ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

پروژه اسکارلت احتمالا ۱۲ ترافلاپس قدرت گرافیکی و ۱۶ گیگابایت رم دارد

چیز واضح و دقیقی از سخت‌افزار ایکس باکس اسکارلت نمی‌دانیم؛ در واقع خبر داریم که کنسول گیمینگ نسل آینده ایکس باکس از پردازنده AMD Zen 2، رم GDDR6 و SSD بهره می‌برد، اما با جزئیات ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

چیز واضح و دقیقی از سخت‌افزار ایکس باکس اسکارلت نمی‌دانیم؛ در واقع خبر داریم که کنسول گیمینگ نسل آینده ایکس باکس از پردازنده AMD Zen 2، رم GDDR6 و SSD بهره می‌برد، اما با جزئیات و اعداد و ارقام دقیقش آشنایی نداریم. حالا برخی از منابع، اطلاعاتی در اختیار ویندوز سنترال قرار داده‌اند که می‌تواند کمی ماجرا را روشن کند.

این منابع تایید می‌کنند مایکروسافت دو کیت در دست توسعه دارند که نسخه ضعیف‌تر «لاکهارت» و نسخه اصلی «آناکوندا» نامیده می‌شود. به همین ترتیب گفته شده آناکوندا حدود ۱۲ ترافلاپس توان گرافیکی دارد، در حالی که لاکهارت ۴ ترافلاپس قدرت دارد. هر دو کنسول پردازنده‌ای با هشت هسته و فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز خواهند داشت، با این تفاوت که آناکوندا سرعت کلاک بیشتری در قیاس با لاکهارت دارد.

در حالی که این رقم در قیاس با ایکس باکس وان ایکس (با ۶ ترافلاپس قدرت)، تفاوت خیلی فاحشی به نظر نمی‌رسد، عملکرد دستگاه به اندازه چشم‌گیری بهبود پیدا خواهد کرد. چرا که در این کنسول به لطف بهره‌مندی از SSD و همچنین رم بسیار سریع و بهینه‌سازی به بهترین نحو ممکن، با پیشرفتی قابل توجه از نظر ذخیره‌سازی موقت داده‌ها همراه خواهیم بود.

آناکوندا ۱۶ گیگابایت رم خواهد داشت که ۱۳ گیگابایت از آن مخصوص بازی‌ها و ۳ گیگابایت نیز برای سیستم عامل در نظر گرفته شده. به علاوه می‌دانیم از نسل NVMe سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات SSD استفاده شده که به شکل قابل توجهی می‌تواند سرعت بارگذاری‌ها و به طور کلی بهینه‌سازی و اجرای بازی‌ها را افزایش دهد.

قابلیت‌هایی مثل رهگیری پرتو و بازتاب پویا، و همچنین فریم ریت لاک شده روی رزولوشن 4K یا بیشتر هم احتمالا فقط مختص پروژه آناکوندا خواهد بود و لاکهات از آن بی‌بهره است.

اگر شما هم در رابطه با اسم این کنسول تا حدی گیج شده‌اید، فیل اسپنسر مدیر ایکس باکس توضیحاتی در این رابطه دارد. او اشاره دارد نام این کنسول به توانایی‌های دستگاه ربط دارد. در حالی که ایکس باکس هرگز از الگوریتم شماره‌گذاری منظم پیروی نکرده، هر کدام از آنها توضیح می‌هد چه انتظاراتی می‌توان از دستگاه داشت و پروژه اسکارلت هم همین‌گونه خواهد بود (هیچ کدام از نام‌های ذکر شده تاکنون، اسم نهایی کنسول نخواهند بود).

روند نام‌گذاری ما بر اساس آن چیزی است که تصور می‌کنیم توانایی‌های کنسول را توضیح می‌دهد. ایکس باکس 360 درباره تجربه‌ای بود که پیرامون باکس و همچنین خود باکس در مرکز به عنوان اصل سرگرمی بود. ایکس باکس وان، اگر خاطرتان باشد روی همراه‌سازی تمام ورودی‌ها و امکانات سرگرمی در یک باکس واحد تمرکز داشت. آن نام‌ها واقعا پیرامون هدف و افق باکس شکل گرفتند. بنابراین تصور نمی‌کنم لازم باشد برای نسل بعد از شماره‌ای تازه از همان نام‌ها استفاده کنیم.

نسل آینده کنسول ایکس باکس اواخر پاییز سال آینده روانه بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: ویجیاتو - سال آخر پلی استیشن 4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hmd74
    hmd74 | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    واقعا بدترین اتفاقی که ممکنه بیوفته ساخت نسخه ضعیفتر اسکارلت یا همون لاکهارته!
    آخه چه کاریه وقتی شما One S و One X رو دارین، میاین به عنوان یه کنسول نسل بعد یه کنسول معرفی میکنید که از One X ضعیفتره :|

مطالب پیشنهادی