حقایقی ناگفته از بازی Cyberpunk 2077
پس از سالها انتظار و ماهها تاخیر، سی دی پراجکت رد بالاخره توانست بازی Cyberpunk 2077 را راهی بازار کند. این عنوان اکشن ماجراجویی و جهان-باز که بر اساس یک بازی نقشآفرینی و رومیزی از ...
پس از سالها انتظار و ماهها تاخیر، سی دی پراجکت رد بالاخره توانست بازی Cyberpunk 2077 را راهی بازار کند. این عنوان اکشن ماجراجویی و جهان-باز که بر اساس یک بازی نقشآفرینی و رومیزی از مایک پاندزمیث ساخته شده، در یک دنیای تاریک خیالی و شهری به نام نایت سیتی روایت میشود؛ یک مگالاپلیس پر از چراغهای نئون، سایبرنتیک و صدالبته فساد و جنایت.
بازیکنان باید در نقش شخصیت V، یک مزدور قانونشکن ظاهر شوند که میخواهد نمونهای اولیه از یک تکنولوژی فوق پیشرفته و عجیب را پیدا کند. این تکنولوژی به نحوی میتواند کلید فناناپذیری دیجیتال برای انسانها باشد. پیش و پس از این ماموریت خطرناک V بایستی با انواع و اقسام اربابان زیرزمینی، خلافکاران، روسای بیرحم ابرکمپانیها و... رو به رو شود.
توجه جنونآمیز سازندگان به جزییات و ساختار بهشدت واقعگرایانه کاری کرده نایت سیتی به یکی از بهترین لوکیشنهایی تبدیل شود که در بازیهای ویدیویی دیدهایم؛ یک جنگل انبوه که شما به راحتی میتوانید ساعتها در آن غرق شوید و کوچهها و گوشههای پنهان و بیشمارش را مورد اکتشاف قرار دهید.
گیمرها دلایل بسیار خوبی برای عشق ورزیدن به Cyberpunk 2077 داشتند و یکی از مهمترین آنها موفقیت کمنظیر و فراموش نشدنی سی دی پراجکت رد با عنوان The Witcher 3 بود. شاید مخاطبان فکر کنند همه چیز را درباره نایت سیتی و مناطق اطرافش میدانند اما خب شک نکنید کلی حقیقت و مسئله جالب توجه وجود دارد که نسبت به آن آگاه نیستید.
در ادامه این مقاله به حقایقی از بازی Cyberpunk 2077 میپردازیم که «احتمالا» تاکنون نمیدانستید. با ما همراه باشید.
- چرا نسبت به آینده Cyberpunk 2077 هیجانزده هستم؟
- بازی Cyberpunk 2077 را با ماد جدید به صورت سوم شخص تجربه کنید
- 1 سایبرپانک ۲۰۷۷ بدون هشدارهای متناسب در مورد تشنج عرضه شد
- 2 سختافزار Braindance خیلی آشنا بهنظر میرسد
- 3 یک همکاری که از بهشت آمده...
- 4 فعالیتهای ریوز در بازیهای علمی-تخیلی
- 5 همکاری با کمپانی موتورسازی کیانو ریوز
- 6 تجربه غایی رانندگی
- 7 حضور یکی از ماشینهای Cyberpunk 2077 در فورتزا هورایزن ۴
- 8 ضبط موسیقیهای بازی با عشق تمام صورت گرفته
- 9 هوش مصنوعی که انقلابی در موشن کپچر ایجاد میکند
- 10 صداپیشگان V و جودی آلوارز باهم ازدواج کردهاند
- 11 رد پای کیانو ریوز در همه جای Cyberpunk 2077
- 12 حضور افتخاری سلبریتیها زیاد است
سایبرپانک ۲۰۷۷ بدون هشدارهای متناسب در مورد تشنج عرضه شد
هر بازی به بزرگی و پیچیدگی Cyberpunk 2077 میتواند در راه ورود به بازار مشکلات فراوانی داشته باشد. پس از اعلام تاریخ عرضه در آپریل ۲۰۲۰، سی دی پراجکت رد متوجه شد به زمان خیلی بیشتری احتیاج دارد؛ در نتیجه، آنها این تاریخ را به سپتامبر، سپس نوامبر و نهایتا دهم دسامبر منتقل کردند.
با وجود همه این تاخیرها بازی با مشکلات فراوانی عرضه شد و اکثر این مسائل در کنسولهای نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان اوج گرفته بود. از فریم ریت بسیار پایین گرفته تا فیزیک عجیب و باگهای بیشمار.
سی دی پراجکت رد سعی کرده با انتشار آپدیتهای منظم مشکلات بازی را برطرف کند و حتی حاضر شده پول بازیکنانی که حسابی ناراضی هستند را برگرداند. اما خب نباید فراموش کرد که همه مشکلات بازی با ریفاند و پول حل نمیشود. برخی از بازیکنان حین تجربه بازی دچار تشنج شدهاند و دلیل اصلی این مورد نورپردازیهای خاص در بخش Braindance بود. این یک تکنولوژی کاملا پیشرفته در نایت سیتی است که به بازیکن اجازه میدهد خاطرات افراد دیگر را به صورت دیجیتالی بازیابی کند.
در حالت عادی، سازندگان در ابتدای بازی هشدارهایی مخصوص افراد حساس به تصاویر قرار میدهند تا آنها در جریان خطرات احتمالی باشند. متاسفانه سی دی پراجکت رد اقدامات لازم در این رابطه را انجام نداد. برخی از بازیکنان به همین خاطر دچار مشکلاتی جدی شدند. لیانا روپرت یکی از ادیتورهای سایت Game Informer جزو نخستین کسانی بود که متوجه این قضیه شد و آن را به صورت عمومی مطرح کرد.
گرچه نیمه پر لیوان این است که سی دی پراجکت رد خیلی زود این مشکل را حل کرد و اکنون در ابتدای Cyberpunk 2077 شاهد یک هشدار قابل توجه و متناسب مخصوص افراد حساس هستیم. البته توسعهدهندگان قول دادهاند راهحل کاملتری در این رابطه ارائه کنند تا همه مخاطبان بتوانند با خیال آسوده سفر خود در نایت سیتی را پیش ببرند.
سختافزار Braindance خیلی آشنا بهنظر میرسد
در سایبرپانک ۲۰۷۷ حجم قابل توجهی از ایستراگها مشاهده میشود؛ از اشاره به سریال The Office و برنامه Sailor Moon گرفته تا خالق سایبرپانک مایک پاندزمیث. طرفداران حتی یک ایستراگ هیجانانگیز و مهم از فیلم علمی-تخیلی Demolition Man محصول ۱۹۹۳ در بازی پیدا کردهاند.
در این فیلم شهر لس آنجلس به عنوان یک آرمانشهر آرام و زیبا در سال ۲۰۳۲ به تصویر کشیده میشود؛ گرچه پس از تلفیق لس آنجلس، سن دیگو و سانتا باربارا، این شهر اکنون «سن آنجلس» نام دارد.
در جامعه عجیب سن آنجلس مردم از شر هر چیزی که «بد» قلمداد میشده خودشان را خلاص کردهاند: کافئین و حتی غذاهای ادویهدار. آنها حتی دستمال کاغذی توالت را کنار گذاشته و از «سه صدف دریایی نقرهای» استفاده میکنند. اینکه مردم چگونه از این صدفها استفاده میکنند هیچگاه توضیح داده نمی شود اما خب طنز وجودی آنها از همان سال اکران فیلم در ذهن هواداران مانده است.
نکته جالب در سایبرپانک ۲۰۷۷ سه صدف نقرهای است که در اتاق دستشویی V وجود دارد. مشخصا اینها همان صدفهای موجود در Demolition Man هستند که نحوه استفاده از آنها نیز اصلا مورد بحث واقع نمیشود.
البته این تنها اشاره سازندگان در سی دی پراجکت رد به فیلم مذکور نبوده؛ دستگاه واقعیت مجازی Braindance از نظر طراحی شباهت بسیاری به آنهایی که در Demolition Man دیدیم دارد.
یک همکاری که از بهشت آمده...
یکی از دهها شخصیت فوقالعادهای که در سایبرپانک ۲۰۷۷ جلویمان سبز میشود، یک ستاره راک تروریست به نام جانی سیلورهند است که توسط کیانو ریوز بازی شده. هیجان کیانور ریوز برای این همکاری با سی دی پراجکت رد از همان شب اول - مراسم E3 و جریان Breathtaking! - نمایان بوده و هست.
مایلز تاست طراح ارشد مراحل بازی به خوبی یادش است کیانو ریوز در نخستین ملاقات با اعضای سی دی پراجکت رد چنان غرق نقش و پروژه جدید خود شده که از همان لحظات اول شروع به برنامهریزی و ایجاد تغییرات در شخصیت مورد علاقهاش کرده.
یک حقیقت جالب در این رابطه این است که ریوز در واقع جزو آخرین بازیگرانی بوده که به تیم اضافه شده. وقتی شما با داستان Cyberpunk 2077 ارتباط میگیرید متوجه میشوید روایت بازی بدون جانی سیلورهند هیچ معنایی ندارد. او احتمالا جایی در سال ۲۰۱۹ به پروژه اضافه شد؛ همان زمانی که در مراسم E3 شرکت کرد و تاریخ عرضه اولیه بازی (یعنی آپریل ۲۰۲۰) را اعلام نمود.
وقتی پرسیدند چرا کیانو ریوز برای نقش جانی سیلورهند انتخاب شده و نه دیگر ستارگان مشهور هالیوودی، تاست گفت: «او به لطف بازی در فیلمهایی چون The Matrix و Johnny Mnemonic رزومه سایبرپانکی فوقالعادهای داشت و برای این نقش ایدهآل بود».
فعالیتهای ریوز در بازیهای علمی-تخیلی
با اینکه چنین مسئلهای مستقیما از سوی تیم سی دی پراجکت رد برای همکاری با کیانو ریوز مطرح نشده، اما این بازیگر قبلا علاوه بر فیلمها در بازیهایی با تم سایبرپانک و علمی-تخیلی حضور داشته است. وی نخستین بار در سال ۱۹۹۱ در یک بازی ویدیویی حضور یافت؛ آن هم زمانی که نینتندو بر اساس Bill & Ted's Excellent Adventure یک بازی برای «سیستم سرگرمی نینتندو» ساخت.
این بازی نقشآفرینی، اکشن و ماجرایی که Bill & Ted's Excellent Video Game Adventure نام داشت، از همان جایی شروع میشود که داستان فیلم به پایان رسید. بازیکنان در این عنوان میتوانستند در نقش بیل یا تد قرار بگیرند و چهرههای مشهور تاریخی را در دورههای زمانی اشتباه نجات دهند! بازی مذکور با اینکه خیلی سرگرمکننده بود اما خب به خاطر گیم پلی ناامیدکننده نمرات مثبتی از منتقدان دریافت نکرد.
از آن زمان تا امروز فعالیتهای هنری ریوز هم در سینما و هم دنیای ویدیو گسترش یافته است. سازندگان بازیهای دراکولا (برام استوکر) و فورتنایت از چهره ریوز استفاده کردهاند و او در بازی Enter the Matrix هم صداپیشگی نئو را برعهده گرفت.
در این میان با اینکه بازیگر جان ویک حین فیلمبرداری برخی آثار مثل The Matrix با موشنکپچر تجاربی داشته اما خب این اتفاق هیچگاه در دنیای بازیها برایش نیوفتاده بود. در نتیجه، ایفای نقش جانی سیلورهند نخستین باری محسوب میشود که ریوز با استفاده از موشن کپچر در یک بازی ویدیویی حضور پیدا کرده و همین مسئله همکاری او با سی دی پراجکت رد را برایش هیجانانگیزتر میکند.
- بررسی نسخه کامپیوتر بازی Cyberpunk 2077 – قرص آبی یا قرمز؟
- راهنمای شخصی سازی ویژگیهای V در Cyberpunk 2077
همکاری با کمپانی موتورسازی کیانو ریوز
اینطور که کاشف به عمل آمده، سی دی پراجکت رد حتی دلیلهای بیشتری برای همکاری با کیانو ریوز داشته است. این بازیگر همموسس شرکت ARCH Motorcycles نیز هست که در لس آنجلس واقع شده و موتور سیکلتهای شخصیسازی شده و فوقالعاده گران قیمت میسازد.
به گفته ریوز، برخی از اعضای سی دی پراجکت رد علاوه بر بازیگری، به موتور سیلکتهای شرکت او نیز حسابی علاقهمند بودند. و خب زمانی که برخی محصولات این کمپانی را ببینید، متوجه دلیل این علاقه و اشتیاق از سوی اعضای سی دی پراجکت رد خواهید شد.
با توجه به نقش اساسی وسایل نقلیه در بازیهایی مثل Cyberpunk 2077 و GTA، پی بردن به اهمیت همکاری میان ریوز و سی دی پراجکت رد اصلا سخت نیست. در نایت سیتی شما میتوانید یکی از موتورهای ARCH به نام ARCH Method 143 را سوار شوید که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و یک موتور ۲۳۴۳ سیسی دوبل روی آن قرار داده شده.
یک تیم از سی دی پراجکت رد حتی به لس آنجلس رفته تا صدای این موتور سیکلت فوقالعاده در شرایط مختلف را به دقت ضبط کند. گرچه شمایل این موتور در نهایت برای تطابق با فضای نایت سیتی دچار تغییراتی شده است. اما خب حقیقتا نمیشود شگفتی راندن با این مورد سیکلت را انکار کرد.
تجربه غایی رانندگی
وسواس و حساسیت سی دی پراجکت رد در رابطه با صداهای واقعی صرفا به ARCH Method 143 ختم نشد. تیم طراحی صدا در این استودیو صدای بیش از ۱۴۰ وسیله نقلیه را به دقت و در شرایط مختلف ضبط کرد؛ این مورد واقعا شگفتانگیز و منحصر به فرد است چراکه سایبرپانک ۲۰۷۷ اصلا یک بازی ریسینگ نیست.
با تمام این توصیفات، رانندگی در Cyberpunk 2077 حس و حال فوقالعادهای دارد، مخصوصا هنگام گذر از کوچه پس کوچههای پرجزئیات نایت سیتی. تیم بخش رانندگی و صدا در سی دی پراجکت رد زمان زیادی را صرف این موضوع کردهاند که رانندگی در بازی به واقعیترین شکل ممکن صورت بپذیرد. آنها حتی در بخشهای مختلف هر ماشین (مثل اگزوز، موتور، داخل اتاق و...) میکروفونهایی کار گذاشتند و فضای داخلی هر خودرو را به شکل منحصر به فرد طراحی کردند.
در این میان خودرو مخصوص جانی سیلورهند، یک پورشه ۹۱۱ از سال ۱۹۷۷، توجه ویژهای دریافت کرده است. سی دی پراجکت رد از دهها میکروفون برای ضبط صدای این خودرو در بخشهای مختلف استفاده کرده (حتی صدای بسته شدن درها!). در نهایت باید گفت این استودیو لهستانی با استفاده از صداهای اصیل و دقیق و ترکیب آنها با افکتهای آیندهگرا، بحث واقعگرایی در بازیهای ویدیویی را وارد مرحله جدیدی کرده است.
حضور یکی از ماشینهای Cyberpunk 2077 در فورتزا هورایزن ۴
کراساوور احتمالا یکی از هیجانانگیزترین بخشهای گیمینگ محسوب میشود. بر خلاف خیلی از انواع دیگر سرگرمی، گیمرها میتوانند با استفاده از یک کراساوور شاهد حضور کاراکترها و برندهای محبوبشان در عناوین دیگر باشند؛ چیزی که شاید فقط هواداران مارول و دی سی به خوبی درک کنند.
با این حال همان روزهای نخست عرضه، ایکس باکس اعلام کرد به مناسبت انتشار Cybepunk 2077 قرار است شاهد یک کراساوور از این بازی با Forza Horizon 4 باشیم. بازیکنان از روز ۱۱ دسامبر میتوانستند با دانلود یک DLC رایگان خودرو لجندری 2056 Quadra Turbo V-Tech را باز کنند. این دقیقا همان خودرویی بود که در تریلر سایبرپانک در E3 2018 دیده بودیم.
احتمالا طرفدارانی که همزمان به فورتزا و سایبرپانک علاقه زیادی داشتند حسابی از این کراساوور خاص و زیبا لذت بردهاند.
ضبط موسیقیهای بازی با عشق تمام صورت گرفته
ساندترکها اغلب ستون فقرات تجارب مولتیمدیا مثل گیمینگ هستند و سی دی پراجکت رد ساخت آهنگهای Cyberpunk 2077 از لحظه معرفیاش در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. در واقع، کارگردان بخش موسیقی در این استودیو لهستانی (یعنی Marcin Przybyłowicz) همان زمان مشغول ساختن موسیقی ویچر ۳ هم بود.
این موسیقیدان از آنجا که در کودکی به بازی رومیزی سایبرپانک حسابی علاقه داشت، نمیتوانست پروژهای هیجانانگیزتر از Cyberpunk 2077 پیشروی خود ببیند. Przybyłowicz تقریبا پنج سال مشغول آمادهسازی ترکهای بازی بود و خوبی میدانست چه کار سختی جلویش قرار گرفته است.
از آن جایی که سبک سینثویو (Synthwave) و علمی-تخیلی خیلی با هم جور هستند، موسیقیهای دهه هشتاد میلادی منبع الهام خیلی خوبی به حساب میآمد. گرچه تیم موسیقی سی دی پراجکت رد هرچه عمیقتر به پروژه نگاه کردند بیشتر به شباهت آن با موسیقی دهه ۹۰ پی بردند.
در این دوره ریو، موسیقی رقص الکترونیک (EDM) و موسیقیهای صنعتی نقش بسیار مهمی ایفا میکردند و در کنار آنها سینث برای ایجاد تنهای گرم الکترونیکی استفاده میشد. پس از به دست آوردن سبک اصلی و ماهیت فرهنگی نایت سیتی، تیم آهنگسازان سی دی پراجکت رد با موزیسینها و هنرمندان متعددی همکاری کردند؛ از Gazelle Twin و ریچارد دوین گرفته تا Run the Jewels. این تلاشهای بیوقفه نهایتا به خلق هشت ساعت موسیقی اورجینال و ۱۵۰ ترک کاملا منحصر به فرد انجامید.
هوش مصنوعی که انقلابی در موشن کپچر ایجاد میکند
انیمیشن صورت شخصیتها نقش بسیار مهمی در یک بازی داستانمحور دارد. و اگر این مورد به خوبی کار نشود، در بهترین حالت یک حواسپرتی همیشگی و تو ذوقزن است و در بدترین حالت به یک فاجعه تبدیل میشود (افتضاح بازی Mass Effect: Andromeda به یاد دارید؟).
Cyberpunk 2077 حجم گستردهای از دیالوگ را در خود جای داده - بیش از ۱۰۰۰ کاراکتر غیر قابل بازی در نایت سیتی وجود دارند که منتظر تقابل با شما و باز کردن سفره دلشان هستند! این یعنی انیمیشن صورت در بازی سی دی پراجکت رد اهمیت فوقالعادهای داشته و اگر چنین بخش مهمی خراب میشد، افتضاحی فراموش نشدنی به بار میآمد.
با این حال استودیو لهستانی موفق شد احساسات، عواطف و حالات چهره شخصیتهای سایبرپانک ۲۰۷۷ را بهشدت واقعگرایانه و عالی طراحی کند. انجام موشن کپچر برای این همه شخصیت عملا غیرممکن است - منطق به کنار، در دوران پاندمی انجام چنین کاری چیزی ورای غیرممکن بود. علاوه بر اینها، هر یک از شخصیتهای بازی باید متناسب با زبانی که بازیکن انتخاب کرده انیمیشن جداگانهای دریافت میکرد.
Cyberpunk 2077 یکی از بهترین پشتیبانیها از زبانهای مختلف را داشته و شامل انواع و اقسام زبانها از آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه و اقیانوسیه میشود. حال به جای چسبیدن به روشهای سنتی و همیشگی، سی دی پراجکت رد یک تکنولوژی نوآورانه و انقلابی وارد فرآیند کرد: JALI. این نرمافزار هوش مصنوعی با استفاده از «یادگیری ماشین» انیمیشن صورت شخصیتها در زبانهای مختلف را شبیهسازی کرده است.
عملکرد و حالت صورت هر کاراکتر در بازی بر اساس صداها، دیالوگ و صحبتهای صداپیشه به شکل اتوماتیک شکل میگیرد. نکته جالبتر اینکه انیماتورها قدرت ویرایش یا تغییر این نتیجه اتوماتیک را هم دارند و در صورت نامطلوب بودن یک انیمیشن، میتوانند به راحتی آن را طبق خواسته خود تغییر دهند.
- مادسازان شخصیت جودی در Cyberpunk 2077 را به صورت کامل برای روابط عاشقانه باز کردند
- ایستر اگهایی در Cyberpunk 2077 که نباید از دست بدهید
صداپیشگان V و جودی آلوارز باهم ازدواج کردهاند
برای پشتیبانی از زبانهای مختلف، سی دی پراجکت رد صدها صداپیشه از کشورهای متنوع را برای حضور در Cyberpunk 2077 استخدام کرد. حال با توجه به اینکه سی دی پراجکت رد یک کمپانی لهستانی است، آنها مشخصا از صداپیشگانی لهستانی و درجه یک برای پشتیبانی از زبان مادری خود استفاده کردند.
نکته جالب توجه زمانی رقم خورد که متوجه شدیم صداپیشههای لهستانی V و جودی آلوارز یعنی کامیل کولا و مارتا ژمودا تژبیاتوفسکا در زندگی واقعی با یکدیگر ازدواج کردهاند. کامیل کولا پس از نمایش درخشان خود در نقش Liam de Coronata در بسته الحاقی The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine به عنوان صداپیشه مذکر شخصیت V انتخاب شد.
در هر حال جودی و V زمان قابل توجهی باهم سپری میکنند و کامیل کولا و مارتا ژمودا تژبیاتوفسکا به خوبی از نقشهای خود در خط اصلی داستانی Cyberpunk 2077 برآمدهاند.
رد پای کیانو ریوز در همه جای Cyberpunk 2077
شاید برخی خوانندگان از این اشارات پرتعداد به کیانو ریوز خسته شده باشند اما سی دی پراجکت رد در ساخت Cyberpunk 2077 به همین وسعت روی کیانو ریوز تکیه کرده است. علاوه بر حضور کمپانی موتورسازی و مشخصا شخصیت جانی سیلورهند، رد پای کیانو ریوز در عمیقترین لایههای نایت سیتی هم مشاهده میشود.
درست مثل ساندترکهای اورجینال و استفاده از صداهای واقعی برای خودروها، سی دی پراجکت رد به گروههای موسیقی که در ساخت آهنگها مشارکت داشتهاند یک شخصیت خیالی در نایت سیتی داده است. در نایت سیتی Nina Kraviz به «بارا نوا»، Yugen Blakrok به «گورگون مادونا» و Run the Jewels به «Yankee and the Brave» تبدیل شدهاند.
نکته عجیب و جالب توجه این است که در یک آهنگ از گروه Yankee and the Brave به نام No Save Point کیلر مایک یا همان The Brave شعری زمزمه میکند که در آن نام کیانو ریوز آورده میشود:
Keanu Reeves, cyber arm under my sleeve
I blast 'em all, watch 'em fall like autumn leaves
وقتی یک بار درباره متن این ترانه از مایک پرسیدند، او در توییتر پاسخ داد: «در جهان بازی یک بازیگر کم نام و نشان و سقوطکرده به نام کیانو ریوز وجود دارد که شباهت عجیبی به جانی سیلورهند داشته است. به همین خاطر خیلی از مردم او را با جانی سیلورهند اشتباه میگیرند.» به قول نویسنده Looper، با این اوصاف انگار بُعد فرهنگی نایت سیتی ۱۶ لایه دارد!
حضور افتخاری سلبریتیها زیاد است
علاوه بر کیانو ریوز که نقش مهمترین NPC بازی را ایفا نموده، Cyberpunk 2077 چندین و چند Cameo یا حضور افتخاری دیگر دارد. احتمالا شما با برخی از آنها مثل هیدئو کوجیما (در نقش Oshim) آشنا هستید و از برخی دیگر مثل «گرایمز» خواننده مشهور کانادایی در نقش Lizzy Wizzy با خبر نبودهاید.
در کنار یک سری حضور پررنگ از سلبریتیهای مطرح، برخی ستارگان یوتیوب و توییچ هم در سایبرپانک ۲۰۷۷ حضور یافتهاند. قطعا هر گیمری دلش میخواهد در فرانچایزها و بازیهای مطرح نقشآفرینی کند و این مسئله برای افرادی چون آلانا پیرس (معروف به Charalanahzard)، جسی کاکس و CohhCarnage رخ داده است.
فکر میکنم خیلی از شما با مورد اول یعنی آلانا پیرس آشنایی داشته باشید، کسی که طی چند ماه اخیر به خاطر پیوستن به تیم نویسندگان استودیو سانتا مونیکا (توسعهدهندگان God of War) حسابی مورد توجه قرار گرفته. او در خط مراحل Nomad حضور مییابد و حتی مدل موی مخصوص خود در منوی شخصیسازی (مدل شماره ۳۱) را دارد.
خب این هم از جزییات و حقایقی از بازی Cyberpunk 2077 که احتمالا پیش از این نشنیده بودید. نظر شما چیست؟ کدام یک برای شما جالب توجهتر بود؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
گفتین موشن کپچر یاد لست اف اس ۲ افتادم ؛ موشن کپچر ش فدق خفن بود
.
گفتین قاجعه موشن کپچر یاد جاست اف سوشیما افتادم خیلی خفن بود ولی موشن کپچرش تو ذوق میزد
جاست چیه دیگه،درستش گوست هست که یعنی روح
خیلی جالب بود?
ی سوال از دوستان
این بازی تیکن۷ هست خب
این تو کنسول ایکس باکس قسمت آنلاین بازی تیکن گیمرهاش فعالن یا نه؟
کسی خبرداره؟
تیکن 7 چون آخرین شماره سریه بازیکن هاش فعالن ولی ممکنه سطح بندی درستی نداشته باشه یا فقط پرو پلیر ها فعالند و همه پرو پلیر باشن که شب و روزشون رو گذاشتن رو این بازی
به طور کلیی از لحاض آنلاین مورتال بهتره
اولا لحاظ،ثانیا هیچ کس تیکن رو به مورتال ترجیح نمیده،گیمر های مورتال در همه سطح فعال هستن