بازی سازی
صنعت بازیهای ویدیویی روز به روز در حال پیشرفت است و افراد و استودیوهای بیشتری به بازی سازی روی میآورند. میتوانید مجموعه مقالات و آموزشهای مختلف درخصوص تکنیکها و هنر بازی سازی را در این قسمت مطالعه کنید.
-
اخبار و مقالات
بازی فرزندان مورتا با دوبله فارسی روی هیولا قرار گرفت [تماشا کنید]
بازی فرزندان مورتا هماکنون با دوبله فارسی روی هیولا در دسترس است و بازیکنان علاقهمند میتوانند با پرداخت مبلغ ۷۹,۸۰۰ آن را دریافت کنند. داستان ...
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
۵ بازی جهان باز که استانداردهای صنعت را چند پله بالاتر بردند
بازیهای جهان باز امروزه به وفور در بازار یافت میشوند. در حقیقت امروزه اکثر بازیهای کامپیوتری به سوی جهان باز شدن و استفاده حداکثری از ...
۷ شهریور ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – دهه اخیر و بازیهای پستمدرن
بعد از پایان سال ۲۰۱۰ میلادی و نسل هفتم بازیها، در دهه گذشته؛ بازیها بهگونهای تغییر کردند که تفاوت زیادی با بازیهای نسلهای پیشین خود ...
۵ شهریور ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
کارگردان بازی Spec Ops: The Line استودیو جدیدی تاسیس کرد
کوری دیویس (Cory Davis)، کارگردان و طراح بازی تحسینشده Spec Ops: The Line، و رابین فینک (Robin Finck)، گیتاریست گروه Nine Inch Nails، استودیو بازیسازی ...
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – گذشته و بازیهای مدرن
با آغاز سال ۲۰۰۰ و ورود به نسل ششم و هفتم بازیهای ویدویی، حالا دیگر این بازیها رنگ و بوی دیگری گرفته بودند و بهعنوان ...
۹ مرداد ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – گذشته و بازیهای اولد اسکول
قدیمترها که هنوز بازیها جنبه ویدویی نگرفته بودند و فقط در ابعاد بازیهای جمعی و رومیزی بودند، ۲ سال پس از اتمام جنگ جهانی دوم ...
۲۶ تیر ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
۲۵ اشتباه بازیسازان که باید از آنها پرهیز کرد!
بازیسازان هم مانند دیگر افراد ممکن است گاهی در کار خود دچار اشتباه شوند و این اشتباهات گاهی کوچک و گاهی بسیار بزرگ و تاثیرگذار ...
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
ساخت جنگلی واقع گرایانه با استفاده از آنریل انجین 5
در چند روز گذشته اطلاعات زیادی از آنریل انجین 5 منتشر شده و این موتور بازیسازی همکنون در مرحله دسترسی زودهنگام قرار دارد. آنریل انجین ...
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
سعید محمد: با رمزارزها و فروش بازیهای ایرانی در جهان میتوان مشکلات بازیسازی را حل کرد
در پستی که توسط مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده، این کاندید انتخابات از لزوم سرمایهگذاری ...
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
چرا طراحی بازی Detroit: Become Human تا این حد تاثیرگذار است؟
زمانی که بشر به فکر تولید رباتهای انسانی و هوش مصنوعی قوی افتاد، افراد کمی بودند که از آینده خطرناک پیشرویش خبر میدادند. تصور رباتهایی ...
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
چرا در ایران رشته بازیسازی نداریم؟
چند وقت پیش از طرف یکی از استادان مهندسی کامپیوتر دانشگاه بهشتی، مسئول شدم که نام همکلاسیهایی را که به رشته بازیسازی علاقه دارند و ...
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
اپیک گیمز با کمک سونی ۱ میلیارد دلار سرمایه برای بازیهای جدید دریافت کرد
طبق اطلاعیه امروز اپیک گیمز، آنها موفق شدهاند مبلغ یک میلیارد دلار بودجه جمعآوری کنند که به رشد شرکت در آینده کمک زیادی خواهد کرد. ...
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ -
اخبار و مقالات
رونمایی رسمی از پویش عیدانه «بازینو»
فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ نوید یک رویداد خوب و هیجانانگیز برای بازیسازان ایرانی و کاربران موبایل و تبلت را همراه خود خواهد آورد. رویدادی که ...
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آینده هوش مصنوعی چگونه دنیای بازی را تغییر میدهد؟
مطلبی که در ادامه میخوانید، ترجمه مقالهای از وبسایت گیمزرادار در مورد آینده هوش مصنوعی در بازیهای ویدیویی است. اینکه چطور سیستمهای جدید میتوانند بازیها ...
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: فروش و بازاریابی در صنعت بازی
قبل از اینکه این مطلب را بخوانید باید بهتان بگویم که زمانی بازاریابی و مارکتینگ بهکارتان میآید که پروژه ساخت بازیتان به اتمام رسیده است. ...
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی حس و حال بازی (Game Feel)
با دیدن این تصویر چه حسی به شما دست میدهد؟ حس و حالی که تصویر این مطلب دارد با حس و حال تصویری از بازی ...
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) در بازیها
همیشه به دوستانم میگفتم گیم دیزاینری که طراحی تجربه و رابط کاربری را بلد نباشد مانند کشاورزی است که کاشتن بلد است اما نمیداند چه ...
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی سیستم پاداش و دریافت
وقتی کلاس اول را تمام کردم، پدرم یک کتاب داستان 300 صفحهای به من هدیه داد و گفت این پاداش خواندن و نوشتن یادگرفتن توست. ...
۵ بهمن ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی کامبت سیستم [قسمت دوم]
هدف جنگیدن، صلح است. اینگونه بود که در مطلب قبلی بخشی از طراحی کامبت سیستم یا سیستم مبارزه و جنگیدن را توضیح دادیم و حالا ...
۲۸ دی ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: طراحی سیستم پازل
اگر مطلبهای قبلی بازیسازی را تا اینجا با من دنبال کرده باشید، حتما میدانید که اینبار نوبتی هم که باشد نوبت معرفی یکی از سیستمهای ...
۷ دی ۱۳۹۹
ویجیاتو را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
علاوه بر سایت، شبکههای اجتماعی و یوتوب ویجیاتو رو هم دنبال کن تا از جدیدترین و بهروزترین اخبار، تحلیلها و اتفاقات دنیای سرگرمی جا نمونی!