ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Death Stranding
اخبار و مقالات

کوجیما دنیای Death Stranding را مشابه آمریکای ترامپ توصیف می‌کند

«هیدئو کوجیما»، کارگردان بازی Death Stranding در جریان رویداد توکیو گیم شو مصاحبه‌هایی انجام داده و درباره ابعاد مختلفی از بازی جدیدش صحبت کرده. با اینکه بازی دث استرندینگ خوش‌بینانه به نظر می‌رسد و روی ...

مهرشاد مرادزاده
نوشته شده توسط مهرشاد مرادزاده | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

«هیدئو کوجیما»، کارگردان بازی Death Stranding در جریان رویداد توکیو گیم شو مصاحبه‌هایی انجام داده و درباره ابعاد مختلفی از بازی جدیدش صحبت کرده. با اینکه بازی دث استرندینگ خوش‌بینانه به نظر می‌رسد و روی مفاهیمی همچون ارتباط انسان‌ها تمرکز دارد، همچنان شاهد بخش تاریک و بدبینانه‌ای در آن هستیم. کوجیما نیز اظهار داشت همین جو تاریک باعث شده محوریت بازی بر مکانیک‌های گیم‌پلی مثبت باشد.

او اشاره کرد سیستم نمره‌دهی و تحسین کمک، بدون هیچ هزینه مالی و جنبه رقابتی، یکی از مکانیک‌های کاملا مثبت بازی Death Stranding محسوب می‌شود. خبری از قابلیت دیسلایک کردن در این مکانیزم نیست و به گفته کوجیما، این تصمیم برای اعتراض به مشکلات دنیای واقعی این زمینه گرفته شده. او ادامه داد:

دنیای بازی در تاریک‌ترین و بدترین وضعیتی است که می‌توانید به آن فکر کنید. شما در انزوا به سر می‌‌برید و تنها هستید؛ به همین دلیل شاهد بدترین وضعیت محتمل هستیم. بنابراین چرا سیستمی را در بازی قرار ندهم که بیش‌تر مثبت باشد تا منفی؟

کوجیما از شکل‌گیری ارتباط بین شهرهای مختلف هم صحبت کرد. او معتقد است رویدادهایی که در بازی Death Stranding تجربه می‌شوند، بی‌شباهت به انتخابات آمریکا، پیروزی «دونالد ترامپ» و برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نیستند. برخی از شخصیت‌ها و مردمی که در بازی می‌بینید، مخالف این هستند که در راه برقراری ارتباط شهرهای مختلف با هم، به شما کمکی کنند. او گفت:

شما در حال متصل کردن شرق و غرب به هم هستید و شهرهای مختلف را به UCA یا شهرهای متحده آمریکا ارتباط می‌دهید. وقتی متصل شوید، می‌توانید از خدمات UCA استفاده کنید، اما به طور همزمان در حال بازیابی اطلاعات هستید. این داستان شبیه سال ۱۹۸۴ است. برخی افراد از آن خوششان نمی‌آید و نمی‌خواهند به UCA وصل شوند. (منطق آن‌ها این است که) ما انسان‌ها کارهایی که قبلا کرده‌ایم را تکرار خواهیم کرد، مانند ترامپ، اتحادیه اروپا و موارد مشابه. این موضوع یک استعاره است. هر چند اگر خیلی به آن‌ها نزدیک شوید، آن‌ها نیز نظرشان را تغییر می‌دهند.

بازی Death Stranding

کوجیما در مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات به این موضوع اشاره کرد که بازی Death Stranding می‌تواند پایه‌گذار ژانر «بازی‌های رشته‌ای» باشد و طرفداران را با موارد جدیدی آشنا کند. با اینکه دث استرندیگ به عنوان ستون این سبک از عناوین کار می‌کند، او فکر نمی‌کند می‌تواند آن را اصلاح کند و به آن بهبود ببخشد. وقتی از او پرسیده شد که آیا شاهد دنباله‌ای برای این بازی خواهیم بود یا نه، او پاسخ داد:

واقعا مطمئن نیستم. سخت‌ترین بخش ماجرا این است که وقتی یک اثر جدید می‌سازی، باید برای آن یک دنباله بسازی و تا تولید نسخه سوم پیش بروی تا آن ژانر ماندگار شود. وقتی این بازی عرضه شود، مخالفان و موافقان بسیاری را شاهد خواهیم بود و این عناصر می‌توانند ماهیت هسته این بازی‌ها باشند؛ اما معتقدم بهتر است آن را در دنباله‌ای ادامه دهم.

کوجیما ضمن اینکه ساخت دنباله یا اسپین-آفی برای دث استرندینگ را الزامی دانست، اشاره کرد گزینه‌ها و پروژه‌های دیگری هم روی میز هستند:

بله، حداقل نسخه‌ ۱.۵ را می‌سازم و شاید سراغ نسخه دوم هم بروم. تا جایی که این سبک باقی بماند و مردم از آن به عنوان یک ژانر یاد کنند. پروژه‌های دیگری هم مطرح هستند؛ مانند نمایش‌های تلویزیونی و موارد این‌چنینی. موارد بسیاری برای من مطرح می‌شوند.

یکی از مشکلات او، پیدا کردن زمان برای ساخت دنباله‌ها و تجربه دیگر پروژه‌هاست:

دلیلی که به طور قطعی چیزی را تأیید نمی‌کنم، این است که فقط یک بدن دارم و پروژه‌های زیادی هستند که من باید در آن‌ها نقش داشته باشم. برای من از نظر فیزیکی سخت است که موارد مختلفی را همزمان انجام دهم.

کوجیما همچنین مجددا به ماجرای انتخاب «کیانو ریوز» برای شخصیتی که «مدس میکلسن» آن را بازی می‌کند نیز اشاره کرد. او اظهار داشت میکلسن را به توصیه «نیکولاس وندینگ رفن»، کارگردان عناوینی همچون Drive و The Neon Demon انتخاب کرده. او در سفری که به دانمارک داشته، این موضوع را با رفن مطرح کرده و با اینکه اولین توصیه رفن میکلسن بوده، اشاره کرده که ریوز برای نقش مد نظر او مناسب‌تر است. در نهایت اما تصمیم بر این شد که از میکلسن استفاده کند.

کوجیما داستان جالبی هم تعریف کرد. او مسئله انتخاب بین میکلسن و ریوز را با سرآشپز رستورانی که در آن غذا می‌خورده، به اشتراک گذاشته. سرآشپز نیز با اینکه به میکلسن علاقه‌مند بوده، ریوز را انتخاب مناسب‌تری می‌دانسته. او ادامه داد:

اما من این شخصیت را برای مدس نوشتم و او را در این نقش تصور می‌کردم. بسیار خوشحالم که در آخر به مدس پیشنهاد دادم.

بیشتر بخوانید: در کنفرانس روز دوم بازی Death Stranding طی توکیو گیم شو چه گذشت؟

تماشا کنید: ۴۸ دقیقه از گیم پلی بازی Death Stranding

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی