موافقم ولی درمورد حرف اولت اول اینکه به دنیای واقعی خوش اومدی اینجا همینطور الکی نیست که مثلن یچیزیت شه بری یه گوشه وایسی هیل شی بعد برگردی دنیای واقعی هیچ کی نامیرا نیست و فانیه پس بی رحمی یچیز عادی درباره اسکی تا حالا ندیدم هیچ اگه منظورت فیلمنامه س فقط اثار شونن شبیه همه فیلمنامه شون که انگار یه ام سی داره که کلن هیچ قدرتی نداره بعد میخواد به هدفش برسه ولی بقیه اثار فیلمنامه شون متفاوته اگه منظورت از کارکترها و المان های دیگس که تاحالا همچین اتفاقی نیافتاده

  • m.j
    m.j | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    الان یسری هیتر میان میگن انیمیشن خیلی بهتره

    شما برید برنامه کودک خودتونو ببینید
    کسی اجبارتون نکرده فایتای انیمرو با تام و جری و.. مقایسه کنید?✨

    • mohammadat85
      mohammadat85 | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      ? نمیدونم چی بهت بگم، دیگه برای یه بچه دو ساله هم انیمه و انیمیشن نشونش بدی میگه انیمه گوگولی تره ? صداهای نازک، قیافه های گوگولی،فرهنگ های چرت شرقی.... این چیزای بی مختوا برنامه کودکه یا انیمیشن های اکثرا آموزنده؟؟

      • samyarotaku1389
        samyarotaku1389 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

        انیمه مثبت هیجده هم داریم احمق

        • mohammadat85
          mohammadat85 | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

          آره انیمشو ببین گناه برات حساب نمیشه ??

        • reza123456789
          reza123456789 | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

          بابا بن کنید این بچه سال تعصبی رو
          این از ایناست که میاد ژاپنی حرف میزنه
          بعد میگن من اوتاکو کردم فلان کردم
          این چرت و پرت ها چیه
          افتخار میکنه انیمه مثبت ۱۸ هست
          خدایا ببین ما با کیا شدیم ۸۵ میلیون

      • samyarotaku1389
        samyarotaku1389 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

        فرهنگ چرت شرقی؟تو برو با همون اسپایدر منت حال کن من پسر دایی انیمه هیترمو اوتاکو کردم آره گوگولی تره و بعضی وقتا واقعی تر مگه بده؟من همه ژانراشو دیدم از شونن و اکشن تاااااا ایجی و هنتای همه باحال بود تو که نمی دونی برو مارول ببین?

        • mohammadat85
          mohammadat85 | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

          اینجا بحث ماروله یا انیمیشن؟ میگی انیمه ها واقعی ترن؟! خب من واقعا باورم نمیشه چطور واقعی ترن وقتی صد ساله همون شکل فانتزی و کودکانه موندن (البته به ژانر کودکانه هم توهین میشه، به خدا برنامه لالایی شبکه پویا هم از این انیمه ها بهتره)

        • Raptor
          Raptor | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

          داداش اوتاکو فشاری هستیا منم انیمه فنم اما تعصب نمی‌کشم آنقدر

        • Uuuuuuuu8uhurc3ugrvugyvruguv4tugvrguy
          Uuuuuuuu8uhurc3ugrvugyvruguv4tugvrguy | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

          خواهر از تستچی اومده?

          • oolextonoo
            oolextonoo | ۱ خرداد ۱۴۰۱

            سامیار خواهره؟?

      • Sadegh22
        Sadegh22 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

        دادا انیمه تنوع داره یه انیمه میتونه چرت باشه به درد نخور . یه انیمه میتونه اینقدر خوب باشه که صدبرابر انیمیش دوست داشته باشیش

      • Pilgrim
        Pilgrim | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

        سید?دلیل نی ک از انیمه خوشت نمیاد هیت کنی

    • mammadshonam
      mammadshonam | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      خودت هم داری هیت میکنی چه فرقی داره

    • youbastard021
      youbastard021 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

      داش تو که داری بولشت میگی داری برو یه قسمت از ریک اند مورتی یا فمیلی گای یا سوث پارک رو جلو خانواده پلی کن
      یارو تو عمرش یه تام و جری دیده فک میکنه دیگه تهشه

    • kiana.kiana
      kiana.kiana | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

      ۱.چرا فکر میکنی کسی که نظرش رو میگه و باهات مخالفت میکنه هیتره؟
      ۲.خودت قشنگ ۸۰ سال عقبی الان انیمیشن هایی در اومده که بیا و ببین تام و جری چیه؟ (آرکین رو ببین حتما)

      • mohammadat85
        mohammadat85 | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

        تازه اونکه هیچی، پیکسار یه انیمیشنایی میسازه که فقط با کارکتر هاش میفهمی فیلم واقعی نیست (البته با کمی مبالغه ?)

        • Uuuuuuuu8uhurc3ugrvugyvruguv4tugvrguy
          Uuuuuuuu8uhurc3ugrvugyvruguv4tugvrguy | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

          انیمه سبکاش مختلفه من خودم شخصا اوتاکو نیستم ولی از انیمه لذت میبرم به هرحال از انیمه لذت میبرم

        • GOLABIATOR
          GOLABIATOR | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

          میدونی انیمه فقط یک سبک دو سبک نیست
          معمولا انیمه های حماسی دیده شده اند اما ما سبکای زیادی تو انیمه داریم

      • GOLABIATOR
        GOLABIATOR | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

        چون تو ایران اینطوری جا افتاده
        هر کی از چیزی خوشش نیاد میشه هیتر و تا میشه به فحش میکشه اون اثر رو

  • red_fox
    red_fox | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من که دوتاشو دوست دارم و هر کدوم ویژگی خاص خودشو داره

  • ahosien
    ahosien | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    منبع CBR یکی از زرد ترین و زباله ترین منبع ممکن برای ترجمه چنین مقالاتی مثل «5 فلان برتر» یا «10 کاراکتر فلان اثر که سوراخ ندارند» و غیره هست که خوراک اکثر سایت های ایرانی برای ترجمه س شخصا به یک کلمه سایت CBR اعتماد ندارم چون بارها بی منطقی و بی کیفیتی مطالب خودشون رو برام ثابت کردن

  • ironboy134
    ironboy134 | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من خودم انیمیشن بیشتر دوست دارم تا انیمه چون انیمه خیلی طولانی هست و از یه جایی به بعد آدم خسته میشه
    البته بعضی انیمه ها مثل اتک آن تایتان و ناروتو خوب بودن با توجه به اینکه طولانی هم بودن

    • m.j
      m.j | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      خیلی انیمه ها زیر ۱۳ یا ۱۲ قسمت هستن

    • mammadshonam
      mammadshonam | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      توکیو غول ۴ فصل ۱۲ قسمتی هستش که ۲ فصل اش رو ببینی بسه

  • Farbod-J87
    Farbod-J87 | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    بیشتر این مقاله کاملا بی معنیه این که انیمیشن تعداد اپیزود بیشتر یا داستان بهتر داره بستگی به نویسنده داره

    • samyarotaku1389
      samyarotaku1389 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

      برو بابا باب اسفنجی

  • soul-ninja-15
    soul-ninja-15 | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    بزرگترین برتری فایت های انیمه هاست:/
    نبود..

  • 1Anonymouse-XD
    1Anonymouse-XD | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    انیمه از انیمیشن بهتره ؟
    اگر نظر شما اینه باید بگم حتما دارید شوخی میکنید?
    لابد پس فردا هم میخواید بگید ناروتو از فیلم های مارول بهتره?

    • narupper
      narupper | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      خب بهتره چرا نمیخوای قبول کنی برو استوری ناروتو شیپودنو ببین تو بعد اصلا قدرت ماوگرول به ناروتو یا کاراکترای دیگه نمیرسه انیمه داستان خیلی بهتر و شخصیت پردازی بهتری نسبت به فیلم و انیمیشن داره

    • PHN
      PHN | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      ببین دوست عزیز
      اول از همه اینکه سلیقه آیه خودم بشخصه انیمه رو بخاطر بزرگسالانه تر بودن و داستان جدید و خوبش (جز انیمه های شونن) خیلی دوست دارم.
      دوم از همه اره با اینکه از ناروتو بدم میاد از مارول بازم بهتره

    • Crash
      Crash | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      ببین اینکه فایت های ناروتو از مارول برتری داره شکی نیس در ضمن مثلا در کجای دنیا ژانری پر طرفدار با نام زندگی روزانه وجود داره هان؟آنقدر انیمه ها ژانر های متفاوت دارن که خدا میدونه اما خب بازم من فیلم و سریال رو قبول دارم برتری هایی دارن پس هر کی نظر شخصی خودش

    • m.j
      m.j | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      تو برو پلنگ صورتیتو ببین
      بجای مقایسه کردن فایتای ناروتو با تام و جری:////////

      • 1Anonymouse-XD
        1Anonymouse-XD | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

        شما ها برید اتک ان تایتان ببینین خوش باشین
        من با شما ها حرفی ندارم
        من فقط خیلی معقول هیت کردم
        چرا پاچه م رو میگیرین?

        • Shadi.h
          Shadi.h | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

          از اتک مایه نزار که واقعا توهینه??

      • Andro_pheoniX
        Andro_pheoniX | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

        بزرگ شو? همین. بزرگ شو فقط?

    • Otaku-legend
      Otaku-legend | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      انیمه و انیمیشن رو نمیشه مقایسه کرد چون نه از لحاظ کلی به هم میخورن نه از راه و روش رده سنی و نه کیفیتی درباره فیلم که کلن نمیشه مقایسه کرد اصلن فیلم ها داخل سبک های دیگه این ولی درباره ناروتو و مارول کلن اینو بهت بگم که اول اکثر اونایی که طرفدارای فیلمن فیلم های سوپر هیر رو قبول ندارن این یک دوم اینکه اصلن ناروتو رو نمیشه با فیلمای مارول مقایسه کرد ولی اگه بخوای مقایسه کنی با اینکه فن انیمه هستم ولی فیلم های مارول به دلایل منطقی بهترن چون ناروتو نقاط منفی و پلا هول های بیشتری نسبت به فیلمای مارول داره ولی نمیشه در کل مقایسه کرد چون اصلن اینکار اشتباهه

    • Raptor
      Raptor | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

      نه ناروتو نه اما اشتاینز گیت دث نوت و اتک و فولمتالو صدو خوردیتا اتیمه دیگه اره از مارول بهترند

    • سلام بنده امام زمان هستم
      سلام بنده امام زمان هستم | ۶ خرداد ۱۴۰۱

      تنها حرفی که دارم ک نگو

  • Artinpuppet
    Artinpuppet | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    چرا تعصب؟
    کاربر های عزیز، بابا سلیقه ایه چرا دعوا دارین ؟
    بالاخره هرکدوم خوبی خودشو داره ،باید احترام گذاشت

  • freddy
    freddy | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    بنظر من انیمه بیشتر داره ضعف انیمیشن رو که در فایت های بزرگ داره رو پوشش میده
    نمی گم که فایت های انیمیشن خوب نبیستن ولی انیمه ازادی بیشتری تو حرکات داره

    • GOLABIATOR
      GOLABIATOR | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

      اقا به چه زبونی بگم *ما کلی زیر دسته برای انیمه داریم *
      فقط انیمه های حماسی نداریم
      درسته که بیشتر دیده شده اند اما انیمه های خوب دیگری هم داریم که سبکاشون متفاوته

  • m2003
    m2003 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    من رفتم الان تیتر cbr رو خوندم اگه کلمه به کلمه ترجمه کنی همین تیتر میشه ولی بار مفهومی دوتا تیتر کاملا متفاوت
    میدونم ترجه کار سختیه و خودم جرعت ترجمه کردن رو ندارم ولی اگه اینجور نکات رعایت بشن کیفیت مقاله ها خیلی بالاتر میره و از سوتفاهم جلو گیری میکنه

  • Emad84sh
    Emad84sh | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    بیشترین تفاوت تو انیمه که من رو جذب کرد وسیع بودن ژانرها و شخصیت هاش بود،شخصیت ها فضا و حال متفاوتی با هم دارن و هر کدوم افکار و علایق خودشون رو دارن و به مخاطب اون رو واضح نشون میدن،یعنی ریز جزئیات یه کارکتر از صبح که پا میشه تا شب و بحث جنسیت زدگی از نظر من چیز بدی نیست،من میبینم و اتفاقا جالبه،این یه نقطه قوت برای انیمه هست.

  • SWAT
    SWAT | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    خیلی عجیبه چرا فن بوی ها باید تو این سایت نویسنده بشن که تعصبی مطلب بنویسن

    اصلا من میگم سبک کارای پویایی نمایی صبا از انیمه و انیمیشن هم بهترن و پهلوانان و شکرستان باید یک و دو imdb میشدن خب حالا اگه داشتن تعصب کافیه لطفا ویجیاتو منم نویسنده کن

    • jjjjjjjjii
      jjjjjjjjii | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
      ..
      .ولی دور از شوخی بجز انیمیشن های سانسور شده صدا و سیما، انیمه های ورزشی سانسور شده صدا و سیما ، شکرستان و پهلوانان، چیزی دیگه ای دیدی؟
      کسی لیاقت نوسندکی رو داره که بی طرفانه نظر بده ولی شما رسما همه رو کوبیدی بجز انیمیشن های صبا.

    • narupper
      narupper | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      اول این انیمه هارو بدون سانسور ببین یعد بیا حرف بزن تا جدیت بگیریم dragon ball naruto shippuden avatar naruto classic اگه نمیخوای همشونو ببینی تو فقد ناروتو شیپودنو ببین ولی کامل

      • Otaku-legend
        Otaku-legend | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

        اواتار انیمه نیست انیمیشنه چون ساخت امریکاست

      • GOLABIATOR
        GOLABIATOR | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

        ام چیزه
        تا جایی که میدونم اواتار انیمیشنه نه انیمه
        آرتش انیمست ولی نیکولدین ساخته

    • narupper
      narupper | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      https://youtu.be/uO4zBLqJBN4

    • Otaku-legend
      Otaku-legend | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      نشونه یه فانی گای و ریتاردد که از ایموجی کاکا سنگی استفاده میکنه و مثل یک ریتارد صحبت میکنه =/

  • PHN
    PHN | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    کلا از cbr اگه نی شه مقاله نیارید واقعا سایت مضخرفیه

  • PHN
    PHN | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    دوست عزیز انیمه های شونن هستن که معمولا یه داستان کلی دارن (یه نفر که با وجود سختی ها تلاش می کنه و …)
    وگرنه انیمه ها به مراتب ایده های خیلی متنوع تری نسبت به جاهای دیگه دارن

  • METAL-FORCE
    METAL-FORCE | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    انیمه اصلا یه فرهنگ منطقه‌ایه فرهنگ کشور ژاپن ولی انیمیشن یه سبک جهانیه و کل دنیا انیمیشن میسازن حتی خود ژاپن

    خیلی مسخرس باهم مقایسشون کنی تازه بگی انیمه برتره

    • Otaku-legend
      Otaku-legend | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      داداش به پویانمایی که در ژاپن ساخته میشه میگن انیمه انیمه همون انیمیشن ولی با رده سنی متفاوت و سبک های متفاوته که در ژاپن ساخته میشه ژاپن انیمه میسازه نه انیمیشن=/

  • Love-Game
    Love-Game | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    با این که حقیقتا فن انیمه هستم ولی نمیشه واقعا مقایسه کرد
    درسته الان یکی بهم بگه انیمه یا انیمیشن میگم انیمه ولی سلیقه ای هست دقیق هم نمیشه مقایسه کرد چون الان تو نمیتونی بیای مثلا fullmetal Alchemist Brotherhood رو با turning red مقایسه کنی ?

  • iman-generous
    iman-generous | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    توضیحات خوب و حرفه ای - درود و سپاس

  • ironwolf
    ironwolf | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    از نظر من انیمه ها داستان رو خیلی خوب روایت میکنن ( نمیگم بهتر از انیمیشن چون انیمیشن هایی هستن که خیلی خوب داستاد رو روایت میکنند ) و کلا با شکل روایت داستان انیمه حال میکنم و برای همین فقط انیمه هایی نگاه میکنم که داستان قوی داشته باشه

  • jjjjjjjjii
    jjjjjjjjii | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    تیتر یکم با مطلب غیر منطقی نیست؟

  • VFA-103
    VFA-103 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    این مطلب کاملا منطقیه

    انیمه هارو از سال 1970 تا انیمه هایی که الان دارن قسمت به قسمت پخش میشن رو دیدم از akira و evangelion و macross تا انیمه های امروزی

    ولی توی همشون جنسیت زدگی وجود داشته گاهی حتی داستان حول محور جنسیت زدگی میچرخیده

    کلا به ترز تهوع آوری مذکر هارو noob و مؤنث هارو pro نشون میدن

    احساس کردم نویسنده اصلا انیمه ندیده

    • RED
      RED | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      اصلا انیمه ها بخاطر اصلاح فرهنگ جنسیتی توی ژاپن دارن ساخته میشن من اصلا متوجه نمیشم اون بخش مطلب چی میگه

    • VFA-103
      VFA-103 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      کاملا مخالفم
      ذائقه بیننده با زیاد ساختن این فیلما رو به تغییر هست ولی توی تاریخ این نوع المان های جنسی عامل فروش نبودن

    • Shadi.h
      Shadi.h | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      حس میکنم منظور نویسنده بیشتر صحناتی بوده که توی انیمه های مختلف از دارلینگ بگیر تا نوراگامی و توکیو ریونجرز و... استفاده میشه، حالا لباس و ...(خودتون تا اخر بخونید?)

      • VFA-103
        VFA-103 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

        دقیقا اسم همون صحنه ها جنسیت زدگيه

        • Shadi.h
          Shadi.h | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

          خب دیگه
          منم میگم منظور نویسنده از جنسیت زدگی همون صحناته?

          • F-n
            F-n | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

            از روی عکسش تابلوعه کدوم بخش مد نظر نویسنده است
            البته اینو همه میدونن حتی منی که انیمه ندیدم و با اینکه با خودم سر جنگ دارم بشین ببین بازم راضی نمیشم
            نمیدونم چرا

  • Shadi.h
    Shadi.h | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    به نظرم یکی از فرق های انیمه و انیمیشن اینه که توی انیمه ها صدای افکار کارکترا پخش میشه، یعنی به غیر از وقتایی که با هم صحبت میکنن هر موقع فکر میکنن هم فکراشون رو میشنویم
    نمیدونم نقطه ضعفه یا یه نکته ی مثبته اما به نظرم باعث میشه بیشتر با کارکترا ارتباط برقرار کنیم و بیشتر درکشون کنیم

    • mrsam(در انتظار هالو نایت سیلک سانگ)
      mrsam(در انتظار هالو نایت سیلک سانگ) | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      خب همین یکی از دلایلیه که شخصیت پردازی انیمه ها معمولا بهتره

  • عمو قناد
    عمو قناد | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    (حالا جدا از اینکه من از انمیه متنفرم بخونید)
    راجع به برتریش توی تعداد اپیزود های بیشتر باید بگم 90 درصدش فیلره (یعنی واقعا وجود اون قسمت یا سکانس توی فیلم الکیه اونطور که خوندم مثلا یه جا جنگه یهو یه ور دیگه یکی داره نودل میخوره و داستان رو الکی کش میدن)
    باید قبول کرد هر چقدر هم بخواهی فن بازی در بیاری باز هم حرف حق همینه.

    • Farbod-J87
      Farbod-J87 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      یه مثالش فوتبالیست ها که نصف قسمت تو لحظه ای که سوباسا شوت میزد میگذشت??

    • Love-Game
      Love-Game | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      داداش خوده فیلر هم خوبه بد داره اصل فیلر برا اینه تو تا وقتی داری اینو میبینی استدیو سازنده جاهای اصلی رو بهتر بسازه یا وایسه مانگا بیاد بعد(یعنی میتونی کلا فیلر هارو نبینی ی سرچ کنی میگه کدوم قسمت ها از کدوم انیمه ها فیلر هستن میتونی رد کنی شون) درسته فیلر رو اعصاب می‌ره ولی همیشه چرت نیستن
      و اینکه خیلی انیمه های کمی هستن که از فیلر استفاده میکنن الان تو جوجو رو نمی‌دونم می‌شناسی یا ولی نزدیک ۲۰۰ قسمت فکر کنم داره ولی ۱ فیلر نداره

    • PHN
      PHN | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      انیمه های شونن مثل ناروتو و بلیچ اکثرا فیلر های زیادی دارن.
      بقیه انیمه ها معمولا خیلی فیلر ندارن

    • m2003
      m2003 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

      اینی که گفتی بر میگرده به انیمه الان همه کامیونیتی میدوند که مثلا انیمه ناروتو مشهوره به داشتن کلی فیل چرت و رو مخ به خاطر همین خیلیا نمیبین ولی انیمه وان پیس که هزار قسمت خیلی کمتر فیلر داره و فیلر هاشم جدا از داستان نیستن و حتی سرنوشت کارکترای مهمی توی همین فیلر ها معلوم شده کلی بخوام بگم خیلی نسبیه و نمیشه به صورت مطلق گفت همه انیمه ها پر فیلر چرت و پرتن

      • narupper
        narupper | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

        ناووتو استوریش صد برابر وان پیس بهتره ولی

        • m2003
          m2003 | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

          مگه من گفتم بده
          من هردو رو دیدم وانپیس هنوز تموم نکردم ولی ناروتو رو تموم کردم شخصیت پردازی و طراحی دنیا توی وانپیس خیلی بهتر ولی رخداد های که ادم رو خیلی شکه کنه (مثلا مرگ های مختلفی که تو داستان هست که به خاطر اسپویل اسمی ازشون نمیبرم )توی ناروتو خیلی بهتره و در مورد فیلر هم کل کامیونیتی موافقن که فیلراش اشغالن

    • Otaku-legend
      Otaku-legend | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      در مورد فیلر باید اینو بگم اکثر اثر های دنیا فیلر ندارن ولی فقط اثر های اکثرن دارن که قسمت های زیادی دارن و فیلر ها الزامین بخاطر اینکه انیمه از مانگا میاد وقتی داستان انیمه به مانگا میرسه برای اینکه بتونن مانگا رو جلو تر ببرن چند قسمت فیلر میندازن تا مانگا جلوتر بیوفته ولی اکثر اثر ها اینکارو نیاز نیست بکنن چون سالیانه یه دوازده یا بیست و چهار یا حالا هر تعداد قسمت جدید میدن ولی اثر هایی که هر هفته در حال پخشن مثل وان پیس نیاز به فیلر دارن و اینکه اکثر اثار هم فیلراشون اشغال و بد جا نیست فقط ناروتو اینطوری بود ولی اثری مثل وان پیس تمام فیلراش ارزش دیدن رو داشت ولی اثری مثل ناروتو سر جمع فقط بیست قسمت فیلرش مثل صد و بیست و چهار صد و پنجاه و یک مهم بودن در کل فیلر میتونه خوب یا بد باشه و نمیشه همیشه فیلر رو بد دونست

    • mahdyfnaf
      mahdyfnaf | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      خوشمان امد

مطالب پیشنهادی