ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین‌ها

تیم ویجیاتو: بدترین بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ تجربه کردیم!

اسمش را بگذارید فاجعه‌ بشری، بدترین‌ها یا حتی تمشک طلایی؛ امسال سال بازی‌هایی بود که خیلی ما را ناامید کردند. از بازی‌]هایی مثل The Callisto Protocol گرفته تا Overwatch 2، بازی Gotham Knights و حتی ...

تیم ویجیاتو
نوشته شده توسط تیم ویجیاتو | ۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۶

اسمش را بگذارید فاجعه‌ بشری، بدترین‌ها یا حتی تمشک طلایی؛ امسال سال بازی‌هایی بود که خیلی ما را ناامید کردند. از بازی‌]هایی مثل The Callisto Protocol گرفته تا Overwatch 2، بازی Gotham Knights و حتی وضعیت در حال جریان بخش چندنفره Halo Infinite. اما در این بین، خیلی از بازی‌ها به معنای واقعی کلمه «بد» بودند و منظورمان از بد، آن بازی‌هایی‌ست که حتی اگر مجانی هم بازی را بگیرید، احتمالا سراغش نمی‌روید. در این قسمت از تیم ویجیاتو با بدترین بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ تجربه کردیم همراه باشید!

مهم نیست طرفدار بازی‌های سینتز رو باشید یا نه؛ حتی اگه خیلی با بازی‌های قدیمی این مجموعه ارتباط برقرار می‌کردید، باز هم شانس زیادی وجود ندارد که از قسمت جدید یا ریبوت Saints Row راضی باشید. بازی Saints Row یک ریبوت به شدت ناقص و بدقلق محسوب می‌شود که نه در بحث طراحی یک دنیای اپن ورلد حرف جدیدی دارد و نه حتی در حد و اندازه استانداردهای بازی‌های یک دهه پیش مثل Saints Row IV ظاهر می‌شود. خلاصه حتی اگر ایرادهای فنی بازی را در نظر نگیریم، بازی Saints Row نه ارزش داستانی خاصی دارد، نه گیم‌پلی آن چیز جدیدی به فرمول بازی‌های جهان باز اضافه می‌کند و نه حتی از نظر بصری بازی زیبایی است.

مسعود تیموری - بررسی بازی Saints Row

ین روزها بازی‌های لایو سرویس سوژه بحث‌های زیادی هستند و نمی‌توان منکر شد که منتقدان زیادی هم دارند. با این حال بسیاری از این دست بازی‌ها، حتی آن‌هایی که از دید عموم خوب یا شکست خورده محسوب می‌شوند، در بخش‌هایی خوب عمل می‌کنند، نقاط قوت خود را دارند، حداقل برای مدتی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. اما Babylon’s Fall دقیقا مصداق عقاید بدبین‌ترین و سرسخت‌ترین منتقدان بازی‌های لایو سرویس است، چرا که به معنای واقعی کلمه در تک تک بخش‌های تشکیل‌دهنده‌اش شکست می‌خورد.

در واقع Babylon’s Fall وقتی اتفاق می‌افتد که استودیو پلاتینوم گیمز که نه تنها کوچک‌ترین تجربه‌ای در ساخت بازی‌های لایو سرویس ندارد، بلکه فلسفه طراحی هیچ کدام از بازی‌های گذشته‌اش نیز هیچ شباهتی به این سبک ندارد، تصمیم به ساخت چنین تجربه‌ای می‌گیرد. بازی صرفا سبک مبارزات بازی‌های پیشین پلاتینوم را (آن هم به شکلی افت کرده) به ارث برده است، وگرنه طراحی مراحلش به تکراری شکل ممکن انجام شده است، گرافیک هنری و فنی آن عملا سلامت چشم را به خطر می‌اندازد، هیچ چرخه گیم پلی جذابی ندارد که بتواند مخاطب را پای خود نگه دارد، و بدتر از همه این که بازی تا دو ماه دیگر به معنای واقعی کلمه وجود نخواهد داشت، چرا که سرورهای آن برای همیشه خاموش خواهند شد – آن هم کمتر از یک سال بعد از انتشار بازی. حداقل جای شکرش باقی است که پلاتینوم گیمز امسال را با Bayonetta 3 به پایان رساند.

رایان زجاجی

انتظارات از بخش داستانی عنوان Crossfire X بسیار بالا بود و همگی مشتاق تجربه اولین بازی شوتر اول شخص از طرف استودیو رمدی بودند. اما ثمره همکاری تنسنت و رمدی آن چنان هم که فکر می‌کردیم، خوب از آب درنیامد و با یکی از ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال روبرو بودیم. البته که مشکلات بازی Crossfire X به بخش داستانی محدود نمی‌شود و بخش آنلاین بازی هم مشکلات فنی فراوانی دارد و عملا غیرقابل بازی‌ست. اما در بخش داستان‌گویی، استودیو رمدی نام و رسم بزرگی در دنیای بازی دارد. حتی ایده اولیه داستان هم جذاب به نظر می‌رسد و حتی اجرای آن هم تا حدی قابل قبول است اما باگ‌ها و گلیچ‌های فراوان و گان‌پلی ضعیف بخش کمپین، ناامیدی زیادی را به همراه می‌آورد. انتظار داشتیم استودیویی که گیم‌پلی‌های جذابی مثل Max Payne یا Control را طراحی کرده، بتواند در دنیای شوترهای اول شخص هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. حرف‌ها زده شد، اما کاملا ناامیدکننده بود.

کراس‌فایر اکس اولین همکاری رمدی و تنسنت بود و الان هم پروژه‌ای تحت‌ نام ونگارد توسط این دو شرکت در دست ساخت قرار دارد. پروژه اول که ناامید‌کننده بود و امیدواریم بازی شوتر چندنفره آنلاین رمدی، حداقل انتظارات را برآورده کند.

علیرضا طالقانی - بررسی بازی Crossfire X

نمیدانم چقدر شخصیت زورو را دوست دارید ولی زورو برای من همیشه کاراکتر جذابی بوده، از همان دوران بچگی که انیمه زورو را در تلویزیون می‌دیدم تا بعدها که آنتونیو باندراس در سری فیلم های زورو، این شخصیت را به زیبایی به تصویر کشید. انیمیشن جدید زورو ولی اصلا نتوانسته که این کاراکتر را در جایگاه اصلی خودش نشان دهد. این انیمیشن یک زورو برای بچه‌های نسل جدید است که متاسفانه زورو را به مبتذل ترین شکل ممکن نشان می‌دهد. انیمیشن زورو شاید برای خردسالان جذابیت‌هایی داشته باشد اما به طور کلی اثری است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را برای همه مردم توصیه کرد‌‌. زمانی که بازی ویدیویی اقتباس شده از این انیمیشن عرضه شد؛ می‌توانستم حدس بزنم که با یک اثر ضعیف روبرو خواهیم شد. اساسا طی سال‌های اخیر، بازی‌های اقتباسی بسیار روند زوال یافته‌ای داشتند‌. دیگر کمتر بازی اقتباسی بر اساس یک فیلم یا سریال ساخته می‌شود که سرش به تنش بیارزد و بازی جدید زورو هم دقیقا در همین دسته بندی قرار دارد. بازی Zorro: The Chronicles یک فاجعه تمام عیار است که حتی برای مخاطبین خردسال هم بازی احمقانه‌ای است. در طول بازی عملا هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و اساسا چیزی به نام گیم‌پلی حتی به مضحک‌ترین شکل خود در بازی تعریف نشده است. بازی بسیار آسان و بی‌خود است! گرافیک بازی رسما به درد جزر لای دیوار می‌خورد و داستان بازی هم از دیدن پوست پرتقال به مدت دو ساعت، کمتر جذابیت دارد.‌ بازی Zorro: The Chronicles از آن بازی های است که با این کیفیت افتضاح برای نسل جدید هم عرضه شده و باید به اعتماد به نفس سازندگانش تبریک گفت. Zorro: The Chronicles احمقانه ترین بازی در سال ۲۰۲۲ است و باید بدانید که تجربه آن شبیه به خودزنی آن هم به بدترین شکل ممکن است.

آرش پارساپور

اگر بخواهم صادق باشم، من از بازی‌سازهایی که یک بازی خوب را بخاطر منافع مالی خراب می‌کنند متنفرم. استودیو Tinybuild با Hello Neighbor توانست برای دوره‌ای نسبتا طولانی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین محتواهای یوتوب و توییچ شود. تولیدکنندگان محتوا منتظر نسخه‌های آلفای بازی بودند تا بتوانند هر چه سریع‌تر آن را پوشش دهند. پازل‌های چالش‌برانگیز، محتوای جالب، گیم‌پلی خوب و البته باگ‌هایی که نمی‌توان فراموششان کرد جزو پکیج Hello Neighbor بودند.

دومین نسخه از این بازی اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. سازندگان بازی ترجیح دادند وقتشان را روی ساختن دو بسته الحاقی غیررایگان صرف کنند تا روز اول به فروش برسانند. محتوای Hello Neighbor 2 به شدت کم بود و بسیاری از قول‌هایی که سازندگان داده بودند نادیده گرفته شدند و طرفدارانی که مدت‌ها منتظر انتشار نسخه دوم بودند انگیزه‌شان را از دست دادند.

محمدامین بهتوئی - بررسی بازی Hello Neighbor 2

همیشه وقتی صحبت از سری بازی‌های دیابلو می‌شد، فضای تاریک و اتمسفر دارک این سبک از بازی‌ها اولین چیزی بود که به ذهنمان می‌رسید. فرنچایز دیابلو فرنچایزی بود که استودیوی بلیزارد آن را به تصویر کشیده بود و اثری قابل احترام محسوب می‌شد. منتهی همیشه قرار نیست که همه‌چیز آن طوری که ما فکر می‌کنیم؛ پیش برود و گاهی نیز ممکن است که تنها یک تصمیم غلط، باعث سقوط فرنچایزی محبوب شود.

وقتی بازی دیابلو ایمورتال در مراسم BlizzCon سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شد، همه انتظار رو به رو شدن با یک بازی AAA را داشتد، منتهی دیابلو ایمورتال نه‌تنها آن بازی مورد انتظار طرفداران نبود، بلکه قرار بود که با کمک استودیوی NetEase برای پلتفرم موبایل منتشر شود. همین تصور بد از بازی دیابلو ایمورتال باعث شد تا طرفدارهای این بازی به طرز باورنکردنی از دست استودیوی بلیزارد عصابی شده و لانچ این بازی را تحریم کنند. شاید برای ما موبایل گیمرها دیابلو ایمورتال اتفاق خوبی بوده باشد، اما نمی‌توان از این قضیه به سادگی گذشت که انتشار یک بازی رایگان با مدل‌های عجیب و غریب پرداخت درون‌برنامه‌ای، یک فرنچایز محبوب را تا پای نابودی کشیده و آسیب بزرگی به عملکرد خوب این فرنچایز زد.

احسان حسین خواه - معرفی بازی موبایلی Diablo Immortal

شما چطور؟

نظر شما چیه؟ به نظر شما بدترین بازی سال ۲۰۲۲ لایق چه عنوانیه و چرا؟ توی بخش نظرات منتظرتون هستیم!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Doosty
    Doosty | ۳ دی ۱۴۰۱

    به جای اینکه بشینید بازی زورو انجام بدید بشینید ذوروی برره رو تماشا کنید به نفعتونه

  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۲ دی ۱۴۰۱

    یه پیام دارم برای آرش پارساپور
    واقعا انتظارتون ازاینکه یه بازی از روی انیمیشن زورو ساخته بشه چی بود ؟ :/

  • professor genki
    professor genki | ۲ دی ۱۴۰۱

    برای سازنده های سینت رو ریبوت باید حکم اعدام با گیوتین صادر کرد حداقل gat out of hell ایدش جالب بود و یکی دوتا چیز جالب داشت ولی این فقط یه open world درجه 3 ولی پیشنهاد میکنم اگر ریمستر نسخه سومو بازی نکردید حتما بازیش کنید که خیلی بازیه خوبیه

    • Mani HD
      Mani HD | ۲ دی ۱۴۰۱

      حداقل اعدام
      لعنت خدایان بر سازنده های سینت رو ریبوت باد

  • Ali-Khaligh
    Ali-Khaligh | ۲ دی ۱۴۰۱

    چه قدر دلم برای این بخش از سایت تنگ شده بود
    باز دوباره ویجیاتو انگار یه روح تازه به خودش گرفته =)

  • hahbaz$
    hahbaz$ | ۲ دی ۱۴۰۱

    فکر کنم سینت قراره مثه سایبرپانک یه سال طول بکشه تا درست شه

  • Sherek-
    Sherek- | ۱ دی ۱۴۰۱

    خودم hello neighbor این همه سال طول کشید فقط برا ۴ ساعت بعد کلی باگ تو مخ داشت هر دو تا dlc پر باگ بود ی موقع هاییم دستگاه کرش می‌کرد اصن حرص میخورم این چه اشغالیه دان کردم??

  • دکتر توقف(MAS)
    دکتر توقف(MAS) | ۱ دی ۱۴۰۱

    Saints row اونقدرا هم بد نبود...

    • Sherek-
      Sherek- | ۲ دی ۱۴۰۱

      صحیح?

      پ ن:معیارت از بد بودن ی بازی چیه؟(بی شوخی(

      • دکتر توقف(MAS)
        دکتر توقف(MAS) | ۲ دی ۱۴۰۱

        گیمپلی خوبی داشت حداقل

    • Mani HD
      Mani HD | ۲ دی ۱۴۰۱

      نسبت به سینتس رو های قبلی : آشغال , مزخرف , بدرد نخور , @! , ک%@! @!!#
      نسبت به بازی های جدید : آشغال , مزخرف , بدرد نخور

  • Os Reza2008 x
    Os Reza2008 x | ۱ دی ۱۴۰۱

    نقد آقای پارساپور گاد بود ?
    سازنده بازی زورو تا الان باید رگ گردن خودشو زده باشه

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲ دی ۱۴۰۱

      کاش میشد خودم حکم تیربارانش رو اجرا میکردم

  • eivor wolfkissed
    eivor wolfkissed | ۱ دی ۱۴۰۱

    همین امروز مقاله نقد و بررسی بازی های جومانجی و dc League of Super-Pets: The
    رو از اقای پارساپور خوندم. مثل اینکه علاقه خاصی به تجربه عناوین درجه یکی مثل این ها دارین.
    خیلی به این توصیفتون توی نقد جومانجی خندیدم:
    ((آقایان محترم و بانوان محترمه؛ اگر سی و سه بار پشت سر هم سه گانه آهوی پیشونی سفید را در موبایل ۳.۵ اینچی و با زبان آنگلوساکسونی در یک کلبه اسکیمویی که خرس‌های قطبی گشنه آن را احاطه کرده‌اند ببینید،‌ بیشتر بٌرد کرده‌اید تا یک ربع بازی ویدویی جومانجی را تجربه نمایید.))

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲ دی ۱۴۰۱

      دیگه کارمونه دیگه . لازمه این بازی ها رو تجربه کنیم. عصر یخبندان هم نقدش رو بخون ?

  • aaaa
    aaaa | ۱ دی ۱۴۰۱

    من اگه جا سازنده زورو بودم با این نقد تاحالا سه بار خودمو میکشتم

  • KOUWNENTZ
    KOUWNENTZ | ۱ دی ۱۴۰۱

    با دیابلو ایمورتال مخالفم
    من بدون اینکه حتی یک گرونم خرج این بازی بکنم ازش لذت بردم و قطعا یکی از ۳ بازی برتر موبایلی امسالم بود
    مطمئنم نمره ای که تو متاکرتیک گرفته حقش نیست و همش از سر لجه
    این بازی همه چی داشت
    گرافیک ( برا موبایل )
    صدا گذاری
    گیم پلی

    • Rexrust
      Rexrust | ۱ دی ۱۴۰۱

      خیلی باهات موافقم

  • Death Lake
    Death Lake | ۱ دی ۱۴۰۱

    یه بازی بود که از یه انیمیشن درباره ی یه سگ ساخته شده بود به نقد آقای پارساپور ، اون هم میتونست باشه ( البته انقدر بد بود که لیاقت این لیستو هم نداشت ? )

  • یک پرو پلیر
    یک پرو پلیر | ۱ دی ۱۴۰۱

    به به بلاخره بعد چند ماه از این مقاله ها دوباره گذاشتن

مطالب پیشنهادی