ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین سریال‌ های فانتزی با محوریت جادو

اجی مجی لاترجی!

حمزه سروری
نوشته شده توسط حمزه سروری | ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰

استفاده از جادو در داستان‌‌ها همواره برای مخاطب جلوه‌ای جذاب داشته است؛ چرا که می‌توانیم بر روی صفحه نمایش‌های خود شاهد احساس شگفتی و هیجان باشیم. در دنیای تلویزیون هم همواره سریال‌هایی ساخته شده‌اند که با افزودن المان‌های جادویی، داستان‌هایی جذاب، شخصیت‌های کاریزماتیک و دنیاهایی مملو از تخیل ساخته‌اند. در این مقاله سعی خواهیم کرد به معرفی برترین سریال‌های ساخته شده درباره جادو بپردازیم؛ سریال‌هایی که ما را به قلمروهای رازآلود خود و رموز ماورا طبیعی موجود در آن دعوت می‌کنند. با ویجیاتو همراه باشید.

تعدادی از این سریال‌ها منابعی چون سری کتاب‌های فانتزی را منبع الهام خود قرار داده‌اند که مطمئناً برای اهل کتاب آشنا خواهند بود؛ در حالی که تعدادی دیگر داستان‌های اورجینال خود را ارائه کرده‌اند. شما هم اگر از طرفداران ژانر فانتزی هستید و به کارهای جادویی علاقه دارید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Invisible City

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانMarco Pigossi , Manuela Dieguez , Alessandra Negrini
کارگردانMirna Nogueira , Carlos Saldanha , Rodrigo Nogueira
تعداد فصل۲
تعداد قسمت۱۲
سال پخش۲۰۲۳ - ۲۰۲۱
وضعیت پخشتمام شده
امتیاز IMDB۷.۲

کاراگاه اریک پس از مواجهه با دلفین صورتی رنگی که جنازه‌اش در سواحل برزیل یافت شده وارد تحقیقاتی جنایی می‌شود که او را به سمت داستان‌های اعجاب انگیز و محیرالعقول سوق می‌دهند. چندین قتل، باعث می‌شوند که اریک خودش را میان رازهایی پیدا کند که خبر از دنیایی می‌دهد که در آن موجودات افسانه‌ای زندگی می‌کنند. سریال Invisible City با نمایش مهیجی که از جادو، ماورا الطبیعه و دنیایی رازآلود داشت، توانست تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های برزیلی بشود و در نت‌فلیکس تماشاگران بسیاری پیدا کند.

Supernatural Academy

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانGigi Saul Guerrero , Bethany Brown , Vincent Tong
کارگردانJaymin Eve
تعداد فصل۱
تعداد قسمت۱۶
سال پخش۲۰۲۲
وضعیت پخشتمام شده
امتیاز IMDB۶.۹

سریال انیمیشنی Supernatural Academy درباره‌ی دو خواهر دو قلو می‌باشد که در هنگام تولد از یک‌دیگر جدا می‌شوند و به همین دلیل ایده‌ای درباره‌ی توانایی‌ها و دنیای خواهر خود ندارند. یکی از آن‌ها به طور مکرر ویژن‌هایی از موجودات فراطبیعی می‌بیند و خواهرش هم دانش‌آموز مدرسه‌ی علوم خفیه می‌باشد که توانایی تبدیل شدن به گرگ را تعلیم می‌بیند. مادر آن‌ها فردی‌ست که این دو خواهر را بهم می‌رساند و اتحاد آن‌ها سبب می‌شود که بتوانند در مقابل نیروهای شیطانی مقاومت کنند.

Hilda

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانBella Ramsey , Ameerah Falzon , Oliver Nelson
کارگردانLuke Pearson , Stephanie Simpson , Kurt Mueller
تعداد فصل۳
تعداد قسمت۳۴
سال پخش۲۰۲۳ - ۲۰۱۸
وضعیت پخشتمام شده
امتیاز IMDB۸.۶

هیلدا دختری با موهای آبی می‌باشد که همراه با مادرش یوهانا و روباهی شاخ‌دار به نام تویگ به شهر تالبرگ می‌روند؛ هیلدا در این شهر با هیولاها دوست می‌شود و قدرت‌هایی جادویی کسب می‌کند. سریال انیمیشنی Hilda بر اساس رمان گرافیکی لوک پیرسون ساخته شده؛ این اثر خودش هم الهامات زیادی از فولکلور اسکاندیناوی گرفته است.

The Lord of the Rings: The Rings of Power

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانMorfydd ClarkIsmael , Cruz Cordova , Charlie Vickers
کارگردانPatrick McKay , John D. Payne
تعداد فصل۱
تعداد قسمت۸
سال پخش۲۰۲۲
وضعیت پخشتمدید شده برای فصل ۲
امتیاز IMDB۶.۹

چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار برای ساختن این سریال حماسی فانتزی صرف شد! Rings of Power داستانی را روایت می‌کند که هزاران سال پیش از وقایع هابیت و ارباب حلقه‌ها رخ می‌دهد. این سریال بر اساس تاریخ دنیای میانه اثری از تالکین ساخته شده. بدین ترتیب، داستان ظهور سالومون و شیطان و شخصیت‌های مهمی که روبروی آن‌ها قرار گرفتند را مشاهده می‌کنیم.

The Owl House

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانSarah-Nicole Robles , Alex Hirsch , Wendie Malick
کارگردانDana Terrace
تعداد فصل۳
تعداد قسمت۴۳
سال پخش۲۰۲۳ - ۲۰۲۰
وضعیت پخشتمام شده
امتیاز IMDB۸.۶

لوز دختری نوجوان است که به شکلی تصادفی یک پورتال پیدا می‌کند و با استفاده از آن وارد قلمروی شیاطین می‌شود. با وجود اینکه او در ابتدا هیچ قدرت جادویی خاصی ندارد، اما تصمیم می‌گیرد که از فرصت پیش آمده استفاده کند و در دنیای شیاطین خدمت‌گذار ساحره‌ای به نام ادا کلاوتورن می‌شود؛ او در این مسیر قدرت‌هایی جادویی کسب می‌کند. سریال انیمیشنی The Owl House توسط دیزنی ساخته شده و خیلی زود توانست تبدیل به یکی از آثار محبوب نزد طرفداران بشود.

The Bureau of Magical Things

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانKimie Tsukakoshi , Elizabeth Cullen , Mia Milnes
کارگردانJonathan M. Shiff , Mark Shirrefs
تعداد فصل۲
تعداد قسمت۴۰
سال پخش۲۰۲۱ - ۲۰۱۸
وضعیت پخشتمام شده
امتیاز IMDB۶.۸

با سریال فانتزی The Bureau of Magical Things دنیایی بسیار پیشرفته و تکنولوژیک را دنبال می‌کنیم که در آن هارمونی بین انسان‌ها و دنیای جادویی به هم خورده است. در چنین اوضاعی موجودات جادویی در حال ناپدید شدن و انقراض هستند. کیرا، شخصیت اصلی داستان متوجه خطراتی که انتظار هر دو جهان را می‌کشد، می‌شود و می‌خواهد که با متحد کردن دنیای جادویی و غیر-جادویی، جهان را از فروپاشی نجات بدهد.

Mayfair Witches

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانAlexandra Daddario , Tongayi Chirisa , Jack Huston
کارگردانEsta Spalding , Michelle Ashford
تعداد فصل۱
تعداد قسمت۸
سال پخش۲۰۲۳ - تاکنون
وضعیت پخشتمدید شده برای فصل ۲
امتیاز IMDB۶.۲

در این سریال، دکتر روان فیلدینگ که جراح مغز است متوجه می‌شود او در واقع وارث سلسله‌ای از جادوگران بسیار قدرت‌مند می‌باشد. او وظیفه دارد در مقابل حضوری شیطانی بایستد که برای نسل‌ها خانواده‌اش را مورد سیطره قرار داده‌اند. سریال Mayfair Witches دومین اثر اقتباس شده از Immortal Universe است که به خوبی می‌تواند با هر اثر دیگری که در آن جادو وجود دارد رقابت کند!

The Wheel of Time

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانRosamund Pike , Daniel Henney , Madeleine Madden
کارگردانRafe Judkins
تعداد فصل۲
تعداد قسمت۲۰
سال پخش۲۰۲۱ - تاکنون
وضعیت پخشتمدید شده برای فصل ۳
امتیاز IMDB۷.۲

سری کتاب‌های فانتزی The Wheel of Time در حال حاضر با وجود چهارده جلد یکی از بزرگ‌ترین سری‌های فانتزی نوشته شده محسوب می‌شود. سریال سفارش داده شده بر اساس این کتاب‌ها قصه‌ی مویران را دنبال می‌کند؛ عضوی از سازمان قدرت‌مند زنان که توانایی چنل کردن قدرت یگانه را دارند. او به دنبال تجسم بخشیدن دوباره به دراگون می‌باشد؛ چنلر قدرت‌مندی که دنیا را شکسته است. چنین بازسازی برای قرن‌ها پیش‌گویی شده بود که طی آن یا جهان نجات خواهد یافت یا دوباره نابود می‌شود.

Wednesday

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانJenna Ortega , Hunter Doohan , Emma Myers
کارگردانAlfred Gough , Miles Millar
تعداد فصل۱
تعداد قسمت۸
سال پخش۲۰۲۱ - تاکنون
وضعیت پخشتمدید شده برای فصل ۲
امتیاز IMDB۸.۱

سریال Wednesday این افتخار را دارد که پربیننده‌ترین سریال در هفته‌ی اول میان سریال‌های انگلیسی زبان عرضه شده در نت‌فلیکس را داشته باشد و حتی توانست از Stranger Things هم پیشی بگیرد. داستان این سریال درباره دختری به نام ونزدی آدامز است که قدرت‌های ذهنی ذاتی دارد؛ او در ابتدا به خاطر انداختن ماهی‌های گوشت خوار در استخر مدرسه از آنجا اخراج می‌شود اما سپس با استفاده از قدرت‌های خود، در حل کردن پرونده‌های رازآلود جنایی کمک می‌کند.

Shadow and Bone

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانJessie Mei Li , Ben Barnes , Archie Renaux
کارگردانEric Heisserer
تعداد فصل۲
تعداد قسمت۱۶
سال پخش۲۰۲۳ - ۲۰۲۱
وضعیت پخشکنسل شده
امتیاز IMDB۷.۵

داستان آلینا استارکوف را در اینجا دنبال خواهیم کرد؛ کسی که گفته می‌شود یک گریشای بااستعداد است. او متوجه می‌شود مأموریتی خطیر برای نجات گیتی بر عهده‌اش گذاشته شده. با پخش این خبر در دنیا، افراد زیادی تلاش می‌کنند تا آلینا را بدزدند یا به قتل برسانند. در سریال Shadow and Bone با او همراه می‌شویم و پستی و بلندی‌هایی که در مسیرش وجود دارد را مشاهده می‌کنیم. این سریال در واقع از سری کتاب‌هایی با همین نام و سری Six of Crows اقتباس شده است.

The Magicians

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانStella Maeve , Hale Appleman , Arjun Gupta
کارگردانSera Gamble , John McNamara
تعداد فصل۵
تعداد قسمت۶۵
سال پخش۲۰۲۰ - ۲۰۱۵
وضعیت پخشتمام شده
امتیاز IMDB۷.۶

به کالج برکبیل خوش آمدید! در مرکز سریال The Magicians یک دانشگاه اختصاصی برای فراگیری دانش جادویی وجود دارد و در آنجا دانشجویان همه چیز را در این مورد یاد خواهند گرفت. جادوگران با خواندن و آموختن متون مربوطه متوجه شدند که قلمرویی جادویی هم وجود دارد که می‌توان در آن پرواز کرد یا اسپل‌ استفاده کرد. در این سریال، کارآموزان برای محافظت از دنیای طبیعی جادویی در مقابل نیروهای شیطانی تربیت می‌شوند.

Once Upon a Time

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانGinnifer Goodwin , Jennifer Morrison , Lana Parrilla
کارگردانAdam Horowitz , Edward Kitsis
تعداد فصل۷
تعداد قسمت۱۵۶
سال پخش۲۰۱۸ - ۲۰۱۱
وضعیت پخشکنسل شده
امتیاز IMDB۷.۷

سریال Once Upon a Time که توسط شبکه ABC ساخته شده از منابع کلاسیک بسیاری استفاده کرده تا داستانی جذاب از جادو و جادوگران به روی آنتن ببرد. شخصیت‌های اصلی این سریال توسط ملکه‌ی خبیث یعنی رجینا به دنیای ما تبعید شده‌اند و تمامی خاطرات‌شان از زمانی که جادوگرانی حرفه‌ای بوده‌اند گرفته شده. تنها شخصیتی که می‌داند منشأ و خواست‌گاه او کجا بوده، اما است؛ فرزند سفید برفی و پرنس چارلز. او توانایی شکستن این طلسم و رهایی از دستان ملکه‌ی خبیث را دارد.

WandaVision

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانElizabeth Olsen , Paul Bettany , Kathryn Hahn
کارگردانJac Schaeffer
تعداد فصل۱
تعداد قسمت۹
سال پخش۲۰۲۱
وضعیت پخشتمام شده
امتیاز IMDB۷.۹

سریال WandaVision نقطه‌ای بود که مارول دنیای سینمایی‌اش یعنی MCU را به صفحه تلویزیون نیز آورد. این سریال، علاوه بر این، به دلیل به نمایش گذاشتن تاریخ دنیای مارول از منظرهای متفاوت، خاص است. در طول آن با شخصیت‌های متفاوت در دنیاهای متفاوت و در دوره‌های زمانی متفاوتی همراه می‌شویم. بخشی از جذابیت آن هم بدون شک قدرت‌هایی می‌باشد که مختص به هر ابرقهرمان است.

The Witcher

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانFreya Allan , Henry Cavill , Anya Chalotra
کارگردانLauren Schmidt Hissrich
تعداد فصل۳
تعداد قسمت۲۴
سال پخش۲۰۱۹ - اکنون
وضعیت پخشتمدید شده برای فصل‌های ۴ و ۵
امتیاز IMDB۸.۰

با وجود اینکه سریال The Witcher ابداً نتوانست در حد و اندازه‌های منبع اقتباس خود یعنی کتاب‌هایی با همین نام و همچنین ویدیو گیمی که همه با آن خاطره داریم، ظاهر شود ولی نمایشی از جادو و جادوگران است. اگر به جادو علاقه دارید یا طرفدار این یونیورس هست، مطمئناً لحظاتی برای لذت بردن در آن وجود دارد. داستان اصلی درباره‌ی جادوگری به نام گرالت آو ریویا می‌باشد که در حرفه‌ی هیولاکشی فعالیت دارد؛ در این سریال داستان او و شخصیت‌های دیگر این سری چون ینفر و سیری را دنبال می‌کنیم.

The Secret Circle

سریال‌های برتر با محوریت جادو
بازیگرانBritt Robertson , Thomas Dekker , Phoebe Tonkin
کارگردانAndrew Miller
تعداد فصل۱
تعداد قسمت۲۲
سال پخش۲۰۱۲ - ۲۰۱۱
وضعیت پخشکنسل شده
امتیاز IMDB۷.۳

کیسی بلیک پس از مرگ والدینش وارد شهر کوچک و ساحلی Chance Harbor می‌شود تا با مادربزرگش زندگی کند. او خیلی زود متوجه می‌شود که خانواده‌اش وارثانی از خاندان جادوگرها هستند و خود او نیز مأموریتی مهم دارد؛ کیسی شخص گم‌شده از گروه جادوگران مخفی‌ست که در این شهر فعالیت دارند. در طول سریال The Secret Circle، به مشکلاتی که برای او بوجود می‌آید، انطباقش با نیروهای جدیدش و تقابل گروه‌شان در برابر شیاطین را دنبال می‌کنیم.

جمع بندی

هر کجا که جادو وجود دارد، شگفتی و هاله‌ای رازآلودگی نیز وجود دارد! داستان‌های بسیار جذاب و اعجاب‌انگیزی با محوریت جادو در ستینگ‌های مختلف ساخته شده است؛ از دنیای حاضر گرفته تا ژانر علمی-تخیلی و تا عصر قرون وسطا، در همه جا می‌توان ردی از داستان‌های جادویی یافت. در طول لیستی که خواندید سعی داشتیم به معرفی سریال‌های برتری بپردازیم که در آن‌ها جادو نقشی اساسی ایفا می‌کند و محوریت سریال بر اساس آن است. شما چه فکر می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی