بازی سازی
صنعت بازیهای ویدیویی روز به روز در حال پیشرفت است و افراد و استودیوهای بیشتری به بازی سازی روی میآورند. میتوانید مجموعه مقالات و آموزشهای مختلف درخصوص تکنیکها و هنر بازی سازی را در این قسمت مطالعه کنید.
-
اخبار و مقالات
بهترین بازیهای چند نفره آفلاین
مدتی است که بازیهای چند نفره یا همان «Multiplayer» بیش از هر زمانی پررنگ شدهاند و یکی پس از دیگری برای مدتی نگاهها را به ...
۱۹ آذر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: مکانیک بازی چیست و چگونه ساخته میشود؟
هر تصویری که از ابتدا از بازی دریافت میکنید، حستان را نسبت به آن شکل میدهد. چرا این بازی خوب است یا اگر بد است، ...
۱۶ آذر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: بازیهای Free To Play چگونه ساخته میشوند؟
در مطلب قبلی بحث بازیهای موبایلی و کژوال را پیش کشیدیم و وعده دادیم که در این آموزش به سراغ ساخت بازیهای فری تو پلی ...
۹ آذر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
۱۱ بازی که با Ray Tracing معرکه بهنظر میرسند
این اواخر وقتی صحبت از گرافیک بازیهای نسل جدید میشود، اولین چیزی که از ذهن همه عبور میکند Ray Tracing یا همان «رهگیری پرتو» است. ...
۴ آذر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: بازیهای موبایلی و کژوال چگونه ساخته میشوند؟
هر وقت سوار مترو میشوم، حداقل سه چهار نفری را میبینم که در مسیر رسیدن به ایستگاه، دارند با موبایلشان بازی میکنند. انگار که بازیهای ...
۲ آذر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
این آخر هفته چیکار میکنید؟ [۲۹ و ۳۰ آبان]
مهم نیست چند سال سن داشته باشید، دانشآموز و دانشجو هستید یا کار میکنید؛ آخر هفتهها زمان استراحت و تفریح است. برای همین ما توصیه ...
۲۸ آبان ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: تستر بازی کیست و چه وظایفی دارد؟
تا به اینجا، خاطرات زیادی را برایتان روایت کردهام. اما این مطلبی که امروز برایتان مینویسم، از زبان من نه بلکه از زبان یکی از ...
۱۸ آبان ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: معرفی اعضای مختلف تیم ساخت بازی
در مطلب قبلی، با همدیگر راجع به نحوه تشکیل تیم و نکات آن صحبت کردیم. همچنین گفتیم که در هر تیم بین اعضا، چند نقش ...
۱۱ آبان ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: چگونه تیم بازیسازی تشکیل دهیم؟
چندین ماه پیش بود که با یکی از همدانشگاهیهایم در مورد ایدههای بازیمان صحبت میکردیم و تصمیم گرفتیم شروع به ساخت پروژه کوچکی کنیم. با ...
۴ آبان ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: چگونه سند بازی (GDD) بنویسیم؟
وقتی به بازی بزرگی مانند بایوشاک نگاه میاندازید، دائما از ایدههایی که در بازی شکل گرفته است، متحیر میشوید. مکانیکهایی که با حوصله به بازی ...
۲۷ مهر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
آموزش بازیسازی: چگونه کاراکتر خوبی طراحی کنیم؟ [قسمت دوم]
وقتی که خیلی کوچک بودم، بچهای خیال پرداز بودم که دوست داشتم مدام شخصیتها و داستانهای مختلف خلق کنم. آنطور که برایم تعریف کردهاند دو ...
۲۰ مهر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
بهترین بازیهای مستقل طراحی شده با دست
با موفقیتی که بازیهایی مثل کاپهد (Cuphead) و هالونایت (Hollow Knight) کسب کردند، حالا طراحی دستی بین بازیها به یک ترند تبدیل شده که در ...
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
داستان نوشتن برای بازیها؛ چگونه روایت خوبی داشته باشیم؟
زمانی که مسئولیت داستان نویسی بازی خودمان را بر عهده گرفتم، با خودم احتمال میدادم که کار بسیار آسانی خواهد بود. ایده بازی از ابتدا ...
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
بازیسازی در ایران؛ از کجا باید شروع کنیم؟
اولین برخورد من با بازیسازی زمانی اتفاق افتاد که خیلی کم سن و سال بودم. پشت کامپیوتری قدیمی نشسته بودم که اتفاقی، نرمافزار «گیم میکر» ...
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
با پیشرفت بازیهای سهبعدی، عناوین دو بعدی از میان نمیروند
امروزه همه ما با دیدن تفاوت گرافیکی در بازیهای بزرگی مانند جیتیای وی، مافیا، توم ریدر، مورتال کامبت و دوم (Doom) با نسخههای قبلی خود، ...
۹ مرداد ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
چرا طراحی بازی اینساید تا این حد تاثیرگذار است؟
از مدتها قبل، حتی قبل از اینکه بازی اینساید را بازی کرده باشم، هرگاه به خواب میرفتم آدمهای بیچهرهای را میدیدم که تنها راه شناختشان ...
۲۶ تیر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
چطور زنان امروز با نابرابریهای جنسیتی در بازیها مبارزه میکنند
دختربچهای 10 ساله در بعدازظهری آفتابی، در حالی که خانه رو به تاریکی میرود، تنها پای کامپیوتری قدیمی نشسته و به صفحهنمایش چشم دوخته است. ...
۸ تیر ۱۳۹۹ -
اخبار و مقالات
کلاسهای انستیتو ملی بازیسازی آنلاین شدند
این روزها فرمت دورکاری در دستور کار بسیاری از شرکتها و سازمانهای کشور قرار گرفته، تا بیش از این در زمینه تلفات ناشی از شیوع ...
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
ناهماهنگی روایی در بازیهای ویدیویی به چه معناست؟
عبارت Ludonarrative Dissonance اولین بار توسط کلینت هاکینگ، طراح بازی فارکرای ۲، مطرح شد. وی در پستی وبلاگی، در رابطه با بازی بایوشاک این عبارت ...
۲۱ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
تشریح: لذت خیابانسازی در بازی استراتژی-مدیریتی Cities: Skylines
در سری مقالات تشریح که به صورت هفتگی منتشر میشوند به بررسی روند ساخت بازیها خواهیم پرداخت. این که مکانیکهای بازی چگونه طراحی و پیاده ...
۱۴ دی ۱۳۹۸
ویجیاتو را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
علاوه بر سایت، شبکههای اجتماعی و یوتوب ویجیاتو رو هم دنبال کن تا از جدیدترین و بهروزترین اخبار، تحلیلها و اتفاقات دنیای سرگرمی جا نمونی!