کارگردان فیلم Mad Max: هیدئو کوجیما مهارت یک فیلمساز زبردست را دارد
بازی Death Stranding آخر هفته آینده از راه خواهد رسید و احتمالا با امواجی مختلف از نظرات، خوب یا بد، همراه میشود که احتمالا در میان هجمهاش غرق خواهیم شد. پیش از این اتفاق، کارگردان ...
بازی Death Stranding آخر هفته آینده از راه خواهد رسید و احتمالا با امواجی مختلف از نظرات، خوب یا بد، همراه میشود که احتمالا در میان هجمهاش غرق خواهیم شد. پیش از این اتفاق، کارگردان فیلم سینمایی Mad Max یعنی «جورج میلر» در مورد جدیدترین اثر هیدئو کوجیما اظهار نظر کرده است.
در برنامهای ویدیویی از IGN، میلر توضیح میدهد که بازی Death Stranding چگونه عنوان خارقالعاده، نه فقط یک بازی ویدیویی، بلکه یک اثر فرهنگی است:
هیچ انقلاب فرهنگی رخ نمیدهد، مگر آنکه نوسازی شود، یعنی ایدههایی تازه ارائه شود. گاهی اوقات این ایدهها اذیتکننده هستند.گاهی وضعیت عادی را تغییر میدهند، ولی در هر صورت انقلابی رخ نمیدهد تا وقتی که این اتفاق بیافتد. اگر ما همچنان همان کار همیشگی و امن خودمان را انجام دهیم، هرگز موفق نخواهیم بود و تغییری ایجاد نمیشود.
در سینما، ممکن است ایدههایی دیده شود، اما خیلی دنبالهدار میشوند. شاید چند سال قبل اتفاق خفنی افتاده باشد، اما حالا همان اتفاق به کلیشهای تکراری بدل شده است. من تصور میکنم هیدئو کوجیما به عنوان یک کارگردان بازی، آن جسارت و جاهطلبی خلاقانه را دارد تا مرزها را جابجا کند. هنری که من در بهترین فیلمسازها میبینم، در آثار کوجیما نیز مشاهده میکنم. تمام آن زبانهای بصری، نحو کلامی، تصویرپردازی درگیرکننده، همه و همه در بازی حضور دارند؛ این تمام خدمتی است در اختیار تجربه کاربر قرار میگیرد. این ریسکی است که مردم به سادگی آن را نمیپذیرند.
در دورهای که کارگردانان کارکشتهای مثل مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا جنجالساز شده و به فیلمهای مارول انتقاد کرده و آنها را سینما نمیدانند یا حتی القابی بدتر به آنها میدهند، جالب است که کارگردانی مثل جورج میلر از سینمای هالیوود پا را فراتر از حاشیه امن پیرامونش گذاشته و عنوانی از صنعتی دیگر را جدید و خلاقانه مینامد و از آن تمجید میکند.
بازی Death Stranding جمعه هفته آینده یعنی ۱۷ آبان ماه برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.