شوتر جدید سازنده League of Legends عملا ترکیب CS:GO و Overwatch است
پس از یک پلیتست برای Project A، شوتر اول شخص رقابتی که توسط استودیوی Riot Games در دست ساخت است، جزئیات بسیاری از گیم پلی آن منتشر شده است. طبق این جزئیات، عملا با ترکیب ...
پس از یک پلیتست برای Project A، شوتر اول شخص رقابتی که توسط استودیوی Riot Games در دست ساخت است، جزئیات بسیاری از گیم پلی آن منتشر شده است. طبق این جزئیات، عملا با ترکیب Counter Strike: Global Offensive و Overwatch مواجه هستیم و راستش را بخواهید این موضوع کمی هیجانانگیز است.
این اطلاعات را HenryG، بازیکن حرفهای سابق و گزارشگر مسابقات CS:GO، در توییتر منتشر کرده است. طبق گفتههای او، او یک روز در شعبه اروپایی رایوت به تجربه این بازیِ در حال حاضر بدون نام نهایی پرداخته است.
او میگوید که بازی از خیلی جهات مشابه CS:GO طراحی شده است؛ یک شوتر تاکتیکال 5v5 و راند-بیسد. او یک حالت ۱۲ راندی Search and Destroy را تجربه کرده که در آن همانند کانتر استرایک، شامل دو بامبسایت A و B میشده و در نیمهوقت هم جای مدافعان و مهاجمان عوض میشده است.
اما جایی که بازی با غول شرکت ولو متفاوت میشود، المانهای هیرو شوتری آن است. Project A شامل شخصیتهایی مجزا با قابلیتهای منحصر بفرد خودشان میشود. به گفته هنریجی، این قابلیتها نسبت به عناوینی همچون Apex Legends و Overwatch از قدرت کمتری برخوردارند و در نهایت این مهارت تیراندازی و تاکتیکهایتان است که حرف اول و آخر را میزند.
به عقیده او، این قابلیتها صرفا به عنوان امکانات کمکی حضور دارند و نباید چندان به آنها اتکا کنید. اما با این حال او معتقد است که «هیچ چیزی همچون اجرای یک کمبوی موفق با مکانیکهای حرکتی که حریفتان را گیر میاندازد و به شما فضا میدهد تا در نهایت کارش را تمام کنید حال نمیدهد».
هنریجی ادامه میدهد که گیمر هم همچون CS:GO دارای یک سیستم اکونومی است. همه بازیکنان با یک مقدار پول مشخص بازی را آغاز میکنند و با پیروزی و کشتن حریفان مقادیر بیشتری دریافت خواهند کرد. این پول برای خرید سلاح و قابلیتها در ابتدای هر راند به کار خواهد رفت. همانند آن بازی هم میتوانید در یک راند کمتر هزینه کنید (یا اصلا چیزی نخرید) و برای بهبود شرایط راند بعد، راند فعلی خود را با تجهیزات ابتداییتر سپری کنید.
گان پلی بازی نیز باز هم حسی مشابه کانتر استرایک داشته و بازیکنان آن بازی به سرعت به آن عادت خواهند کرد. هدشات شدن با یک رایفل نیز در اکثر مواقع به معنای کشته شدن خواهد بود و باید مراقب دور و بر خود و موقعیتتان باشید.
بازی حتی در زمینه طراحی مپ نیز از رقیب خود الهام گرفته و از نظر لینها و Choke Pointها حسی کاملا مشابه آن خواهد داشت. هنریجی در نهایت گفته که بازی بیشتر روی «ظاهر زیبا» روی گیم پلی تمرکز داشته و آن را بهترین بازیای که از بعد از CS:GO تجربه کرده دانسته است.
به غیر از اینها دیگر چیز زیادی از این بازی نمیدانیم. طبق اطلاعات قبلی، بازی ربطی به League of Legends نداشته و در زمان آینده و روی کره زمین جریان خواهد داشت. قرار است در طی سال جاری اطلاعات بیشتری از Project A منتشر شود؛ شاید حتی اسم نهایی آن.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خدا کنه یه رقیب و صد البته یه بازی فوق العاده باشه