انیماتور قدیمی ناتی داگ: خوشحالم که از این تیم جدا شدم
بعد از اینکه کوتاکو در گزارشی از وضعیتِ کاریِ نامناسب استودیوی ناتی داگ پرده برداشت، جاناتان کوپر (Jonathan Cooper) که به عنوان انیماتور روی پروژههای Uncharted 4 و The Last of Us Part 2 کار ...
بعد از اینکه کوتاکو در گزارشی از وضعیتِ کاریِ نامناسب استودیوی ناتی داگ پرده برداشت، جاناتان کوپر (Jonathan Cooper) که به عنوان انیماتور روی پروژههای Uncharted 4 و The Last of Us Part 2 کار کرده بود و سال گذشته از این استودیو جدا شد هم در رشته توییتی از تجربه بدی که در ناتی داگ داشت، نوشت:
پارسال وقتی از استودیو جدا شدم آنها تهدیدم کردند که اگر تضمین ندهم چیزی از روند تولید بازیهایشان نخواهم گفت، آخرین چک حقوقم را نمیدهند. البته وقتی گفتم چنین درخواستی قانونی نیست، از موضعشان پایین آمدند.
واقعیت این است که من داستانِ اضافهکاری [یا اصطلاحا کرانچ] بدی ندارم. تا جایی که در ناتی داگ کار میکردم انیماتورهای داستانی به طور متوسط ۴۶ ساعت در هفته کار میکردند و خودمم به شخصه از ۵۵ ساعت کار در هفته فراتر نرفتم. تیم داستانی فوقالعاده سازمان یافته است اما برای بقیه چنین چیزی وجود نداشت.
با توجه به صحبتهای کوپر تیم انیمیشنهای گیم پلی برای اینکه دموی بازی به تابستان برسد، مجبور شدند بیش از اندازه کار کنند. کوپر این اضافهکاری را «بیشتر از چیزی که تا الان دیده» توصیف کرد و گفت آنقدر زیاد بوده که به اعتقادش اعضای ناتی داگ به هفتهها ریکاوری نیاز داشتند تا سلامتشان در خطر نیافتد. حتی یکی از دوستانش در این مدت و بهخاطر اضافهکاری زیاد کارش به بیمارستان کشیده شده بود.
ظاهرا این اضافهکاری بیش از اندازه نه تنها باعث شده تا بعضی از اعضای ناتی داگ بعد از اتمام یک پروژه استودیو را ترک کنند بلکه حتی روی اعتبار استودیو هم تاثیر توانسته تاثیرش را بگذارد.
کوپر در ادامه گفت آوازه اضافهکاریهای ناتی داگ آنقدر در لس آنجلس پخش شده بود که استخدام انیماتورهای بازی برای اتمام پروژه کاری تقریبا غیر ممکن بهنظر میرسید. یعنی خیلیها حاضر نمیشدند با ناتی داگ قرارداد ببندند و به همین خاطر استودیو برای پر کردن کمبودها بعضا به سراغ انیماتورهای فیلم میرفته است:
یکی از دلایلی که ناتی داگ را ترک کردم، این بود که میخواستم با بهترینها کار کنم. ناتی داگ دیگر چنین جایی نیست. این انیماتورهای فیلم خیلی با استعداد بودند ولی در زمینه فنی/طراحی بازی اطلاعات کمی داشتند.
ظاهرا همین مشکل در تیم طراحی هم وجود داشت. آنطور که کوپر گفته در تیم طراحی به اعضای کم تجربهتر مسئولیتهای کلیدی داده میشد و در نتیجه بهخاطر همین کمبود تجربه اتمام کارها وقت خیلی بیشتری را از تیم میگرفت.
البته به اعتقاد کوپر این اعضای کم تجربه کارشان را به خوبی انجام میدادند ولی مسئله اینجاست وقتی بالانسی بین تعداد باتجربهها و کم تجربهها نباشد، کارها طولانیتر میشود و اگر یک تیم باتجربهتر روی The Last of Us Part 2 کار میکرد احتمالا بازی پارسال به مرحله انتشار میرسید.
کوپر در ادامه صحبتهایش گفت که طرفداران نگران نباشند، چون The Last of Us Part 2 عالی خواهد شد و انیمیشنهایش در صنعت بازی پیشرو هستند. اما به اعتقادش تا زمانی که ناتی داگ حفظ استعدادهایش را در اولویت قرار ندهد، نباید کسی در این استودیو فعالیت نکند. The Last of Us Part II برای عرضه در ۲۹ می (۹ خرداد ۱۳۹۹) برنامهریزی شده است.
به مطالعه ادامه دهید:
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.