بازی سازی
جدیدترین اخبار و مقالات دنیای گیم.
-
اخبار و مقالات
ناهماهنگی روایی در بازیهای ویدیویی به چه معناست؟
عبارت Ludonarrative Dissonance اولین بار توسط کلینت هاکینگ، طراح بازی فارکرای ۲، مطرح شد. وی در پستی وبلاگی، در رابطه با بازی بایوشاک این عبارت ...
۲۱ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
۵ نکته برای افزایش بهرهوری در بازیسازی تکنفره
ساخت یک بازی ایندی به تنهایی کار سختی است. دیگر رئیسی وجود ندارد که به شما بگوید باید چه کاری انجام دهید یا همکارانی که ...
۱۶ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
مهلت ارسال آثار در «جشنواره منتقدان بازیهای ویدیویی» تمدید شد
ویگما یا جشنواره منتقدان بازیهای ویدیویی که اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد، بستری است برای همفکری و و ایجاد تشکلی میان رسانههای مختلف صنعت، ...
۱۶ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
تشریح: لذت خیابانسازی در بازی استراتژی-مدیریتی Cities: Skylines
در سری مقالات تشریح که به صورت هفتگی منتشر میشوند به بررسی روند ساخت بازیها خواهیم پرداخت. این که مکانیکهای بازی چگونه طراحی و پیاده ...
۱۴ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
آمادهسازی یونیتی برای ساخت بازی اندروید
امروزه بسیاری از بازیهای موبایل توسط موتور قدرتمند یونیتی ساخته میشوند. به کمک ابزارهای این موتور، ساخت بازی برای موبایل به راحتی انجام میشود. در ...
۹ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
تشریح: مسیر پر پیچ و خم ساخت بازی Dead Cells
در سری مقالات تشریح که به صورت هفتگی منتشر میشوند به بررسی روند ساخت بازیها خواهیم پرداخت. این که مکانیکهای بازی چگونه طراحی و پیاده ...
۷ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
۱۴ حقه بازیسازان که بازیها را سرگرمکنندهتر میکند
بر کسی پوشیده نیست که «بازی سازی سخت است» اما این سختی از کجا ناشی میشود؟ آیا مشکل از مکانیک و قوانین بازی است؟ حس ...
۳ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
طراحی بازی را واضح انجام دهید
گاهی اوقات، بازی کردن کار پیچیدهای است. با این که بعضی از بازیها مثل Snake و امروزه بازیهای هایپر کژوال میتوانند ساده باشد اما بسیاری ...
۱ دی ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
قواعدی که در ساخت یک بازی هایپر کژوال باید رعایت شود
بازیهای هایپر کژوال با داشتن یک بازار بزرگ تبدیل به یکی از ژانرهای محبوب بازیسازان جوان شدهاند. اما این بازیها نیز با تمام سادگیشان باید ...
۲۶ آذر ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
آشنایی با شغل برنامه نویسی بازی
هر بازیای برای ساخته شدن نیاز به یک برنامه نویس دارد. به طور کلی، برنامه نویس مسئول نوشتن کدهایی است که توسط آن بازی اجرا ...
۲۳ آذر ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
متریکهایی که هر بازی سازی باید بداند
یکی از ابعاد مهم بازیسازی سنجش بازخورد کاربران پس از عرضه و ایجاد تغییرات در بازی با توجه به این بازخورد است. این کار میتواند ...
۱۹ آذر ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
چگونه یک ایده را تبدیل به بازی کنیم؟
یکی از سوالهایی در حوزه بازیسازی دائماً پرسیده میشود اینست که: «آیا این امکان وجود دارد که ایده خودمان برای ساخت یک بازی را به ...
۱۶ آذر ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
چگونه ایده بازی بعدیمان را انتخاب کنیم؟
یک تیم بازی سازی تشکیل دادهاید و میخواهید ایده بازی بعدیتان را انتخاب کنید. نظرات مختلفی بیان میشود و در نهایت یک بازی را بر ...
۱۱ آذر ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
آشنایی با دوربینهای مختلف در بازیها
انتخاب دوربین درست برای بازی بسیار مهم است. نه تنها این کار تاثیر شگرفی در برنامهنویسی دارد بلکه طراحی بازی و گرافیک را نیز تحت ...
۹ آذر ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
بازی را سریع منتشر کنید
یکی از مشکلات تیمهای بازیسازی مستقل مدیریت نحوهی ساخت بازی است. از جمله مواردی که میتوانند به این حل این مشکل کمک کنند داشتن یک ...
۷ آذر ۱۳۹۸ -
بازی سازی
چگونه از رویه توسعه اسکرام در بازیسازی استفاده کنیم؟
یکی از مشکلات عمده در ساخت بازیهای ویدیویی، تولید بازی است. تولید (Production) به معنای ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم، مدیریت هزینه، زمان و رفع ...
۲۱ آبان ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
آشنایی با عبارات و اصطلاحات رایج در بازیسازی – مفاهیم بازیهای مولتیپلیر
وارد شدن به صنعت بازی و شغل طراحی بازی برای تازهکاران میتواند دردسرهای خاص خودش را داشته باشد. برای افراد تازهکار صحبتهای تیمهای بازیسازی ممکن ...
۱۸ آبان ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
اولین دوره تخصصی مدیریت بازیسازی در دانشگاه شریف برگزار میشود
بنیاد ملی بازیهای رایانهای، نخستین دوره تخصصی مدیریت بازیسازی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار میکند. به گزارش بنیاد ملی بازیهای رایانهای، نخستین دوره ...
۱۵ آبان ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
یادداشت بازیساز: کدنویسی به کمک ماشین حالت در Quiz of Kings
خیلی از ما برنامهنویسها عادت کردهایم بدون برنامهریزی و طرح و نقشه شروع به کد زدن کنیم. درست است که این روش برای خیلی از ...
۲۶ مهر ۱۳۹۸ -
اخبار و مقالات
یادداشت بازیساز: چالش همزمان کردن کاربران در QuizShow
برای من به عنوان یک برنامهنویس، مسئلهی هماهنگ کردن یک سری دستگاه با هم از نظر زمانی یک چالش بوده. به عنوان مثال، ما در ...
۱۵ مهر ۱۳۹۸
ویجیاتو را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
علاوه بر سایت، شبکههای اجتماعی و یوتوب ویجیاتو رو هم دنبال کن تا از جدیدترین و بهروزترین اخبار، تحلیلها و اتفاقات دنیای سرگرمی جا نمونی!