نویسنده The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت بر مخاطب» میگوید
برای چند سال اخیر بازار گفتمان و جنجال پیرامون خشونتی که در بازیهای ویدیویی و حتی فیلمهای سینمایی دیده میشود حسابی داغ است؛ بازی The Last of Us Part 2 هم از این قضیه مستثنا ...
برای چند سال اخیر بازار گفتمان و جنجال پیرامون خشونتی که در بازیهای ویدیویی و حتی فیلمهای سینمایی دیده میشود حسابی داغ است؛ بازی The Last of Us Part 2 هم از این قضیه مستثنا نیست و برخی از کارشناسان معتقدند سکانسهای حاضر در این بازی، شاید خیلی خشن هستند.
طی هفتههای اخیر بیش از گذشته با محتوای بازی آشنا شدهایم و اطلاعات بیشتری در اختیار داریم. واضح است که اثر جدید ناتی داگ از عمد خشونت قابل توجهی را در بازی تزریق کرده، و آن هم این است که به بهترین نحو ممکن حس تنفر و انتقام را بر فضای بازی حاکم کند، تا در نتیجه کاربر از انجام اعمال خشونتآمیز احساس خوشایندی نداشته باشد.
به عنوان مثال هر دشمنی که در بازی میکشید، یک اسم دارد، و وقتی او را به قتل رساندید، ممکن است دوستانی داشته باشد که اسمش را صدا بزنند و از مردنش ابراز ناراحتی کنند. بدتر از این، حتی اگر سگی را بکشید، او هم اسمی خواهد داشت و صاحبانشان ناراحت میشوند. این سبک از توجه به جزئیات توسط ناتی داگ باعث شده حسی را در مخاطب پدید بیاورد که به ادعای «هیلی گراس» همنویسنده بازی «کنار آمدن با آثار ابراز خشونتشان» است.
در جنبهای از ماجرا ما میخواهیم حس درک و شناخت را در کاربر برانگیخته کنیم، اما در سوی دیگر نیز قصد داریم شرایط را برای «الی» حساس سازیم. هر موقع لازم باشد شرایطی [مثل آنچه گفته شد] را تجربه کنید، در مرحله اول با یک کاراکتر NPC ساده طرف میشوید. اما به محض آنکه آنها را کشتید، و دوستانش شروع کردند به فریاد زدن اسمش، باید با اثر فعالیت خشونتآمیز خودتان کنار بیایید و برای همیشه آن را با خود همراه سازید.
در مجموع، داستان در مورد چرخه خشونت است، مگر نه؟ اما فراتر از هر چیزی در مورد این است که ترومای سیستمیک ناشی از خشونت، چه تاثیری روی روح و روان شما خواهد گذاشت.
بازی The Last of Us Part 2 بعد از تاخیری غافلگیرکننده، در تاریخ ۹ خرداد ۱۳۹۹ برای کنسول پلی استیشن 4 روانه بازار خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.