هر آنچه درباره لغو شدن فیلم سینمایی Bioshock میدانیم
از سال 2007 که این بازی عرضه شد، بازی Bioshock شرکت 2k به طور گستردهای، به عنوان یکی از بهترینهای تاریخ ویدئوگیم نامبرده شد. کن لوین در مقام کارگردان این بازی، توانست مدیوم ویدئوگیم را ...
از سال 2007 که این بازی عرضه شد، بازی Bioshock شرکت 2k به طور گستردهای، به عنوان یکی از بهترینهای تاریخ ویدئوگیم نامبرده شد. کن لوین در مقام کارگردان این بازی، توانست مدیوم ویدئوگیم را بشکند و بعد از عرضه آن، خبر آمد که قرار است از روی آن اقتباسی سینمایی ساخته شود. کارگردان فیلم Pirates of the Caribbean، گور وربینسکی، به عنوان کارگردانی و پیش تولید این اثر انتخاب شد. متاسفانه هیچوقت، این فیلم به جایی نرسید که تولیدش، آغاز بشود. اما از زمانی که این فیلم لغو شده است، چند تن از افراد کلیدی این پروژه کمک کردند تا تصویری از این فیلم در ذهنمان شکل بگیرد که اگر فیلم Bioshock ساخته میشد، چگونه به نظر میآمد.
خط داستانی بازی اصلی (نخستین) Bioshock، روی شخصیت «جک» متمرکز است. کسی که از یک سقوط هواپیما، جان سالم به در برد و خودش را گیر افتاده در یک شهر زیر آبی ضد آرمان شهر به نام Repture (رپچر)، مییابد. جک باید راه فراری از این شهر پیدا کند. با دشمنان بسیار قدرتمندی به نام Splicers (اسپلایسرز) و Big Daddies (بیگ ددیز) غول پیکر در یک لباس غواصی مبارزه کند. همچنین در این راه، با غریبههایی آشنا میشود که به او کمک میکنند درباره تاریخچه این شهر، چیزهای جدیدی یاد بگیرد.
شایعات درمورد ساخته شدن فیلم Bioshock، بعد از عرضه شدن بازی آغاز شد و ساخته شدن اقتباس سینمایی آن، به طور رسمی در ماه مه 2008 تایید شد. همچنین گفته شد که قرار است وربینسکی و جان لوگان، کارگردانی و نویسندگی این اثر را بر عهده بگیرند. متاسفانه، شکست فیلم Watchmen در باکس آفیس، استودیوی یونیورسال را دلسرد کرد و سپس این استودیو سعی کرد فیلمهایی با بودجه پایین را در دست ساخت قرار دهد. چیزی که وربینسکی، با آن مخالف بود. این مشکلات مالی، با این حقیقت که یونیورسال سعی داشت درجه سنی فیلم را از R به PG-13 بیاورد ترکیب شد و سبب شد که وربینسکی از پروژه حذف شود. اتفاقی که در نهایت، منجر به ساخته نشدن فیلم شد.
وربیسنکی بعدها در مصاحبهای اعلام کرد که تیمش، تنها در عرض هشت هفته به مرحله فیلمبرداری میرسیدند. پیش تولید فیلم بسیار جدی بود هنگامی که لغو شد. قسمتهایی از فیلمنامه لوگان در اینترنت درز شد که بعدها، وربینسکی اعلام کرد که دنبال راهی بودند تا جفت پایان خوب و بد بازی را باهم ترکیب کنند و در داستان جای دهند. در طول این سالها، تعدادی کانسپت آرت نیز در اینترنت پخش شد که نشان میدادند فیلم، سعی داشت یک مجموعه جدید را ارائه دهد که در آن، جک با یک Big Daddies در حومه مسکونی شهر Rapture، مبارزه میکند.
پیش تولید فیلم تا جاهای بسیار خوبی پیش رفت. همچنین فیلمنامه مورد تایید قرار گرفت. ادی ردماین و جیمی دورنان نیز برای گرفتن نقش در این فیلم، با یکدیگر رقابت داشتند. بعد از اینکه وربینسکی از پروژه کنار گذاشته شد، یونیورسال سعی داشت Bioshock را با رده بندی سنی PG-13، به همراه کارگردانی به نام خوان کارلوس فرسنادیو بسازد. هرچند کن لوین با نحوه کارگردانی این اثر، با یونیورسال موافق نبود و در تماسی، خواهان لغو شدن اقتباس سینمایی این بازی شد.
با گذشت چهارده سال از زمان ساخته شدن Bioshock، میتوانیم با خیال راحت بگوییم که اقتباسی سینمایی از این بازی هرگز ساخته نخواهد شد. علی رغم این موضوع، وربینسکی اخیراً اشاره کرده است که موفقیت فیلم Deadpool با درجه سنی R، میتواند روزنه امیدی برای اقتباس سینمایی Bioshock باشد تا بتواند به نسخه اصلیاش نزدیکتر باشد. همچنین شایعاتی وجود دارند که میگویند در آینده، بازی جدیدی از سری Bioshock عرضه خواهد شد. پس ممکن است اگر این بازی به موفقیت کافیای برسد، بتواند کاری کند که اقتباس سینمایی آن هم ساخته شود. با توجه به اینکه فیلمهای سینمایی زیادی از روی ویدئوگیمها در سالهای اخیر، ساخته شدهاند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا چطور خواستن درجه سنی فیلم رو بیارن تا pg-13! بخش مهم و جدا نشدنی بایوشاک اون خشونت و ترس روانشناختیش بود، تا آخرین لحظه بازی اون حس تنهایی قدم زدن داخل ویرانههای افسرده رپچر تو جونتون بود، حتی بازی به منو هم رحم نکرده! وحشتناک ترین و دلهرهآور ترین آهنگ عمرم داخل منوی اول بایوشاک یک بود. دم وربینسکی گرم که قبول نکرد.
اره
اصلا اینایی که فیلم بازی هارو میسازن تو عمرصون اسم بازیم نشنیدن فقط یک اثر چرت پرت تحویل مخاطب میدن