تاریخچه سری اساسینز کرید؛ از تور اروپا تا دنیای وایکینگها
تا اینجا به داستان و تاریخچهی ۱۱ عضو از خانوادهی اساسینز کرید پرداختیم. اما کار ما هنوز با این مجموعه تمام نشده. همچنان عناوین مختلفی از این سری وجود دارند که به آنها اشارهای نکردیم. ...
تا اینجا به داستان و تاریخچهی ۱۱ عضو از خانوادهی اساسینز کرید پرداختیم. اما کار ما هنوز با این مجموعه تمام نشده. همچنان عناوین مختلفی از این سری وجود دارند که به آنها اشارهای نکردیم. عناوینی که برخی از آنها اصلی و برخی فرعی هستند. در ادامه قصد داریم به باقی عناوین اصلی و فرعی منتشر شده از این سری بپردازیم. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
Assassin's Creed Rogue
پس از ورود موفقیت آمیز اساسینز کرید به اقیانوسها دیگر زمان آن رسیده بود تا بازنگری دیگری در این فرانچایز انجام گیرد. داستان این نسخه در ادامهی Assassin's Creed IV: Black Flag منتشر شد و به عبارتی دنبالهی آن است. همچنین این نسخه با Assassin's Creed III هم ارتباطاتی دارد. از سوی دیگر هم بازی یاد شده با عنوانی که برای اولینبار با آن در یک زمان منتشر شده بود یعنی Assassin’s Creed: Unity ارتباط دارد.
یوبیسافت و تیم توسعهدهنده با طراحی این نسخه میخواستند سلطنتشان را بر دریا و کشتیها به دیگر رقیبانشان ثابت کنند. اما برخلاف تلاشهای بی وقفهای که داشتند نتوانستند Assassin's Creed Rogue را به عنوان بازیی موفق معرفی نمایند. پس از انتشار نقدهای کوچک و بزرگ بسیاری به این عنوان وارد شد. براساس مجموع نقدهای مطرح شده، منتقدان دید مثبتی به این عنوان نداشتند. آنچه که میتوان به خوبی در این عنوان دید سردرگمی یوبیسافت است. توسعهدهندگان اساسینز کرید بهطور همزمان روی دو پروژه مشغول بودند. همین امر نشان میدهد ز ابتدا آنها انتظار دریافت چنین بازخوردهایی را داشتند و به همین دلیل بهطور موازی به توسعهی عنوانی دیگر پرداختند.
تیم سازندهی این عنوان نسبت به نسخههای پیشین تفاوتهای بسیار زیادی داشته است. در این نسخه دیگر خبری از کوری می نبود. از سوی دیگر هم نام اشرف اسماعیل که کارگردانی نسخهی Black Flag را برعهده داشت دیگر در لیست تیم سازنده دیده نمیشد. با تمامی این تغییرات، توسعهدهندگان سعی داشتند تا کمی Assassin's Creed Rogue را به ریشهها نزدیک کنند. به عنوان مثال استفاده از خنجر مخفی یکی از مواردی بود که سعی شد به کمک آن قدمهایی به سمت گذشته برداشته شود. اما از سوی دیگر هم سلاح گرم در بازی دیده میشود که بازیکن نیز میتواند از آن استفاده نماید. علیرغم نقدهایی که به این عنوان وارد شد باید بگوییم، این بازی شخصیت پردازی خوبی دارد.
پس از پایان Assassin's Creed III دیگر خبری از دزموند مایلز نبود. در این نسخه برای شروع داستان بازی شخصیت جدیدی مطرح و معرفی شد. آنالیزور گروهی تحقیقاتی به نام هلیکس که برای کمپانی آبسترگو کار میکنند در حال تحقیق و بررسی دیانای شی مک کورمن که یکی از حشاشین یا به عبارتی اساسینها بوده و سپس به تمپلارها پیوسته مطالعه میکنند.مک کورمن در جنگهای 7 سالهی آمریکای شمالی حضور داشته است.
در همین زمان این آنالیزور باعث آزاد شدن ویروسی میشود و وایولت دا کوستا پس از خروج از آنیموس او را به دفتر ملانی لیمی برده که به طور کامل تخلیه شده است. او قصد دارد برای حل این مشکل مادهی ژنتیکی را نابود کند اما جوهانی استوبرگ مداخله کرده و میخواهد که تحقیقات ادامه داشته باشد. پس از ورود به گذشته ماجرای شی مککورمن آغاز میشود. در ادامهی ماجراجوییهای این کارکتر به نقاط مختلفی سفر میکنیم و این بار با رشدی مثبت نسبت به نسخهی قبل مکانهای تاریخی و کارکترهای مختلف را میبینیم.
درنهایت داستان بازی در پاریس به پایان میرسد. درواقع مکانی که سرآغازی بر داستان Assassin’s Creed: Unity است. زمانی که در پاریس حاضر میشویم، از نظر زمانی به سال 1776 باز میگردد. داستان این نسخه تا حدودی در برابر دیگر نسخههای پیشین است. همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم داستان درمورد هویتی است که از اساسینها بوده اما به تپلارها پیوسته است. تمپلارها همیشه گروهی بودند که دشمنیی سر سخت با پروتاگونیستهای داستانی این خانواده داشتند. این در حالی است که مککورمن میگوید تمپلارها باید به دنبال مسیر و انقلابی که آغاز کردند باشند. حتی در روایت بازی میبینیم که او بسیاری از اساسینها را نیز از بین میبرد. سرانجام در پایان این نسخه شی چارلز دوریان را از بین میبرد.
بازی Assassin's Creed Rogue برای اولین بار در سال 2014 برای کنسولهای نسل هفتمی منتشر شد. پس از گذشت تقریبا یک سال هم شاهد انتشار آن برای رایانههای شخصی بودیم. همچنین در سال 2018 هم شاهد انتشار آن برای کنسولهای نسل هشتمی سونی و مایکروسافت هم بودیم. به هر صورت بازی یاد شده توانست به دریافت امتیاز متای 74 به کارش پایان دهد.
Assassin’s Creed: Unity
پیش از هرچیز جالب است بدانید همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، Assassin’s Creed: Unity و Assassin's Creed Rogue در یک تاریخ منتشر شدند. داستان در Rogue تا فرانسه ادامه پیدا کرد. نسخهی Unity رخدادهای زمان انقلاب فرانسه را روایت میکند. باتوجه به اینکه این دو نسخه هردو در یک زمان در دست توسعه بودند هیچکدام از سازندگان آنها چه نویسنده و چه کارگردان مشترکی نداشتند. از سوی دیگر هم خبری از سازندگان نام آشنای فرانچایز اساسینز کرید در میان سازندگان دیده نمیشود. این نسخه را میتوان به دو دلیل متمایزتر از دیگر عناوین این خانواده و همچنین Rogue به حساب آورد.
این اولین نسخه از خانواده اساسینز کرید بود که فقط برای کنسولهای نسل هشتمی منتشر میشد. نسخههای پیشین همگی یا برای کنسولهای نسل هفتمی در دسترس بودند و یا به صورت میان نسلی در دسترس قرار داشتند. دلیل دیگر اینکه برای ساختار بهتر محیط و المانهای گیمپلی این تیم از نوع ارتقاء یافتهی موتور گرافیکی انویل نکست، با نام انویل نکست 2 استفاده کردند. نکتهی متمایز کننده و جذاب دیگری که میتوان به آن اشاره داشت گیمپلی گروهی آن است.
همانطور که از نام بازی هم مشخص است محور اصلی این عنوان اتحاد و کارهای گروهی است. بنابراین وجود چنین گیمپلی فارغ از جذابتر کردن بازی معنایی عمیقتر و بهتر به آن میبخشد. تراویس استوت داستان این نسخه را بسیار زیبا و دلنشین روایت کرده است. در این قسمت ما نقش آرنو دوریان را داریم. درواقع پسر چارلز دوریان که در نسخهی Rogue و وقتی که او 8 ساله بود توسط مککور کشته میشود.
این بازی را میتوان یک تور گردشگری فرانسه در قرن 18ام دانست. شما آزاد هستید تمام نقاط شهر را زیر رو کنید. از سوی دیگر میتوانید وارد مکانهای تاریخی مختلف شوید. شخصیتهای بسیاری در محیط شهر حاضر هستند که میتوانید کمی هم با آنها وقت بگذرانید. با اینکه تقریبا همهی جزئیات پاریس در نظر گرفته شدند اما باز هم بخشهایی از شهر و کاخها از بازی حذف شدند. دلایل مختلفی برای این امر میتوان مطرح کرد اما به هر صورت نبود آنها درکنار حضور پر جزئیات موارد دیگر خیلی به چشم نمیآیند. آتش سوزی
در دنیای بیرونی اما در سال 2014 و همان زمان مطالعات گروه تحقیقاتی هلیکس به سر میبریم. کاربری از هلیکس اینیشیت به کشف سرگذشت یک تمپلار که در خدمت ژاک دو مولای بود پرداخت. سرگذشت این تمپلار، مربوط به تاریخ ۱۳ اکتبر ۱۳۰۷ و معبدی در پاریس بود، جایی که توسط نیروهای پادشاه فیلیپ چهارم مورد حمله قرار گرفت. ژاک با آگاهی از این نبرد، مشاور خود را موظف کرد تا شمشیر عدن و دستنوشته پاتر اینتلکتوس را پنهان کند.
این مشاور در هنگام دویدن از میان میدان جنگ متوجه یک حشاشی به نام توماس دی کارنیلون شد. پس از نبردی با توماس، مشاور شمشیر و دستنوشته را به محل استراحت آنها در معبد بازگرداند. وقتی مشاور از معبد خارج شد، متوجه شد که ژاک دستگیر شده است. با این حال، قبل از اینکه او بتواند ژاک را نجات دهد، توسط توماس متوقف شد و با تیغه پنهان این حشاشی کشته شد. هفت سال بعد قرار شد تا ژاک و پیروان او در آتش سوزانده شوند. ژاک قبل از مرگ خود، پاپ و پادشاه را که ناظر این اعدام بودند نفرین کرد. با مرگ وی، فرقه تمپلار به طور علنی منحل شد.
زمانی که چارلز دوریان از بین رفت پسرش آرنو منتظر او بود. در همین زمان او با دختر بچههای به نام الیزا دولاسر آشنا میشود. پس از آنکه او جنازه پدرش را میبیند و متوجه مرگ پدرش میشود فرانسوا دولاسر، پدر الیزا، از آرنو مراقبت میکند. آنچه که داستان را هرچه بیشتر پیچیده و تلخ میکند این است که فرانسوا ازتمپلارهاست.
سالها گذشت، فرانسوا به قتل رسید و آرنو انتقامش را گرفت. درنهایت در این نسخه آرنو را با ناپلئون هم میبینیم. فرزند دورزیان و ناپلئون وارد معبدی میشوند و جسد پوسیدهی ژرمن را کشف میکنند و بقایای ژرمن را به خاک میسپرند. در دنیای حقیقی هم به دنبال تمامی اتفاقاتی که رخداد آبسترگو بالاخره توانست به دیانای مورد نظرش را که از ابتدا به دنبال آن بود دست پیدا کند.
. با اینکه داستان این قسمت بسیار غنی و جذاب بود ایدهی اولیهی آن این پتانسیل را داشت که دنیایی چون سهگانهی اتزیو برای ما خلق کند اما به هر ترتیب مشکلات کوچک بزرگ اجازهی بلوغ به این عنوان و داستانها و ریشههای مرتبط به آن را نداند. در زمان انتشار بازی باگهای بسیار نامعقولی داشت. شاید دلیل بیشتر نقدهای وارده به آن هم بتوان همین مسئله دانست. امتیاز نهایی این بازی ۷۰ بود و در زمان انتشار حواشی بسیاری را به همین دلیل به دنبال داشت. یوبیسافت به دلیل وجود ضعفهایی اینچنینی به نمایندگی از استودیوی سازنده از کاربران عذرخواهی کرد.
پس از انتشار ناموفق و دریافت نقد درمورد باگها و خطاهای موجود تیم توسعهدهنده بروزرسانیهایی را در راستای برطرف کردن این مشکلات منتشر کردند. پس از این کار خطاهای موجود نسبت به نسخهی اولیه که منتشر شده بود بسیار کاهش پیدا کرد. بازی با آنکه طرفداران مخصوص به خودش را داشت اما زمانی که کلیسای نوتردام آتش گرفت نام این عنوان پس از گذشت چند سال از انتشارش مطرح شد. یوبیسافت برای ادای دین به این مکان تاریخی نسخهی رایانههای شخصی Assassin’s Creed: Unity را برای چند روز رایگان کرد. پس از این اقدام، رخدادن حادثهی یاد شده و همچنین بروزرسانیها، محبوبیت این نسخه کمی بیشتر شد و مخاطبان با نگاه مثبتتری به آن نگاه میکردند.
Assassin's Creed Syndicate
پس از فرانسه کار به انگلستان کشیده شد. باتوجه به قدمهای یوبیسافت بهنظر میرسید قصد دارد تور گردش در اروپا را حالا حالاها ادامه دهد. اما از سوی دیگر هم کاملا مشخص بود این آخرین تیر یوبیسافت برای حفظ فرانچایزش در قرن 18ام و 19ام است. برای اثبات این حرف میتوانیم به نویسندهی بازی یاد شده اشاره داشته باشیم. یوبیسافت تصمیم گرفت تا دو نویسندهی نسخههای موفق و محبوب سری اساسینز کرید را دوباره به میدان بیاورد. از سوی دیگر هم توسعه نسخهی جدید را به استودیوی یوبیسافت مونترال سپرد. همانطور که احتمالا حدس زدهاید باید بگوییم کوری می و جفری یوهالم که پیشتر عناوین درخشانی چون سهگانهی اتزیو یا دیگر نسخههای موفق را نوشته بودند دوباره در لیست سازندگان قسمت جدید دیده شدند.
بازی در دوره ویکتوریا روایت میشود و از نظر زمانی، داستان تقریبا ۷۵ سال پیش از Unity روایت میشود. این بار پس از پاریس، نیویورک، رم و دیگر شهرهایی که در بازی دیده شدند به لندن سفر کردیم. به عبارت بهتر بازی داستان یک برادر و خواهر با نامهای جیکوب و ایوی فرای را در لندن روایت میکند. تلاشهای سازندگان در راستای هرچه بیعیبتر کردن عنوانشان بود. بنابراین در این نسخه به جای تمرکز بر گسترش نقشه و اضافه کردن کلیاتی که شاید کاربران یکبار هم با دقت به آن سر نزنند تصمیم گرفتند نقشهای نسبتا کوچکتر اما کامل و پر جزئیات طراحی نمایند. مثلا در این نسخه برخلاف چند نسخهی پیشین بخش چند نفره را نمیبینیم. شاید بهتر باشد بگوییم تمام تمرکز سازندگان و یوبیسافت روی ساخت بخش تکنفره و داستانی بوده است.
از دیگر امکانات متمایز این عنوان نسبت به دیگر قسمتها میتوان به امکان سوئیچ کردن بین شخصیتها اشاره داشت. شما میتوانید با انتخاب خودتان یکی از فرزندان فرای را انتخاب نمایید. نکتهی مهمتر اینکه در هر زمان از بازی به جز چند بخش خاص این امکان را دارید تا شخصیتتان رو عوض کنید. به عنوان مثال میتوانید پس از گردش در محیط با جیکوب، ایوی را انتخاب کرده و با آن باقی مسیر را ادامه دهید. امکان انتخاب شخصیت مرد یا زن برای اولینبار در این نسخه دیده شد.
با آمدن دوبارهی می گویی کلاس تاریخ مجددا شروع شده بود. در این نسخه با شخصیتهایی چون چارلز داروین، جان الیوتسون، فلورنس نایتینگل، بنجامین دیزرائیلی، دولیپ سینگ، ملکه ویکتوریا، آرتور کونان دویل، گراهام بل و جک قصاب ملاقات داشته باشیم و حتی در بخشهایی به آنها کمک کنیم. همچنین نماهای مختلفی از مکانهای معروف انگلستان را هم در دسترس داریم. که برای انجام ماموریتهای مختلف به این مکانها میرویم. به عنوان میتوانیم به کاخ باکینگهام اشاره داشته باشیم. در این نسخه علاوهبر مکانهای تاریخی و اشخاص معروف و موثر کلاسیک با اشیاء باستانی نیز برخورد داریم. برای مثال میتوانیم به الماس کوه نور اشاره داشته باشیم. در پایان این نسخه جیکوب و ایوی فرای جان ملکه را نجات میدهند. پس از این اتفاق حشاشین یا همان اساسینها به دیدار ملکه میروند و ملکه هم نشان بند جوراب و شوالیه را به فرزندان فرای اهدا میکند.
با اینکه بازیابی این خانواده تا حدودی به درستی در این نسخه انجام شده بود اما همچنان نقدهای متنوعی در رابطهی با آن وجود داشت. نسخهی رایانههای شخصی کانون این نقدها بود. به هرصورت بازی یاد شده در سال 2015 برای کنسولهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر شد. امتیاز متای این عنوان 76 شد.
Assassin's Creed Chronicles: China\India\Russia
پس از اقدامات نه چندان موفق یوبیسافت و تیم توسعهدهندهش در نسخههای پس از Black Flag و دریافت انتقادهای شدید از سمت هواداران این شرکت تصمیم گرفت تا کمی عقب بنشیند. درواقع کمپانی یاد شده تصمیم گرفت تا به جای ساخت نسخههای متوالی بدون تمرکز و انتشار هر ساله کمی بازبینی در سیاستهایش داشته باشد. در گام اول یوبیسافت تصمیم گرفت تا اشتیاق مخاطبانش را نسبت به فرهنگهای مختلف تخمین بزند. در نتیجه سه عنوان فرعی را توسعه و در بازهی زمانی مشخصی منتشر کرد. در کنار این سه عنوان، دو پروژهی دیگر هم راهاندازی کرد که هدف همگی آنها ارزیابی سلیقهی کاربران نسبت به بازههای زمانی خاص در تاریخ و یا فرهنگهای دیگر بود. نکتهی قابل اشاره اینکه بازی به صورت دو و نیم بعدی ساخته شده و هرکدام زمان خاصی از تاریخ را روایت میکنند. نسخهی مربوط به هند سال 1841، روسیه 1918 و چین 1526 جریان دارد.
درمورد داستان این نسخهها هم باید بگوییم، داستان نسخهی چین به اتزیو و انیمیشنی که درمورد آن ساخته شد اشاره دارد. بنابراین میتوانیم آن را به نوعی مکمل سهگانهی اتزیو یا به عبارت بهتر چهار نسخهی اول خانواده اساسینز کرید بدانیم. داستان قسمت هند به باز پس گیری آیتمی مرموز بر میگردد. المانهای خاصی چون استفاده از اسلحههای مختلف و نارنجکهای دود اشاره داشت. لازم به ذکر است این نسخه براساس رمانی گرافیکی به نام Assassin's Creed: Brahman ساخته شده است. اما نسخهی روسیه که پس از دو نسخهی بالا منتشر شد براساس کامیکی به نام Assassin's Creed: Subject Four ساخته شده است. استفاده از ابزاری خاص در شخصیت قابل بازی این عنوان دیده میشود که متفاوت از دیگر نسخههای ساخته شده بود.
هر سه بازی برای کنسولهای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا و رایانههای شخصی در دسترس قرار گرفت. در نهایت نسخهی چین امتیاز 67، نسخهی هند امتیاز 63 و نسخهی روسیه امتیاز 53 را دریافت کردند.
Assassin's Creed Identity
بازی Assassin's Creed Identity از سری عناوین فرعی فرانچایز اساسینز کرید است که با همان هدف سه نسخهی Assassin's Creed Chronicles منتشر شد. در طراحی این عنوان از موتور گرافیکی یونیتی کمک گرفته شد. بازی یاد شده برای پلتفرمهای IOS و البته با کمی تاخیر اندروید منتشر گردید. همچنین باید بگوییم بازی به صورت تک نفره دنبال میشود. بازی به ایتالیا برگشته و در روایتش به خانوادهی بورجیا اشاره دارد.
Assassin's Creed Origins
پس از ارزیابیهای انجام شده یوبیسافت تصمیم گرفت تا سفری به دنیای باستان داشته باشد. جایی که تا به حال به آن پا نگذاشته و از نظر مخاطبان هم بسیار جذاب است. مصر مقصد بعدی تیم سازندهی فرانچایز اساسینز کرید بود. این بار اشرف اسماعیل سکاندار کارگردانی این عنوان شد. بازی برای کنسولهای نسل هشتمی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد. همچنین آن را روی پلتفرم رایانههای شخصی هم دیدیم. داستان در 49 سال پیش از میلاد مسیح و دوران پادشاهی بطلمیوس روایت میشود. این عنوان هم همانند آخرین نسخهی رسمی منتشر شده از بخش چند نفره پشتیبانی نمیکند. بازی به نحوی طراحی شد که همهی مخاطبان شروع دورانی جدید برای فرانچایز اساسینز کرید را احساس کردند.
با گذشت تقریبا دو سال از انتشار آخرین نسخهی رسمی این بار بازگشتی قدرتمند را شاهد بودیم. گرافیک، شخصیت پردازی، نقشه، صداگذاری و سایر جزئیات بهطور چشمگیری ارتقاء پیدا کرده بودند. گستردگی نقشهی این نسخه را میتوان بیشتر و بزرگتر از هر عنوان و یا عضو دیگری از اساسینز کرید تا آن زمان دانست.
در دنیای مدرن لیلا حسن به همراه دوستش محقق بخش تاریخی آبسترگو هستند. آنها در تحقیقاتشان به مقبرهای میرسند که مومیایی بایک، شخصیت اصلی در دنیای باستان، را پیدا میکنند. بایک یک مدجای مورد احترام است که در سیوا زندگی میکند. زمانی که به گذشته بر میگردیم پسر بایک به قتل میرسد. در این قسمت نام کارکترهای نام آشنای بسیاری را میشنویم که گاها از حشاشیون نیز خوانده میشوند. به عنوان مثال میتوانیم به داریوش، ژولیوس سزار، بلطمیوس سیزدهم و غیره اشاره داشته باشیم. از سوی دیگر هم مکانهای تاریخی مانند اسکندریه به خوبی به تصویر کشیده میشود.
بایک پس از قتل پسرش به دنبال مسببان آن و همچنین دشمنانش میگردد. کسانی که در ابتدای بازی به بایک آسیب میزنند و فرزندش را میکشند نقابهایی به صورت دارند. بعدتر مشخص میشود که این نقابها به فرقهی خاصی ارتباط دارد و ماجراحوییهای ما آغاز با کارکتر جدیدی تحت عنوان بایک آغاز میشود.
در رم، آیا با سپتیموس، که یک جسم بهشتی را در دست دارد، رو به رو میشود و پس از شکست دادنش، او را به هلاکت میرساند. سپس او به داخل ساختمان سنای روم نفوذ میکند و به همراه متحدانش سزار را به قتل میرساند. کمی بعد او با کلئوپاترا دیدا میکند و به او هشدار میدهد که حاکمی عادل باشد، در غیر این صورت برمیگردد و او را به قتل میرساند. پس از همهی این قضایا، بایک و آیا، که حال آمونت نامیده میشود، شروع میکنند به استخدام و تمرین دیگر اعضای حشاشین در مصر و روم.
این نسخه توانست جانی دوباره به فرانچایز از دست رفتهی اساسینز کرید بدهد. درنهایت بازی یاد شده با استقبال منتقدان همراه شد و امتیاز 85 را کسب کرد.
Assassin's Creed Odyssey
در ادامهی موفقیت یوبیسافت در مصر آنها تصمیم گرفتند نسخهی بعدی را به یونان ببرند. بازی نگاهی تاریخیتر دارد. جنگ پلوپونز بین اسپارتها و آتنیها و همچنین جنگ ترموپیل را بازگو میکند. در ابتدای بازی و نبردی که درحال رخ دادن است کوروش هم دیده میشود. بازی جزئیات جدیدی را اضافه کرده است. امکانی که در نسخهی Syndicate دیدیم این بار با کمی تفاوت در Assassin's Creed Odyssey هم دیده میشود. در ابتدا شما میتوانید از بین یک شخصیت زن و مرد به ترتیب با نامهای کاساندرا و الکسیوس را انتخاب نمایید. انتخاب شخصیت در روایت داستان بازی تاثیر گذار است البته نه چندان جدی اما به هرصورت باید این نکته را هم در نظر گرفت.
بزرگترین انتقادی که به این قسمت وارد شد این بود که بازی همانند عنوان اصلی قبلی هیچ شباهتی به نسخههای اولیه ندارد. حتی خنجر مخفی هم که نمادی از این سری بود در این نسخه حذف شده است. داستان به رابطهی پدر و فرزندی این دو کارکتر اشاره دارد. بازی در سال 431 پیش از میلاد روایت میشود و به عبارتی پیش از قسمت Origins است. باتوجه به انتخاب شما داستان روایتهای مختلفی خواهید داشت. داستان با اینکه خیلی مفاهیم پیچیدهای ندارد اما به دلیل انتخاب شما در ابتدای بازی به دو روایت متفاوت تقسیم میشود.
اگر بخواهیم اشارهای مختصر به داستان بازی داشته باشیم باید بگوییم اگر کارکتر کاسندرا را انتخاب کنیم، مادرش سرنیزهای متعلق به جدش لئونیداس و ایسو را به او میدهد. این نیزه بسیار مقدس بوده و مادر کاسندرا امیدوار است او روزی همانند اجدادش به درجهای والا برسد. به هرصورت کاسندرا بزرگ میشود و در جنگیدن مهارتهای بسیاری پیدا میکند. سرانجام در پایان این عنوان و با تمام شدن درگیریهای مختلف تمام اعضای خانواده درکنار یکدیگر قرار میگیرند و پس از سالها شام را با یکدیگر میخورند.
پایانبندی این عنوان را میتوان نسبت به سایر قسمتهای منتشر شده متفاوت دانست. درنهایت آنچه که مشخص شد نشان از آن داشت که این سری به پایان رسیده و توسعهدهندگان تصمیمی دیگر برای آینده این فرانچایز داشتند. در این نسخه هم همانند عنوان Origins مکانها و اشخاص تاریخی به وضوح دیده میشدند. معرفی این عنوان کمی متفاوتتر از Origins صورت گرفت. در ابتدا اسم این عنوان لو رفت و پس از این مسئله یوبیسافت تصمیم به معرفی بازی یاد شده گرفت. باتوجه به جزئیات چشم گیر و داستان متفاوت این عنوان موفق شد امتیاز متا 86 را بدست بیاورد.
Assassin's Creed Valhalla
همانطور که قبلتر هم گفتیم با پایان نسخهی Odyssey کاملا مشخص شد که قرار است باز هم داستانی جدیدی را از کمپانی سازندهی این خانواده ببینیم. یوبیسافت به دنبال تیم قدیمیش رفت و دنیای بازی را مجددا تغییر داد. اشرف اسماعیل در کنار دو نویسندهی داربی مکدویت و تیری نوئل دنیای Valhalla را خلق کردند. آنها به سمت نورث و وایکینگها رفتند. داستان در سال ۸۷۳ میلادی روایت میشود. در این نسخه هم همانند Odyssey میتوانیم یکی از دو شخصیت زن و مرد موجود را انتخاب نماییم.
داستان بیشتر در منطقهی اسکاندیناوی و بریتانیا رخ میدهد و شخصیت اصلی داستان ایور نام دارد. در سال ۸۷۳ میلادی، یعنی ۱۰۰سال بعد از حمله رگنار وایکینگ به انگلیس، جنگ و ازدحام جمعیت در نروژ باعث میشود که ایور وایکینگهای قبیله به خاطر جهانگشایی وایکینگها در سراسر اروپا خود را برای اسکان در سرزمینهای جدید به سمت انگلستان آنگلوساکسونی رهبری کند.
از دیگر ویژگیهای این نسخه میتوانیم به حضور دزموند اشاره داشته باشیم. پس از مدتها کارکتر دزموند به طور کاملا حاشیهای دیده میشود. اما کارکتر اصلی ما در دنیای مدرن همان لیلا حسنی است که در نسخههای Odyssey و Origins با او آشنا شدیم. از ویژگیهای مهم و کلیدی دیگر موجود در این عنوان میتوانیم به روند نقش آفرینی و جهان آزاد بودن اشاره داشته باشیم. عناصر نقش آفرینی در این قسمت بسیار عمق پیدا کردند. این نسخه نیز همانند Origins و Syndicate به صورت کاملا تک نفره روایت میشود. امکان ارتقاء و استفاده از اسلحهها نسبت به گذشته بسیار رشد داشته است. از سوی دیگر سیستم مبارزاتی هم ارتقاء چشم گیری داشته و به عبارت بهتر تجربهای جذابتر به شما ارائه میدهد.
این عنوان به دلیل نزدیکی زمان انتشارش با عرضهی کنسولهای نسل نهمی سونی و مایکروسافت بسیار مورد توجه قرار گرفت. به عبارتی این عنوان تبدیل به میدان رقابتی برای دو کمپانی یاد شده تبدیل شد. پس از انتشار جزئیاتی وجود داشتند که نقدهایی را دریافت کردند. اما درمجموع دید کلی مخاطبان و منتقدین به این عنوان مثبت بود و توانست امتیاز متای 84 را بدست آورد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فیلمش ارزش دیدن داره یا نه؟
زمان انتشار خیلی نتونست مخاطب ها رو راضی نگهداره و حتی اگر فن دو آتیشه هستی ممکنه کلی حرص بخوری اما در مجموع به عنوان یه فیلم اقتباسی که تو یه تایمی و فقط یک بار سرگرمت کنه اوکیه.
نصف کامنتا گفتن منتظره یه نسخه تو ایرانن
خیلتون راحت ساخته نمیشه
خیلتون راحت سری درست کن تا Hhdنیومده
بنظرم برای بازی بعدی یرید سراغ سری مافیا
سلام از فانتزی هام اینه که ی اساسین بیاد توش حسن روحانی رو فقط ترور کرد خدا لعنتش کنه ???
حالا که اومدن تو اسکاندیناوی نظرتون چیه که با کریتوس یک مبارزه ای داشته باشند؟
این پیشنهاد رو به یوبیسافت بدیم چی میشه بنظرتون؟
نترس یوبیسافت هرچی که به ذهنت برسه میسازه
چیز خوبی به ذهنم نرسید??
.از فانتزیهام اینه یه نسخه از اساسین بیاد ایران و شخصیت حسن صباح هم باشه و ماجراهایی مثل قتل خواجه نظام الملک توسی رو ببینیم
اونجوری هم فک نکنم بتونی پلی بدی چون حتما تو ایران جریان داره مجوز نمیدن?✋
.مگه مابقی م.ج.و.ز میدن؟؟
الان بگرد بتلفیلد ۳ رو هم تو س.ا.ی.ت.ا.ی دانلود پیدا می کنی
و آخرش با حمله مغول های پدر? و نابودی قلعه الموت تموم بشه
.انصافا چقدر حماسی میشه
از بینشون فقط اوریجینز رو دوست داشت
در حال که اینم با نسخه های دیگه یکم فرق داشت
خداییش اساسینز کرید داخل روسیه و چین و هند و کل اروپا و مصر داریم ولی داخل ایران که اصلا فرقه حشاشین ها واقعا اونجا بودن نه
یوبیسافت حاضره بفرستتشون تو افغانستان ولی تو ایران نه????????????????????
واقعیت تلخ
قسمت اول مقاله دوران اوج اساسینزکرید بود و قسمت دوم دوران نابودی ، در کل مقاله عالی و کاملی بود
دم شما گرم اقای چوبین با این تاریخچه من 3 نسخه اخر رو بازی نکردم چون حس اساسیز بودنی ازشون نگرفتم ولی از بقیه لیست بنظرم بهترین نسخه اول سیندیکیت بعدشم یونیتی نسخه روگ هم یه نسخه کاملا متفاوت هستش همونطوری که تو متن اومده دشمنامون اساسینزها بودن. فقط اقای چوبین بنظرم زیر اسم بازیا نمره متا و سال انتشار رو بنویسید بهتر هستش این نظر بندس شاید دوستان خوششون نیاد در هر صورت ممنون.دوستانی که 3 نسخه اخر رو بازی کردن کدومشون بهتر از همس؟
چقد جالب سریع تایید شد
سلام. سه نسخهی آخر رو اگر بخوایم از برند حشاشینها یا اساسینها دربیاریم خیلی خوبن اما به عنوان اساسین قابل قبول نیستن. نمره متا هم توی متن به صورت پراکنده نوشته شده اما بازم مرسی از پیشنهادات.
بچه ها لطفا قضیه دزموند تو والهالا رو بگید.
تو بخشی از بازی لیلا حسن، دزموند رو میبینه
بچه ها لطفا قضیه دزموند تو والهالا رو بگید
سروش جان یک خبر خوب یک خبر بد
خبر خوب:داستان دارک سولز اومد?
خبر بد:گی.مفا منتشرش کرده
خوب بود
??
سلام.
Wow !فقط وایکینگ ها فکر نکنم بتوانند زیاد به حشاشین ها ارتباط داشته باشند ?
اومدم نظرات رو یه دونه کنم???
من هم مقاله گذاشتند شروع به خواندن کردم الان تمام شد ?
??
???