طراحی بازی
-
مقالات
حیوانات در بازی های ویدئویی چگونه طراحی میشوند؟
در این مقاله از ویجیاتو به بررسی اصول و روشهای طراحی حیوانات وحشی و اهلی در بازی های کامپیوتری پرداختهایم.
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ -
اخبار و مقالات
میک مکگینتی طراح جلد بازی شورش در شهر درگذشت
میک مکگینتی (Mick McGinty) طراح بسیار ماهر و سرشناس در صنعت ویدئو گیم محسوب میشود که متاسفانه باید از فوت او به شما خبر دهیم. ...
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
مدرسه و بازیهای ویدیویی
مثل هر سال، در این زمان چیزی به بازگشایی مدرسهها باقی نمانده و هر دانش آموزی را که در خیابان ببینی آه از نهادش برمیخیزد ...
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – تاثیرات گذشته بر تغییرات آینده بازیها
در مطالب قبلی تاریخچه بازیها از ساخت اولین بازی تا سالهای اخیر را بررسی کردیم و کمابیش میتوانید حدس بزنید که با وجود تغییراتی که ...
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – دهه اخیر و بازیهای پستمدرن
بعد از پایان سال ۲۰۱۰ میلادی و نسل هفتم بازیها، در دهه گذشته؛ بازیها بهگونهای تغییر کردند که تفاوت زیادی با بازیهای نسلهای پیشین خود ...
۵ شهریور ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – گذشته و بازیهای مدرن
با آغاز سال ۲۰۰۰ و ورود به نسل ششم و هفتم بازیهای ویدویی، حالا دیگر این بازیها رنگ و بوی دیگری گرفته بودند و بهعنوان ...
۹ مرداد ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – گذشته و بازیهای اولد اسکول
قدیمترها که هنوز بازیها جنبه ویدویی نگرفته بودند و فقط در ابعاد بازیهای جمعی و رومیزی بودند، ۲ سال پس از اتمام جنگ جهانی دوم ...
۲۶ تیر ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
آیا هوش مصنوعی در آینده میتواند بازی طراحی کند؟
قتل و جنایت مرموز، یکی از طرحهای کلاسیک و رایجی است که در بسیاری از بازیهای خوب و موفق مانند Grim Fandango ،L.A. Noire و The Witcher ...
۸ تیر ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
۲۵ اشتباه بازیسازان که باید از آنها پرهیز کرد!
بازیسازان هم مانند دیگر افراد ممکن است گاهی در کار خود دچار اشتباه شوند و این اشتباهات گاهی کوچک و گاهی بسیار بزرگ و تاثیرگذار ...
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
چرا طراحی بازی Detroit: Become Human تا این حد تاثیرگذار است؟
زمانی که بشر به فکر تولید رباتهای انسانی و هوش مصنوعی قوی افتاد، افراد کمی بودند که از آینده خطرناک پیشرویش خبر میدادند. تصور رباتهایی ...
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
آنچه میتوان در طراحی بازی از نینتندو آموخت
بیش از ۴ دهه است که نینتندو یک پای همیشگی بازار بازیهای ویدیویی بوده و صرف نظر از تمام فراز و نشیبها در طول این ...
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
چرا در ایران رشته بازیسازی نداریم؟
چند وقت پیش از طرف یکی از استادان مهندسی کامپیوتر دانشگاه بهشتی، مسئول شدم که نام همکلاسیهایی را که به رشته بازیسازی علاقه دارند و ...
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: فروش و بازاریابی در صنعت بازی
قبل از اینکه این مطلب را بخوانید باید بهتان بگویم که زمانی بازاریابی و مارکتینگ بهکارتان میآید که پروژه ساخت بازیتان به اتمام رسیده است. ...
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی حس و حال بازی (Game Feel)
با دیدن این تصویر چه حسی به شما دست میدهد؟ حس و حالی که تصویر این مطلب دارد با حس و حال تصویری از بازی ...
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) در بازیها
همیشه به دوستانم میگفتم گیم دیزاینری که طراحی تجربه و رابط کاربری را بلد نباشد مانند کشاورزی است که کاشتن بلد است اما نمیداند چه ...
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی سیستم پاداش و دریافت
وقتی کلاس اول را تمام کردم، پدرم یک کتاب داستان 300 صفحهای به من هدیه داد و گفت این پاداش خواندن و نوشتن یادگرفتن توست. ...
۵ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی کامبت سیستم [قسمت دوم]
هدف جنگیدن، صلح است. اینگونه بود که در مطلب قبلی بخشی از طراحی کامبت سیستم یا سیستم مبارزه و جنگیدن را توضیح دادیم و حالا ...
۲۸ دی ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی کامبت سیستم [قسمت اول]
قبل از اینکه این مطلب را بنویسم، چندین بار کامبت سیستم بازیهای اکشن و تیراندازی را بررسی کردم و دفتر طراحی بازیم را بیست سی ...
۱۴ دی ۱۳۹۹
ویجیاتو را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
علاوه بر سایت، شبکههای اجتماعی و یوتوب ویجیاتو رو هم دنبال کن تا از جدیدترین و بهروزترین اخبار، تحلیلها و اتفاقات دنیای سرگرمی جا نمونی!