سیستم انتخاب دیالوگ بازی Cyberpunk 2077 بسیار واقعگرایانه خواهد بود
سیدی پراجکت رد اخیراً بازی Cyberpunk 2077 را برای تعدادی از فروشگاههای بزرگ لهستان به نمایش گذاشت و به لطف وبسایتهای Onet ،WP GRY و Miastogier جزئیات مربوط به این ویدیوی گیم پلی در فضای ...
سیدی پراجکت رد اخیراً بازی Cyberpunk 2077 را برای تعدادی از فروشگاههای بزرگ لهستان به نمایش گذاشت و به لطف وبسایتهای Onet ،WP GRY و Miastogier جزئیات مربوط به این ویدیوی گیم پلی در فضای مجازی منتشر شده است. این اطلاعات بخشهای مختلف بازی از جمله سیستم پیشرفت، سیستم انتخاب دیالوگ، سیستم شخصی سازی و تمهای داستان را در بر میگیرد.
اینطور که به نظر میرسد، سیستم انتخاب دیالوگ بازی Cyberpunk 207 در مقایسه با محصول قبلی سیدی پراجکت رد، یعنی The Witcher 3: Wild Hunt تکامل یافته و عملکردی پویاتر، روانتر و واقع گرایانهتری نسبت به گذشته دارد. برای مثال، کاربر این قابلیت را دارد تا در حالی که داخل وسیله نقلیه خود نشسته است، گفتگویی را با یک کاراکتر غیرقابل کنترل (NPC) آغاز کند. مورد دیگری که نمایندگان فروشگاهها به آن اشاره کردند، سکانس گفتگو با کاراکتری با نام پلاسید بود. در جریان این گفتگو، یکی از افراد پلاسید وارد اتاق میشود و اگر کاربر سر خود را چرخانده و به او نگاه کند، گزینههایی برای تعامل با او ظاهر میشود. نکته جالب ماجرا اینجاست که گفتگوی کاراکتر اصلی با این فرد، تاثیر مستقیمی بر صحبتهای او با پلاسید میگذارد.
متئوس توماسکویچ، طراح ارشد ماموریتهای فرعی، در ویدیویی که چند روز پیش از طریق حساب رسمی بازی Cyberpunk 2077 در توییتر منتشر شد، از اهمیت بالای لایفپسها و سیستم شخصی سازی گفته بود. این موضوع بهطور کاملاً واضح در ویدیویی که برای نمایندگان به نمایش درآمد قابل لمس بود. برای مثال و در جریان همان گفتگو با پلاسید، کاراکتر اصلی اجباراً به شبکه متصل میشود تا پلاسید بتواند او را در جریان ماموریت زیر نظر بگیرد. کاراکتر اصلی که لایفپس Street Kid را انتخاب کرده بود، میدانست که عملکرد گروههای گانگستری چگونه است، در نتیجه این قابلیت را داشت تا در اتصال وقفههایی را ایجاد کند.
اطلاعات دیگری از نیز سیستم شخصی سازی کاراکتر منتشر شد که کاربر را براساس جنیست محدود نمیکند. برای مثال، کاربر میتواند انتخاب کند که کاراکتر اصلی داستان بدن یک مرد را داشته باشد اما با صدای یک زن صحبت کند. این موضوع همچنین تاثیر مستقیمی روی نحوه تعامل دیگر کاراکترها با با کاراکتر اصلی بازی Cyberpunk 2077 میگذارد.
Street Cred یکی از المانهایی است که نقش اساسی در جریان بازی ایفا میکند. آیتمهایی که کمیاب هستند، مشخصاً به سختی در فروشگاهها پیدا میشوند اما اگر میزان استریت کِرِد کاراکتر اصلی بالا باشد، احتمال اینکه یکی از فروشندهها آیتم مورد نظر و کمیاب را بفروشد افزایش مییابد. همچنین اگر کاربر با استریت کرد بالا به یک فروشنده مراجعه کند، احتمالاً پیشنهاد خرید اجناس با کیفیت، آیتمهای منحصر بفرد و تخفیفهای ویژه در زمانهای مختلف دریافت خواهد کرد.
لول کاراکتر اصلی و استریت کرد او، دو مفهوم کاملاً مجزا بوده و بهصورت مستقل نیز افزایش مییابند. تمامی ویژگیها و مهارتهای داخل بازی Cyberpunk 2077 نهایتاً تا لول ۱۰ بالا میروند. برای هر مهارت نیز ۵ پرک وجود دارد تا تعداد نهایی پرکها ۶۰ عدد باشد. عملکرد این پرکها نیز تا ۵ لول افزایش مییابد. اگرچه با طی کردن مراحل و انجام ماموریتها عملکرد یک مهارت بهصورت جزئی بهتر میشود اما کاربر میتواند مهارتهای خود را با بهره بردن از مربیهای متخصص یا نصب ایمپلنتها به شکل قابل توجهی بالا ببرد. برای مثال، میتواند تیغههای مانتیس را زهرآگین کند.
سیستم مبارزات نسبت به آنچه که تاکنون دیده بودیم، تغییراتی کرده است. اگرچه میزان صدمه وارده به دشمن همچنان نمایش داده میشود اما اعداد کوچکتر شدهاند تا بدین ترتیب در جریان یک نبرد شاهد پر شدن صفحه از اعداد مختلف نباشیم. در ضمن، سازندگان بازی در استودیو سیدی پراجکت رد انیمیشنهای جدیدی را اضافه کردهاند. کاراکتر اصلی از این پس میتواند بطریهای شیشهای را با زدن به بدن دشمنان شکانده و خردههای آن را در بدن دیگر دشمنان فرو کند.
با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط نمایندگان، کاربر میتواند چشم دشمنان خود را هک کند. همچنین با دسترسی به قابلیتهای مختلف هک کردن از طریق درخت مهارت، کاربر میتواند کنترل رباتها، دوربینها و اسلحههای اتوماتیک را بدست آورد. همچنین میتواند یک ربات را هک کرده و از آن برای هک کردن ربات دیگری استفاده کند. بدین ترتیب فاصله کافی را حفظ میکند. همچنین با توجه به دستگاهی که مشغول هک آن است، با مینی گیمهای متفاوتی روبرو خواهد شد. جدا از این مورد، دزدیدن یک وسیله نقلیه در مقابل پلیس یا اعضای گروههای گانگستری باعث میشود تا در دفعات بعدی کاراکتر اصلی را بیشتر از قبل زیر نظر بگیرند. همچنین باسها در جریان مبارزات میتوانند از آیتمهای موجود در محیط بر علیه کاربر استفاده کنند.
آخرین موردی که توسط نمایندگان به آن اشاره شد، اهمیت ادیان مختلف در دنیای بازی Cyberpunk 2077 است. ظاهراً در این محصول شاهد فرقههای مذهبی مختلف خواهیم بود. در پایان، لازم به ذکر است که این عنوان اکشن نقش آفرینی در تاریخ ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۹ برای پلتفرمهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.