چرا رفتار باتهای بازی Halo Infinite شبیه انسانها است؟
Halo Infinite مورد انتظارترین بازی امسال مایکروسافت است و چند هفته پیش تعدادی از بازیکنان قادر به تجربه نسخه بتای بخش چندنفره آن بودند. بازیکنان در این بتا به سه نقشه و تعدادی سلاحهای محدود دسترسی ...
Halo Infinite مورد انتظارترین بازی امسال مایکروسافت است و چند هفته پیش تعدادی از بازیکنان قادر به تجربه نسخه بتای بخش چندنفره آن بودند.
بازیکنان در این بتا به سه نقشه و تعدادی سلاحهای محدود دسترسی داشتند. یکی از ویژگی جدید بازی، باتهای بخش چند نفر بود که حسابی جلب توجه کرد. این باتها در کنار مهارت زیاد، خیلی شبیه بازیکنان واقعی هستند. باتها سعی میکردند شما را دور بزنند، با دیگر باتها تیم تشکیل میدهند و اسلحههای بازیکنان را از روی جنازه آنها برمیداشتند. این باتها از یک ویژگی و توانایی ترسناک و مهم دیگر نیز بهره میبردند: با گذشت زمان عملکرد آنها بهبود پیدا میکرد و بهتر میشدند.
اکنون بری چین-دایرل (Brie Chin-Deyerle)، مهندس ارشد گیمپلی، و سارا استرن (Sara Stern)، طراح بخش چندنفره، در این زمینه مصاحبهای با کوتاکو داشتهاند. استودیو 343 Industries منابع زیادی را به این بخش اختصاص داده تا هوش مصنوعی باتها بر اساس بازیکنان واقعی باشد.
ما زمان زیادی را صرف تفکیک نحوه بازی انسانها در پلیتستهای داخلی و نسخههای قبلی Halo کردیم. سعی میکردیم بفهمیم دلیل پشت اعمال بازیکنان در بخش چند نفره چیست و سپس چگونه میتوانیم این کارها را مدل کنیم.
تیم کار خود با جدا کردن اعمال فردی و بهینهسازی دقیق آنها شروع کرد. اول آنها به سراغ حرکت باتها رفتند: راه رفتن، دویدن، خم شدن و .... پس اتمام کارهای مربوط به این بخش استودیو کار روی اعمال دیگری مثل هدف گیری و شلیک کردن را شروع کرد.
بازیکنان اغلب از میانبرهای درون نقشه استفاده میکنند، مخصوصا وقتی که مهارت بیشتری پیدا کردهاند. اینکه به باتها یاد دهیم بعضی مسیرها بهتر هستند، بیشتر از آنچه پیشبینی میکردیم طول کشید. حالا که تعامل بازیکنان واقعی و باتها را دیدهایم قطعا این چیزی است که ما همچنان روی آن کار میکنیم.
طی تست چهار روزه بازی، باتهای بخش چند نفره سطح مهارت متفاوتی داشتند. در ابتدا که سطح مهارت آنها پایین بود، بازیکنان در مقابله با آنها مشکلی نداشته و ۱.۲ میلیارد بات را کشتند. در روز آخر استودیو مهارت آنها به بالاترین سطح ممکن برد و تنها ۷ میلیون بات کشته شد. نکته جالب این است که باتها در بالاترین سطح مهارت خود میتوانند از رادار بازی نیز استفاده کنند.
Halo Infinite دنبالهای برای Halo 5: Guardians است و استودیو ۳۴۳ دوباره به سراغ شخصیت مستر چیف رفته است. حالت چند نفره Halo Infinite قرار است یک تجربه مستقل و رایگان برای تمام بازیکنان باشد و تنها برای تجربه بخش داستانی نیاز به خرید آن دارید. ۳۴۳ قصد دارد به خوبی از این عنوان پشتیبانی کند و حتی پس از عرضه، محتوای بسیاری برای آن منتشر خواهد کرد. به نظر میرسد که این بازی حجم بسیار زیادی نیز داشته باشد و شایعات خبر از سایز ۹۷ گیگی آن میدهند.
طبق گزارشات اخیر، مایکروسافت احتمالا قصد دارد بازی Halo Infinite را جایی در ماه نوامبر ۲۰۲۱ (بین ۱۰ آبان تا ۹ آذر) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پیسی عرضه کند.
بیشتر بخوانید:
- هر آنچه که درباره Halo Infinite میدانیم
- چرا راکستار دیگر به DLCهای داستانی توجهی نمیکند؟
- آیا کلاود گیمینگ همان نجات دهندهای است که منتظرش بودیم؟
بهترین بازیهای هیجانانگیز برای موبایل
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سس ماس
بازی خوبیه اما ولی براش یک ذره هم هایپ نیستم اصلا ، من برای forza horisen ، starfild هایپم اما برای این حتی یک ذره هم هایپ نیستم
Horizon
*starfield
داداش آب قعطه جفت بازی هایی که هایپی براشون رو تر زدی که ?
???????????
خیلی هایپم واسش
الان دیگه بهت بگن بات کش اقب خیلی لاتی هستش
لغب*
داداش لقب با ق هستشها فکر نکنی غلط گیرم همینجوری گفتم بدونی????
ممنون من خودم نوشته بودم لقب بجا ل ا گذاشتم موقع تصحیحش اشتباه نوشتم?♂️?♂️
فک کنم استعداد خوبی داری برا غلط گرفتن ?
لقب