ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

پتنت جدید سونی روی افزایش درجه سختی در حین تجربه بازی تمرکز دارد

سونی اخیرا پتنت یا اصطلاحا حق اختراعی را ثبت کرده که در آن یک فناوری نوآورانه را ارائه نموده و می‌تواند سختی یک بازی را در زمان تجربه اصلاح کند و با توانایی‌های بازیکن سازگار ...

محمدرضا نوروزی
نوشته شده توسط محمدرضا نوروزی | ۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

سونی اخیرا پتنت یا اصطلاحا حق اختراعی را ثبت کرده که در آن یک فناوری نوآورانه را ارائه نموده و می‌تواند سختی یک بازی را در زمان تجربه اصلاح کند و با توانایی‌های بازیکن سازگار شود.

این اتفاقی نیست که در طول عمر بازی‌های ویدیویی بی‌سابقه باشد، اما این تکنولوژی جدید سونی از بهبود و پیشرفت دادن آنچه در حال حاضر وجود دارد صحبت می‌کند.

بازی God of War Ragnarok محصول سونی

این تکنولوژی «کالیبراسیون درجه سختی تطبیقی برای فعالیت‌های مبتنی بر مهارت در محیط‌های مجازی» نام دارد و از الگوریتم‌های روانی برای ارزیابی نحوه بازی و برخورد کاربر با مکانیک‌ها، عناصر و شرایط خاص در بازی استفاده می‌کند.

این فناوری پس از آنالیز با سخت‌تر یا آسان‌تر کردن بازی، درجه سختی را تنظیم می‌کند تا بازیکن را تشویق کند که برای مدت طولانی‌تری درگیر بماند، و از ناامیدی یا احساس اینکه بازی خیلی آسان است، اجتناب کند. به جای انتخاب یک تنظیم سختی سنتی، این الگوریتم پویا خواهد بود و به هر بازیکن تجربه‌ای متناسب را ارائه می‌‌هد که برای او مناسب‌تر است.

جالب است بدانید بازی Resident Evil 4 که در سال ۲۰۰۵ برای پلی استیشن ۲ عرضه شد، در سیستمی شبیه به همین پتنت تازه سونی بهره می‌برد و بازی بر اساس دقت تیراندازی بازیکن، واکنش NPCها و سرعت حرکت آن‌ها را تا حدی تنظیم می‌کرد.

مطلب پیشنهادی
چطور تروفی پلاتینیوم بازی اسپایدرمن ۲ را به دست آوریم؟
راهنمای تروفی‌های بازی Marvel’s Spider-Man 2

جنجالی‌ترین اتفاقات رویدادهای گیمینگ! 

شدوهارت در بازی Baldur's Gate 3 از چه کسی الهام گرفته شده بود؟ - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • S.Rahimi
    S.Rahimi | ۲۷ آذر ۱۴۰۲

    به نظرم میتونه با سیستم سنتی تلفیقش کنه
    مثلا یکی از همون ابتدا بذاره رو حالت نورمال و بعد با پیشرفتش تو اون بازی سطح هم به مراتب سخت تر بشه
    یا حتی یه گزینه داشته باشه که سطح بازی رو آسون تر نکنه
    مثلا تو یه باس فایت گیر کرد کسی همون سطح رو حفظ کنه تا خود بازیکن برسه بهش یا برای کسایی که دوست دارن با سطح مناسب خودشون و راحت هم ادامه بدن گزینه راحت تر شدن رو هم بذاره
    چون به هرحال وقتی بازی تموم میشه دیگه خیلی راحت میشه بقیه رو یا حتی باس فایت های قبلی رو نابود کرد

مطالب پیشنهادی