۱۰ شخصیت دیسی که میتوان از آنها یک بازی ویدیویی خوب ساخت
کمیکهای دیسی پر از شخصیتهای جذابی هستند که تقریباً در هر مدیومی میتوان موفقیت آنها را تصور کرد. از فیلم و سریال گرفته تا انیمیشن و خود کمیک بوکها. البته در دنیای ویدیو گیم، این ...
کمیکهای دیسی پر از شخصیتهای جذابی هستند که تقریباً در هر مدیومی میتوان موفقیت آنها را تصور کرد. از فیلم و سریال گرفته تا انیمیشن و خود کمیک بوکها. البته در دنیای ویدیو گیم، این فقط شوالیه تاریکی است که به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از شخصیتهای دیگر دیسی، حضور خاصی در دنیای ویدیو گیم نداشتهاند.
در طی چند سال اخیر چندین بازی موفق از بتمن ساخته شده است و همچنین دو نسخه از سری اینجاستیس را تجربه کردهایم که آنها نیز به خوبی توسعه داده شده بودند. به زودی هم دو بازی دیگر از دنیای دیسی با نامهای Gotham Knights و Suicide Squad: Kill the Justice League منتشر خواهند شد.
با این حال اما دنیای کمیکهای دیسی پر از شخصیتهایی است که پتانسیل قرار گرفتن در مرکز یک داستان جذاب با گیمپلی لذت بخش و متفاوت را دارند. چندی پیش مطلبی در رابطه با ۱۰ شخصیت مارول که میتوان از آنها یک بازی ویدیویی خوب ساخت نوشته شده بود و حالا در این جا میخواهم به سراغ ۱۰ شخصیت دیسی بروم که شایسته ساخت یک بازی هستند. با ویجیاتو همراه باشید.
۱۰. هودد جاستیس (Hooded Justice)
یکی از مجهولترین بخشهای کمیکهای دیسی مربوط به دنیای واچمن است؛ جایی که شاهد کلی شخصیت و ابرقهرمان هستیم که کمترین اطلاعات از آنها به طور رسمی ارائه شده. هودد جاستیس نیز یکی از همین دست شخصیتهای ناشناس در این دنیای محبوب محسوب میشود.
او اولین ویجلنتی نقابپوشی است که در دنیای واچمن دیده شده و الهامبخش بسیاری دیگر از قهرمانان این دنیا مثل نایت اول (Nite Owl) نخست بوده. هودد جاستیس از اعضای پایهگذار و موسس گروه ابرقهرمانی مینتمن (Minutemen) هم به حساب میآید.
با در نظر گرفتن تمام این اطلاعات اما هودد جاستیس و مینتمن هیچوقت به طور کامل مورد بررسی و توضیح قرار نگرفتهاند و یک علامت سوال بزرگ روی آنها در دنیای کمیکهای دیسی وجود دارد. چندی پیش در سریال Watchmen، یک قسمت کامل به هودد جاستیس پرداخت که تبدیل به یکی از بهترین قسمتهای این سریال شد.
در یک بازی از هودد جاستیس میتوانیم داستان مجهول او را تجربه کنیم. از این که او واقعاً چه کسی است، چه طور در مسیر ویجلنتی شدن قرار گرفته، این مسیر را چه طور پیش برده و چه فعالیتهایی انجام داده است.
حضور شخصیتهای دیگر دنیای واچمن و گروه مینتمن مثل سیلک اسپکتر (Silk Spectre)، نایت اول، کمدین (The Comedian) و همین طور تجربه فعالیتهای ابرقهرمانی آنها در دنیای کلاسیک واچمن، آن هم به صورت اپنورد، جزو جذابیتهای یک بازی ساخته شده از هودد جاستیس خواهد بود. اکثر زندگی هودد جاستیس در سایهها قرار دارد و مطمئناً طرفداران دوست دارند در مورد او اطلاعات بیشتری به دست آورند، پس چه چیزی بهتر از یک بازی ویدیویی با مبارزات نفسگیر؟
۹. مستر میراکل (Mister Miracle)
فرزند خدای نوینی به نام هایفادر (Highfather) از سیاره نیو جنسیس (New Genesis) که با هدف صلح با سیاره آپوکالیپس (Apokolips) به دارکساید (Darkseid) تحویل داده شد. او بعد از مدتی حتی توانست از آپوکالیپس نیز فرار کند و به سیاره زمین برسد.
شخصیتهای زیادی را سراغ ندارم که هم در سیاره نیو جنسیس، هم آپوکالیپس و هم زمین خودمان زندگی کرده باشند و مستر میراکل از این نظر در موقعیت خاصی قرار میگیرد. ساخت یک بازی بر اساس این شخصیت میتواند مخاطبان را علاوه بر محیط زمین، هم در بهشت نیو جنسیس و هم جهنم آپوکالیپس به علاوه چالشهای آنها قرار دهد.
مستر میراکل علاوه بر یک مبارز قهار، فرزند یک خدا نیز است که به او تواناییها خاص و جذابی برای پیش برد مراحل یک بازی احتمالی را میدهد اما مهمترین توانایی و ویژگی او تخصص در هنر گریز به حساب میآید. سالها زندگی در جهنم آپوکالیپس و تلاش او برای فرار از این سیاره باعث شده تا او بتواند در گریز یک متخصص شود و این مورد میتواند به شکل چالشهای معمایی و پلتفرمینگ سخت و در عین حال جذابی در بازی ساخته شده از او به کار آید.
شخصیتهای خداگونه زیادی نیز برای استفاده در یک بازی با محوریت او در دسترس هستند؛ از پدرش هایفادر و همسرش بیگ باردا (Big Barda) گرفته تا خود دارکساید به عنوان پدرخوانده شرورش.
۸. گرین ارو (Green Arrow)
دنیای گیم یک کمان به دستِ شوخطبع با ریش بزی بلوند با نام الیور کوئین کم دارد. شخصیتی که به لطف سریال Arrow تبدیل به یکی از پرطرفدارترین شخصیتهای دنیای دیسی، مخصوصاً در بین نوجوانان، نیز شده است.
بازی گرین ارو میتواند از دوران گیر افتادنش در جزیرهای دور دست آغاز شود و اصول اولیه گیمپلی را به پلیر آموزش دهد. سپس دوباره الیور را به استار سیتی بازگرداند تا شهرش را از شر انسانهای فاسدی که خون مردم عادی را میمکند کم کند. یک بازی شبیه به سری آرکهام که باید با ویژگیهای خاص خود گرین ارو تلفیق شود تا از یک تقلید صرف نجات پیدا کند.
در حال حاضر بازیهای بزرگ زیادی نیستند که شخصیت اصلیشان با تیر و کمان به عنوان سلاح اصلی کار کند و دیسی با بازی دادن گرین ارو و همراهانش میتواند از این خلع نهایت بهره را ببرد؛ البته کمانداری که در هنگام شلیک به سر و قسمتهای حیاتی بدن دشمنانش از تیری با سَریِ دستکش بکس به جای یک سری از جنس فلز تیز استفاده میکند.
۷. واندروومن (Wonder Woman)
الهه آمازونی کمیکهای دیسی و جنگجوی ماهر جاستیس لیگ که از شناختهشدهترین شخصیتهای مونث دنیای کمیکها به حساب میآید، میتواند به خوبیِ بتمن و سوپرمن در نقش پروتاگونیست یک بازی ویدویی قرار گیرد.
حالا که کریتوس بیخیال خدایان یونانی/رومی شده و به سلاخی خدایان نورس مشغول است، جا برای واندروومن باز شده تا با اسطورهها و خدایان مربوط به خودش رو به رو شود. به عنوان بهترین جنگجوی جاستیس لیگ، دایانا پرینس از تجهیزات و قابلیتهایی بهره میبرد که عناصر یک گیمپلی جذاب و سریع هستند؛ از شمشیرِ خداکش و سپر گرفته تا مچبندهای جادوییاش.
از طرفی به لطف زندگی طولانیای که واندروومن دارد، ماجراهای زیادی نیز برای او اتفاق افتادهاند. از زمانی که از جزیره تمیسکیرا (Themyscira) همراه با استیو ترور خارج شد و با خطرات دنیای انسانهای آشنا شد تا زمانی که با خدایان و اساطیر یونانی جنگید و از همه مهمتر وقتی که عضوی از جاستیس لیگ شد تا از زمین در برابر خطرات کیهانی محافظت کند. تجربه تمام این اتفاقات و مبارزات در نقش الهه آمازونی یکی از پتانسیلهای این شخصیت دیسی است که تا به حال از آن استفاده نشده.
۶. آکوامن (Aquaman)
ساخت یک بازی از شخصیت آکوامن میتواند یک چالش بزرگ برای هر تیم توسعه دهندهای باشد. شخصیتی که هم میتواند در آب زندگی کند و هم در خشکی، آن هم در حالی که در دنیای زیر آب یک پادشاه است و در دنیای روی آب یک ابرقهرمان.
میتوان بازیهایی را در ذهن مرور کرد که بخشی از اتفاقات آن در زیر آب، حتی برای مدتی کوتاه، جریان داشته است. هر چند این مراحلِ زیر آب معمولاً خیلی سریع تمام میشوند چون خود توسعه دهندگان نیز از چالشهای جریان داشتن یک بازی در زیر آب آگاه هستند. با این اوصاف اما ساخت یک بازی از آکوامن نیازمند حضور تقریباً مداوم در زیر آب است و نمیتوان از آن شانه خالی کرد.
یک دنیای اپنورد در زیر آب را تصور کنید که در آن میتوانید به اعماق تاریک اقیانوسها رفته، گنجهای و رازهای مدفون را برای بازگرداندن شکوه آتلانتیس و آپگرید خودتان جمع آوری، با موجودات وحشی گودال (The Pit) دست و پنجه نرم کنید و حتی مجبور به رام کردن غولی مثل کاراتان (Karathen) شوید.
البته بازی الزاماً نباید محدود به زیر آب باشد و میتواند روی خشکیها و حتی بالا کوهستانها نیز جریان داشته باشد. جایی که مجبور به دفاع از موجودات بیچاره دریایی میشوید که توسط انسانهای شرور زندانی شدهاند یا یاغیهای دنیای زیر آب که میخواهند نام آتلانتیس را لکه دارد کرده و به دنیای روی آب حمله کنند.
۵. کوئسشن (Question)
علاوه بر ابرقهرمانانی که به وسط مهلکه میپرند و هر ویلنی را لت و پار میکنند، شخصیتهای کمیک بوکی دیگری نیز وجود دارند که فعالیتهایشان متفاوتتر است؛ کوئسشن نیز جزو این دسته از شخصیتهای کمیکهای دیسی به حساب میآید.
کوئسشن یکی از کاراگاههای برتر دنیای دیسی است و همین یک موقعیت عالی را فراهم میآورد تا یک بازی جنایی - کاراگاهی را شاهد باشیم. سبکی که در سالهای و نسلهای اخیر گیمینگ مهجور مانده است. دنیای تیره اطراف شخصیت کوئسشن این فرصت را ایجاد میکند تا یک داستان جنایی با المانهای واقعگرایانه به خوبی پیش برود. استفاده از روشهای کاراگاهی، دنبال کردن سرنخها و سر زدن به مکانهای متروک و اسرار آمیز را میتوان در یک بازی ساخته شده از کوئسشن انتظار داشت.
البته کوئسشن فقط یک کاراگاه نیست و به عنوان یکی از رزمیکاران و مبارزان خوب نیز به حساب میآید، شاید او از این نظر در سطح بتمن نباشد اما با این حال از پس خودش برمیآید. با چنین چیزی میتوان انتظار این را کشید که مبارزات هر پرونده واقعیتر پیش بروند، طوری که دشمنان با یک ضربه زمینگیر نمیشوند و درگیر شدن با هر انسانی، خودش یک چالش جذاب خواهد بود.
۴. دثتروک (Deathstroke)
دنیای کمیکهای دیسی، علاوه بر قهرمانان جذابش، شامل کلی ویلن جذاب دیگر میشود و حیف است که اگر از آنها به عنوان شخصیتهای محوری مورد استفاده قرار نگیرند. حالا که قرار است یک بازی از شخصیتهای Suicide Squad منتشر شد، چرا یکی از جذابترین ویلنهای بتمن دوباره مورد استفاده قرار نگیرد؛ اما این بار در یک بازی کامل.
قبلاً شاهد استفاده از دثتروک به عنوان شخصیت قابل بازی در مراحل چالشیِ Batman: Arkham Origins بودهایم اما اسلید ویلسون اصلاً نباید به این مقدار محدود شود. دثتروک یک جایزهبگیر و مزدور است که مأموریتهای متفاوتی به او پیشنهاد میشود که با به اتمام رسیدن فعالیت دثتروک، رقم اعلام شده پرداخت میشود؛ چه هدف او قتل یک مقام سیاسی باشد، چه از بین بردن گروه رقیب مشتریاش، یا محافظت از انبار قاچاق یک مشتری دیگر و حتی حمله به قهرمانان و ویلنهای دنیای دیسی.
اسلید با دریافتیهای این مأموریتها میتواند خود، تجهیزات و حتی مخفیگاهش را ارتقا بخشد؛ آن هم در هر دو جنبه سلاحهای سرد و گرم. از طرفی یک بازی در دنیایی اپنورد این فرصت را ایجاد میکند که او بتواند مراحل داستانی مربوط به خودش را پیش ببرد، مراحلی که میتوانند مربوط به انتقامها و حتی دردسرهای شخصی او باشند. شاید هم بتوانیم آن جنبه غیرشرور اسلید ویلسون را ببینیم که حتی حاضر باشد به صورت رایگان جان چند انسان بیگناه را نجات دهد.
۳. سوپرمن
ساخت یک بازی از سوپرمن نیز مثل اکثر شخصیتهای با قدرتهای خداگونه بسیار سخت و چالش برانگیز خواهد بود ولی با این حال نمیتوان از مهمترین شخصیت دنیای کمیکها به این راحتی بگذریم و نخواهیم که او را به عنوان پروتاگونیست یک بازی داشته باشیم.
با ترکیب تواناییهای سوپرمن مثل قابلیت پرواز، شلیک لیزر از چشمان، نفس منجمد کننده، سرعت بالا، ضد ضربه بودن و قدرت فرا انسانی، یک پکیج کامل از هیجان به پلیرها عرضه خواهد شد. اگر توسعه دهندگان بتوانند به نوعی سوپرمن را در یک دنیای اپنورد قرار دهند و یک بازی عالی خلق کنند، آن وقت است که یک موفقیت بزرگ نصیب آنها و یک بازی درجه یک نصیب گیمرها خواهد شد.
با تمام این تواناییها، دیگر نیازی چندانی به انسانهای معمولی به عنوان دشمنان بازی نخواهد بود و این جا است که با ورود ویلنهای بزرگ و خطرناکی مثل دومزدی (Doomsday)، زاد (Zod)، متالو (Metallo)، برینیاک (Brainiac) و حتی خود دارکساید، مبارزات و باسفایتهایی خلق خواهد شد که در ذهنها به یاد خواهند ماند.
۲. جوکر و هارلی کوئین
همان طور که گفتم، دنیای دیسی پر است از ویلنهایی که پتانسیل آنها بیشتر از قهرمانها نباشد، کمتر نیست و چه ویلنهایی شناختهشدهتر از جوکر و هارلی کوئین؟
یک دنیای آزاد را تصور کنید که در نقش جوکر یا هارلی کوئین میتواند قدم بزنید و از بیدلیل شلیک کردن به مردم لذت ببرد. با پولهایی که از بانکها به جیب میزنید، لباسها، وسایل حمل و نقل و سلاحهای جدید بخرید و آنها را ارتقا دهید. علاوه بر اینها، میتوان مخفیگاهاتان را آپگرید کنید و زیردستانِ قدرتمندتر استخدام کنید تا در مأموریتها به کمکتان بیایند. حتی این امکان وجود دارد از حضور چند ویلن و قهرمان دیگر به عنوان رقبای این زوج آشوبگر بهره برد.
البته هیچ محدودیتی برای این دو نفر وجود ندارد و میتوان آنها را در مقابل هم نیز قرار داد و به پلیرها امکان انتخاب بین یکی از این دو برای ضربه زدن به دیگری را داد. هر چه که هست، جوکر و هارلی کوئین میتوانند یک بازی آشوب محور جذاب را خلق کنند که حتی توانایی به چالش کشیدن غولی مثل GTA را نیز دارند.
۱. جان کنستانتین (John Constantine)
همه آن چه که در مورد کوئسشن گفتم تقریباً برای جان کنستانتین نیز قابل بیان است با این تفاوت که جان کنستانتین پتانسیلی خیلی بیشتر از این حرفها دارد.
درست است که این بلوندِ لیورپولی از آن دسته جادوگرها نیست که در وسط یک مبارزه با انواع و اقسام وردهای عجیب و غریب دشمنانش را نیست و نابود کند اما جنبههای دیگری از او وجود دارند که به چندین بازی مبارزهای میارزند. او یک کاراگاه ماورایی است که سر و کارش با انواع هیولاها و موجودات شیطانی بوده و هر از چند گاهی نیز به دنیای سوزان جهنم یا مخفیگاههای ترسناک هیولاها سر میزند. او کسی است که ناگهان میبیند در زیرزمین پارلمان انگلستان از یک هیولا به صورت مخفی استفادههای وحشتناکی میشود و این چیزی نیست که در هر بازیای بتوان سراغش را گرفت.
یک اثر کاراگاهی - جنایی آن هم با المانهای سبک وحشت و وجود موجودات ماورایی چیزی خواهد بود که از تمام بازیهای کمیک بوکی دیگر کاملاً متفاوت از آب در میآید.
از بین تمام شخصیتهای کمیکهای دیسی، شما دوست دارید که کدامشان در یک بازی مورد استفاده قرار بگیرند؟ دیدگاههایتان را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
به مطالعه ادامه دهید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فلش
کوروش جان راستش من هر جوری فکر کردم نتونستم یه بازی جذاب تصور کنم که فلش به عنوان پروتاگونیست باشه.
قدرتها و تواناییهای فلش جوری نیستن که بشه ازشون یه بازی خوب درآورد.
second son پلی دادی؟
میشه با ی الهامی از اون درست کرد
امیرحسین جان اینفیمس رو بازی نکردم اما فکر نمیکنم خیلی بشه ازش به عنوان مرجعی برای ساخت بازی فلش استفاده کرد.
سبک مبارزات کاملاً فرق دارن و فلش بیشتر مبارزه تن به تن داره تا این که چیزی بخواد شلیک کنه و این جور چیزا، اونم تو سرعت بالا.
فلش هم تقریباً تموم مدت در حال سریع دویدن و حرکت کردنه، چیزی مثل پیادهروی و پرش از ارتفاع و اینا خیلی تو حرکاتش دیده نمیشه. برای این کار هم یا تمام مدت باید سرعت شخصیتی که کنترلش رو داریم نسبت به محیط بالاتر باشه (که اونوقت کنترلش سخت میشه و حتی نیاز به نقشههای خیلی بزرگ هست تا با این سرعت سریع از یه سر به سر دیگهش نرسیم مثلا) یا محیط نسبت به شخصیتی که کنترلش رو داریم سرعت کمتری داشته باشه که اونم حوصلهسر بر به نظر میرسه. پردازش این جور شرایط هم فکر نکنم به این آسونی باشه و نیاز به سختافزار مناسب داره.
محدودیتهای زیادی هم باید اعمال شه براش، چون فلش میتونه از توی اکثر اجسام جامد رد بشه، میتونه تو زمان سفر کنه و این دست تواناییها.
با چیزایی که تا حالا دیدم فقط در صورتی میشه از فلش بازی ساخت که خیلی محدودش کرد، مثل این که نتونه از اکثر ساختمونها رد بشه یا یه نوار داشته باشه که فقط تا وقتی اون پر باشه بتونه سریع حرکت کنه،
اینا خوراک راکستدی و اینسامنیاک هستن .
از جان کنستانتین و اکوامن بازی های خوبی میشه ساخت
آقای صفری با اون شماره یکتون به این لیست اعتبار دادید واقعا??
اینو همیشه منم میگم ، کنستانتین خیلییی شخصیت غنیه از لحاظ شخصیت پردازی خودش و نویسنده های معرکه ای که رو داستاناش کار کردن کلی به این قضیه کمک کردن
جزو معدود شخصیت هاس که وقتی در کنار بتمن قرار میگیره جذابیتش زیر سایه بتمن حداقل برای من نمیره
البته بعید میدونم کلا بشه از سوپرمن بازی خوبی در اورد
خسته نباشید ممنون
باید سبک open galaxy ابداع بشه ?? البته تو no man sky همچین چیزی بوده
مرسی رفیق ?؛
راستش کنستانتین از نظرم شدیداً آندرریتده بین شخصیتهای کمیک بوکی. نه تنها خارج از دنیای کمیکها، حتی گاهی اوقات میبینم یه سری کمیکهایی ازش منتشر میشه که انگار نویسنده هیچ ایدهای نداره که کنستانتین و ماجراهاش چه شکلیه؛ مثل کنستانتین ریبرث یا همین Hellblazer: Rise and Fall که تازه داره منتشر میشه. امیدوارم دیسی عقلش سر جاش بیاد و ازش درست استفاده کنه.
در مورد سوپرمن هم اگه یه سری محدودیت براش در نظر گرفته شه، مثلاً سرعت و ارتفاع پروازش کم بشه و ضرباتی که به در و دیوار میزنه void شن میشه ازش یه بازی خوب درآورد ولی خودم بخوام یه بازی از شخصیتهای دیسی ساخته شه به خاطر قدرتهای نامحدود سوپرمن ترجیح میدم این اتفاق نیفته، اما اکثر طرفدارا باهام مخالفت میکنن.
جالبیش اینه که کلا دی سی یک کنم جز بتمن و اینجاستیس دیگه رو پی ای فور هیچی نداره احتمالا یهو بتمن رو ازشون بگیرن کلا درش تخته بشه?
ممنون به خاطر مقاله ی خوبتون ?
بنظر من همشون بجز شماره های ۵ و 10 معرکه هستن چون شناخت زیادی از ۵ و ۱۰ ندارم ولی بنظر من کنستانتین پتانسیل اینو داره که یه بازی جهان باز نقش آفرینی خوب از روش بسازن و اگه انتخابی باشه من شماره های ۱تا ۴ رو بیشتر می پسندم
این سوپرمن ی دو باری هس ک کنسل شده??♂️
الانم وارنر مونترال داره دوباره توسعه میده امیدوارم اوکی بشه
دث استروک : جهان باز نقش آفرینی
کنستانتین : اکشن ترسناک
گرین ارو : جهان باز نقش آفرینی
به نظرم اینا می تونه بترکونه
و زیبا تر از همه این میشه ک همه اینا تو ی یونیورس باشن?
و تصور کن پای بتمن هم باز شه به این یونیورس
دث استروک باید هک اند اسلش باشه ، جهان باز بودنشم به نظرم ضروری نیست ، یه بازی داستانی خوب بیشتر تشنه ام میکنه برای بازیش?
جهان باز بودنش می تونه راهو برای ورود شخصیتای دیگه خیلی راحت تر باز کنه
راستش دثتروک اگه هک اند اسلش بشه از اون جو واقعگرایانه که میتونه داشته باشه دور میشه و از نظرم حرکت باحالی نیست. عوضش واندروومن شدید پتانسیل هک اند اسلش بودن رو داره.
من اگر جای مایکروسافت بودم یکی دوتا. از این بازی ها رو میساختم
چون وحشتناک سیستم سلر اند
توی یوتیوب تونظرات طرف فقط بخواطر spiderman میخواد ps5 بخره.(با اینکه برای 4 هم میاد.)
مگه بخش گیمینگ warner دست مایکروسافته که بخواد بسازه؟
هر چند بزودی میخرتش
خب میتونه اجازه ساختش رو بگیره یا کل لایسنس یکیشون رو بخره اتفاقا 7 ماه پیش من یه شایعه خوندم راجب اینکه ماکروسافت می خواد یه انحصاری راجب سوپرمن بسازه حالا درست که شایعه بود ولی اگه حتی یک درصد واقعی باشه من که بال در میارم لطفاً اگر اشتباه میکنم اشتباهمو بگید ممنون میشم
خود مدیر wb games این شایعات رد کرده و گفته پروژه های زیادی داریم
.
بابا وارنر چرا باید بخش گیمینگشو بذاره برا فروش؟؟؟
مگه اینکه عقلشو از دست داده باشه ، نمیدونم چرا هی اینو میگین
ربطی نداره میتونه اون ای پی رو حداقل بخش گیمینگش رو بخره یا اجاره کنه.
مثل کاری که سونی کرده.
فکر نمیکنم نه مارول و نه دیسی (و شرکتهای صاحبشون) بخوان بازیهای AAA که از شخصیتهای اونا ساخته میشن انحصاری یه پلتفرم باشن. رقابت بین خود دیسی و مارول از رقابت سونی و مایکرو بزرگتر نباشه، کوچیکتر هم نیست و اونا هم دلشون میخواد هر چه قدر بیشتر مخاطب به خودشون جذب کنن.
در مورد اسپایدرمن هم که خب قرارداد بین سونی و مارول خیلی قدیمیه و دقیق نمیدونم چه جزئیات و مفادی میتونه داشته باشه ولی مارول فقط وقتی لایسنس اسپایدی رو به سونی داد که داشت ورشکست میشد. الآن هیچ کدوم از شرکتهای صاحب مارول و دیسی وضعیتشون رو به ورشکستگی نیست و دلیلی ندارن شخصیتهای باارزششون رو به صورت انحصاری بدن به یه کمپانی دیگه.
فقط گزینه 1، 3 و 4
مقاله عالی بود
ولی اگه میخواید فیلتر نشید عکس پست رو عوض کنید ??
چشه مگه؟لخت که نیستن.
عکس پست رو دیدم فکر کردم بایدن ????