ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقالات

این درجه از سختی طبیعی است؟ 

درباره الدن رینگ و قلمرو سایه‌ی پر از چالش!

امید صدیق ایمانی
نوشته شده توسط امید صدیق ایمانی | ۱۰ تیر ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۰

با این‌که چیزی در حدود دو هفته از عرضه بسته الحاقی الدن رینگ یعنی Shadow of the Erdtree می‌گذرد، باز هم تب و تاب حرف زدن در مورد آن فروکش نکرده و هر روز اخبار مختلفی از آن به گوش می‌رسد. پر افتخارترین DLC تاریخ ویدیو گیم با وجود کسب نمرات درخشان که حقش هم بوده، بازیکنان زیادی را رنجانده و کسب نمره میکس در پلتفرم استیم، نشان می‌دهد که منتقدها و مخاطب‌ها نظرات متفاوتی دارند. عده‌‌ای بر این باورند که ساخته جدید میازاکی پا را از همیشه فراتر گذاشته و درجه سختی بسیار بالایی دارد و این موضوع باعث شده تا پیشرفت آن‌ها فرسایشی شود.

استریمر و یوتوبر معروف یعنی Asmongold بازی را از روی سیستم خود پاک کرده و نمی‌خواهد آن را تجربه کند زیرا سختی بازی را خارج از کنترل می‌بیند. با این حال، عده دیگری هم هستند که می‌گویند میازاکی و تیمش دوباره به ریشه‌ها بازگشته‌اند و گیم‌پلی چالش برانگیز الدن رینگ جدید، آن‌ها را هیجان‌زده کرده است. مطابق معمول و همزمان با انتشار یک محصول از فرام‌سافتور یک بار دیگر پرسش قدیمی مدام تکرار می‌شود: آیا لازم است تا برای این بازی‌ها مکانیزم تنظیم درجه سختی ایجاد کرد؟ 

این موضوع اولین بار در سال ۲۰۱۹ مطرح شد؛ زمانی که Sekiro Shadows Die Twice امان بسیاری از بازیکنان را برید و آن‌ها را اذیت کرد. عده‌ای معتقد بودند که فرام‌سافتور مخاطب‌های خاص را هدف قرار داده و می‌خواهد برای آن‌ها بازی بسازد و این بازی‌ها مناسب هرکسی نیست. این فرضیه با انتشار الدن رینگ به طور کل رنگ باخت و شرایط به صورت کامل تغییر کرد. فروش ۲۵ میلیون نسخه‌ای تنها در دو سال پس از انتشار نشان می‌دهد که میازاکی بازار بزرگ‌تری را هدف قرار داده و حالا همه مخاطب او و آثارش هستند. حالا که شدو آف اردتری به بازار آمده، باز هم سر و کله افراد قدیمی و فرضیه‌هایشان پیدا شده که یک بار دیگر به فرام‌سافتور خرده بگیرند و درجه سختی بازی را سوژه بحث‌هایشان قرار دهند. 

الدن رینگ شدو آو اردتری

به عنوان کسی که سال‌هاست محصولات فرام‌سافتور را بازی کرده‌ام، اعتقاد دارم که این دفعه حق با این گروه است و درجه سختی شدو آف اردتری گاهی اوقات از کنترل خارج می‌شود. این میزان سختی در اوایل راه منطقی به نظر می‌رسد و برای مواجه شدن با دشمنان مجبورید Scadutree Fragment جمع آوری کنید تا بتوانید آن‌ها را کمی ساده‌تر شکست دهید اما مساله این‌جاست که با پیشروی در بازی، شرایط تغییر می‌کند. باس‌فایت‌ها و حتی دشمنان عادی سخت‌تر می‌شوند و پیشروی را بیش از پیش سخت می‌کنند. در این شرایط، مخاطب‌هایی که عادت به این میزان از درجه سختی ندارند، به احتمال زیاد بازی را رها خواهند کرد و نمی‌توانند راه را ادامه دهند که ثمره آن را در نمرات استیم به خوبی می‌بینیم.

آپدیت جدید شدو آف اردتری طبق گفته تیم سازنده، بخش ابتدایی را کمی آسان‌تر می‌کند تا بازیکنان بتوانند خودشان را در محیط پیدا کنند و حداقل چند ساعت از دست سختی افسار گسیخته بازی خلاص شوند؛ اما نکته این‌جاست که باس فایت آخر کماکان وضعیت سابق را دارد و نه تنها ضعیف‌تر نشده، بلکه نسبت به زمانی که بازی را نقد کردم، سخت‌تر شده است. او حالا یک توانایی اضافه‌تر دارد که می‌تواند به راحتی بازیکنان را در یک چشم به هم زدن نابود کند و این در شرایطی است که مبارزه با او در فاز دوم دست کمی از کابوس ندارد. قدرت بسیار زیاد باس فایت آخر در کنار ضربات با رینج زیاد، باعث شده تا بخش زیادی از مخاطب‌ها نسبت به طراحی او خرده بگیرند و آن را غیرمنطقی بدانند. باید دید که تیم سازنده آیا همانند گذشته از موضع خود کوتاه می‌آید و شرایط را برای بازیکنان هموار می‌کند یا خیر؛ آن‌ها کماکان اعتقاد دارند که رمز پیروزی بازیکنان در به دست آوردن تمامی Scadutree Fragments و آزاد کردن صد در صدی پتانسیل بازیکنان است. 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • B405
    B405 | ۱۲ تیر ۱۴۰۳

    همین سختی بازی هست که الدن رینگو جذاب میکنه

    • saladshirazi
      saladshirazi | ۱۳ تیر ۱۴۰۳

      سختی ای که ناجوانمردانه باشه فقط بازی رو خراب میکنه
      اسپویلر دی ال سی
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      مثلا رلانا یه اتک داره که داج دادنش واقعا سخته(همون ماه) و اگه بخوره با ویگور ۹۹ و تمام فرگمنت ها تو نیوگیم عادی وانشاتی
      یا مثلا کانسرت رادان کمبو های ۹_۱۰ ضربه ای با سرعت بالا داره که اگه دوتاش بخوره بازم با تمام فرگمنت ها میکشه،یا aoe ای داره که اگه نزدیکش باشی حتما خوردی ضربه رو(که ۹۰ درصد جون رو میبره)چون تایم که قبل از فعال شدنش بهت میده خیلی کمه و از اونجایی که تورنت نیست و آرنا هم کوچیکه احتمال داج دادن بسیار کمه
      باس عادلانه نمونش میشه مسمر و رلانا(با این که جفتشون یه اتک نامردی دارن ولی بازم خوبن)
      هنر فرام سافتور در اینه که باس های سخت و عادلانه درست کنه وگرنه من هم میتونم یه باس بسازم وان شاتت کنه جونش هم انقدر زیاد کنم نتونی بزنیش،آیا این سختی هم باس رو جذاب میکنه؟
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      ،
      .
      ،
      .
      ،
      ،
      ،
      ،
      ،
      پایان اسپویل

مطالب پیشنهادی