در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (لیندل، پایتخت خاکستر)
بالاخره وقت دستیابی به جایگاه الدن لرد (Elden Lord) رسیده و قطعاً دیگر نباید برای تعمیر و تصاحب حلقه قدرت (Elden Ring) دشمنی سر راه شما قرار داشته باشد چرا که تمامی جنگجویان افسانهای (Shardbearer) ...
بالاخره وقت دستیابی به جایگاه الدن لرد (Elden Lord) رسیده و قطعاً دیگر نباید برای تعمیر و تصاحب حلقه قدرت (Elden Ring) دشمنی سر راه شما قرار داشته باشد چرا که تمامی جنگجویان افسانهای (Shardbearer) را شکست دادهاید.
با شکست تمام جنگجویان افسانهای و تصاحب ابرطلسم (Great Rune) تمامی آنها و همچنین سوختن اردتری (Erdtree)، مسیر برای ایستادن در کنار ملکه مریکا (Marika) و تبدیل شدن به الدن لرد هموار شده است و زمان آن رسیده که به لیندل (Lyndell) بازگردید.
این مقاله شامل اسپویلر از داستان اصلی بازی است
نابودی مقر میزگرد
اگر مدت قابل توجهی است که به مقر میزگرد (Roundtable Hold) سری نزدهاید، اکنون بهترین زمان است تا نزد یاران قدیمی خود بازگردید، اما با رسیدن به مقر میزگرد خواهید دید که شعلههای آتش آن را دربرگرفتهاند. تقریباً تمام تارنیشدهای دیگری که در این محل با آنها آشنا شدید از بین رفتهاند و تنها آهنگر باوفا استاد هیوگ (Master Hewg) و اِنیا پیشگوی دو انگشت (Finger-Reader Enia) در این محل باقی ماندهاند.
وقتی نزد گیدین افنیر (Gideon Ofnir) میروید او به شما اطلاع میدهد که با سوختن اردتری مقر میزگرد نیز قربانی شعلههای آتش شده است، هر چند او از این موضوع ناراحت به نظر نمیآید و اعلام میکند تنها دلیل شکلگیری مقر میزگرد کمک به تارنیشدها برای رسیدن به جایگاه الدن لرد بوده است و حال با سوختن این محل سرنوشت الدن لرد بعدی مشخص خواهد شد.
حال ماهیت اصلی مقر میزگرد زیر سوال میرود، اگر بار اولی که به لیندل وارد شدید شهر را به خوبی جستجو کرده باشید، پس از قلعه دفاعی (Fortified Manor) به محلی میرسید که دقیقاً مشابه مقر میزگرد است اما هیچکس در آن حضور ندارد. این موضوع که مقر میزگرد در حال سوختن بوده و تنها راه دسترسی به آن از ابتدای بازی تنها از طریق معجزات (Sites of Grace) است میتواند به این مفهوم باشد که مقر میزگرد مکانی جادویی و وابسته به اردتری است. در حقیقت مقر میزگرد محلی واقعی نیست بلکه با نوعی جادو، الهام گرفته از قلعه دفاعی در لیندل است که به عنوان مکانی امن، به تارنیشدها برای رسیدن به اهدافشان کمک برساند.
حال سوال اینجاست که چه کسی این محل جادویی را ایجاد کرده و به چه علتی؟ مشخصاً حضور دو انگشت (Two Fingers) در مقر میزگرد نشاندهندهی نقش اراده ماورایی در شکلگیری این فضا است، اما شاید دلایل دیگری نیز برای ساخت این مکان جادویی وجود داشته باشد. در اواسط بازی با ورود به اتاقی که آهنگر هیوگ در آن حضور دارد صدای او را خواهید شنید که با خود صحبت میکند و میگوید با وجود تمام تلاشهایش هنوز موفق به ساخت سلاحی که قادر به کشتن یک خدا باشد نشده است، هیوگ در نهایت به شما میگوید که به عنوان یکی از اعضای مقر میزگرد، از طرف مریکا این وظیفه به او واگذار شده است تا با پیشرفته کردن سلاحهای تارنیشدها، سلاحی بسازد که قادر به کشتن یک خدا باشد. با این توضیحات ممکن است خود مریکا این مکان جادویی را ایجاد کرده باشد.
هیوگ با وجود آتش در مقر میزگرد باقی میماند و حتا رفتهرفته شما را از یاد میبرد. شاید هیوگ هم نوعی جادو باشد، چرا که با نزدیک شدن به پایان بازی و از بین رفتن تمام نیمه خدایان و تلاش زیاد او برای پیشرفته کردن سلاحهای شما عقل او را زایل کرده و او دست از کار میکشد و هیچ عکسالعملی نسبت به سوختن مقر میزگرد از خود نشان نمیدهد، شاید سوختن و از بین رفتن جادوی مقر میزگرد در او نیز اثر داشته و او هم به سرنوشت اردتری و مقر میزگرد دچار شده باشد.
دانای کل
وقتی به لیندل بازگردید، خواهید دید که در اثر سوختن اردتری، سراسر پایتخت از خاکستر پوشیده شده و نامش به "پایتخت خاکستر" (Ashen Captial) تغییر کرده است. پوشیده شدن پایتخت از خاکستر رسیدن شما به ورودی اردتری را سادهتر میکند اما با این وجود باز هم در سر راهتان موانعی قرار میگیرند.
زمانی که به قلعه رسیده و به اتاق مریکا و راداگان (Radagon) نزدیک میشوید با گیدین افنیر، دانای کل (Sir Gideon Ofnir, the All-Knowing) مواجه میشوید. همانطور که از ابتدا انتظار میرفت بالاخره گیدین چهره واقعی خود را نشان داده به شما حمله میکند تا مانع ورودتان به اردتری شود.
لازم است یادآور شویم که گیدین افنیر با وجود راهنماییهای زیادی که در طی بازی به شما ارائه داده است خود نیز یک تارنیشد میباشد و در آرزوی رسیدن به جایگاه الدن لرد است. در طی بازی شما چشمههایی از شخصیت واقعی او را با قتل عام آلبینوریکها (Albinaurics) برای یافتن مسیر مخفی هالیتری (Haligtree) دیدهاید. مشابه بسیاری از تارنیشدهای دیگری که مدت زیادی در سرزمین مابین سرگردان بودند، راهنمایی معجزات (Guidance of Grace) رفتهرفته برای آنها ناپدید شده و گیدین با وجود اینکه به سختی برای رسیدن به جایگاه الدن لرد در تلاش است، خود نیز دیگر قادر به استفاده از راهنماییهای معجزات نیست و اینگونه است که تا به اینجای داستان با راهنمایی شما (که هنوز توانایی دیدن معجزات را دارید) به شما در شکست جنگجویان افسانهای کمک میکند تا راه را برای رسیدن او به جایگاه الدن لرد هموار کنید.
به نظر میرسد گیدین تمام این مدت عملکرد شما را زیر نظر داشته است و زمانی که در نهایت در مقابل او قرار میگیرید خواهید دید که او از تمام انواع مبارزه که در سرتاسر سرزمین مابین با آنها مواجه شدهاید، استفاده میکند. او در مبارزه خود با شما طلسمهای جادویی در کاریا (Caria)، حملات خونین موگ (Mohg)، حملات انفجاری ریکارد (Rykard)، شعلهی سیاه گاداسکینها (Godskin Apostles)، حملهی فساد سرخ ملینیا (Malenia) و طلسم حلقه سهگانه که میکیلا (Miquella) برای راداگان ساخته بود، را به کار میگیرد.
تمام حملات گیدین بر اساس اطلاعاتی است که شما در گزارشات خود از هر نبرد به او دادهاید. او شما را به میدانهای جنگ علیه نیمهخدایان فرستاده و درحالی که در مقر میزگرد امن به سر میبرده از نتایج مبارزه شما استفاده کند، بنابراین زمانی که در برابر او در لیندل قرار میگیرد او خواهان شکست شما و بدست آوردن تمام ابرطلسمهایی است که با سختی تصاحب کردهاید تا بتواند الدن لرد بعدی باشد.
در لحظات پایانی مبارزه با گیدین او به شما میگوید که به این نتیجه رسیده است که مریکا تنها خواهان عذاب دادن تارنیشدها بوده و هرگز به یک تارنیشد اجازه نمیدهد که به جایگاه الدن لرد برسد، و در نهایت زمانی که موفق به شکست گیدین شوید سخن آخر او به شما این است که "یک تارنیشد هرگز موفق به شکست دادن یک خدا نخواهد بود"، شاید در مسیر مطالعاتش گیدین به نتایجی رسیده باشد که فکر میکند هدف رسیدن به جایگاه الدن لرد تلهای بزرگ برای تارنیشدهاست.
در جزئیات زره گیدین نوشته شده "آگاهی از آنجا شروع میشود که فرد از نادانی خود باخبر شود، بداند که جستجوی علم هرگز به پایان نخواهد رسید. اما زمانی که گیدین از حقیقت هدف ملکه مریکا باخبر شد از ترس به خود لرزید. اراده و آرزوی مریکا نباید به حقیقت بپیوندد"
با این اطلاعات شاید گیدین در مقابل شما قرار میگیرد تا اجازه ندهد هیچکس به جایگاه الدن لرد برسد چرا که با پیدایش الدن لرد بعدی آرزوی مریکا به حقیقت تبدیل خواهد شد. متاسفانه از حقیقت هدف مریکا که گیدین در مطالعاتش به آن رسیده بود هرگز باخبر نمیشویم اما میدانیم که این راز موجبات ترس او را فرآهم کرده بود. شاید در گذشته گیدین خودخواه بوده و تنها به دنبال رسیدن به اهداف خود به هر قیمتی بوده باشد اما در پایان بازی او به این نتیجه میرسد که با پیدایش الدن لرد بعدی دنیا به کلی نابود خواهد شد و از روی ترس از عاقبت الدن لرد شدن شما به مبارزه با شما میپردازد.
هر چند گیدین به جای اینکه با شما درباره اطلاعاتی که دارد صحبت کند، سعی میکند شما را از ببین ببرد. با شکست گیدین مسیر شما به سمت اردتری باز میشود اما یک تارنیشد دیگر نیز برای شما چالش ایجاد میکند، آن کسی نیست جز اولین تارنیشد تاریخ سرزمین مابین.
گادفری، اولین الدن لرد
با رسیدن به ورودی اردتری، محلی که با مارگوت (Morgott) مبارزه کرده بودید، پدرش گادفری (Godfrey) را خواهید یافت، اما اینبار او روحی جادویی نیست که مانع رسیدن افراد به این محل شود بلکه خودِ گادفری واقعی، اولین الدن لرد است. شاید او به اینجا آمده تا دوباره به جایگاه الدن لرد برسد.
داستان شما بسیار به داستان گادفری وابسته است. مریکا او را به عنوان اولین الدن لرد انتخاب کرد تا از قدرت خارقالعاده او در نبرد استفاده کرده و سراسر سرزمین مابین را مطیع خود کند، اما پیش از آنکه گادفری لقب اولین الدن لرد را بدست آورد لقبی دیگری به نام هورا لو (Hoarah Loux) داشت، رهبر ارتشی بزرگ، قدرتمندترین مبارزی که در تاریخ سرزمین مابین به دنیا آمده بود و دقیقاً به همین دلیل است که مریکا او را به عنوان اولین همسر خود انتخاب کرد.
با این وجود هورا لو برای جایگاه الدن لرد اندکی وحشی و بیفرهنگ بود و برای کنترل این خوی وحشی خود هیولایی به سِروش (Serosh) که شیری عظیم بود را بر روی شانهی خود حمل میکرد. درباره سروش اطلاعات کمی وجود دارد و ما فقط میدانیم که او پادشاه هیولایان است و زمانی که به مبارزه با گادفری مشغول شوید خواهید دید که او به نوعی روح خاکستر (Spirit Ash) است. هدف سروش تنها کمک به گادفری برای کنترل خوی وحشی اوست تا او بتواند به عنوان پادشاه بر سرزمین مابین حکومت کند. سروش و سر شیر به عنوان نماد گادفری در سراسر سرزمین مابین شناخته شده است.
با وجود حضور سروش، قدرت و خوی مبارزهجوی گادفری به شدت زیاد بود و باعث شد او سرتاسر سرزمین مابین را درنوردیده و تمام موجودات را تحت سلطهی مریکا در بیاورد، او موفق به شکست جاینتها شد و پس از موفقیت راداگان در یکی کردن قانون طلایی با خاندان اشرافی کارین (Carian Royal Family)، گادفری به شمال لیمگریو (Limgrave) رفته تا به تنهایی در مقابل دشمنی به نام ارباب طوفان (Storm Lord) قرار گیرد و به این ترتیب موفق به تصاحب قلعه استورمویل (Stormveil Castle) شد، پس از آن نیز او کمکم به سمت جنوب رفته و در شبهجزیره گریان (Weeping Peninsula) موفق به فتح قلعه مورن (Castle Morne) شد.
پس از فتح سراسر سرزمین مابین، اراده ماورایی که دیگر سودی در استفاده از گادفری نمیدید معجزات خود را از او دریغ کرد و مریکا او و تمام ارتشش را به بیرون از سرزمین مابین تبعید میکند. به این ترتیب گادفری و سربازانش به تارنیشدها (مایه ننگ) تبدیل شدند و همانطور که در اول بازی شاهد بودیم، آنها به خارج از سرزمین مابین فرستاده شدند تا بمیرند.
میریل (Miriel) کشیش لاکپشتی در کلیسای سوگندها (Church of Vows) به شما میگوید که تارنیشد فقط به خارج از سرزمین مابین تبعید نشدند بلکه به آنها حمله شد تا گادفری تاجش را تحویل دهد. در ویدیوی شروع بازی میبینیم که تمام تارنیشدها منجمله هورا لو و گیدین افنیر مردهاند و در قبرهایشان در حال پوسیدن هستند. پس از مردن در خارج از سرزمین مابین، و پس از جنگهای از هم گسیختگی (the Shattering) گادفری و سایر تارنیشدها از مرگ فراخوانده شدند تا دوباره مورد لطف معجزات قرار بگیرند.
زمانی که شما دوباره گادفری را میبینید، همه چیز بر اساس نقشه مریکا پیش میرود و اولین الدن لرد بازگشته تا جایگاه خود را با شکست شما بدست آورد. زمانی که مشغول مبارزه با او هستید او سروش را از خود جدا کرده و خوی وحشی حقیقی خود را دوباره بدست میآورد و به هورا لوی واقعی تبدیل میشود. در نهایت وقتی موفق به شکست او میشوید او در آخرین لحظات به شما تبریک میگوید چرا که اعتقاد دارد صاحب حقیقی تاج پادشاهی باید قدرتمندترین جنگجو باشد.
بالاخره مسیر به اردتری باز شده و شما به داخل آن قدم میگذارید تا در برابر مریکا قرار گیرید. در مقاله بعدی به بررسی و تحلیل پایانبندیهای مختلف بازی خواهیم پرداخت.
بیشتر بخوانید:
- آشنایی با سرزمین مابین و داستان بازی الدن رینگ
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (دریاچه لیورنیا)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (منطقه کِیلید)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (کوهستان گلمیر و کاخ آتشفشان)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (لیندل، پایتخت اشرافی)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (کوهستان جاینتها)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (قلعه سُل و زمینهای برفی)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (هالیتری میکیلا)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (دنیای زیرزمین – شهرهای ابدی)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (دنیای زیرزمین در کنار عمیقترین ریشهها)
- در دنیای الدن رینگ چه اتفاقاتی میافتد؟ (فاروم آزولای متزلزل)
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
میشه یک بگه من تو اولین باس فایت شکست خوردم و نمیتونم ردش کنم( اون مردی که لباسش طلاییه)
اون شکست جزوی از داستانه...اینو بعدا هم میتونی شکستش بدی
یعنی فرار کنم آخه با یک چاقو ریزه میزه مگه میشه اونو کشت اینو روش صد تیر هم بگیری نمیمیره
https://s6.uupload.ir/files/img-20220816-wa0002_p4fn.jpg
و منی که تو این باس گیر افتادم?
و کارت باهاش تموم نشده ، بعد مارگیت خود مارگوت واقعی میاد تا مستقیم بفرستت سایت او گریس . موفق باشی ، برات یه گیمپلی خوب رو آرزو میکنم .
GITGUD!
واقعا عالی بود
(:
پس چرا امتیاز ندارم؟:(